• 15.837 nieuwsartikelen
  • 178.479 films
  • 12.239 series
  • 34.025 seizoenen
  • 647.798 acteurs
  • 199.136 gebruikers
  • 9.379.407 stemmen
Avatar
 
banner banner

An Inconvenient Truth (2006)

Documentaire | 100 minuten
2,97 1.221 stemmen

Genre: Documentaire

Speelduur: 100 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Davis Guggenheim

Met onder meer: Al Gore en Billy West

IMDb beoordeling: 7,4 (86.924)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 12 oktober 2006

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot An Inconvenient Truth

"By far the most terrifying film you will ever see."

De mensheid leeft op een tijdbom. Als de grote meerderheid van de wetenschappers gelijk heeft, rest ons slechts tien jaar om te voorkomen dat de aarde in de ban komt van een golf aan extreme weersomstandigheden met overstromingen, droogte, epidemieën en dodelijke hittegolven. Een catastrofe die we zelf veroorzaken.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Zichzelf

(stemrol)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Zichzelf (archiefmateriaal)

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van joepp

joepp

  • 149 berichten
  • 1157 stemmen

Al Gore was geloof ik vice-president toen Amerika het Kyoto-verdrag niet ondertekende, dat maakt hem als persoon al totaal ongeloofwaardig. Verder is het een duidelijk gemanipuleerde documentaire, zoals de docu's van Michael Moore ook kunnen zijn. Het enige lichtpuntje voor mij is de aandacht die weer even aan milieuproblematiek geshconken wordt, dankzij deze docu.


avatar van roebftb

roebftb

  • 79 berichten
  • 60 stemmen

Mag van mij in het rek met sprookjes.


avatar van Ninto

Ninto

  • 728 berichten
  • 1142 stemmen

Vond het dodend saai, maar ik ga nu wel een documentaire zoeken over de tegenpartij. Er zijn toch nog steeds hevige discussies of de mens wel schuldig is in deze kwestie.


avatar van Pres. Camacho

Pres. Camacho

  • 40 berichten
  • 265 stemmen

Geweldig geacteerd van Al Gore al mocht er wat meer actie in.


avatar van Friday the 13 th

Friday the 13 th

  • 2558 berichten
  • 2023 stemmen

Zever film! Gewoon een opsomming van wat feiten die we eigenlijk al weten. En is er nu al iets verandert? Neen!

We leven gewoon met te veel op deze planeet! Je kunt dat gewoon niet meer binnen de perken houden. Binnen 30 jaar zitten we al met 9 miljard mensen op de planeet.

De documentaire was lichtjes educatief, maar eigenlijk overbodig.


avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

  • 587 berichten
  • 502 stemmen

KoekjevanLU schreef:

(quote)

De stijging van de zeespiegel is niet het gevolg van het smelten van ijs. Die 'paar' liter ijs doet die gigantische hoeveelheid water nauwelijks toenemen. De stijging is het gevolg van de stijging van de temperatuur. Door deze hogere temperatuur zet het water iets uit. Op een dergelijke gigantische hoeveelheid water zal een klein beetje uitzetten een enorm gevolg hebben. Daar kan het smelten van een 'beetje' ijs niet tegenop.

Maak je "berekening" nog maar eens over. Die "paar liter" ijs heeft veeeeel meer invloed, dan dat beetje uitzetten!!!! Enig idee hoe dik de ijslaag op de zuidpool is?? Alleen al het smelten van deze ijskap zou een verhoging van de zeespiegel geven van 5 tot 7 meter!!


avatar van Ace Hanlon

Ace Hanlon

  • 587 berichten
  • 502 stemmen

Tun-89 schreef:

Weer gezien. Wat een goede Docu.

Ik ben zelf een enorme dierenvriend (vegetariër ook)

en zeer milieubewust.

Probeer mijn omgeving er ook op te wijzen om

milieubewuster te zijn. Maar helaas de meeste mensen vinden negeren het makkelijkst, En dan toch egoistisch een kind neerzetten op deze vervuilde aarde. Dat over tientallen jaren met vele problemen kampt. Als iedereen mee werkt, moet het lukken!

Jammer dat de Politiek er niet geheel achterstaat, maar geld gaat helaas altijd voor. Sterke docu, met echte wetenschappelijke feiten.

Ik ben het helemaal eens met Al Gore, hopelijk meerdere mensen!

4,0 *

Alsjeblieft, word eens wakker!!!!!!!! De hele natuur is gebaseerd op slechts één principe: eten of gegeten worden!!!!! Eet jij nu maar gewoon lekker je stukje vlees. Wel "dierenvriend", maar duidelijk geen kindervriend. Schop die hond de deur uit en neem een kind!


avatar van jordandejong

jordandejong

  • 4772 berichten
  • 1431 stemmen

Ace Hanlon schreef:

(quote)

Alsjeblieft, word eens wakker!!!!!!!! De hele natuur is gebaseerd op slechts één principe: eten of gegeten worden!!!!! Eet jij nu maar gewoon lekker je stukje vlees. Wel "dierenvriend", maar duidelijk geen kindervriend. Schop die hond de deur uit en neem een kind!

Dat heb jij toch niet te bepalen. Ik heb zelf veel respect voor vegatariers want ik kan toch niet zonder mijn stukie vlees. Als jij een dier was zou je toch ook niet geslacht willen worden zodat andere je lekker kunnen oppeuzelen.


avatar van Lucsz

Lucsz

  • 180 berichten
  • 1375 stemmen

Slechte docu, belangrijk onderwerp. Dat blijkt ook wel weer uit de mongolen die reageren op dit topic. Erg triest om te zien hoe niet-milieubewust sommige mensen tegenwoordig nog leven.

Ik vind het erg prehistorisch dat er in deze huidige tijd nog steeds vlees gegeten wordt. Niemand heeft het nog nodig om te overleven, de jacht bestaat niet meer en de dieren die eenieder eet zijn vervuild, verkracht en mishandeld. Maar goed, ik wens iedereen veel plezier met zijn nepkip die opgevoerd wordt door antibiotica, hoef je voor dat medicijn in ieder geval niet meer naar de dokter.


avatar van Mug

Mug

  • 13981 berichten
  • 5969 stemmen

"Alsof vleesvervangende produkten milieuvriendelijk zijn", zei de mongool.

Maar goed, wat hebben deze plotselinge vegetarische frustratie-uitingen met deze docu als geheel van doen? Het was toch juist een onderwerp (vleesindustrie) dat niet aan bod kwam omdat Gore nogal wat belangen had in die industrie?


avatar van medansavamhel

medansavamhel

  • 399 berichten
  • 244 stemmen

Ik moet zeggen dat de documentaire veel indruk op mij heeft gemaakt in 2006. Ik kwam er echter kort nadat ik de film had gezien achter dat vele statistieken niet bleken te kloppen. Deze film is pure propaganda, zoals zoveel documentaires niet helemaal de waarheid vertellen, of een deel van het totaalbeeld niet laten zien.

Echter vind ik de documentaire wel goed. Het heeft ons goed laten schrikken en heeft mogelijk het bewustzijn van de mens vergroot. Ik kan mij herinneren dat deze documentaire een grote reactie heeft voortgebracht in 2006. Ik heb het idee dat dit nu verwaterd is, mogelijk doordat men er achter kwam dat de documentaire niet geheel de waarheid verteld, en dat de dreiging nog lang niet zo serieus is als dat in deze documentaire wordt gezegd.

Mooie poster trouwens.


avatar van medansavamhel

medansavamhel

  • 399 berichten
  • 244 stemmen

Lucsz schreef:

Slechte docu, belangrijk onderwerp. Dat blijkt ook wel weer uit de mongolen die reageren op dit topic. Erg triest om te zien hoe niet-milieubewust sommige mensen tegenwoordig nog leven.

Ik vind het erg prehistorisch dat er in deze huidige tijd nog steeds vlees gegeten wordt. Niemand heeft het nog nodig om te overleven, de jacht bestaat niet meer en de dieren die eenieder eet zijn vervuild, verkracht en mishandeld. Maar goed, ik wens iedereen veel plezier met zijn nepkip die opgevoerd wordt door antibiotica, hoef je voor dat medicijn in ieder geval niet meer naar de dokter.

Hoe niet-mileubewust mensen nog leven? Mensen zijn mileubewuster dan ooit. Het is dat niet iedereen iets met die bewustheid doet omdat de dreiging niet groter is dan de drang naar financiële macht, die meestal voort komt door uitbuiting of verwaarlozing van de natuur. Maar dat terzijde. Ik zou zeggen dat men tegenwoordig relatief beter omgaat met het milieu. Denk je dat men zich in de Middeleeuwen bekommerde om de natuur? Bossen werden massaal gekapt zonder dat er grote instanties waren die zich erom bekommerde om de bossen weer bij te planten. Het verschil is dat de technologie van de moderne wereld stukken schadelijker is dan de technologie van 200 jaar geleden en daarvoor. De dreiging is daardoor natuurlijk groter. Maar ik denk zelf dat dit voort wordt gebracht door de nieuwe technologiën. De mens is er niet beter of slechter op geworden. Ik krijg de indruk dat je denkt dat men tegenwoordig een schandelijkere houding aanhoudt tegenover de natuur dan circa 60 jaar geleden of daarvoor. Dit is niet het geval. Gelukkig is er nog steeds progressie in de technologie en industrie. Momenteel hoop ik dat de schade die wordt aangebracht aan de natuur geleidelijk verminderd wordt. Door de steiging van de populatie denk ik niet dat dit het geval is. Maar voor de toekomst is het mogelijk dat de schade wel afneemt, of dat we de schade zelfs terug kunnen draaien. Ik neem aan dat we over 100 jaar in elektrische auto's rondrijden. Het is echter goed mogelijk dat het dan al te laat is.

Betreft je opmerking over het eten van vlees... Ben je op je hoofd gevallen? Ik irriteer mij mateloos aan mensen zoals jij, die denken dat ze beter en vriendelijker omgaan met de natuur omdat ze geen vlees eten. Gegarandeerd dat je je moralen direct opzij legt als de wereld geen alternatieve producten meer zou kunnen leveren om wat voor reden dan ook. Daarbij, heb je ooit de anatomie van de mens bestudeerd? Ooit geleerd waarom onze tanden zo gevormd zijn zoals ze zijn gevormd? Ooit geleerd wat de lengte van onze darmen inhoud? We zijn omnivoren. Het is goed mogelijk voor een mens om enkel op plantaardig voedsel te leven. Echter, onze anatomie vertelt ons dat we zowel planten als vlees behoren te eten. Laten we stellen dat een carnivoor zoals een leeuw de intelligentie van de mens zou bezitten. Zou hij groente moeten gaan eten omdat hij zich schuldig behoort te voelen tegenover andere levensvormen? Bespottelijk. Ik eet zelf nauwelijks vlees (echter wel vis), maar ik neem het niemand kwalijk dat hij/zij vlees eet. Meestal geven vegetariërs bespottelijke argumenten voor hun houding. Ik heb trouwens vaker overwogen vleesvervangende producten te kopen, maar het vetpercentage van deze producten ligt meestal vrij hoog, terwijl de hoeveelheid proteïne lager ligt. Vooral tegenover kip, kalkoen en vis. Tegenover varkensvlees zijn het acceptabele alternatieven, maar tegenover vis en kalkoen kun je beter je moralen opzij zetten en weer gezond gaan leven.

Het leukste is nog dat planten op dezelfde manier reageren op de beschadiging van cellen als hogere organismen. Echter is er geen emotionele reactie door de absentie van hersenen. Toegegeven, het is minder zielig om een komkommer te wurgen dan een koe. Maar wat geeft jou het recht om planten te eten? Naar mijn mening net zoveel recht als dat je hebt op het eten van vlees. Je bent niet naar de top van de voedselketen geklommen om enkel worteltjes te eten. Het eten van vlees zit in onze natuur, en zal mogelijk nooit verdwijnen. Ik praat de uitbuiting van lagere levensvormen niet goed, maar er is in principe geen goede reden om geen vlees te eten.


avatar van medansavamhel

medansavamhel

  • 399 berichten
  • 244 stemmen

Tun-89 schreef:

Weer gezien. Wat een goede Docu.

Ik ben zelf een enorme dierenvriend (vegetariër ook)

en zeer milieubewust.

Probeer mijn omgeving er ook op te wijzen om

milieubewuster te zijn. Maar helaas de meeste mensen vinden negeren het makkelijkst, En dan toch egoistisch een kind neerzetten op deze vervuilde aarde. Dat over tientallen jaren met vele problemen kampt. Als iedereen mee werkt, moet het lukken!

Jammer dat de Politiek er niet geheel achterstaat, maar geld gaat helaas altijd voor. Sterke docu, met echte wetenschappelijke feiten.

Ik ben het helemaal eens met Al Gore, hopelijk meerdere mensen!

4,0 *

"En dan toch egoistisch een kind neerzetten op deze vervuilde aarde" is typisch kinderpraat. "met echte wetenschappelijke feiten" klopt ook niet. Veel zaken uit de documentaire bleken uit nader onderzoek niet te kloppen. Gore heeft zijn onderzoek goed gefilterd om een zo dreigend mogelijke documentaire te maken. Geen slechte zaak vind ik, maar wel jammer dat iedereen het direct voor waarheid beschouwt.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11922 berichten
  • 5324 stemmen

Ja, een mens zou inderdaad groente moeten gaan eten omdat hij zich schuldige dient te voelen tegenover andere levensvormen. Dat wij zogenaamd snijtanden hebben en dus maar vlees moeten eten vind ik onzin: wat mij betreft ligt dat gewoon aan de evolutie. De zee is trouwens bijna leeggevist, dus ik hou het als het even kan op vleesvervangers. Waar trouwens nauwelijks of geen vet inzit... ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt?


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Het zal allemaal wel kloppen en zo, maar dat neemt niet weg, al hoewel Al Gore zijn best doet, dat deze docu echt tergend saai is.

2,0 sterren


avatar van barns

barns

  • 478 berichten
  • 775 stemmen

planet_of_death schreef:

Het zal allemaal wel kloppen en zo, maar dat neemt niet weg, al hoewel Al Gore zijn best doet, dat deze docu echt tergend saai is.

2,0 sterren

Ik zou nog niet dood gevonden willen worden bij die "presentatie" van Al Gore.


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Maargoed, hij doet zen best en helemaal zijn schuld is het niet.


avatar van patito

patito

  • 25 berichten
  • 706 stemmen

Lucsz schreef:

Slechte docu, belangrijk onderwerp. Dat blijkt ook wel weer uit de mongolen die reageren op dit topic. Erg triest om te zien hoe niet-milieubewust sommige mensen tegenwoordig nog leven.

Ik vind het erg prehistorisch dat er in deze huidige tijd nog steeds vlees gegeten wordt. Niemand heeft het nog nodig om te overleven, de jacht bestaat niet meer en de dieren die eenieder eet zijn vervuild, verkracht en mishandeld. Maar goed, ik wens iedereen veel plezier met zijn nepkip die opgevoerd wordt door antibiotica, hoef je voor dat medicijn in ieder geval niet meer naar de dokter.

heerlijke nepkip.


avatar van Lucky Slevin

Lucky Slevin

  • 31 berichten
  • 16 stemmen

Ninto schreef:

Vond het dodend saai, maar ik ga nu wel een documentaire zoeken over de tegenpartij. Er zijn toch nog steeds hevige discussies of de mens wel schuldig is in deze kwestie.

Dan raad ik je aan "The Cloud mystery" eens te bekijken. Daarin beweren Deense wetenschappers dat opwarming van de aarde veeleer te maken heeft met de activiteit van de zon, die dan weer invloed heeft op wolken, die dan weer gassen als CO2 meer ophouden. De mens speelt in dit hele proces een kleine rol. Zéér interessant!

Friday the 13 th schreef:

Zever film! Gewoon een opsomming van wat feiten die we eigenlijk al weten. En is er nu al iets verandert? Neen!

We leven gewoon met te veel op deze planeet! Je kunt dat gewoon niet meer binnen de perken houden. Binnen 30 jaar zitten we al met 9 miljard mensen op de planeet.

De documentaire was lichtjes educatief, maar eigenlijk overbodig.

De film is reeds 3 jaar oud + het is dankzij deze film dat dit hele debat plots geactualiseerd werd en ook immens populair. Kunnen zeggen dat je dit al wist, heb je net te danken aan deze film.

Voor de rest vond ik de film (eerder docu eigenlijk) interessante voer. Soms raak maar ook vaak pure nonsens.

3,5*


avatar van Otman Bakkal

Otman Bakkal

  • 4 berichten
  • 1028 stemmen

Verrek, dit is een documentaire. O.b.v. de grote hoeveelheid onzin die erin verkondigd wordt, zou je toch denken dat het om een comedy gaat. Grappig ook dat er nog steeds mensen zijn die denken dat de aarde opwarmt door autogebruik e.d.


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Inderdaad hillarisch. Mensen kunnen het moeilijk inzien.


avatar van nachtgekko

nachtgekko

  • 39 berichten
  • 36 stemmen

ik hou niet van docu's ga em niet kijken vandaag

dat zinloze gejammer over het milieu komt me een beetje de strot uit. we gaan toch allemaal dood in 2012

Lang leve de baksteen!!!

^ random vaagheid


avatar van planet_of_death

planet_of_death

  • 3962 berichten
  • 178 stemmen

Weet je, bespaar je zelf de moeite en kijk hem gewoon helemaal niet. Ik kan me niet voorstellen dat iemand niet in slaap valt na een minuut of 20 naar dit geneuzel gekeken te hebben.


avatar van Saintssss

Saintssss

  • 7 berichten
  • 33 stemmen

spijtig dat All Gore te ongeloofwaardig is om dit serieus te maken. Lijkt me sterk dat hij dit ook gedaan had als hij zelf tot president verkozen was.

Serieus onderwerp, helaas door de verkeerde persoon aan de man gebracht...

2* omdat het onderwerp wel onze aandacht waardig is!


avatar van wibro

wibro

  • 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Vreselijk slechte documentaire, die absoluut niet serieus te nemen is. Het doet mij meer denken aan een oudejaars conference. Al Gore die het publiek aan het lachen moet maken, wat hem nog lukt ook. De anti-milieu maffia zal blij zijn met deze "documentaire".

1,0*


avatar van White Trash

White Trash

  • 332 berichten
  • 239 stemmen

Leugens!!

Man bear pig!!


avatar van medansavamhel

medansavamhel

  • 399 berichten
  • 244 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Ja, een mens zou inderdaad groente moeten gaan eten omdat hij zich schuldige dient te voelen tegenover andere levensvormen. Dat wij zogenaamd snijtanden hebben en dus maar vlees moeten eten vind ik onzin: wat mij betreft ligt dat gewoon aan de evolutie. De zee is trouwens bijna leeggevist, dus ik hou het als het even kan op vleesvervangers. Waar trouwens nauwelijks of geen vet inzit... ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt?

Planten zijn ook levensvormen en hebben net zo goed een reactie op de beschadiging van cellen. Wil je echt "puur" zijn, dan is het beste dat je kunt doen niet meer eten, en je lichaam de aarde laten voeden. Vegetarier of niet, je blijft een verontreinigend organisme. Flink groente eten maar wel met de auto rondscheuren omdat mobiliteit en gemakszucht lekkerder is dan je werkelijk te bekommeren om de natuur. Daarom heb ik ook geen respect voor vegetariers. Het is een mooie suggestie en principe, maar het maakt geen verandering, en naast de voeding zijn er nog genoeg andere aspecten waarin je bijdraagt aan de bevuiliging van de aarde.

De zee is trouwens niet bijna leeggevist. Bepaalde vissoorten zullen sterk in populatie zijn gedaald, maar de zee is alles behalve leeg. Ik heb af en toe sterk het gevoel dat het eten van vleesvervangers meer een egoistisch gebaar is. Het lijkt wel een instrument om de kuisheid aan te duiden.

Ik heb vorige week nog op de achterkant van verpakkingen van verschillende vleesvervangers gekeken, en ik heb ze niet gekocht door een grote hoeveelheid vet (8 gram per 100) en weinig proteine. Als bodybuilder heb ik voedzame producten nodig, zoals vis.


avatar van barns

barns

  • 478 berichten
  • 775 stemmen

White Trash schreef:

Leugens!!

Man bear pig!!

Dat is echt een fantastisch geformuleerde hoofdgedachte van deze documentaire,


avatar van deLeeuw

deLeeuw

  • 678 berichten
  • 1944 stemmen

medansavamhel schreef:

Vegetarier of niet, je blijft een verontreinigend organisme. Flink groente eten maar wel met de auto rondscheuren omdat mobiliteit en gemakszucht lekkerder is dan je werkelijk te bekommeren om de natuur. Daarom heb ik ook geen respect voor vegetariers.

Ghehe, die onthou ik.


avatar van MaxiJazz

MaxiJazz

  • 229 berichten
  • 787 stemmen

Tergend saaie documentaire,waarover je daarna hoort dat het allemaal leugens zijn.

In plaats van die ladder bij de vervuiling te plaatsen had Al Gore met zijn ladder zijn hoogte van onzintaal kunnen aantonen