Behind Enemy Lines II: Axis of Evil (2006)

Actie

geregisseerd door James Dodson
met Matt Bushell, Nicholas Gonzalez en Peter Coyote

Een team van de US Navy Seals krijgt de opdracht om een Noord- Koreaanse rakkettenbasis te vernietigen. Maar dan gaat er tijdens de missie iets mis en vier soldaten komen achter de linies van de vijand terecht. Deze vier mannen moeten nu proberen om levend dit terrein te verlaten, maar dit valt bijzonder tegen.

avatar van Thorak
Pfff wat een irritant camerawerk en slecht geknipte scenes zeg. Te irritant om naar te kijken en heb 'm dus ook nog niet eens voor de helft gezien. Wat ik gezien heb was ook qua acteren niet erg best. Op basis van wat ik gezien heb zou ik deze film 2* geven....

avatar van John Lee Hooker
Vrij standaard actie/oorlogsfilm met een typisch sausje politiek. Veel scenes zijn rommelig in elkaar gezet, wat helemaal niet had gehoeven.
Ook de explosies zijn niet van hoge kwaliteit en het einde is matig.

- 2 -

avatar van The Goss
Verschrikkelijk. Wat een ellendige film. Waardeloos script. Ongeloofwaardig verhaal. SEALs die na 1 minuut door een klein jochie worden gezien. Hallo, we hebben het hier over ongeveer de best getrainde militairen en die laten zich zo in het ootje nemen? .

Ik zal het maar niet gaan hebben over de waardeloze montage en camerawerk, want dat is hierboven al meermalen genoemd.

Een halve ster is nog te veel voor dit prul.

avatar van hel1
slecht, slecht, slecht...

er is wel nagedacht over de film en soms zitten er ook scènes tussen waardoor je bijna begint te geloven dat het een goede film is maar dan komen die vage beelden weer, die irritante overgangen en flashbacks en die vreselijk slecht acterende politici.

De actie kan ermee door, het verhaal is niet geheel voorspelbaar en de hoofdpersoon is zeer appetijtelijk (ik ben een vrouw ) dus ik heb de film toch maar uitgekeken. Een 1,5* en dan ben ik nog gul.

veel beter dan 1 maar het heeft niet zoveel met 1 temaken alleen dat ze behind enemylines zijn:P!

De losse flodders vliegen je overal om de oren: 1.50 (1.60)
Vooropgesteld heeft het weinig met het origineel te maken en dat is jammer, temeer daar het niveau van het origineel ook hoger lag. Het plot is er één uit duizenden, al wil men anders doen geloven, kan de cast bestaande uit voornamelijk tweede- en derderangs acteurs nauwelijks potten breken en bulkt het van de onrealistische situaties. Cinematografisch is het echter niet veel beter. James Dodson gaat anoniem mee onder de schare broodregisseurs die Hollywood enkele jaren stevig in de greep hebben gehad met het populaire camerawerk, maar doeltreffend is het allerminst. Het overzicht in veel van de actiescenes gaat compleet verloren en voegen de geforceerde effecten weinig toe. Overigens vraag ik mij ook af waarom deze prent niet als zelfstandige werktitel in de markt is gezet…

avatar van mnrk
Deze film heeft dus echt helemaal niets te maken met zijn voorganger.....

Het verhaal is heel rommelig, het camerawerk is ook slecht en de acteurs spelen zonder overtuiging.

avatar van boemboem27
heel matig filmpje,rommelig
niet te vergelijkem met deel 1

avatar van DragQueen
De eerste film was zeer behoorlijk. Maar deze valt behoorlijk tegen. Wat een dramatisch camerawerk, en matig spel van de cast. Ook het verhaal is nergens origineel, en rommelt aan alle kanten. 1,5 Ster.

avatar van m1701
Aardige film alleen af en toe wat langdradig met name het begin
duurder heeeel erg lang. Maar daarna was er genoeg actie.
leuk voor een x maar deel 1 was toch vele male beter

avatar van Gang_Star
Viel na herziening toch even flink tegen. Het is bovenal jammer dat de film erg moeizaam op gang komt. De actie begint pas na een minuut of 20, en tijdens de gehele speelduur is de actie wat standaard, maar word het mede verpest door slecht camerawerk.

avatar van Oliveri
Aanzienlijk slapper aftreksel van de vorige Behind Enemy Lines (1), veel rommelige shots en af en toe falend camerawerk zorgden ervoor dat ik de film slechts met moeite afgekeken kreeg.