Whiskey Tango Foxtrot (2016)

Komedie / Oorlog

geregisseerd door Glenn Ficarra en John Requa
met Tina Fey, Margot Robbie en Billy Bob Thornton

Kim Barker (Tina Fey) is een vrouwelijke journalist die voor een opdracht richting het oorlogsgebied Kabul vertrekt. Daar komt ze terecht in een wereld waar adrenaline en feesten in de cultuur verankerd zijn. Als een vis op het droge zal Kim de uitdaging moeten aangaan om een leven op te bouwen tussen de oorlogsgebieden.

avatar van ILDIB
Het comedy deel is vrij matig. De rest is aardig met mooie aparte combinaties van beeld en geluid.

Geheel eens met IH88 's post een viertal jaar geleden. Maar ja, ik zie deze film nu pas.

Geheel eens met IH88 's post van een viertal jaar geleden met aan het eind: 'Ik vond het gesprek met ede militair een perfecte afsluiting.'
Maar ja, ik zie deze film nu pas. Goede acteerprestaties en een goede aankleding en het interessante gegeven van oorlogscorrespondenten, en hoe hun leven (door)gaat in een aflopende oorlogssituatie, in Afghanistan. Veel is geloofwaardig weergegeven. Daarom van mij een wat hogere waardering.

avatar van Sergio Leone
Vrij goed.

Ik ga hoe langer hoe vaker blanco films in en zo ook bij Whiskey Tango Foxtrot. Dat is een dikke meevaller gebleken. Eigenlijk is de film over de ganse lijn secuur, met uitstekende hoofdrolspelers (zelfs Tina Fey, van wie ik nog niet veel gezien heb, en met reden). De film kan enkel het evenwicht in toon niet echt goed bewaren. Het luchtig gebrachte drama pakt wonderwel uit, maar soms slaat men de plank mis, bijvoorbeeld in het perverse maar karikaturaal gebrachte personage van Alfred Molina. Op zo'n momenten boet de film helaas wat aan kwaliteit in.