Home of the Brave (2006)

Verenigde Staten / Marokko
Drama / Oorlog

geregisseerd door Irwin Winkler
met Samuel L. Jackson, Jessica Biel en 50 Cent

Een oorlogsdokter keert terug naar huis na enkele maanden aan het Iraakse front te hebben gezeten. Maar zijn familie, vrienden en vooral zijn vrouw, herkennen hem niet meer. Met hem keren veel soldaten terug van de strijd, ieder met zo zijn eigen problemen om weer terug te keren in de 'normale' maatschappij.

Ook nog met Christina Ricci

avatar van sn@ke
50 cent en Jackson in 1 film ... ondanks Jackson steeds zei niet te willen acteren met hiphopartiesten die het tevergeefs als acteur willen uitproberen . Nouja , dit zal zeker niet slecht zijn ...

avatar van Hilarious
Ook met Chad Michael Murray . Ziet er wel goed uit.

avatar van Mc
Mc
Die Winkler moet toch echt wel ongelofelijk dom, doof én blind zijn wil hij niet doorhebben dat 50 cent gewoon niet kan acteren. En dat Samuel L. Jackson en Christina Ricci dan alsnog meedoen kan ik ook niet echt bevatten. Gaat dus duidelijk om het geld

avatar van Mc
Mc
riddlecity schreef:
...Doe normaal, het is niet omdat je 50 Cent eventueel niet kan luchten dat hij daarvoor een slecht acteur is. 50 kan degelijk wel acteren en zal het in deze film vast wel goed doen. Als je dit ontkent dan beken je dat je niet in staat om degelijk te oordelen over films,acteurs en hun prestaties...

Ik vraag me af hoe serieus ik dat moet nemen van een persoon met zo'n stemmenlijstje...

lowhusky
Aan de plotomschrijving en de cast te zien, wil ik deze film HEEl erg graag zien..

XTREEM|RAGE
Mc schreef:

Nou volgens mij doen ze het voor de lol, want ik kan me ook niet echt in denken waarom ze het willen doen. Maar omdat toch Jackson erin zit, ben ik wel benieuwd naar deze film!

avatar van Nixon17
leuke film om te zien. Einde is wel een beetje pro american maar jah is ook niet anders te verwachten als je de film titel ziet. *4

**Over 50 cent trouwens nog even: Ik vind dat hij het in deze film wel redelijk doet hoor ken verder geen films waar hij inspeeld zo gauw maar hierin speelt ie wel aardig**

avatar van %%%%%%
Lijkt me leuke en best mooie film . aleen op imdb heeft deze film een 4,4

avatar van Capo Regime
het onderwerp irak ligt in amerika een stuk gevoeliger dan hier dus denk ik dat zij wat sneller deze film slecht gaan vinden

avatar van Mescalino

Idd.

50Cent is gewoon geen acteur rappen kan ie ook niet maar dat is een kwestie van smaak. Acteren kan hij gewoon echt niet.

avatar van brymj
Mescalino schreef:

Idd.

50 kan absoluut niet acteren

Al met al toch een goeie film,
soort "The Deer Hunter" maar dan in deze tijd.
Deze film kan daar trouwens niet aan tippen hoor.

Film gaat over de verwerking van een groepje Irakgangers als ze weer terug zijn gekomen in de normale maatschappij.
Tja, en dat valt dus niet mee.

Toch een 4

p.s Ken die 50 cent verder niet, maar hij was in de film bijna onverstaanbaar.

IK hou HELEMAAL niet van RAP en HipHop coltuur.
beetje denken dat ze stoer zijn.
maar je kan alles zeggen ik vond 50cent in die andere film
*NAAM?* Redelijk goed acteren.
Alleen vind ik dat als ie serieus beetje wilt gaan acteren moet ie alleen een andere naam gebruiken en niet 50cent
omdat je dan toch gelijk aan RAP ala HIPHOP moet denken

Ik ben benieuwd naar deze film

wil jij deze film zien,klick dan hier en dan hoef jij enkel op play te drukken http://www.jonhs.net/freemovies/home_of_the_brave.htm

Hmm.. dat is nogal vreemd...

Gewoon illegaal op Google Video gezet en door de site gelinkt, niet bepaald schokkend.

ik wond da ook vreemd maar uiteindelijk kan ik toch naar kijken dus voor de rest stel ik mij geen vragen verder maar deze film zal een tijde op Google Video 'free' gespeeld worden en na een tijdje ga jij niet zo maar kunnen naar kijken:-( =ppp

Jic
Weinig speciale dingen zo af en toe wat te lang dradig.
Matige film ze hadden hem beter kunnen uitwerken.

avatar van krabat
Heel, héél slecht aftreksel van The Deerhunter.

Jackson maakt deze nog engzins het bekijken waard.

50 cent, geen woorden voor.......kan zijn naam beter veranderen in "not even a dime". Die jongen moet eens serieus gaan nadenken over spraakles.

Ik vond het een mooie film. Geeft een redelijk beeld, van de problematiek, die mensen ondervinden, als je uit een oorlogsgebied komt.

Als jij een kogel door je smoel zou hebben gehad zou jij dan normaal kunnen praten?

50 cent is not worth a dollar. Crap actor, crap rapper, crap film.

vagegast schreef:

ik denk het niet.. maar ik zou dan ook niet gaan acteren!

avatar van Goodfella1812
Ok ik geef toe, als je serieus genomen wilt worden als acteur gebruik dan gewoon je echte naam (Curtis Jackson) ipv 50 cent maar dat alle anti rap fellas hier hun kritiek komen uiten alleen omdat ze niet van rap houden... Ik hou dus wel van rap en 50 cent is absoluut niet mijn favoriet maar een slechte rapper is hij nou ook weer niet en in de film Get rich or die trying deed hij het zelfs als acteur niet eens zo verkeerd...

Maar ja, gelukkig verschillen smaken! Ga deze film een dezer dagen kijken en kom dan wel met mijn defenitieve oordeel, helaas staat de naam Samuel L Jackson tegenwoordig ook niet meer garant voor kwaliteit... kom er nog op terug...

Tja de boodschap van deze film is wel erg duidelijk. Amerikaanse soldaten die getraumatiseerd terugkomen na hun verschrikkelijke ervaringen.
Sympathie opwekkend film (ook terecht) voor degene die daar hebben gediend en nog steeds zijn.
Maar op een gegeven moment dan weet je het wel bij het kijken van deze film en is het langdradig en niet meer boeiend.
50 cent is een slechte keuze voor deze film, misschien wel voor iedere film en Samuel L Jackson kon mij in deze film ook niet imponeren (net als in de film Snakes on a plane) ondanks dat ik het normaler wijze een goede acteur vind
2,5 *

een goede film typisch americaans, en vindt jackson goed spelen.

Na al die reacties geleze te hebben had ik verwacht dat het een bagger film zou zijn. Maar ik vond 50 cent perfect acteren, Samuel is niks vergeleken met hem. En jullie zaten zo te zeiken dat 50 onverstaanbaar was, maar met mij verotte engels heb ik hem perfect kunnen verstaan. Jammer dat 50 zo`n kleine rol had, dan was de film wat beter geweest. 4,5*