7eventy 5ive (2007)

Alternatieve titels: Seventy Five | Dead Tone

Horror / Thriller

geregisseerd door Brian Hooks en Deon Taylor
met Brian Hooks, Antwon Tanner en Rutger Hauer

Op het Brattmar College in Colorado heeft een groep studenten die zichzelf 'the crew' noemt, een spel bedacht, genaamd '75', waarbij willekeurige mensen opgebeld worden om hen gedurende 75 seconden zo veel mogelijk te laten schrikken. Tijdens een eindejaarsfeest wordt de verkeerde aan het schrikken gemaakt.

avatar van Malibu Stacy
Zeer saaie cliché horrorfilm, kijken niet waard.

Eigenlijk heel erg slecht,
maar daarom ook zo vermakelijk...
Gewoon voor een keer lekker op de bank... wanneer je niets beters te doen hebt...

avatar van rep_robert
Ongelovelijke schijtfilm dat in het begin gewoon complete teksten uit Scream heeft gejat en op geen enkel moment ook maar verrassend kan zijn.
Het spelletje 75 is ook te belachelijk voor woorden, midden in een zuipfeestje gaat iedereen opeens hun muil houden om naar die telefoon gesprekken te luisteren. Wat een gaar kutfeest moet dat dan zijn.

Daarnaast is de hele cast om te janken zo slecht. De film zit vol vervelende stereotypes en wannabe gangsters die proberen grappig te zijn en dat dus totaal niet zijn. Verschrikkelijk.
Ook de rol van Hauer is compleet overbodig en voegt totaal niks toe aan de hele film. Daarnaast acteert hij hier ook nog is freakin belachelijk slecht.

Het verloop van de film sloeg verder echt compleet nergens op. Een grote groep jongeren wordt vermoordt door een moordenaar de beweegt als een baviaan. Wat een lompe kerel zeg, en die jas....poefff...die dooie poes op de muts leek helemaal nergens op. Het allerergste vind ik nog wel dat een grote groep jongeren in een huis zo kansloos worden afgeslacht door een moordenaar en niemand, maar dan ook niemand heeft een mobiele telefoon op zak of denkt er aan om de politie te bellen. Ja, bijna op het einde krijgt de homo een sms dat er een moordenaar is en het eerste wat hij doet is het huis in rennen. Waarom zou je ook de politie bellen?

Dan de climax, die sloeg verder ook nergens op. Totaal voorspelbaar en niet spannend. De
moordenaar heeft last van het uitleg syndroom, vermoordt onnodig zijn compagnon(hij kon hem beter vermoorden nadat hij de groep jongeren allemaal had vermoordt) en als allerslechtste kers op de taart komt Hauer opeens nog even binnen stormen nadat je hem al meer dan een half uur niet meer hebt gezien. Waar komt hij ineens vandaan?
Totaal niet uitgediept zijn personage en wat een anti-climax zeg.

Nee, ik heb echt teveel gezegd over deze rotzooi.

avatar van Elineloves
Ik heb de afgelopen week weinig films gekeken, en van alle films die ik nog moet zien, kies ik deze uit... Ach ja.

Het begin is werkelijk lachwekkend te noemen. Met een lach op je gezicht van verbazing en een ' What the....' - blik in je ogen, aanschouw je de zogenaamd schokkende intro.

De 'prank calls' zijn de horrorliefhebbers niet onbekend. Vervelende tieners, of twintigers die zich gedragen als tieners, zijn ook niets nieuws. En dan hebben we natuurlijk nog de moordlustige maniak die de kindjes graag opjaagt en afslacht.

De oppervlakkigheid spat er vanaf. Zeker wanneer je na 10 minuten film al een lelijke, porno kijkende vent ziet die zichzelf even 'pleziert' maar helaas (voor hem dan, niet voor ons, thank god) onderbroken werd omdat Mister Killer even op bezoek kwam. Bo-ring.

We hebben al een 'Scream'. Drie zelfs, de vierde is onderweg. We hebben ook genoeg 'I Know What You Did Last Summer' films. Deze film is dan ook vrij onnodig, wat op zich niet erg is, zolang het vermakelijk blijft. Wat dit dus niet echt was.

Wel een klein schouderklopje voor de killer die deze domme wichten en vervelende wannabe macho's naar een nieuwe wereld brengt.

@rep_robert

Je hebt groots gedeelte inderdaad wel gelijk, maar ik geef toch nog een 2, omdat het nu ook weer niet superslecht is. Het is gewoon geen super film...

dominion
Echt fucking slecht maar wel leuk .

Heb me hier wel prima mee vermaakt en het wordt dus ook echt nergens saai.
Was de 1 eurotje wel waard.
Maar hou hem sowieso niet want dat is hij nou ook weer niet waard .

Leuk voor een keer maar bijzonder is het niet.
Eng sfeertje en simpele schrikeffecten die een Horror kenner niks meer doet.
Maar toch wel leuk.
Erg fijne gore die er soms slecht en soms leuk uitziet.

Gewoon ene kleine 3*
Maar een herziening is hij niet waard.

avatar van rep_robert
Respect voor jou dat je dit uit hebt kunnen kijken zonder moeite

avatar van Nitrouz
Een DVD kijken, in de kast kijkend zie ik enkele films staan die ik nog moet zien. Qua horror onder andere Castle Freak, Let The Right One In, Meat Grinder en ook deze 7eventy5ive. Ik had wel zin in een simpele slasher. Een film in de richting van Scream en I Know What You Did Last Summer stond er op de hoes.

Ik zag al dat de waarderingen hier niet vaak hoger kwamen dan de 2 sterren, ik verwachtte niet veel dus.

De openingsscène is eigenlijk verschrikkelijk slecht, de kindjes kunnen voor geen meter acteren. Een voorbeeld is het kleine jongetje dat het tegen zijn moeder wou zeggen, en de reactie van zijn vriend. Facepalm.
Vervolgens wordt de mama en papa van de kids vermoord in hun eigen huis. De politie komt daarna ter plaatse. De crime scene ziet er verschrikkelijk nep uit, en zoveel bloed was er bij de moord niet eens.

10 jaar later, een vet feest, en opeens wordt er besloten te gaan bellen. Iedereen gaat stil zitten, er is opeens niemand meer dronken. Ongeloofwaardig.

Tientallen minuten later volgt de eerste moord, niet echt mooie special effects, en dat hoofd gaat er wel erg makkelijk af. Het ziet er eigenlijk gewoon niet uit.

Wat daarna volgt is eigenlijk gewoon verschrikkelijk slecht, onlogisch en vooral onwaarschijnlijk. Het einde wat daarop volgt slaat werkelijk alles en spreekt de film in geheel tegen.
De gehele film wordt er slecht geacteerd, er is geen enkel persoon die ook maar een beetje geloofwaardig overkomt.

Een sterretje, omdat ik de film heb kunnen uitkijken.

En nog een vraag, in een van de eerste scènes zie je een vies harig ventje rukken (dat geluid erbij trouwens, gadverdamme), de gangsters bellen hem op om 75 te spelen. Maar, vervolgens wordt hij wel echt vermoord. Waarom?

avatar van RuudC
Je moet wel heel erg naïef zijn om hoge verwachtingen te hebben van deze film. 7eventy 5ive is, zeker met deze spelling, een slechte titel. Dergelijke teen slasherfilms zijn dan ook producten waar ik met een grote boog omheen loop, echter trok Rutger Hauer mijn aandacht. Rutger die behalve een van s'lands beste acteuren is, kiest doorgaans ook wel de goede films uit. Uitzonderingen daargelaten.

Eerlijk is eerlijk, de eerste scene is fantastisch. Een stel kinderen die op een feestje aan telefonisch pesten doen is grappig om te zien, maar de slachtpartij als gevolg is gaaf. Met een briljante inleiding overigens. (het knock knock grapje,gevolgd door de deur die woest ingetrapt wordt). Na een appetijtelijk voorafje volgt dan een bar matige film. De gebeurtenissen zijn zelfs voor de meest simpele ziel makkelijk te voorspellen. Het duurt dan ook niet lang voordat een horde gillende tieners over de set banjeren gevolgd door een wat gestreste gemaskerde man met een bijl. Maar het beste van allemaal is dat Rutger Hauer zelden in beeld komt, want het valt gelukkig niet op hem af te schuiven.

avatar van Lennert
Een slechte film, maar laten we eerlijk zijn, zoveel slechter dan de meeste tienerhorrorfilms is deze film ook weer niet. We hebben een slechte cast met afgrijselijke stereotypes (hippe afro-amerikanen, whiggers, dikke nerds, vrouwelijke personages die vrijwel allemaal de slet uithangen, een van de meest afgrijselijke weergaven van wat een homoseksueel persoon moet voorstellen en vanzelfsprekend een blanke hoofdrolspeler en hoofdrolspeelster die net iets sympathieker dan de rest van de cast over komen), een vervelende hiphop/screamo soundtrack en veel te weinig gore of naakt om over te komen als een bewust foute film.

Ik moet toegeven dat deze film met het '75' spelletje wel een klein stukje originaliteit in het script heeft, waardoor het ook weer niet als een complete kopie van Scream of I Know What You Did Last Summer over komt. Wat er dan echter weer niet in zit is een stukje goede humor om ervoor te zorgen dat het in ieder niet lijkt alsof de film zichzelf zo serieus neemt. Goed, enkele scenes zijn grappig (het begin is weergaloos), maar over het algemeen had het toch echt wel iets zelfbewust lijper. En als je dan probeert de boel serieus te houden, zorg dan voor een klein beetje continuiteit, want je gaat mij toch echt niet vertellen dat er geen bloed in een zwembad achterblijft nadat de moordenaar twee van zijn aan stukjes gehakte slachtoffers even snel in een oogwenk uit het water haalt.

Aan de andere kant moet ik toch toegeven dat de film tegen het einde langzaamaan ergens op begint te lijken. Onlogische, maar toch leuke twist en het eindgevecht is zelfs behoorlijk gechoreografeerd. En laat ik eerlijk zijn, ik heb liever een einde als in deze film, dan zo'n standaard Hollywood einde. Absoluut niet goed, maar toch beter dan ik had verwacht en zoals ik al eerder zei: echt niet slechter dan het gros van de tienerhorrorfilms. Dat deze film de bioscoop niet heeft gehaald heeft ook meer te maken met het gemis aan grote namen dan aan het script of de regie.

avatar van SmackItUp
Deze film was op zich nog wel te doen. Soms wat langdradig en saai, maar wel vermakelijk. Ik ergerde me wel aan de vele slechte acteurs in deze film. En het eind was zo cliché.

''75''

Deze film kan weer met een mooie worp de prullenbak in.
Met stip, echt zonder grappen, een van de slechtste films die ik ooit gezien heb.

Ik zal de grootste irritaties even opnoemen:
* Wat hadden de agenten nou voor rol in de film? Ik denk echt dat ze nog geen 5 minuten in beeld zijn geweest.
* Toevallig bestaat de hele crew uit stereotypetjes? Neem nou de homoseksueel: ze hadden deze niet overdrevener in beeld kunnen brengen, werkelijk een schande. Voor mij was de film gelijk al een halve ster waard toen deze relnicht in beeld kwam (No offence).
* Toen de vreselijk vervelende negerin in de plas met rood spul stapte, had ze zelf niet eens door dat het bloed was?
* Toen de moordenaar die blondine onthoofde, waarom ging die andere meid in vredesnaam in de kast zitten?
* Er spoot wonderbaarlijk genoeg geen bloed uit de halsslagader van de onthoofde jongen in het zwembad? Met een budget van €3.000.000,- zou in ieder geval dat toch moeten lukken?
* Waar sloeg het einde op? Een van de overlevenden blijkt ineens de moordenaar te zijn, maar hij heeft ook nog een Viking-vriend om hem te assisteren?
haha dat was lachwekkend!
* In het midden van de film had iedereen ineens een vriendin, en had seks met elkaar? Zelfs de vieze dikkerd ging met een van de knapste meiden naar bed!
* Op het laatst, gaan ze allemaal even rustig vergaderen over hoe ze de situatie aan gingen pakken, terwijl er een niet-zo-aardige man met een hakbijl in het huis rondliep, die iedereen op brute wijze afmaakte?
* Meest opmerkelijk: In het begin word gezegd dat het drie kwartier duurt voordat de politie bij het huis is, maar op het laatst wachten ze met zijn allen een uur lang in die slaapkamer?

Dat dit soort films in de categorie 'horror' vallen, is mij een groot raadsel.
Enige pluspunt: de eerste scene ('Knock knock, who's there?'') was wel aardig.

1 ster, omdat ik toch genoten heb hoe de irritante leden van de crew één voor één werd afgeslacht.
Don't waste your time!

avatar van John Lee Hooker
Tja, de hele fundering bestaat uit een samenstelling van clichés, overdreven situaties, voorspelbare momenten en de toegevoegde waarde binnen dit genre is gewoon ver te zoeken. Echt rampzalig of beschamend wil ik het niet noemen. Daarvoor is het te onderhoudend en weet het op sommige vlakken prima naar voren te komen. Acteurs zijn misschien verkeerd gecast maar eigenlijk doen zij niet veel verkeerd. De spanning is ver te zoeken, maar in deze simpele wegkijker kun je toch genieten van een aantal brute afslachtingen.

75 seconden, langer had deze film ook niet hoeven duren. Een enorm slecht slashertje dat echt nergens, maar dan ook nergens weet te overtuigen.

Weer een stelletje schurftjongeren die afgeslacht worden door een getormenteerd knaapje. Het acteerwerk is overdreven slecht, de personages overdreven dom en ook de killer wil maar niet leuk worden.

Verder geen spatje originaliteit en een resem aan brakke scares in het begin. Als finale doodsteek wordt je dan ook nog opgezadeld met een belabberd bijrolletje van Hauer. Mnee, met de poster hierboven heb je het beste aan de film gehad.

avatar van knusse stoel
Eigenlijk vond ik de film tegenvallen en voor de moeite (want ik heb ze ook helaas slechter gezien) geef ik 2*.Oordeel zelf, misschien valt het mee/tegen.

avatar van blue_blood
Slappe hap.

7eventy 5ive barst van de clichés, voorspelbare momenten en onlogische situaties die ervoor zorgen dat het geheel ongeloofwaardig en vooral onwaarschijnlijk overkomt. Er zijn een aantal nutteloze scènes zoals de aanhouding en het gedeelte bij het tankstationnetje. Bovendien voegde de verhaallijn van Hauer totaal niets toe. Het acteerwerk was bedroevend slecht en de film bevatte veel te veel irritante stereotypes waar je totaal niet op zit te wachten. Vooral de homo moest weer eens zo’n over de top figuur zijn. Waarom? De flashbacks kwamen rommelig over en ik had geen flauw idee wie nou precies wie was. Het ‘‘prank call’’ idee was aardig, maar er wordt echter te weinig mee gedaan. Het einde deed me niks.

Desondanks was dit een simpele wegkijker.

avatar van Jackeroo
wat aardig begint blijkt uiteindelijk vol met clichees te zitten. Niet erg boeiende film.

avatar van K. V.
Tja, geen misse film, maar erg verrassend ook niet. Alle clichés zaten er in, maar de film verveelde niet.
Jammer dat Rutger Hauer hierin meespeelt, hij kan toch beter doen.
Tja, de film kijkt vlot weg, maar is verre van origineel.

avatar van Moviestar1979
Puur en alleen voor de liefhebbers van slasher-films.

Marcus is de bedenker van het spel '75.
De doelstelling is om een willekeurig telefoonnummer in te toetsen, en de persoon vervolgens 75 seconden aan de lijn moet zien te houden.
Dat niet iedereen deze grap kan waarderen, wordt voor de bende op een zéér pijnlijke manier duidelijk.

7eventy 5ive toont veel vergelijkingen met Scream, maar kan hier niet aan tippen.
Rutger Hauer's personage heeft meer een bijrol.
Voor zo'n acteur vind ik dit best wel jammer, en hadden ze beter iemand anders kunnen nemen.
De rest van de cast is ook niet veel soeps, maar hier kijk je dwars doorheen indien je grotendeels uit bent op zoveel mogelijk slachtoffers en bloed.
Op de vraag of het einde verrassend is? Nee, niet bepaald.
Laten we voorop stellen dat we altijd wel weten dat er in dit soort films richting het einde terug naar het begin wordt gegaan.
Dit stelt de kijker in staat om een al een beetje te gissen naar de moordenaar.
Echter maakt me niemand wijs dat ze van te voren wisten dat Scott (William) de moordenaar is.

De onbekende moordenaar in deze horrorfilm is overigens een kruising tussen de killer in ATM en Jason Voorhees uit Friday The 13th.
Het concept verdiend misschien niet de originaliteitsprijs, maar welke horrorfilm verdiend dit tegenwoordig wel?

3,0 *

avatar van Left4Dead
Motief voor mij om deze film te gaan kijken was Rutger Hauer. Man hij heeft goede dingen gedaan maar ook in bagger films gespeeld. Maarliefst 144 films op IMDB achter zijn naam is een behoorlijk prestatie en de man weet van geen ophouden.

Weer een puberfilm in de vorm van horror/thriller, eigenlijk niks van beide in werkelijkheid want de film is behoorlijk zwak. Aan het begin van de film denk je dat het wat gaat worden maar dan komen de pubers in beeld en de pudding zakt geheel in. Vooral de zeer zwakke hersenloze humor is tenenkrommend, wie heeft godsnaam dit script geschreven? In vieren delen en daarna ritueel verbranden a.u.b. . De soundtrack is zowaar even dramatisch, nee jhet is moeilijk je concentratie te behouden.

Detective John Criton koppelt een nieuwe zaak aan een oude, het lijkt erop dat een serial killer weer terug is en sindsdien staat de telefoon roodgloeiend. Het is aan hem om overlevenden op te sporen om zo de killer te pakken te krijgen.

clichématig moeten we de standaard "scares" weer aanschouwen en de personages zijn sterk stereotype. Daar hoort dan meteen ook slecht acteerwerk bij en dat is uitermate goed gelukt, alleen Hauer is redelijk maar staat gewoon op standje cruise control te acteren. De enige horror in deze film te vinden is die in het acteerwerk van de homo, als ik zijn bankrekeningnummer had gehad zou ik hem willen betalen om nooit weer te gaan "acteren".

Weggegooide tijd en geld, ook de mijne. Omdat Rutger meespeelt krijgt het nog 2**.
Heb hem kunnen afzien omdat ik die kut pubers vermoord wilde zien op een most horrible way! Was het maar geen film maar werkelijkheid.

Clapboy
Snap al die slechte recensies niet zo. Goede genre-film, spanning/humor/gore, het zit er allemaal ruimschoots in. Vond hem spannender en meer "straight to the point" dan Scream en I know what you did last summer.
Erg creepy killer ook vond ik die erg bruut, snel en realistisch overkomt. En een leuke rol van Rutger Hauer als rechercheur. Vond het een topper in zijn genre.

Zeer goed verhaal .

avatar van Daan258
Naast het feit dat dit filmpje heel veel jatwerk heeft van andere films, o.a. scream, was dit best een aardig slasher filmpje.
Het acteerwerk was niet al te best en het verhaal stelt natuurlijk ook niet veel voor maar verder wel een paar leuke kills en hier en daar redelijk bloederig.
al met al een prima slashertje voor tussendoor maar net geen 3,0*

avatar van n00r
prikadel schreef:
Eigenlijk heel erg slecht,
maar daarom ook zo vermakelijk...
Dit is precies wat ik er ook van vind!

avatar van BlueJudaskiss
Valt meer dan genoeg op aan te merken - het gatenkaas-verhaal, de tegenvallende killer - maar zeker een leuk tussendoortje op slashergebied. Tegenover de verschrikkelijk clichématige homo staan wel een paar redelijke Afro-Amerikaanse rollen en wie het uiteindelijk overleeft is in tegenstelling tot genregenoten niet meteen duidelijk. 3,0*

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.