Mother's Day (2016)

Komedie / Drama

geregisseerd door Garry Marshall
met Britt Robertson, Jennifer Aniston en Julia Roberts

Film over de viering van Moederdag, waarin de perikelen gevolgd worden van een stel jonge moeders, oudere moeders en dochters op zoek naar hun moeders. Of juist niet zo hard op zoek. De film draait onder meer rond de levens van de alleenstaande moeder Sandy (Jennifer Aniston), de moederloze Kristin (Britt Robertson), teleshopping-koningin Miranda (Julia Roberts) en de kinderloze Jesse (Kate Hudson).

kappeuter (moderator)
Vanaf 28 april in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

avatar van John Milton
Zo. Die wordt flink neergesabeld. 8% fresh op RottenTomatoes en een Metascore van 1,7... las trouwens gisteren dat Julia Roberts vier dagen werk had aan haar rol, en daar 3 miljoen dollar salaris voor ontving. That's not too shabby at all.

avatar van cucciolo
Die poster is natuurlijk ook niet erg uitnodigend.

avatar van cor1946

avatar van nightbreed
cor1946 schreef:
Dit zijn films daar geef ik geen stuiver voor.

Dit is toevallig wel een film met Jennifer Aniston, dus een béétje meer respect, hè!

avatar van soom
Nou... Ik ben verrast, echt waar. Ik had er iets minder van verwacht. Ik weet weer niet waar dat nou aan ligt. Ik ben natuurlijk geen moeder in de zin van het woord. Verantwoordelijkheidsgevoel, ach. Die intense, alles verterende zorg en de problemen, de weg die gegaan wordt waarvan je als ouder niet wilt dat het je soms gebeurt. Ik kon me vroeger weleens voorstellen dat ik een bloedzuigertje zou krijgen. Gelukkig ben ik genezen. Hoewel ik, volgens Janet nog 19 jaar de tijd heb..

Tja, ik vond het heerlijk.. Trauma na trauma zag ik voorbij komen. Dankzij Britt (ik houd echt mieters veel van jou en je talent lieve schat..), Kate, (wat kan ze zingen he, die meid) Julia (en Hector) het meeste. De anderen vliegen wel mee in hun nabijheid en schitteren dan ook dankzij die spelers.

Genoten, echt waar. Omdat er zoveel meer inzit dan een nieuwjaar en een Valentijnsdag. Qua commercie had ik altijd toch het allermeeste met moeder en vader dag..

Voor alle moeders, met of zonder huisdier en met een kinderwens, zonder kinderwens, met baby, kinderen, tieners, volwassen (pleeg) kinderen. Alle moeders, hoe dan ook. Dank jullie wel, hoe dan ook. Of je nou wel of niet je kind zoveel te bekijken zet.. (Yolanthe) Bedankt voor het feit dat het gegeven mocht worden dat jullie degenen zijn die ons leidden. Altijd.

Lieve mama, dank je wel...

avatar van Arapaho85
John Milton schreef:

Dat is inderdaad allemaal big business, Roberts heeft een aantal kaskrakers + een Oscar op haar CV staan, dus haar naam en kop op de affiche lokt dan extra kijkers naar de bioscoop.

avatar van John Milton
Pathé loopt ook behoorlijk te adverteren met deze film. Bushokjes hangen er vol mee zag ik tijdens mijn lunchwandeling.

avatar van Jusstinb
John Milton schreef:

Gebrek aan beter? Draait verder niks... haha

Ik wist dat dit soort films vol staan met cliches maar het is erg slecht en slordig uitgewerkt, man o man

avatar van Dominootje
Mierzoet en voorspelbaar, dat weet je voordat je hem gaat zien. Prima dit soort films mogen er ook zijn. En ja het is dus niets bijzonders, ik stem aardig (:

avatar van IH88
Mother’s Day

Meestal kan ik films zoals Mother's Day nog wel waarderen. Natuurlijk, het is allemaal erg voorspelbaar en de personages zijn erg mager uitgewerkt maar het is meestal wel uitermate feel good. Jammer genoeg maakt deze film het iets te bond met een rommelig verhaal, te veel personages en te veel verhaallijnen waarvan er geen eentje bijblijft.

Als je zo nodig Love Actually wilt kopiëren, zorg dan tenminste voor een goed script, een aangename sfeer (Moederdag is geen kerst, zo blijkt wel) en sterke acteurs. Alleen Sudeikis is mij opgevallen (oké, Mitchell in een bikini is mij ook wel bijgebleven) en in een film met Aniston, Hudson, Roberts, Olyphant etc. is dat toch wel karig. Nee, laat dit soort films alstublieft aan de Britten over.

avatar van horizons
Jeeminee. Hoe belegen kun je een film maken ...

Marshall is toch wel de schaamte voorbij, maar moet hij dat nu weer bevestigen met zo'n aartsflauwe formulefilm? Valentine's Day en New Years Eve waren al nauwelijks te pruimen, maar met deze Mother's Day gaat deze oude routinier definitief kopje onder. Een feelgood movie die eigenlijk totaal onverschillig laat. Heb uiteindelijk toch nog drie keer kunnen lachen, maar als je nagaat dat iedere vijf minuten word geprobeerd om je recht in het hart te raken, is dat bedenkelijk weinig.
De cast werkt ook niet mee: Marshall's favorieten Roberts en Elizondo zijn uiteraard weer van de partij maar geven hier het spelen op de automatische piloot een diepere betekenis. Aniston heeft de belangrijkste vrouwenrol, maar bij deze dame vraag je je af waarom ze steeds in comedy's opduikt, want ze is wereldkampioen chagrijnig kijken. Bij haar kan er altijd nauwelijks een lachje van af, waardoor je nooit enige sympathie krijgt voor haar personages. En Sudeikis doet zijn best, maar de regisseur had voor deze rol echt beter nog één keer Richard Gere moeten uitnodigen.
Niet bepaald een moederdag om nooit meer te vergeten dus. Vrijblijvende tip: vier dit mooie feestje gewoon in je eigen kring, en laat deze mislukking radicaal links liggen. Alleen zo voorkomen we dat Columbus Day, Independence day, Labor Day, Patriot's Day, Thanksgiving Day, President's Day, Martin Luther King Day, Memorial's Day, Halloween en Father's Day in een onwenselijk romantisch jasje worden gehesen door inspiratieloze Amerikaanse filmmakers.

avatar van schumacher
Niet zo goed als ik had verwacht , helaas.

avatar van erik1977
wat een heerlijke comedy en nergens geen vals sentiment, al moet ik zeggen dat ik af en toe wel eens een traantje hebt weggepinkt.
Maar het word nergens op de spits gedreven.
Zoals met de alleenstaande vader en dat blonde meisje die haar moeder wil leren kennen.
Het word allemaal mooi naturel gedaan zonder teveel drama en vals sentiment dus.
De ster van de film is wat mij betreft jennifer Anniston.
Wat een heerlijk mens vind ik dit toch en om haar heb ik dus een paar keer compleet dubbel gelegen.
Hoe ze omgaat met de nieuwe vriendin van haar ex is ronduit komisch en komt vaak heel bekend voor.
De gehele familie van Kate Hudson en aanhang vind ik ook super.
Kan maar 1 ding zeggen, ik hou af en toe wel van zulke films en deze heeft me ook weer fijn verrast.

avatar van Ajax&Litmanen1
De laatste film van Garry Marshall, die deze zomer overleed, maar wel een aardig oeuvre achter laat, met Pretty Woman (1990) als de grootste van allemaal natuurlijk. De afgelopen jaren was deze bejaarde regisseur nog druk bezig met romantische komedies, gezien zijn drieluik Valentine's Day (2010), New Year's Eve (2011) en deze Mother's Day, waarin hij elke keer een sterrencast bij elkaar kreeg. Maar hoe dapper de pogingen ook waren om een romantische komedie rondom een romantische dag in het jaar te maken, ze konden geen van allen tippen aan de absolute klassieker en soortgelijke film Love Actually (2003) van Richard Curtis. Dat blijft echt 1 van de mooiste romantische films ooit en tegelijkertijd de allerbeste in het romantische subgenre waarin we een grote groep mensen volgen die uiteindelijk met hun levens in elkaar verweven raken.

Het probleem van de 3 films van Marshall is dat het idee goed is, maar de uitwerking gewoon niet zo pakkend is. Ook Mother's Day mist die flair. De personages zijn op een enkeling na niet zo interessant (met zulke sterrencasten moet je toch veel meer kunnen lijkt me) en de verhaallijnen worden nooit echt imponerend of ontroerend. Slechts Jennifer Aniston trekt deze film naar een hoger niveau in een rol die best opvallend is, gezien haar privéleven. Als iemand nou haar hele leven is achtervolgt met vragen over waarom ze geen moeder is geworden, dan is zij dat wel. Maar ze leeft zich uitstekend in en zet als 1 van de weinigen een goede rol neer. Helemaal in vergelijking met Julia Roberts, die maar wat op de automatische piloot acteert. Ze is oud geworden en ik vind haar ook weinig aantrekkelijk meer, helemaal met dat korte kapsel. Als je haar vergelijkt met de nog altijd prachtige Jennifer Aniston Overigens wel een kleine correctie, dat verhaal van de rouwende vader en zijn tienermeiden vond ik ook nog wel redelijk aardig uitgewerkt.

Verder mist de film een echt leuk charismatisch persoon die met humor de film een extra glans geeft. Vergelijk deze personages is met Bill Nighy's oude rocker uit Love Actually en je ziet het verschil. Ook mist de film een absolute apotheose waarbij de verhalen op emotionele wijze tot een mooi einde komen. Vergelijk maar eens met...ja, uhm. Mijn punt is wel gemaakt.

Niettemin is Mother's Day goed kijkbaar. Het tempo is prima en de diverse verhaallijnen verschillen genoeg van elkaar om ieder geval een kleine 2 uur te boeien. Misschien had de film een 20 minuten korter gekund, maar het is uiteindelijk wel acceptabel. Net als bij de 2 vorige films is het allemaal degelijk. Voldoende, meer ook niet.

avatar van Gab@1969
cor1946 schreef:
Dit zijn films daar geef ik geen stuiver voor.

Voor jou zou ik nog geen cent geven!

Dit is voor mij juist een lekkere wegkijkfilm! (zoals waarschijnlijk voor veel vrouwen het geval zal zijn).

avatar van diaan11
Prima wegkijk filmpje, levert wat je ervan zou verwachten. Als het niet je ding is, kijk hem dan niet en laat de zure berichten hier achterwege, pure tijdverspilling.

avatar van Timothyvdmeer
Leuke voorspelbare film die nergens weet te verassen. Wel hoop grote namen. Waarin Aniston altijd schijnt.

Tegenvallende film met een aantal verschillende verhaallijnen van moeders op moederdag. Het grootste euvel van deze film is dat alle verhaaltjes simpelweg saai zijn. Zoetsappig, voorspelbaar, nergens echt grappig en het blinkt ook nergens echt in uit. De sterrencast is natuurlijk wel leuk om te zien, maar weet het niet beter te maken. Deze laatste film van Garry Marshall is niet bepaald zijn beste.

Iegh.

Blijkbaar een niche die ik lang niet opgemerkt heb, ik heb ook het gevoel dat ik me er verder niet al te veel in ga verdiepen. Dit soort wollige ensemble films zijn niet bepaald mijn ding. Ze staan dan wel onder comedy vanwege hun luchtigheid, ik vind het serieuze dramas.

Er worden weer een hoop bekende gezichten uit de kast gehaald, die allen aan elkaar verbonden zijn (Tarantino moet oh zo trots zijn) maar verder zo verschillend mogelijke verhaaltjes moeten trekken. De echte rode draad is moederdag, voor zover dat wat uitmaakt bij dit soort films.

De humor is extreem belegen, maar ook het drama komt zo uit stationromannetjes. Papa die voor z'n dochter tampons moet kopen, waarna de vrouw aan de kassa door de hele winkel om de prijs moet roepen, dochters die hun lang verloren carrieremoeders weer vinden, mama die op bezoek komt en verrast wordt door een aantal zaken die haar dochters niet durven vertellen hebben ... maar geen zorgen, op het einde is alles weer geweldig!

Mnee, dit was zo enorm oubollig en stoffig dat ik er amper naar kon kijken. De humor is gewoon niet grappig, de personages niet charmant en het drama is afgeleefd. Bah.

avatar van terschelling
Voldoende sterren, onvoldoende resultaat.
Komedie die niet echt van de grond komt.
Er is te weinig samenhang, 'individuutjescasting'
Gelachen? Weinig. Hoogstens de mondhoeken omhoog.

Matig.

Er zitten heel wat flinke namen in deze cast, dus je zou eigenlijk denken dat het wel goed moet komen. Nou, niet dus.

Er zijn een aantal verschillende verhaallijnen die heel vaag wel iets met elkaar te maken hebben, maar uiteindelijk werkt het allemaal gewoon niet. Alle verhaallijnen blijven te veel op zichzelf en weten bovendien vrijwel nergens te boeien.

Eigenlijk speelt iedereen een beetje op de automatische piloot, met uitzondering van Sudeikis, die af en toe nog wel authentiek en charmant uit de hoek komt.

Grootste probleem is dat de humor totaal niet van de grond komt. Je ziet dat er geprobeerd wordt grappige scènes te creëren, maar het lukt ze helaas niet.

Wat slecht!!

Ik had verwacht dat het een beetje zoals Valentine's day en New years eve zou zijn. Die 2 vond ik wel echt leuk maar dit sloeg echt nergens op. Geen humor, geen verhaal, het was gewoon niks.