The Wild (2006)

Canada / Verenigde Staten
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Steve 'Spaz' Williams
met de stemmen van Kiefer Sutherland, Dominic Scott Kay en Jonathan Kimmel

De luidruchtige leeuw Samson is de held van de dierentuin in New York. Als zijn zoon, het leeuwenwelpje Ryan, per ongeluk wordt verscheept naar de wildernis, moet hij in actie komen, geholpen door een vreemd gezelschap aan dieren. Samen met de gracieuze giraffe Bridget, de slome slang Larry, de komische koala Nigel en de eigenwijze eekhoorn Benny, gaat Samson op een gevaarlijke missie dwars door de jungle van New York City om Ryan te redden.

leuke grappen en mooie animatie

avatar van kwinz
Pfff...Weet je nog van The Lion King? Bij die hyena's gaat Simba dan brullen en dan blablabla...Verhaaltje gejat van Madagascar...

als ik een kind was geweest, zelfs dan had ik hem niet leuk gevonden....

avatar van pikachu!
Heel grappige film, dat hele gedoe om die koala heen was echt té droog xD. Het verhaal was alleen wel wat slapjes. Het leek of ze dachten van, het is een film van dit en dit genre, dan moet er een scene in die zo en zo gaat.

Wat de animatie betreft, het leek of ze hebben geprobeerd om de dieren een huid te geven zoals knuffelbeesten ook hebben, or is that just me?

Wegens het slechte verhaal wat lager gegeven, de film is wel echt zo grappig dat het een aanrader is. 3,5*

avatar van palingroker
Zeer matige film, en vooral de casting van Kiefer Sutherland is niet op zijn plaats. Heb eigenlijk maar incidenteel moeten lachen. Viel veel meer uit deze film te halen, prachtige animatie maar matige humor/dialoog.

avatar van newG
slecht verhaal, veel teveel dingen gejat van andere films
MAAR
ik heb echt redelijk veel keer moeten lachen met deze film. Leuke personages en goeie grappen. Animatie was ook top

Nomak
Leuke animatiefilm, vergelijkbaar met Madagascar. Maar deze is beter.

beschamend hoe sommige dingen echt gekopieerd zijn uit madagascar, maar toch redelijk goeie film

avatar van gukker
Inderdaad een echte madagascarkopie. Eentje waarin het verhaal wel een stuk belangrijker is dan de humor. Vond die Gnoe's echt fantastisch.

Vind het trouwens wel beschamend dat er zoveel animatiefilm kopieën zijn. Na Finding Nemo kwam er al snel een Sharktale en Haaibaai. En na Madagascar kwam er al snel the wild.

Leuk filmpje voor de kids. Dan maakt het niks uit of het een kopie is of niet, want kinderen vinden dieren altijd wel leuk, zoals het op deze manier werd gebracht.

Muziek was ook wel te doen trouwens.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Jatwerk.

Maar goed, Dreamworks zelf jat er ook graag op los. Men neme een Shark Tale. Jammer dat je als kijker de dupe bent van dit soort schaamteloos gedrag.

Nu is het ook weer niet letterlijk Madagascar, maar ja. Dat filmpje is ook geen feest, maar trok de mensen wel de bios in. Ik geloof niet dat deze zo succesvol was. Doet er ook niet toe, ik dwaal af.

Naast het onoriginele verhaaltje is het vooral jammer dat de goede grappen zo spaarzaam zijn en dat de moraal er wel heel dik boven op ligt. Onderhoudend is e.e.a. wel, maar echt goed wordt het niet.

Redelijk.

avatar van m1701
Vond de film een beetje tegenvallen, verhaal was absoluut niet
meer origineel.
De graphics waren ook niet mooi.
Alleen waren er af en toe een paar leuke grappen, voor de rest viel het een beetje tegen.
Leuk voor 1 x

avatar van Betamax
Viel met ook tegen.
Matige animaties, slap verhaal en weinig humor.

avatar van hinkie
verrassend leuk! had m nog nooit gezien (denk omdat ik wel ongeveer hetzelfde als madagaskar verwachtte), maar werd toch wel aangenaam verrast. Verhaal gaat over een leeuwtje dat niet kan brullen en naar zijn brul op zoek gaat. De dieren zijn mooi neergezet en hebben allemaal wel wat grappigs! leuke film!

avatar van TheLionKingFan
In de bioscoop gezien.
Disney zag zeker het succes van Madagascar...
Verder wel leuk en heb wel gelachen.

Even leuk, misschien de humor beter, als madagascar. Gisteravond gezien met een joint 1080p, de graphics waren erg verbijsterend soms. De characters waren erg leuk! Aanrader.

Niet slechte film. Verhaal was niet zo heel goed.Ongeveer zoals Madagascar. Maar Madagascar vond ik wel veel beter.

Zeer slap aftreksel van Madagascar, welke ik echt geniaal vind!
Niet meer dan 2,5 sterren...

avatar van tommykonijn
Achja.. Ik kan me herinneren dat toen ik de film in de bios zag ik hem toch wel heel erg leuk vond. Om die reden gooi ik er toch nog net een half sterretje op. Ik geloof dat ik het allemaal best indrukwekkend uit vond zien (had toen ook nog een andere leeftijd wat dit verklaart maar toch..). Ik probeer bij het beoordelen van animatiefilms natuurlijk zoveel mogelijk te kijken naar hoe ik hem als kind vond. Dan staat hij bij mij gelijk aan het cijfer dat ik ook aan Madagascar toekende. Ik meende ook dat ik ze 'vroeger' even graag zag.

avatar van ibendb
Complete rip-off van het zeer leuke Madagascar.

Deze film is onnodig en saai. De humor is,... er zit er geen in. De animatie laat ook te wensen over. Verhaal is ook zeer dun en slapjes. Niet goed 1*.

avatar van Friday the 13 th
Misschien een rip-off, maar wel een leuke. Alle figuurtjes zijn leuk en ook enkele leuke vondsten zoals die eekhoorn die verliefd is op de giraf. Kijkt zeer lekker weg.

avatar van avdj
Disney Classic #50 The Wild

Weliswaar van - onafhankelijke - Canadese makelij draagt The Wild toch trots het Disney Classic label. Vooraf zou je van de 'magische' nummer vijftig in de reeks het nodige vuurwerk verwachten: dat valt echter tegen.

Echt slecht is deze film ook weer niet met een aantal humoristische momenten en een prettig tempo. Jammer genoeg is het verhaal vooral een combinatie van Madagascar, Finding Nemo en The Lion King. Met de hoofdlijnen van Madagascar en de toonzetting van mijn (jeugd)favoriet uit 1994.

In het begin vond ik het reisgenootschap vaak ronduit vervelend maar in de loop van de film wordt het een redelijk vermakelijk gezelschap. Dat kan te maken hebben met de voice-acting, die stak vrij goed in elkaar. Toch blijft het overall een erg matige film die visueel ook weinig zoden aan de dijk zet.

avatar van Phantasm
Niet echt goed en niet echt slecht, dus een redelijk animatie uit de Disney studio.

avatar van N&J
N&J
Disney Classic 50: wat viel deze film ons tegen. Het hele Disney-sfeertje wat de meeste films zo krachtig maakt, lijkt in deze film ver te zoeken. De meeste grappen zijn ronduit flauw of produceren een flauwe glimlach op je gezicht. Nee, ik zou deze film niet snel weer kijken, jammer!

avatar van missl
Ik had het idee dat ik deze film al een paar keer gezien had. De grappen zijn niet origineel en het verhaal ook niet.

Echt een leuke animatie film met enkele supergrappige karakters zoals de slang. Toch blijf ik een beetje met een gemengd gevoel achter. Een jaar ervoor kwam Madagascar uit en daar lijkt de film erg(te) veel op. Vooral de leeuw is een kopy uit deze film.

ik wacht met smart op de dag dat mijn zoontje dieren tekenfilms niet meer pruimt.

avatar van korenbloem02
Visueel erg mooie gemaakte animatie en misschien zijn tijd wat vooruit. Qua verhaal en film zelf niet veel bijzonders m.i.