Miles Davis: Birth of the Cool (2019)

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Stanley Nelson

Miles Davis (1926-1991) was een jazzcomponist, trompettist en multi-instrumentalist. Hij wordt beschouwd als een van de belangrijkste en invloedrijkste jazzmuzikanten van de twintigste eeuw en de belichaming van coolheid. Deze documentaire schetst een beeld van de man achter de muziek. Aan de hand van archieffoto's, home-video's en interviews met collega-muzikanten wordt onderzocht waarom Miles Davis ook vandaag de dag nog steeds relevant is.

• Vanaf 12 september in de bioscoop