• 8.353.964 stemmen

Genre: Avontuur / Komedie

Geregisseerd door: Kyle Newman

Met onder meer: Sam Huntington, Chris Marquette en Dan Fogler

Plot Fanboys

"Never tell them the odds."

Vier jongemannen uit het mid-westen van de Verenigde Staten zijn al sinds hun kinderjaren met elkaar bevriend. Het zijn hartstochtelijke science fiction filmliefhebbers, extreme "Star Wars" fans. Helaas heeft een van hen wegens een slopende ziekte nog maar korte tijd te leven. Zijn laatste wens is naar de Skywalker ranch afreizen om daar de film "Star Wars: Episode I -- The Phantom Menace" te gaan aanschouwen voordat die wereldwijd in premiere gaat.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Dreiecke

Dreiecke

Omdat de film toevallig in zijn totaliteit tot in alle details over Star Wars ging, vond ik deze comedy wel lollig. Leuk, al die gadgets Het fanboy zijn in het algemeen wordt ook grappig geparodieerd, waarbij zowat alle gedachten en handelingen rondom het idool (de film) draaien.

De humor die hierin zat vond ik het leukst. Overige humor is érg puberaal.

Acteurs deden het prima. Zij spelen uitgesproken typetjes, waaronder bv bikers of een supernerd.

De kwaliteit van beeld en geluid is ook prima.

avatar van Kiros

Kiros

m1chel schreef:
Ja dat was echt een geniaal stuk, heb ik ook erg om moeten lachen. En natuurlijk William Shatner die uiteindelijk wraak neemt op "Star Trek" en de "Star Wars" fans gaat helpen.Nee ik snap de lage waardering niet goed... Maar goed, ieder zijn meug.

Ik denk dat als je zelf weinig tot niets met Star Wars hebt of kent, dat de lolligheid en herkenbaarheden je niet pakken. Je moet wel redelijk 'in to' zijn om sommige grappen te kunnen volgen.
Voor wie van Star Wars houdt, is dit gewoon een must see.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Kiros schreef:

Voor wie van Star Wars houdt, is dit gewoon een must see.

Ja ik denk dat je daar wel gelijk in hebt, maar er zijn zo giga veel Star Wars/Trek fans dat de lage waardering me enigzins redelijk verbaasd.

avatar van ILDIB

ILDIB

Weinig lolligs aan, veel voorspelbaar en bekend gedoe. Enige leuke, de cameo van jay and bob..

De verwijzingen naar star trek en star wars zijn leuk, maar kunnen de film echt niet redden.

avatar van krosnicky

krosnicky

voor het zien van deze film zou ik de mensen toch aan raden om the original star wars trilogy te bekijken want ander zul je deze film maar kut vinden want het is echt wel een film voor star wars fans en ook wel voor de star trek fans . ik ben namelijk grote star wars fan dus vond ik het een top film vooral de scenes waar Hutch zijn busje start zijn echt hilaris en dan ook de light speed scene is ook machtig en de onverwachte bijrol van Danny Trejo was ook er leuk wat ik wel jammer vond is dat George Lucas er niet in kwam want de film draai in principe wel om hem

avatar van Askikker

Askikker

Ik ben dan wel absoluut geen Star wars fan, maar wel een trekkie, maar ik kon het allemaal goed begrijpen, en er zat bij vlagen toffe humor in.

Spocksucker

Onverwacht Danny Trejo (Chief) in deze film te zien in een prachtige rol, die gozer is echt geweldig, en ook een mooie rol voor William Shatner die nog flink stoer overkwam.

Moest er wel ff inkomen, en sommige humor was wat kinderlijk, maar echt storend werd dat nergens.

Galaxy quest vond ik wel een stuk beter, maar een kleine drieenhalve ster vond ik m wel waard

avatar van Mescaline

Mescaline

Vermakelijk filmpje met redelijk tot goede acteer prestaties voor dit genre.

Fanboys heeft soms een inkakmomentje maar is over het algemeen een relaxed filmpje om aan te zetten.

Niet bijzonder of origineel maar daarentegen wel erg vermakelijk en makkelijk kijkvoer.

Zeker eens de moeite waard om te kijken, Fanboys is helemaal zo slecht nog niet!

Onderhond

Degelijk maar makkelijk.

Star Wars is een iets te makkelijk doelwit voor een film als deze. De referenties zijn al tot vervelens toe gemaakt, de vete tussen de Trekkies en de Wars fans wat goedkoop en de sulligheid is vaardig Hollywoodiaans.

Maar ondanks het wat flauwe uitgangspunt werkt het tot op zeker niveau wel. Veel leuke cameos (Rogen's eerste was even schrikken, wist het pas door z'n stem) en een paar geslaagde grappen zorgen ervoor dat de film nooit teveel momentum verliest.

Verder wel meer een aaneenschakeling van losse scenes die door een nogal onzinnige road trip aan elkaar gelijmd worden. Grappig om Smith nog even te zien, de Knowles verwijzing was lachen en Baruchel is een leuke outsider in de groep. Allemaal net genoeg voor een kort brokje vermaak, maar er had zeker wat meer ingezeten.

avatar van jippie2010

jippie2010

Normaal gesproken liggen dit soort comedy's niet in mijn straatje.

Vaak overacting door B-acteurs met een flauwe platte uitwerking.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik echt vaak heb moeten lachen,

een roadtrip-movie die ik kan waarderen. *3,5

avatar van JoeCabot

JoeCabot

Cute.

'Fanboys' trekt een blik Star Wars-referenties open, maar houdt het wel laagdrempelig. Ook voor mij - als niet-fan - deden de meeste verwijzingen wel een belletje rinkelen. Die Jedi mind trick heb ik wel al vaker zien passeren in sitcoms etc., je moet de voorbije decennia echt onder een steen geleefd hebben om het fenomeen niet te kennen.

Maar zelfs als je helemaal niets met Star Wars hebt blijft deze film overeind. Het tempo ligt lekker hoog - zoals het een goede roadmovie betaamt - en de film heeft gewoon iets gezelligs. Je zou bijna zin krijgen in een Star Wars-conventie. Bijna

Eerlijk is eerlijk, heel wat grappen gingen de mist in: te flauw, te afgezaagd, te veel kolder. Al valt links en rechts zeker een rake one-liner te bespeuren. Het belangrijkste is bovendien dat het gewoon geloofwaardig gebracht werd. Ik kreeg in ieder geval het gevoel dat de acteurs - met uitzondering van Kristen Bell - ook in het echte leven geeks (zouden kunnen) zijn.

avatar van Drs. DAJA

Drs. DAJA

Ik vond dit een een erg leuke komedie. Laagdrempelige maar zeer geestige film met een vlot tempo, veel leuke reverenties en een te gekke reeks aan cameo's. De dynamiek van de acteurs onderling is erg goed en ze zetten op komische wijze een sub-cultuur neer. Ik kan me zomaar indenken dat Fanboys over vijftien jaar een bekende cultfilm is.

avatar van IH88

IH88

“Nobody calls Han Solo a bitch!”

Als grote Star Wars fan kan ik veel knipogen naar de filmreeks wel waarderen. Het leukst is de wagen waarin de jongens en Kristen Bell rijden. Een soort Millennium Falcon op vier wielen. De film zelf is wat wisselvallig.

De strijd tussen de Trekkies (Trekkers?) en de Star Wars nerds is best leuk en de acteurs zijn goed op dreef. Toch is de humor niet altijd even geslaagd en word het allemaal steeds iets minder naarmate de film vordert. Ik dacht dat de dramatische twist een grotere rol zou spelen maar daar wordt erg weinig mee gedaan, waardoor het weinig impact heeft. De laatste scene is wel erg sterk.

avatar van Phantasm

Phantasm