My Big Fat Greek Wedding 2 (2016)

geregisseerd door Kirk Jones
met Nia Vardalos, John Corbett en Elena Kampouris

Toula (Nia Vardalos) en Ian (John Corbett) zijn inmiddels al jaren getrouwd, maar hebben de laatste jaren de nodige huwelijksproblemen. Vooral hun oudste dochter heeft de nodige moeilijkheden. Ondertussen staat er binnenkort weer een Grieks huwelijk voor de deur, dat deze keer nog groter en massaler is.

Vanaf 14 april 2016 in de bioscoop (eOne Entertainment)

avatar van GGG
GGG
Erg aardige opvolger van het eerste deel! Wij hebben ons wederom enorm vermaakt. Aanrader voor degene die deel 1 leuk vonden...

My Big Fat Greek Wedding was zeker vermakelijk door de Griekse achtergrond en jaren later komen ze nu weer terug. Het verhaal draait nog steeds om Toula en haar familie, maar nu heeft ze ook een eigen gezin. Toula en Ian zijn absoluut hun spark verloren in dit deel en ook het verhaal rondom hun tienerdochter is niet boeiend. Maar gelukkig is daar de hysterische familie die met hun Griekse tradities voor de nodige grappige momenten kan zorgen. Ik vind het leuk, al die hysterische, karakteristieke personen en ook de verwijzingen naar de eerste film. De momenten dat zij uit beeld zijn, als het draait om Ian en Toula of het hele verhaal rondom hun dochter, is het gewoon niet zo boeiend.

Minder onderhoudend dan het eerste deel, maar nog steeds prima om weg te kijken.

*2.5

avatar van Flat Eric
Van deel I was ik al niet onder de indruk en van deel II ook niet.
Natuurlijk is het best geestig om de stereotiepe karakters in één familie van Griekse afkomst voorbij te zien komen. Het geneuzel rond de dochter en vader/moeder hebben we in andere soortgelijke films ook wel eens (beter) voorbij zien komen dus dat maakt het ook niet heel boeiend verder.
Niet mijn soort comedy dit.

Call me on the Facetimes!

Na het onverwachte bioscoopsucces van het orgineel, komt er maar liefst veertien jaar later een vervolg, waarover je als het meeste positieve kunt vermelden dat het in ieder geval een sympathiek filmpje is geworden. Deel 1 was een beetje onopvallend, en ook van deze verwacht ik niet dat ik er me over een tijdje veel zal van herinneren.
Tempo ligt vrij hoog en men probeert flink wat grappen op ons af te vuren, maar meer dan een licht geamuseerde glimlach leverde dat bij mij niet op. Komt vooral omdat de Grieken hier wel erg stereotiep worden neergezet, het is net iets te overdreven allemaal. In feite verschilt deze prent niet zo heel veel met vergelijkbare feelgoodmovies waarin volbloed Amerikanen de hoofdrollen vervullen. Wat dat betreft is het teleurstellend dat hoofdrolspeelster/schrijfster Vardalos niet met een scherper/beter script op de proppen is gekomen. Deze film zal derhalve voor haar en haar medespelers niet de carriereboost zijn waarop ze wellicht had gehoopt. Jammer vooral voor John Corbett, die nog steeds een prettige uitstraling heeft en voor de talentvolle Elena Kampouris, die we desalniettemin nog vaker gaan tegenkomen in grotere films.

avatar van m1701
grappige film, leuk voor een x

Heb me er kostelijk mee vermaakt, in zijn genre gewoon goed.

avatar van Iron Maiden
Niet zo leuk als deel één, maar nog steeds mee vermaakt en een paar keer hardop moeten lachen. De vader en tante hadden van mij wel een Oscar nominatie mogen krijgen, elke seconde met hen in beeld was genieten. De sfeer is ontspannen en iedereen heeft overduidelijk plezier in zijn rol, daarnaast heeft het ook nog een mooie boodschap op het einde.