Behind Enemy Lines: Colombia (2009)

Actie / Oorlog

geregisseerd door Tim Matheson
met Joe Manganiello, Ken Anderson en Keith David

Het is een vreselijke chaos in Colombia. Er vindt een oorlog plaats tussen de regering, en guerrilla's. Een speciaal team wordt ingezet: de U.S. Navy SEALS. Hun taak is een geheime ontmoeting te observeren en deze in de gaten te houden. Maar dan wordt de hele boel onder vuur genomen en worden de twee leiders vermoord. Nu zitten de SEALS in de val, ze zullen moeten overleven en hun onschuld zien te bewijzen.

avatar van dinhus
Echt een bagger film, wat betreft actie en 't ziet er allemaal goedkoop uit. Ook wanneer er iemand neergeschoten werd, kwam er zo'n stomme soundtrack. Man, we zitten in 2009, niet in 1932..

Daarentegen waren alle films voorheen, prima te pruimen.

avatar van 606
Vele malen beter als deel 2.
Camera werk en acteurs doen het beter en actie is goed.
Verhaal is aardig.

3,5 ster

Duidelijk een B-film maar wel niet eens zo'n slechte B-film. Het verhaal stelt weinig voor en is uiteraard voorspelbaar en hoe de film zal aflopen is natuurlijk ook makkelijk te raden. De film deed me enigszins denken aan mijn "Delta Force 2: The Columbian Connection" van mijn anti-held Chuck Norris.

De B-acteurs in deze film doen wel hun best om er iets leuks van te maken en dat is ze eigenlijk ook nog gelukt. Gewoon een leuke actie film die verder weinig om te lijf heeft.

Goede film, maarja, ik vind alle films goed. Ik geef een 4, ik houd van dit soort films.

Iemand enig idee of er een vervolg op komt?

avatar van chevy93
Filmkomedie schreef:
maarja, ik vind alle films goed.
Dat is niet waar

avatar van Tha-Joker
Filmkomedie schreef:
Goede film, maarja, ik vind alle films goed.

Spy Kids 2 niet toch

avatar van cdman19800
een echte "no brainer" vond ik dit.
Zo onrealistisch, echt niet vergelijkbaar met de eerste.

Ach ja, de meeste. Ik vond deze film een super film. Ik kijk niet naar acteerwerk en dat soort dingen.

Met het origineel heeft dit wederom niets te maken: 1.00 (1.10)
Waar het precies over ging moet je me niet vragen, feit is wel dat deze smakeloze actieprent me geen moment kon bekoren. Er is geen enkele binding met de personages, het script is allesbehalve boeiend en is de amateuristische insteek van Matheson zorgwekkend. Structuur is de film vreemd, hobbelt de prent van scene naar scene zonder enige connectie en is het vooral cinematografisch slecht. Zeg maar gerust dramatisch trouwens. Het camerawerk is geen stuiver voor de knip waard, ogen de actiescenes zeer uitgekauwd, om maar te zwijgen over de krampachtig uitgewerkte commandotactieken. Als klap op de spreekwoordelijke vuurpijl speelt ookt de cast bar weinig klaar. Benieuwd of er nog een vierde deel op de rol staat, wederom voorzien van een geheel nieuwe crew.

avatar van GioFunny
halve ster voor manny van scarface

voor de rest.. een k*t film

orbit
Matig matig..

avatar van Heseven
Leuk voor een avondje alleen thuis, wanneer je dus net geen zin hebt in een echte topper. Leuk om zo even weg te kijken. Regie niet echt origineel, er zijn genoeg vergelijkbare films gemaakt, toch is het acteerwerk niet slecht te noemen en kan de film me aardig boeien. een 2,5 voor deze "versie" van Behind enemy lines
misschien niet zozeer als minpunt te noemen, maar ik kon mijn lachen niet inhouden wanneer er weer is iemand door zijn scope wordt doodgeschoten.
Het was toch bijna onmogelijk? Kom het laatste tijd vaker tegen.
Blijft leuk om te zien.

avatar van Decec
Ik vond een goede actiefilm...
Eindelijk... heb ik heerlijk genoten..
Uitstekende acteerwerk... vechten...
Prima super film...
4 sterren!

scc-j
Slap! nog een 2,5 voor de vette actie

avatar van Jesusthesecond
Valt te pruimen, maar geen film dat ik zou aanraden. Heb me mateloos geïrriteerd aan de muziek

avatar van Nelusje
Wat een ongelooflijk kul verhaal, het gaat toch echt helemaal nergens over. Ik wilde dat ik zo oorlogje kon spelen, op een open veld, 20 mensen die op mij schieten en dan niet geraakt worden, dat dit soort film nog gemaakt worden, schandalig!

ik zou graag aad bildraad in zxijn aars nemen

avatar van wu-tang
afgezet wat een bagger

als ik deze film wel had afgeken had ik hem uit pure ellende 0.5 * gegeven

avatar van moviemafketel
Het begin was nog heel even veelbelovend. Daarna kakt de boel vreselijk in en blijft het moeilijk om niet in slaap te vallen. Acteerwerk was dramatisch en het plot bedroevend. De verfzakjes met nepbloed waren hier en daar te duidelijk te zien. Dan kun je de film niet meer serieus nemen.
Het Colombiaanse leger denkt dat een bos de kleur grijs-blauw heeft? Wat een geweldige camouflagekleuren hadden die haha. Nou de hersens maar op 0 gezet en toch geprobeerd om nog een beetje te genieten van de vele schietpartijen. Verder een B-film om snel te vergeten.

avatar van Kondoro0614
Ik vond deze film toch het beste uit de Behind Enemy Lines serie.

avatar van marmis
Wel eens goed naar het Engels geluisted? Dit klopt echt niet hoor!