Home of the Brave (2006)

Verenigde Staten / Marokko
Drama / Oorlog

geregisseerd door Irwin Winkler
met Samuel L. Jackson, Jessica Biel en 50 Cent

Een oorlogsdokter keert terug naar huis na enkele maanden aan het Iraakse front te hebben gezeten. Maar zijn familie, vrienden en vooral zijn vrouw, herkennen hem niet meer. Met hem keren veel soldaten terug van de strijd, ieder met zo zijn eigen problemen om weer terug te keren in de 'normale' maatschappij.

andere oorlog...zelfde film.. was op geen enkel moment onder de indruk van het verhaal en na een uur zat ik te wachten totdat de film afgelopen was.. vond de prestatie van 50 cent naar behoren maar heb me enorm geërgerd aan Jessica Biel.. deze rol was te hoog gegrepen voor haar en leverde tenenkrommende scenes op

avatar van grid8400
Nou net gekeken, en moet eerlijk toegeven dat ik eigenlijk met een soort vooroordeel ging zitten (dat het wel weer niets zou zijn), echter na een half uurtje begon hij meer en meer te boeien, en uiteindelijk vond ik het een mooie film. Gewone jongens en meiden die uit hun gewone leven gerukt zijn, en en plichten hebben gedaan, met alle traumatische gevolgen van dien, voor de rest van hun leven. Uiteindelijk een dikke 4* voor de gehele film.

avatar van animalkrullie
squash2002 schreef:
Tja de boodschap van deze film is wel erg duidelijk. Amerikaanse soldaten die getraumatiseerd terugkomen na hun verschrikkelijke ervaringen.
Sympathie opwekkend film (ook terecht) voor degene die daar hebben gediend en nog steeds zijn.
Maar op een gegeven moment dan weet je het wel bij het kijken van deze film en is het langdradig en niet meer boeiend.

Helemaal mee eens, te langdradig en het acteren vind ik in het algemeen ver beneden peil.

Raffael77
Deze film is uitstekend en prima vermaak.
Ik moet zeggen dat 50 ct beter is geworden met acteren.
IK herken wel dingen uit de film in mijn eigen vrienden kring. 5

avatar van Goodfella1812
En wat betreft het feit of 50 nu wel of niet kan acteren... staan in ieder geval voor 2008 nog minimaal 2 films met hem in de hoofdrol op het programma en het zijn ook nog geen films met de minste tegenspelers!!

Nadat hij zijn kunsten nu in een kleinere rol naast Samuel L Jackson heeft mogen vertonen gaat hij dat in 2008 doen naast niemand minder dan Robert de Niro! En ditmaal in een hoofdrol, ook staat er een andere hoofdrol te wachten en ditmaal naast Nicolas Cage... tsja, blijkbaar denken ze dus in Hollywood anders over zijn talenten dan menig persoon hier

Go 50!

Goodfella1812 schreef:

Go 50!

Daar zit ik in ieder geval niet op te wachten. Heeft hij wel bewezen in deze film. En inderdaad ,wie ben ik om hem wel of niet goed te vinden.

Go Home 50

avatar van Goodfella1812
squash2002 schreef:

Go Home 50

Lol, ach zo slecht was 50 niet in deze film.

Heb m gisteren gekeken en vond de film zelfs best ontroerend op z`n tijd, 3*

ik vond de film wel goed hoewel de film hier wel een verhaal laat zien van een van de getraumatiseerste soldaten die kunnen terug komen. De rol van 50 was zo kort dat het meer een bijrol was, ik had wel wat meer van hem verwacht. ik vond de film op momenten Te lang dradig, maar dat kan je wel verwachten bij deze film..
ik zit te twijfelen tussen een 2,5 en een 3 ,,, ik ga toch voor een 3*

Ik geef hem een 3!
Zeer goed verhaal en goede blik op de realiteit!
Maar vond de film niet van het begin tot het einde boeien!

avatar van Bone*Thugs
hey 50....dat maakt het ook weet intresanter!
Op zich klinkt het verhaal wel goed....iets met oorlog spreekt mij altijd wel aan dus ik ga deze wel bekijken!

avatar van kleez
saaie film!! Echt een 'praat' film!! Ik moet de laatste 20
min. nog zien; ik kon kiezen tussen of de film later uitzien
of de film uitzien maar dan moest ik het eten opwarmen!

De film was dus niet zo leuk / interresant dat ik daarvoor
koos, zegt heel wat!! Okeey, het geeft de realiteit,
frustratie van de soldaten (veteranen) weer en dat de
amerikaanse overheid ook hier (hoe kan het ook anders)
niet naar om kijkt!!

Begin van de film vond ik trouwens wel goed!! Ik moet
m nog uitkijken, maar tot dan: 3* en dat vind ik eigenlijk
aan de te hoge kant!

poisonpen1234
Uhmm hoe ken je hem nou gezien hebben??
hij draait niet eens in de bioscoop

poisonpen1234
colliej schreef:
ik zit te twijfelen tussen een 2,5 en een 3 ,,, ik ga toch voor een 3*

Als de rol van 50 een bijrol was
waarom zie ik dan zijn naam als eerste bij de starring
typisch weer zon moviemeter foutje he!

poisonpen1234 schreef:
Uhmm hoe ken je hem nou gezien hebben??
hij draait niet eens in de bioscoop

Uhm, wat denk je?

Ik vond het geen superfilm, erg langdradig.

is wel een aardige film, niks op aan te merken, aangezien het allemaal zo in het echt gaat!!!

over 11 uren klaar met downloaden, dan gaan we es kijken of het was is.. me broer is militair en moet over paar maandjes naar afghani kanistan dus die wil hem zkr zien

Verassend goede film. Geeft een goed beeld van waar soldaten door heen gaan als ze weer thuis komen. 50 Cent speelt slechts een klein rolletje, heeft weinig tekst, maar staat wel aangegeven als hoofdrolspeler. Vind dat een beetje commercieel. Hoe dan ook, goede film, ik geef het een 4.0

tja wat kan je er over zeggen..
het is een goeie film om te zien hoe de soldaten veranderen als ze van zo'n ingrijpende missie terug komen, helemaal kapot qua emoties, maar voor de actie hoef je deze film niet te kijken.
alleen in het begin is er even actie en nog een 3-tal keer verderop in de film (korte scenes).
al met al best een domper dus. 50 cent speelde ok.

* 2.5

Fuck man, wat een reacties hier. Iedereen lijkt de film gekeken te hebben omdat 50 Cent erin meespeelt.
Wat volgt zijn reacties als: film is wel leuk. vond hem wel mooi. soms wat langdradig.

Ik vond het een tenenkrommend slechte film. In sommige gevallen word het drama zo geforceerd dat het meer op propaganda gaat lijken. Bijvoorbeeld:
de Amerikanen gaan op HUMANITAIRE missie en dan worden ze aangevallen door een vijand. Terwijl ze niks fout deden! Ik zeg niet dat het niet gebeurd, maar het is wel een 'perfect voorbeeld' voor in de film
Verder laat de film erg vaak zien hoe 'trots de Amerikanen op het leger zijn'.

Het acteren, ja ook 50 cent, ligt ver beneden peil.
Maar het echte dipetepunt ligt in de mierzoete slijmerige, zelfs kleffe regie. Veel close-ups in emotionele scenes, zeikerige soundtrack eronder en een enorme hollywoodster die melodramatisch uit de ogen kijkt.

Geen goed woord voor over

Goodfella1812 schreef:

Talenten? Denk je echt dat Hollywood talenten zoekt?
50 Cent in een film = veel films = veel mensen die naar de film gaan = heel-heel-heel-erg-veel-geld.

Er lopen getalenteerde mensen rond in Hollywood, maar daar hoort 50 cent niet bij. En ik kan je garanderen dat Hollywood dat niks boeit.

de film vond ik wel vrij goed.. 50 cent doet het ook wel vrij goed... hij gaat ook nog in een film spelen met robert de niro en ook nog in een andere film met robert de niro EN Al pacino.. maar de film krijgt van mij een 4.0

film krijgt van mij een 2,5 meer vond ik hem niet waard in mijn ogen bekeken dan. hij is echt lang dradig, een echte praat film, wel word de realiteit goed weergegeven. heb me wel vermaakt hoor tijdens de film, leuk voor de collectie alleen zal hem niet snel nog eens kijken.

avatar van Kisje
Ben eens benieuwd naar deze film

*Jessica Biel en Samuel L. Jackson.. Kan niet slecht zijn, wel?

Mja, een beetje langdradig en saai af en toe. Verder had ik een grotere rol van 50 Cent verwacht eigenlijk. Viel ook wel wat tegen. 3 Sterren.

2 keer in slaap gevallen! De cd's van 50C doen t beter...daarbij val ik niet zo snel in slaap
Alweer n rapper gezien die meent ook acteur te zijn..best ok gedaan, maar komt de film niet ten goede..is toch meteen al minder geloofwaardig als je hem daar ziet...
Wat ik ook bijzonder simpel en ongeloofwaardig vond is dat alle uitgezonden soldaten naar Iraq, zo dicht opeen wonen in t thuisland ...en elkaar dan toevallig weer tegenkomen...sorry hoor, lijkt wel n goedkope soap serie, dit kan iemand van de lagere school wel geloven maar filmkijkers met hersens niet
....Dat kan toch helemaal niet!!
Erg storend en slecht dus..totaal niet geloofwaardig en voortdurend over hoe dapper de Americanen zijn..zit je toch ook niet op te wachten...
1,5 *

Ik vond het een ontzettende goede film. Eerst begon de film superspannend, daarna gaf het vooral een ontzettend goed beeld van wat zo'n oorlog met de mensen doet. Echt een topper!

avatar van dulcinea
Té Amerikaans voor mij, verder niet echt een slechte film die wel een blik geeft op het leven van soldaten en hun terugkeer naar huis, maar niks dat ik nog niet wist voor de film eigenlijk. Veel drama waardoor de film nogal zwaar op de maag ligt, maar dat zal wel de bedoeling geweest zijn.
Vreemd dat velen hier meer over 50 Cent bezig zijn dan over de film, z'n rol was zo klein dat je de film daarvoor niet moet laten of bekijken. Ik vond z'n acteerwerk trouwens best ok, vooral Jessica Biel vond ik wel sterk hierin, Samuel L Jackson uiteraard ook maar van hem ben ik ni anders gewoon
Ik hou het bij 3*, ik zou hem geen 2e keer bekijken

avatar van Blood Duster
Matige film gespeeld door een wel goede cast. Heeft me echt verveeld.

*2.0*

avatar van Ché Cliché
Geen goede film, waarvan alles na scene 1 al vast staat. 50 cent speelt een bijrol en bakt er, zoals gewoonlijk, helemaal niets van. Wat een knaak is dat zeg. Dat men in Hollywood die prutser maar blijft pushen. Ik voel me genaaid als men in een film met een behoorlijke cast zo'n figuur neerzetten.

En Jessica Biel... Een prachtige verschijning hoor, maar hoe is zij aan deze rol gekomen? Het lijkt wel of ze haar zinnen op zat te lezen en gaf totaal geen invulling aan de rol. Neem daarbij de op de automatische piloot spelende Samuel L. Jackson (altijd wel voldoende, niet altijd geweldig zoals nu) en meer dan 2 sterren verdiend deze film niet.