Kill Bill: Vol. 1 (2003)
Genre: Actie / Misdaad
Speelduur: 111 minuten / 253 minuten (Kill Bill: The Whole Bloody Affair)
Alternatieve titel: Kill Bill: The Whole Bloody Affair
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Quentin Tarantino
Met onder meer: Uma Thurman, Lucy Liu en Vivica A. Fox
IMDb beoordeling:
8,2 (1.312.932)
Gesproken taal: Engels, Japans en Frans
Releasedatum: 20 november 2003
On Demand:
Bekijk via Netflix
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Videoland
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Kill Bill: Vol. 1
"Here comes the bride."
De huurmoordenaar 'The Bride' wordt op haar eigen bruiloft neergeschoten door haar opdrachtgever Bill en zijn handlangers. Ze overleeft de aanslag, maar door een kogel in haar hoofd ligt ze vier jaar in coma. Als ze bijkomt, is ze compleet over de rooie en vastbesloten om wraak te nemen. Ze gaat op zoek naar de bendeleden om ze één voor één te vermoorden. Bill bewaart ze tot het laatst...
Externe links
Acteurs en actrices
The Bride
O-Ren Ishii
Vernita Green
Elle Driver
Bill
Budd
Sofie Fatale
Gogo Yubari
Hattori Hanzo
Johnny Mo
Reviews & comments
Newbie
-
- 271 berichten
- 353 stemmen
Dat was volgens mij meer naar 't einde toe (het was begot het laatste wat ze zeiden
) Eigenlijk een smerig einde, ik kan al nie meer wachten op het vervolg.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Zie de spoiler. Aan het einde zei Bill dat de dochter NIET dood was
Wouter
-
- 18751 berichten
- 3104 stemmen
Zie de spoiler. Aan het einde zei Bill dat de dochter NIET dood was
Da's toch iets anders dan je hier melde?
Enne... die wending vond ik maar soapie...
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Ik volg je niet meer
. Ik meldde eerst van een wending aan het begin, en nu van een wending aan het einde. 2 verschillende wendingen dus.
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Enne... die wending vond ik maar soapie...
Een Collega van mij zag de film, en irriteerde zich aan al die Cliffhangers. Is dat wat je bedoelt ?
Wouter
-
- 18751 berichten
- 3104 stemmen
Dus als ik schrijf 'Een wending aan het begin?' vind jij het logisch om te antwoorden 'Zie de spoiler. Aan het einde zei Bill dat de dochter NIET dood was'?
Soms vraag ik me echt af, of de mensen hier wel kunnen lezen....
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Een Collega van mij zag de film, en irriteerde zich aan al die Cliffhangers. Is dat wat je bedoelt ?
Er is maar 1 cliffhanger fk en die zit helemaal op het eind. Misschien moet je collega een bril op zetten in de bios. 
Doen ze inderdaad ook op het einde van een willekeurige aflevering van een soap. Is totaal niet storend hier.
Wouter,
Assault handelt zijn simpele plot rechtlijnig af in 90 minuten.
Kill Bill doet dan wel 180 min (waarschijnlijk) over een net zo eenvoudig hoofdplot, maar bouwt het plot uit door middel van flashbacks, achtergrondinfo mbt personages, weergave van ontwikkelingen van VOOR de onvermijdelijke wraak etc. Het plot is daarom rijker, iig voor mij, ook al is het hoofdplot waarschijnlijk over 3 uur verspreid. Assault en Kill Bill hebben beiden een simpel hoofdplot. Kill Bill doet er langer over maar wordt daarom wel rijker qua plot. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Phoenix
-
- 7846 berichten
- 1418 stemmen
Dus als ik schrijf 'Een wending aan het begin?' vind jij het logisch om te antwoorden 'Zie de spoiler. Aan het einde zei Bill dat de dochter NIET dood was'?
Soms vraag ik me echt af, of de mensen hier wel kunnen lezen....
Eens even alles op een rijtje, want we praten duidelijk langs elkaar heen
. Ik noemde een wending aan het begin. Toen vroeg jij "een wending aan het begin?". Toen reageerde ik met "zie spoiler" omdat ik dacht dat jij niet wist wat ik bedoelde. Ik doelde daarmee dus op de spoiler/wending dat Bill zegt dat hij de vader is van het kind. Daarna noemde ik in diezelfde post nog een tweede wending die aan het einde zat. Wellicht is het op dit moment fout gegaan omdat ik verwachtte dat je deze 2 dingen los van elkaar zou zien. Het "zie spoiler" als reactie op jouw "een wending aan het begin?" en die tweede wending als een nieuw voorbeeld.Ik zal trouwens kijken of ik groep 3 over kan doen.
Wouter
-
- 18751 berichten
- 3104 stemmen
Assault handelt zijn simpele plot rechtlijnig af in 90 minuten.
Kill Bill doet dan wel 180 min (waarschijnlijk)
Deel 2 gaat maar 69 minuten duren? Het zou me verbazen....
Ik hou het dus op zo'n 4 uur.
over een net zo eenvoudig hoofdplot, maar bouwt het plot uit door middel van flashbacks, achtergrondinfo mbt personages, weergave van ontwikkelingen van VOOR de onvermijdelijke wraak etc. Het plot is daarom rijker, iig voor mij, ook al is het hoofdplot waarschijnlijk over 3 uur verspreid. Assault en Kill Bill hebben beiden een simpel hoofdplot. Kill Bill doet er langer over maar wordt daarom wel rijker qua plot. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Sorry, het overtuigt niet. Omdat het er langer over doet, wordt het rijker. (...)
De film die ik zag zou exact hetzelfde in een uur kunnen vertellen. Waarschijnlijk had deel 1 en 2 samen een aardige film op kunnen leveren van zo'n twee uur. (Wat waarschijnlijk aanvankelijk ook de bedoeling was)
Had de film wat vlotter geregisseerd en gesneden moeten worden, dat wel.
(verwijderd)
-
- 720 berichten
- 0 stemmen
De film is zeer vlot, maargoed jij vindt de verhaallijn te mager om zo lang te boeien. Ik vind dat de verhaallijn ondergeschikt is aan de verschillende sublieme actiescenes, karakters en subplots, daarbij komt nog het hoofdplot met bill en de baby wat de spanning om het einde te weten zeer laat toenemen.
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
De film is zeer vlot.
U gots to be shittin' me...
cornelis
-
- 4744 berichten
- 682 stemmen
Takeshi Kitano over Kill Bill in het 8-uur-journaal vanavond:
"Alle Japanners verwachtten er heel weinig van en dachten dat het wel niets zou worden. Maar het was nog slechter. De enige reden dat het een bioscoopsucces in Japan is, is dat het allemaal zo lachwekkend slecht is."
Persoonlijk vond ik het niet lachwekkend slecht, overigens, daar niet van.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Ach ja, filmmakers over elkaar! 
Tarkovsky (maker van Solyaris, volgens velen de Russische tegenhanger van 2001) vond Kubrick's 2001 ook een zaadfilm. Ik vind ze beiden geweldig.
Hobbes
-
- 2911 berichten
- 1195 stemmen
Ik kan dat wel waarderen van Kitano (of je 't er nu mee eens bent of niet). Altijd dat typische politiek correcte gezever over elkaar. "Oh, 't zijn allemaal geweldige mensen, zoiets hebben we nog nooit meegemaakt" is een zin die regelmatig in making offs terecht komt. Ik geloof dat cornelis 't was die eens vertelde dat dat contractueel vast is gelegd?
Ik hou er wel van als mensen es wat afkraken. In dit geval vind ik wel dat Kitano overdrijft, maar desalniettemin: top 
tovenaar
-
- 6723 berichten
- 0 stemmen
Ik geloof dat cornelis 't was die eens vertelde dat dat contractueel vast is gelegd?
Gaaf! Vertel daar eens wat meer over Cor (mag ook in ander topic), ik vind het namelijk ook altijd een totale bullshit. Lijkt me leuk om eens de bevestiging te krijgen dat dit contractueel is vastgelegd.
jackie
-
- 3084 berichten
- 10648 stemmen
Takeshi Kitano kan natuurlijk ook jaloers zijn, Tarantino's films krijgen veel aandacht en worden zo'n beetje overal goed bezocht....
JayLunar
-
- 748 berichten
- 2961 stemmen
Ik weet niet of iemand hier vaker interviews en dergelijke met Kitano heeft gezien, maar de beste man maakt echt aan de lopende band grapjes (terwijl hij continu serieus en stoïcijns blijft kijken). Kan dus indenken dat hetgeen hij zei niet volledig gemeend was, hoewel ik me kan voorstellen dat er zeker wel een kern van waarheid in zit.
PS. In het 8-uur-journaal?? 
starbright boy (moderator films)
-
- 22591 berichten
- 5241 stemmen
IFFR-journaal:
Ik had eigenlijk technicus willen worden, maar dat mislukte, daarom zit ik nu hier interviews te geven.

FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Takeshi Kitano kan natuurlijk ook jaloers zijn, Tarantino's films krijgen veel aandacht en worden zo'n beetje overal goed bezocht....
Tuurlijk lachen ze daar in Japan over die film van Tarantino, zie ook het magnifieke tegenbeeld dat Kitano met Brother liet zien.
Ramon K
-
- 13575 berichten
- 0 stemmen
Hoezo tuurlijk? Heb je Kill Bill eigenlijk al gezien fk?
(Brother vind ik trouwens de minste Kitano die ik heb gezien maar dat wist je natuurlijk al he fk?) 
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
Hoezo tuurlijk? Heb je Kill Bill eigenlijk al gezien fk?
(Brother vind ik trouwens de minste Kitano die ik heb gezien maar dat wist je natuurlijk al he fk?) 
Sonatine ga ik herzien, net zoals jij Brother gaat herzien, en sorry dat ik bij de verkeerde film zit
En Kill Bill ook wel als ie tenminste als 1 film in de bios komt. (vind halve films bijzonder Irritant)
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Kitano noemt de film vreselijk slecht maar wel erg grappig.
Als coole actiefilm slaat Kill Bill ook nergens op...dat is het ook niet...het is dus een persiflerende hommage. Maar dat wisten de meesten al. Daarom vind ik Kill Bill ook zo erg sterk. En daarom zullen Japanners het niet kunnen waarderen omdat hun geliefkoosde genre niet helemaal serieus wordt genomen.
Wouter
-
- 18751 berichten
- 3104 stemmen
Kitano zojuist op het IFFR over Kill Bill: I'm the real thing. Don't go for the American counter feit.
Onderhond
-
- 87687 berichten
- 13048 stemmen
Het feit dat Japanners niet met persiflages van 'hun' films zouden kunnen lachen is te gek om rond te lopen. Japanse cinema staat bol van zelfhumor, en ook Kitano helpt mee aan het fenomeen (de yakuza in z'n films zijn 'lomp'). De man is gewoon eerlijk, en ik kan hem geen ongelijk geven.
En afgezien van het feit dat FK Kill Bill nog niet gezien heeft, hij heeft wel gelijk (al is Brother niet het beste voorbeeld).
Trouwens niet de eerste keer dat een Japans director een mede Hollywood/director fan bekritiseert. Oshii deed eerder hetzelfde met The Matrix.
mister blonde
-
- 12741 berichten
- 5923 stemmen
Tuurlijk lachen ze daar in Japan over die film van Tarantino, zie ook het magnifieke tegenbeeld dat Kitano met Brother liet zien.
ik lach me ook kapot om kill bill. heel veel humor!
maar effe serieus. wat een onzin om te zeggen dat een film een bioscoopsucces is, omdat ze tarantino massaal uit lachen. zo kun je elk bioscoopsucces wel dood relativeren.
heb niet veel van kitano gezien, maar wat ik zag kon ik best waarderen. wat ie hier zegt slaat natuurlijk nergens op. (hoewel ik zijn uitspraak op zich wel kan waarderen, vind ik het nogal belachelijk om zijn uitspraak als een waarheid aan te nemen. )
FisherKing
-
- 18696 berichten
- 0 stemmen
maar effe serieus. wat een onzin om te zeggen dat een film een bioscoopsucces is, omdat ze tarantino massaal uit lachen. zo kun je elk bioscoopsucces wel dood relativeren.
Kitano kennende moet je dat met een enorme korrel zout nemen 
bennie jolink
-
- 391 berichten
- 2408 stemmen
Kill bill 1 is best leuk, maar je kan 'm pas goed beoordelen met deel 2 er direct achteraan. Zoals het nu is kan ie zelfs nog niet tippen aan 'brother' (de minste gangstermovie van kitano).....
Redlop
-
- 8961 berichten
- 3566 stemmen
Het feit dat Japanners niet met persiflages van 'hun' films zouden kunnen lachen is te gek om rond te lopen.
Dat bedoelde ik ook niet.
Kitano vond Kill Bill vreselijk slecht maar heeft wel moeten lachen. Waarom denk ik dan? Omdat het zo slecht was! Ja maar daar ging het toch om? Dus wat was er nou zo slecht? Als je weet dat het persiflerend bedoeld is. Het samourai-gedoe? Ja zal wel. Maar dat bedoelde ik dus.
Pre- en sequels

Kill Bill: Vol. 2
2004
1.450 reacties
Gerelateerd nieuws

Quentin Tarantino onthult idee voor 'Kill Bill'-prequel: 'Zal ik het nog doen?'

Uma Thurman stelt dat 'Kill Bill 3' niet snel op komst zal zijn

Quentin Tarantino hint op een derde 'Kill Bill'-film: "Waarom niet?"

Bloederige klassieker 'Kill Bill: Vol. 1' van Quentin Tarantino morgenavond op Veronica
Bekijk ook

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.099 reacties

Se7en
Misdaad / Thriller, 1995
2.827 reacties

Scarface
Misdaad / Drama, 1983
3.812 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.718 reacties

The Silence of the Lambs
Thriller / Misdaad, 1991
1.263 reacties

Heat
Misdaad / Thriller, 1995
2.024 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









