My Big Fat Greek Wedding (2002)

Verenigde Staten / Canada
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Joel Zwick
met Nia Vardalos, John Corbett en Joey Fatone

De Grieks-Amerikaanse Toula Portakalos (Nia Vardalos) is duidelijk het zorgenkindje van de familie. Ze is 30 jaar, is niet getrouwd en heeft nog geen kinderen op de wereld gezet, terwijl dat toch het levensdoel van de Griekse vrouw is? Als alle bemoeienissen van haar familie haar teveel worden en ze de niet-Griekse Ian (John Corbett) ontmoet, besluit ze haar leven drastisch om te gooien. Ze ondergaat een totale metamorfose, verlaat het oude vertrouwde Griekse familierestaurant en besluit te trouwen met Ian. Binnen haar familie ontstaat hierdoor echter grote paniek... .

Wat een heerlijke film.
Waarom?
Omdat ik ieder jaar in mei naar Griekenland ging. Eerst een paar dagen Athene en dan naar de eilanden.
En dan net als in de film.
Lachen praten eten dansen en plezier hebben met de fantastische Griekse vrouwen.
Ouzo, blue sea Sirtaki in de nacht en zo.

De film "make me so happy "!

avatar van WanderingStar
Ja Romantische Comedy.. heerlijk om te kijken..

Eigenlijk geeft het geniaal weer hoe het er aan toe gaat in dat soort families.
Een van mijn beste vriendinnen is Grieks en ik heb vorig jaar 'n paar maanden bij haar in Australië gezeten..

Hahaha Ik had de film al gezien voor ik daarheen ging, dus ik moest erg vaak lachen om dingetjes die ik herkende van de film. Daarna heb ik de film nog een keer gekeken en toen viel me op inderdaad hoe waarheidsgetrouw ze de relaties binnen zulke families hebben weergegeven.
Alllllllll die neven en nichten, hahaha en die vader!! Ja. Echt steengoed!

Zwaar cliché eerder.

"kos"]Zwaar cliché eerder.[/quote]

En dat met deze naam, dan moet je het wel weten.

avatar van JohnWilliams
Geweldige Film, met een goeie Cast! En dat einde is werkelijk echt grappig!!!

avatar van matthijs_013
Als je dit al een 5 geeft, vraag ik me af of je een film uberhaupt ooit slecht vindt.

avatar van kanjertje
Supergoede film.
Heb de hele film door moeten lachen.
Ook tof gefilmd en goed geacteerd.
Vooral de schoonvader wasgeweldig.
Heb me geen seconde verveeld en raad iedereen deze film aan

avatar van Ajax&Litmanen1
Het verhaal is wel leuk, geeft een leuke inkijk in de Griekse cultuur van het trouwens en kinderen krijgen. Het is grappig om te zien hoe een familie reageert als iemand een relatie krijgt met iemand van buiten hun cultuur.

Tot zover het leuke; het grote nadeel van de film is dat er niet genoeg en niet genoeg leuke humor in ziet. Enkele momenten waren wel geinig, maar overall stelde dat me teleur en dat is jammer want zon soort film moet het van de gein hebben.

Ik kan er niet meer dan een nipte voldoende voor geven. 3*

avatar van kaztor
Aardig filmpje met eigenlijk één nadeel: Ben Stiller is niet de mannelijke tegenspeler.

...?

rose
Ben Stiller komt toch ook helemaal niet als een Griek over? Zou helemaal niet juist gecast zijn.

Niet dat ik het met je oneens ben, maar de mannelijke tegenspeler hoort toch ook geen Griek te zijn in deze film?

rose
Stom ja. Je hebt gelijk...

avatar van lucdecoster
kanjertje schreef:
Supergoede film.
Heb de hele film door moeten lachen.
Ook tof gefilmd en goed geacteerd.
Vooral de schoonvader wasgeweldig.
Heb me geen seconde verveeld en raad iedereen deze film aan

Heel grappige film met die komische Griekse familie

Heerlijke film! Heb 'm nu al 3x gezien.

avatar van missl
De hoofdrolspeelster is aandoenelijk, verder gewoon een leuk filmpje.

avatar van JohnWilliams
Die 5* die ik hier heb neergezet verwijder ik gelijk maar...Ik maak er 4**** van. Misschien ga ik hem vanavond weer kijken...

avatar van tommykonijn
Leuke film, ik had er eigenlijk wel wat meer van verwacht maar ik heb toch wel voldoende kunnen lachen, het verhaal is Romantisch genoeg in het genre en de acteerprestaties zijn aardig, misschien echt geen topper of een of andere geweldige komedie maar wel erg vermakelijk voor een Zaterdagavond.

avatar van maxo922
was soms wel grappig..* 3,0

avatar van m1701
Super leuke film!
Heel erg grappig. En ze gebruiken eindelijk eens een meid die niet zo super knap is.
Maakt het verhaal gelijk een stuk geloofwaardiger.

Raad em ook iedereen aan om te kijken

avatar van Najade
Leuke komedie, heb onwijs gelachen om haar vader die voor alle mankementen windex gebruikt, hahaha! Omaatje ook heel grappig.

avatar van rokkenjager
Draak van een film die nergens hilarisch of geloofwaardig is. Werkelijk een kwelling om Nia Vardalos bezig te zien. Die romancescènes geleid met de pianodeuntje brrrr....Verder een hoop irritante typetjes met uitschieter die tante. En reken daarbij nog de achterlijk overdreven culturele weergave. Kan wat mij betreft de prullenbak in.

avatar van jumpstylemovie
Zit vaag in mijn herrineringen. Weet zeker dat ik hem vaker als 2 keer heb gezien. Vooral dat stuk waar dat mens op d'r bek gaat als die man binnen komt lopen.

avatar van bob de niro
Heel gauw vergeten deze film,Ik vond er echt heel weinig aan!2**

avatar van Delvenaartje
Vind 'm erg leuk, vooral hoe alles zo word geregeld door die familie.
Leuke film om gezien te hebben!

avatar van Bubblez
De twee hoofdrolspelers zijn ook samen in de hoofdrol te zien in I Hate Valentine's Day. Geen aanrader overigens...

avatar van Bottleneck
Bovengemiddeld leuke comedy met een paar erg grappige scenes en over-the-top personages die vooroordelen uitvergroten. Cultuurverschillen zijn wel geschikt voor humor

matthijs_013 schreef:

Dat moet fantastisch zijn.

avatar van Mezelf
jeeemig.. wat een einde ook

avatar van movie acteurs
Redelijke komedie met soms wat leuke momentjes. Het was wel geinig met die Grieken. 2,5.