Dr. Seuss' The Cat in the Hat (2003)

Alternatieve titels: The Cat in the Hat | De Kat

Familie / Fantasy

geregisseerd door Bo Welch
met Mike Myers, Spencer Breslin en Dakota Fanning

De kinderen Conrad en Sally Walden zijn alleen thuis samen met hun goudvis. Het regent en ze vervelen zich. Maar dan gaat de bel en een grote kat met een rare hoed komt de kamer binnen. Het is de Cat in the Hat die samen met zijn vrienden langskomt om lol te maken. In het begin is het allemaal leuk en alle verbeelding wordt werkelijkheid. Maar dan wordt het te bont en moet de kat echt weg voordat de ouders van Conrad en Sally thuiskomen.

FisherKing
Staat nu op nr. 48 in de Bottom top100 op IMDB.

Een sterkere afrader is natuurlijk nauwelijks denkbaar.

avatar van moviefreak#1
Nou ja er zullen er wellicht 47 zijn die volgens IMDB stemmers nog slechter waren

MWX
Let op dit is geen kinder film soms zeer seksistische grapjes (engelse versie) ook kan de kat bij zomige kinderen angstaanjagend overkomen verder was de humor ver te zoeken het was net alsof mike myers The oger uit Shrek nadeed maar dan in een katten costum het eenige wat deze film nog eenigsins red zijn de speciale efects

Ikkeuh
Ik vond het niet zo'n goed verhaal maar ik heb veel moeten lachen.
* en een half sterren.

cr_ix
Je moet de film wel gaan kijken met de instelling dat het een Dr. Seus is. Sommige grapjes gaan wel erg ver hoor! Zoals die met die hark die hij "ho" noemt.

Ik had veel meer van deze film verwacht. Decors zijn prachtig maar de gehele film kon mij niet echt boeien.

avatar van Purmerend
Gekeken met 2 katten om me heen, en wat ben ik toch allergisch voor katten. Maar goed, viel weinig te beleven bij deze film. De enige leuke opmerking vond ik dat die goudvis zwemt en drinkt in zijn eigen pis!

help!!
ik had een teasertrailer gezien en dacht iets a la the grinch te krijgen die ik eigenlijk best amusant vond,en het feit dat mike myers meedeed leek ook veelbelovend maar dit is het filmische equivalent van een opgehoeste haarbal.

de film zit vol zuurstokkleurtjes,een grote kat,veel kinderlijke ongein en flauwe slapstickhumor en het dochtertje van mijn vriendin die 4 is (het dochtertje!!!)
vond het allemaal geweldig leuk (die kickt op felle kleurtjes),maar als volwassene zit je je behoorlijk te vervelen en ik zat me enorm te ergeren aan dat jongetje en alec baldwin die zich belachelijk maakt..de viespeuk
1* voor volwassenen,maar voor kinderen zal dit wel amusanter zijn

voor degene die deze film niet gezien hebben, ook zeker niet doen! Het is echt een slechte maar dan slecht film..Niet dat je dat niet kan proberen, maar ik raad het je zeker nie aan.
*1.5

avatar van Regan_Robbie24
ik heb em nog niet gezien, maar ik weet dat mijn neefje het geweldig vindt, vooral dat meisje, Dakota Fanning. Ik ken haar van andere films, maar deze ga ik ook kijken.
en waar is ie goedkoop te krijgen? want wij zoeken em, maar overal is ie 22 euro of 20 euro (afgerond).

Snufkin
Verrassend een stuk leuker dan ik had gedacht. Ik ben totaal geen fan van Myers en begon er dan ook aan met lage verwachtingen. De extreem droge humor viel me echter erg goed. Prachtig ook hoe ze Paris Hilton erin verwerkt hebben.

Snufkin schreef:
Paris Hilton? :s Kwam er helemaal nie in voor..

avatar van Mug
Mug
Jawel, in de club/discotheek....
(en daar gaat m'n reputatie)

Snufkin
Mug schreef:
Jawel, in de club/discotheek....
(en daar gaat m'n reputatie)

Alsof dat zo'n goede was

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het wel een leuke film om te zien.
Ben wel fan van Dakota Fanning ze acteerd weer goed, ik vind het knap hoor.
Het is een vrolijke film, niet echt heel bijzonder verhaal.
thing1 en thing 2 vond ik minder die waren wel vervelend!

avatar van Ace Hanlon
Ik wil deze film niet eens zien, zodra ik de naam Mike Myers ergens bij zie staan hoeft het voor mij al niet meer

kArIzMa_TuRk
een vermakelijk en leuke film net als ''The Grinch''.
Een goeie aanrader voor ''Grinch'' liefhebbers

avatar van Rujar
Anakin01 schreef:
Paris Hilton? :s Kwam er helemaal nie in voor..

Paris Hilton in The cat in the hat
Super grappig. Soms een beetje te chaotisch.

avatar van Norma
Als liefhebber van films die er mooi uitzien vond ik dat ik deze toch even moest zien... En inderdaad, het ziet er allemaal even fantastisch en over the top uit, met felle kleurtjes en fantasievolle settings. Maar dat is dan ook werkelijk het enige leuke.

Het verhaal bestaat uit niets anders dan een hoop gegil en ongein. Het heeft geen spanning, geen emotie, geen charme, zelfs de grappen zijn niet leuk, in ieder geval niet voor een volwassene. Dakota speelt haar rol overtuigend als altijd, maar dat jochie vind ik al vervelend als hij al alleen maar in beeld komt. Ik hou niet van Mike Myers, maar hij zet de kat wel naar behoren neer. Wat betreft Alec baldwin, ik denk dat hij onwel wordt als hij alleen nog maar terug denkt aan zijn rol in deze film.

1,5 * en dan alleen vanwege de styling.

Maaltje
toch maar een 1 omdat ie af en toe toch wel een heeeeel klein beetje grappig is... verder 'zuigt' ie eigenlijk een beetje... helaas

BlueSword
best wel raar maar ik vond het wel okay, vond de die vrolijke kleurtjes wel gezellig uitzien en die mike myers vond ik zelf wel aardig grappig, the grinch vond ik daarin tegen wel erg slecht en vervelend.
2.5* opzich wel leuk, of ik was gewoon nog stoned.

Mathijsco
Het is wel een hele leuke film. Hij was 17 december 2006 nog op televisie.

Ik vond hem gewoon erg leuk en vermakelijk. Heb wel zeer moeten lachen om de grappen, gewoon een leuk verhaal ook!

Flauwe film, die erg saai en overdreven kinderlijk is.

avatar van prometida
Aardige film hoor. Soms wel grappig, maar niet altijd.
Erg irritant lachje van die kat.
Het kostuum van 'The Cat' heeft best veel weg van het kostuum van 'The Grinch' uit How the Grinch stole Christmas.
Ik vond die film toch meer humor hebben.

prometida schreef:

helemaal mee eens!

avatar van tommykonijn
Ik vind dit best een leuke film maar ik had er iets meer van verwacht en inderdaad die kat (Mike Myers) deed me echt denken aan The Grinch (Jim Carrey) ook vind ik dat Mike Myers het best aardig doet als die kat maar, ik vond hem niet zo leuk als How The Grinch Stole Christmas en ik vond dat hij beter kon maar ondanks dat vind ik dit een zeer vermakelijke film!

***

avatar van jumpstylemovie
ik erger me ZO verschrikkelijk erg aan deze film.
hij is echt ongelooflijk kinderachtig.
er zijn gewoon geen goede effects , alles is heel nep.
en het acteerwerk is ook niet echt wat.
moet weer een 0.5*** geven , jammer

Jessu123
jumpstylemovie schreef:

hij is echt ongelooflijk kinderachtig.

nou dat ken je niet zeggen. hij is juist grappig . 5,0

tommykonijn schreef:

***

Mijn reactie staat vast : The Grinch vind ik beter want na een tweede keer was hij jammer genoeg minder.