Valentine's Day (2010)

2,76

Romantiek / Komedie

geregisseerd door Garry Marshall
met Ashton Kutcher, Jennifer Garner en Jessica Biel

Verschillende verhalen worden verteld ten tijde van Valentijnsdag. De personen zijn allen afkomstig uit Los Angeles en kampen één voor één met liefdesproblemen. De druk die Valentijnsdag op hun uitoefent, blijkt voor de één gunstig, voor de ander nadelig. Onder de personen vallen een marineofficier (Julia Roberts) die voor haar geliefde een vlucht neemt van Irak naar Los Angeles, een homoseksuele man (Bradley Cooper) die verliefd is op een footballspeler (Eric Dane) die niet uit durft te komen voor zijn geaardheid, een bloemist (Ashton Kutcher) die na een huwelijksaanzoek aan zijn vriendin (Jessica Alba) ontdekt dat hij verliefd is op een andere vrouw (Jennifer Garner), een getrouwde man (Patrick Dempsey) die een affaire heeft met deze andere vrouw, een oudere vrouw (Shirley MacLaine) die aan haar man (Hector Elizondo) toegeeft dat ze in het verleden een minnaar heeft gehad, een assistente (Anne Hathaway) van 's werelds grootste talentenjager die verliefd wordt op een collega (Topher Grace), een publicist (Jessica Biel) die geen date kan vinden en een tiener (Emma Roberts) die overweegt om voor het eerst naar bed te gaan met haar vriend (Carter Jenkins).

261 BERICHTEN 34 MENINGEN
avatar van MBMTx
geplaatst: 28 juli 2011, 21:50 uur [permalink]
Wel een toffe film. Leuk voor een paar uurtjes kijkplezier als je je eens verveeld. Wat ik vooral leuk vind aan deze film, is dat er in het begin totaal geen verband is tussen de verschillende personages, maar dat op het einde alles in elkaar past.

Gewoon een toffe wegkijkfilm !!

avatar van Decec
geplaatst: 4 september 2011, 19:47 uur [permalink]
Een redelijk romantiek/komediefilm...
Goed verschillende verhaal...
Niet zo echt spannend, alleen maar
vrolijk film en muziek...
Prima acteerwerk...

geplaatst: 9 september 2011, 14:01 uur [permalink]
Ooohh wat is dit een simpele slechte film. Heel simpel, kinderlijk voorspelbaar vanaf de eerste minuten al. Zit niets indrukwekkends aan. Love Actually tijdens Valentijnsdag en dan slecht uitgevoerd. Dit soort films gaan er ook op achteruit. In Nederland is al een kopie erop los gelaten bij Sinterklaas met Alles Is Liefde, In Hollywood gaan ze rustig verder met New Year's Eve. Straks is pasen aan de beurt, natuurlijk op de voet gevolgd door hemelvaartsdag en onafhankelijkheidsdag. We staan komend jaar op vier keer dezelfde film met een andere 'speciale dag' waar naartoe gewerkt wordt. Kan iemand mij uitleggen hoe je dit hoog kunt waarderen?

avatar van juliegirlxoxo
geplaatst: 24 september 2011, 23:38 uur [permalink]
Veel te grote cast en de film word daardoor nogal een chaotisch soepje.Het acteerwerk ik gemiddelt,valt ook van persoon tot persoon af en de chemie hangt ook van persoon tot persoon af.Maar niet alle verhalen worden goed in beeld gebracht omdat er te veel zijn om in 1 film te steken.

avatar van ladybug
geplaatst: 14 december 2011, 13:43 uur [permalink]
Heb me prima geamusseerd met deze film, leuke grappen erin. En ook mooie verhaallijnen die uiteindelijk bij elkaar komen. Na het einde toe werd het wel wat langdradig, had wat mij betreft ingekort kunnen worden.

Wat staan er trouwens een hoop spoilers hierboven neergezet door Moviemeter.
Jammer!

neysen1985
geplaatst: 6 januari 2012, 17:53 uur [permalink]
Valentine's day vind ik een zwaar onderwaardeerde warme komedie.
Af en toe typisch een soort vrouwelijke soap, maar op sommige momenten kan hij ook een soort warm gevoel geven aan de kijkers.
tenminste dat vind ik.
de hele grote cast speelt gewoon erg leuk.
Ik kon m'n lach gewoon niet inhouden, want ze werden gewoon geniaal neergezet.
maar voor de rest is Valentine's day een leuke film en werkelijk prachtig gespeeld!
Wel denk ik een beetje voor selecte doelgroep die een beetje van die humor houdt.

snoozerlover
geplaatst: 7 januari 2012, 21:44 uur [permalink]
Leuke film.
Leuke cast.
Leuke verhalen.

Maar er had wat meer spanning achter mogen zitten...

avatar van Sergio Leone
geplaatst: 14 januari 2012, 18:05 uur [permalink]
Leuk om een keertje gezien te hebben.

Ik zal direct met het grootste manco beginnen, nl het teveel aan personages. Er worden veel personages geïntroduceerd, maar na verloop van tijd is de screentime wat onevenredig verdeeld. Er zijn ook een heleboel personages niet interessant, te beginnen met het vreselijke Taylor&Taylor-duo. Ook dat kleine jongetje is niet interessant, net als de grootouders en de quarterback.

De cast telt veel "sterren", volgens naam dan toch, want echt veel acteertalent is niet te bespeuren. Namen als Jamie Foxx, Ashton Kutcher en Julia Roberts zijn nog wel redelijk, maar anderen zoals Jessica Biel vallen zelfs in een simpel romcommetje als dit door de mand.

Het genre 'komedie' kan ook best geschrapt worden, want er valt bitter weinig te lachen. Dit is gewoon een romantisch plezierritje, hartverwarmend voor de ene, irritant voor de andere.

avatar van Mr. Chiel
geplaatst: 21 januari 2012, 10:03 uur [permalink]
Na New Years Eve (erg leuke en grappige film) deze ook maar eens gekeken. Veel minder grappig (bijna niet!) en meer op de romantiek gericht. En 2 uur is ook ECHT teveel van het goede. *3

avatar van Jaii Jordan
geplaatst: 23 februari 2012, 02:35 uur [permalink]
neysen1985 schreef:
Valentine's day vind ik een zwaar onderwaardeerde warme komedie.
tenminste dat vind ik.
de hele grote cast speelt gewoon erg leuk.
Ik kon m'n lach gewoon niet inhouden, want ze werden gewoon geniaal neergezet.

Volledig mee eens, zeer mooie film

BBC
geplaatst: 26 mei 2012, 23:57 uur [permalink]
Simpel, niet origineel maar wel vermakelijk. Wat af en toe ook wel zeker moet kunnen natuurlijk! typisch een weekendfilmpje waar je niet te veel van moet verwachten.

avatar van ibendb
geplaatst: 29 december 2012, 00:44 uur [permalink]
Begon als één grote drukte, bloeide uit tot een warme romantische film.

Valentine's Day is een zoete, warme en komische film. De film begint erg druk en je kan eerst niet zo goed volgen, maar na een tijdje kan de film zich stabiliseren en wordt het een erg romantisch ritje. De film kent veel bekende acteurs en elke acteur/actrice speelt zijn of haar rol erg goed. Er zijn erg veel verschillende verhaallijnen en er zitten zeker wat mindere in (zoals die van Kutcher) maar het grootste deel is erg leuk en interessant. De lijnen van Julia Roberts en Bradley Cooper, Anne Hathaway en Queen Latifah waren veruit de leukste. De film duurt net geen twee uur, maar dat voel je helemaal niet. De film is luchtig en gaat erg vlot waardoor de tijd voorbijvliegt.

geplaatst: 2 maart 2013, 12:06 uur [permalink]
goed filmpje om te kijken samen met uw vriendin, maar voor de rest een film die niet veel om het lijf heeft. Nochtans voldoende groot acteertalent gestrikt voor de film. Misschien dat het ligt aan teveel verschillende verhaallijnen die overigens niet zo geweldig zijn uitgewerkt. Het ligt in elk geval niet aan de speelduur. Hoewel de film 2u duurt stoort dit nog niet eens zo fel. En ik kan moeilijk zeggen dat er niet goed geacteerd wordt, want de meesten doen het meer dan behoorlijk.
Laat het ons dan maar op (het gebrek aan) de geloofwaardigheid steken.

avatar van Fryce
geplaatst: 1 september 2013, 11:36 uur [permalink]
Best ok voor een romantisch momentje.

avatar van moviemafketel
geplaatst: 14 februari 2014, 19:19 uur [permalink]
Love Actually in een Valentijnsjasje. Ik vond dat hier alleen echt teveel verhalen in 2 uur gestopt zijn. En dan eigenlijk ook nog verhaallijnen die ik behoorlijk slaapverwekkend vond. Genoeg bekende gezichten en leuk om Jessica Biel weer eens te zien. Naar het einde toe wordt alles opeens afgeraffeld en is het uiteraard eind goed al goed. Lief filmpje met een onderwerp dat zich prima leent voor zo'n romcom natuurlijk, maar ik vond het wat te saai en kinderachtig. Jammer!

avatar van missl
geplaatst: 15 februari 2014, 17:39 uur [permalink]
Met zoveel sterren zou je wel verwachten dat het toch een beetje leuk is, maar dat valt tegen, nergens grappig of geloofwaardig. Jammer.

avatar van Pollypeachum1
geplaatst: 10 maart 2015, 22:49 uur [permalink]
En zo zie je maar dat een sterrencast toch geen meer dan 2,5 sterrenfilm kan maken. Ga niet kijken als je niet nog iets anders om handen hebt, want je verveelt je kapot. Maar ben je toch aan het facebooken, pokeren met vrienden en een krat bier of 2, afwassen enz. kun je hem gerust op de achtergrond aanzetten.

avatar van _Se7en_
geplaatst: 8 februari 2016, 10:17 uur [permalink]
Wel oké, ik heb me niet verveeld. Maar als dit een comedy is, waar is de humor dan?
De verhaallijntjes zijn net boeiend genoeg om je aandacht erbij te houden, maar het wordt nergens spannend of interessant.

avatar van ILDIB
geplaatst: 20 juni 2016, 20:03 uur [permalink]
Aardig maar te geforceerd en zoet sappig

avatar van Zwolle84
geplaatst: 2 november 2016, 21:57 uur [permalink]
Dit is al veel vaker en vooral beter gedaan. Veel grappen werken niet en de verhalen zijn te rommelig bij elkaar geharkt. Desondanks leuk om eens gezien te hebben, aangezien ik hem speciaal voor Taylor Swift keek en ze zowaar de leukste rol blijkt te hebben.

avatar van IH88
geplaatst: 26 april, 18:49 uur [permalink]
Valentine’s Day

Aardig niemendalletje. Het is allemaal voorspelbaar en van originaliteit bij de verschillende verhaallijnen is geen sprake. Gelukkig weten de acteurs er wat van te maken en is het zeker geen vervelende zit. Het is een echte feel good film, en op dat vlak voldoet Valentine's Day prima. Love is all around...