Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Youth in Revolt (2009)

geregisseerd door Miguel Arteta
met Michael Cera, Portia Doubleday en Justin Long

'Youth in Revolt' is het verhaal van tiener Nick Twisp (Michael Cera), een lieve maar sullige braverik die z’n droommeisje Sheeni (Portia Doubleday) ontmoet tijdens een aparte familievakantie. Het enige probleem is dat Sheeni’s droomjongen letterlijk een droom is: een ingebeelde Franse gangster genaamd Francois. Hierdoor is Nick gedwongen om z’n eigen alter ego-versie van Francois te manifesteren en te rebelleren in naam van de liefde.

Ik vond het een teleurstellende film, leuk voor een regenachtige zondag maar de humor viel me tegen en het verhaal is bijzonder slap naar mijn mening.

Ik persoonlijk werd het heel snel zat om naar cera te moeten kijken. Dit gevoel had ik nog nooit bij zijn films. Ik vond hem hier ook echt minder overtuigend spelen dan in superbad of één zijn andere tienerfilms.

Vandaar mijn 2 sterren

avatar van Jordy
Weer dezelfde rol van Cera, maar van mij mag hij deze tot z'n 45e blijven spelen. Maakt het gemis van Arrested Development weer wat dragelijker

avatar van RickZ
Komedie met puberale grappen maar volwassen verhaallijn, een bekend verhaal over een tiener hunkerend naar een meid.

avatar van Seifer
Jordy schreef:

Waarschijnlijk speelt hij dan in een film als, The 40 year old virgin.

avatar van Leo1954
Prachtige bizarre comedy,origineel en vernieuwend . Ik heb er van genoten. Te laag hoor die 3 sterren.

avatar van HarmJanStegenga
Fijne film met een lekker tempo, leuke personages, genoeg leuke scénes en een heerlijk sfeertje. Cera herhaalt z'n kunstje, maar het werkt; z'n tegenspeelster is een leuk en onvoorspelbaar karakter en van de bijrollen vond ik Justin Long (met o.a. de paddoscénes) vooral geinig. Nooit écht bijzonder, maar wel erg vermakelijk.

avatar van Poppe
Fijne komedie met een licht zwart randje.

Een aanrader, ik heb hem net gekeken. Dit is weer eens een andere komedie, het gaat welens waar weer over hoe een jongeman ontmaagd wil worden door een knap meisje, maar hij gaat dusdanig zo ver dat hij verschillende misdaden begaat. Vooral zijn alter ego was briljant

avatar van Macmanus
Ja, ja, nee toch niet.

Down beat komedie met potentie. Deed soms wat aan Wes Anderson denken maar mist net een paar goede grappen en een degelijke punchline. Het blijft allemaal een beetje hangen. Nergens slecht, maar ook nergens weet het echt iets los te maken zowel op komische als dramatisch vlak. Cera weet minder te irriteren dan in de komedie Year One onlangs. Maar heeft toch ook weer niet de komische skills om twee zulke verschillende rollen te spelen. Hij is nooit bad ass.

2.5 sterren. Had meer ingezeten valt nu een beetje weg in de grote stapel aan down beat komedies die Amerika rijk is.

avatar van Ant
Ant
Ik stuitte via de vrij hoge score op IMDB op deze film. Heb eigenlijk nog niet zo heel veel films van Michael Cera gezien. Alleen Superbad en Juno, maar die vond ik goed. Deze deed me nogal aan Juno denken en ook deze film vond ik zeer geslaagd. Zoals HarmJanStegenga voor mij al zei, leuke sfeer met leuke personages en geniale scenes.

avatar van canciser
Leuke film, weer net wat anders dan de soortgelijke romcoms. Acteerwerk was goed, personages zeer goed uitgewerkt, verhaallijn niet geweldig. Krappe 3.5*

avatar van Lefgozer
Leuke film. Gelukkig ook geen typische romcom, want anders had deze jongen de film meteen al uitgezet hoor. Michael Cera met goed acteerwerk. Aantal leuke fragmenten.

leuk filmpje met vele bekende cameo's. soms een beetje vreemd, maar paste wel bij deze film.

Michael Cera is weer sterk, zijn stem is echt uniek, fijn om naar te luisteren. Zijn denkbeeldige Francois helpt hem telkens een stukje verder te komen, een goede toevoeging. Door de acteurs en aparte karakters van de acteurs past het allemaal. Muziek paste ook helemaal bij het verhaal.
Voor mij zeker 5 sterren

avatar van Hectometersnor
Ik denk dat Michael Cera momenteel de meest getypecaste acteur is van Hollywood, vrijwel elke rol is hetzelfde. Ook hier speelt hij voor 75% van de tijd weer die rol, het heeft iets aandoenljiks maar ik verwacht toch dat dat effect op den duur voorbij is. De andere 25% (zijn alter ego) speelt hij best wel leuk eigenlijk en laat zien dat hij toch ook nog wat anders kan. De film zelf stelt niet heel veel voor maar desondanks kent het toch erg leuke momenten. De scene waarbij hij besluit de auto de afgrond in te duwen is geniaal en daar lag ik echt om in een deuk. Leuk gedaan en bij vlage ook erg grappig maar soms had ik het idee dat deze film iets te hard probeerde om 'anders' te zijn.

avatar van EliasZ
leuk filmpje maar vrij standaard. Michael speelde wel goed en dat met die alter ego was ook leuk

Leuke film met onverwachte wendingen. Goed acteerwerk, ook door de cameo's.
Absoluut een film om nog eens met vriendinlief te kijken.

Leuk, maar meer ook zeker niet.

Bij momenten best grappig, hoewel het nerd gets girl verhaaltje toch een beetje té uitgekauwd te worden. Zeker ook als het elke keer dezelfde nerd is.

Maar de humor werkt wel, zeker in het begin van de film. Film verliest af en toe wat focus en is in het middenstuk bijna onvolgbaar, in ieder geval vermijdt de film zo wel in een stramien vast te roesten.

Echt speciaal is het niet, enkel de leuke animaties tussendoor vallen echt op. En natuurlijk het quasi-intelligent gestoef in het begin, al licht ook daar misschien iets teveel de nadruk op het elite/indie karakter.

Echt ophefmakend is het niet, maar een geinig tussendoortje dat best weet te vermaken. Leuk voor een keer, daar zal het ook wel bij blijven.

avatar van Norma
Neh, dit was het niet echt voor mij. Die Michael Cera moet je denk ik liggen; ik vind er, op een enkel droog commentaar van hem na, weinig aan. Dit is voor mij het soort film dat de eerste twintig minuten nog wel aardig is maar dan toch danig gaat vervelen met alsmaar meer van hetzelfde.

Wél aardig dat er moeite gedaan is om het wat op te leuken met stop-motion en andere visuele geintjes, al werd het wat te divers gebruikt om echt versterkend te werken. Het alter-ego gebeuren vond ik wel leuk gevonden, maar ook van een Cera als een ander typetje was ik desondanks niet gecharmeerd.

avatar van flipflop
Leuk filmpje. Ik kon de humor wel waarderen, en de ik vond de karakters charismatisch. Leuke bijrollen van o.a Ray Liotta. Het alter-ego vond ik leuk bedacht, maar verscheen op het eind net iets te vaak. Toch ontstijgt deze film de standaard romcom net dankzij de subtiele en droge humor en de goede cast.

avatar van rensiemetal
Niet heel bijzonder, maar wel leuk om te kijken

avatar van barcam
Leuke film met Cera die weer de 16 jarige sul speelt.

avatar van Ninto
Heel vermakelijk filmpje!

Cera blijft die rollen toch goed spelen hoor.
Oké, het is niet zo'n rol waarmee hij direct een oscar gaat krijgen, maar toch.
Vooral het moment waarin hij in Sheeni's school vertelt dat hij haar navel wil kietelen, van de binnenkant, vond ik geniaal gespeeld. Hij legde de juiste intonatie op de juiste plaatsen.
Je mag zeggen wat je wilt, maar hij blijft het goed doen.
Over de film zelf dan, ja het is inderdaad weer zo'n film als Superbad of Adventureland, en met deze laatste zou ik het ook vergelijken.
Beiden hebben een op het eerste zicht licht verhaal over maagdelijke tieners die verliefd worden, maar onder die tienerfilms zit toch een goed opgebouwd verhaal met een moraal.
Dit maakt deze films ondanks het puberale 'ik-wil-seks' gehalte toch een degelijke film.

avatar van JSPR_G
De eerste film die ik zag met deze acteur (Cera) en hij kan me toch niet echt bekoren. In het begin vond ik z'n stem, manier van praten, best grappig, maar na een tijdje begon dat ook tegen te steken en zijn acteren vind ik nu ook niet zo denderend, eigenlijk.

De film is redelijk flauw. Maar heel weinig is enigszins grappig en nauwelijks vond ik iets écht grappig. Deze film leek voor mij veel langer te duren dan 1u30min.. Die alter-ego is ook totaal niet grappig en niet realistisch in de film weergegeven (zoals wanneer zijn alter-ego aan het woord is tegen Sheeni op haar kamer in de Franse school).

Niet mijn ding, deze Youth In Revolt.. 1*

avatar van Partyboooi
Op zich kijkt de film wel aardig weg, zeker op een regenachtige zondagmiddag

Heb me zeer geamuseerd met deze film. Cera is echt goed in dit soort films.

avatar van jeroentjuhhhhh
Fijn

Cera vind ik een erg toffe acteur, uitermate geschikt voor dit soort rollen. De medespeelster Portia Doubleday was een aangename verrassing, leuke verschijning, erg cute! Samen is er een beperkte chemie, maar het volstaat hier wel.

Verhaaltje is inderdaad gewoon standaard ''nerd krijgt het meisje'', maar het midden wordt leuk gevuld. Het mist echter een boel leuke bijrollen, vond de alter-echo wel leuk gevonden maar daar viel meer mee te doen. Verder weinig bijzonders gezien.

Erg vlot, visueel soms leuk (die cartoony tussenstukjes zoals de reis) en een prima soundtrack. Zeer degelijk.

avatar van Nakkie13
Gewoon leuk.

Ik vindt het toffe aan de nieuwe lijn komedies uit america dat de personages tenminste niet zo verschrikkelijk cliche zijn.

Ik verwachtte bijv. dat francois zich wel hard tegen Nick zou keren maar dat is dus totaal niet het geval.
Een aanrader als je even een lekker lichte film wilt zien.

ProffesorInDeWar
Review Youth in Revolt

Grappig en ook wel romantisch(denk ik)!

Leuke film om met je vriendin te kijken. Ik heb hem zelfs 2 keer gezien.

De eerste keer alleen, om te testen zullen we dan maar zeggen.