Dr. Seuss' The Cat in the Hat (2003)

Alternatieve titels: The Cat in the Hat | De Kat

Familie / Fantasy

geregisseerd door Bo Welch
met Mike Myers, Spencer Breslin en Dakota Fanning

De kinderen Conrad en Sally Walden zijn alleen thuis samen met hun goudvis. Het regent en ze vervelen zich. Maar dan gaat de bel en een grote kat met een rare hoed komt de kamer binnen. Het is de Cat in the Hat die samen met zijn vrienden langskomt om lol te maken. In het begin is het allemaal leuk en alle verbeelding wordt werkelijkheid. Maar dan wordt het te bont en moet de kat echt weg voordat de ouders van Conrad en Sally thuiskomen.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het wel een leuke film om te zien.
Ben wel fan van Dakota Fanning ze acteerd weer goed, ik vind het knap hoor.
Het is een vrolijke film, niet echt heel bijzonder verhaal.
thing1 en thing 2 vond ik minder die waren wel vervelend!

avatar van tommykonijn
Ik vind dit best een leuke film maar ik had er iets meer van verwacht en inderdaad die kat (Mike Myers) deed me echt denken aan The Grinch (Jim Carrey) ook vind ik dat Mike Myers het best aardig doet als die kat maar, ik vond hem niet zo leuk als How The Grinch Stole Christmas en ik vond dat hij beter kon maar ondanks dat vind ik dit een zeer vermakelijke film!

***

avatar van jumpstylemovie
ik erger me ZO verschrikkelijk erg aan deze film.
hij is echt ongelooflijk kinderachtig.
er zijn gewoon geen goede effects , alles is heel nep.
en het acteerwerk is ook niet echt wat.
moet weer een 0.5*** geven , jammer

Verrassend leuk filmpje met een warempel grappige Mike Myers. Terwijl ik normaal ook weinig moet hebben van kindsterretjes, zijn Spencer Breslin en Dakota Fanning hier gewoon geweldig. Tevens leuke bijrollen van Kelly Preston en vooral Alec Baldwin! Voeg daarbij het heerlijke 50's sfeertje (soms wel een beetje erg goedkoop, maar een kniesoor die daarop let) en je hebt een plezierig avondje.

avatar van movie acteurs
Vreselijke film. Als ik mijn eigen Flop 100 mocht samenstellen stond deze echt op nummer 1. Vreselijk acteerwerk en een vreselijk verhaal. Dit is toch echt een grote marteling.
Deze film is gewoon bagger. Raar dat de film niet in de flop 100 zit.

avatar van chevy93
Ik weet nog dat ik deze 2 jaar terug met Engels gekeken heb. De film haalt het bij lange na niet bij het boek. Bij vlagen was de Cat nog wel grappig, maar te vaak gewoon kinderachtig vervelend.

Ik zie dit niet helemaal als kinderfilm omdat er ook aardig wat volwassen grapjes en sneren in zitten. Voor kinderen is het wel goed te doen denk ik, zij kijken daar overheen.

Wat een leuke surrealistische vormgeving trouwens! Vertekend zoals in een kinderwereld, met veel heldere kleurtjes en verduidelijkingen als in een kinderboek. Geen naamborden boven de winkels, maar bv een vis boven de viswinkel en huizen boven de makelaardij.
Een lichte en vrolijke wereld. (of toch niet? )

De vormen zijn tot in het absurde vereenvoudigd. Alle huizen met tuinen in de stad zijn bv gelijk. Behalve als er ingezoomd wordt naar binnen in een huis of als er een fantasie voorbij komt, dan is er een overdaad aan vormen en vervormingen. En het huis van de buurman is weer totaal tegengesteld (en ook een sneer naar 'de schone schijn ophouden').
Ik vond het visueel verrassend mooi.

Ik zie deze film als een satire over het suburban Amerikaanse leven, allemaal dezelfde huisjes in een buitenwijk met netjes gemaaid gras (2x per dag). Producten worden aangeprezen als in een reklame. En dan die babysitter, lol!
Het deed mij aan de film Pleasantville denken.

avatar van ibendb
Lekker absurde film.

The Cat in the Hat is een hyperactieve film.. De Cat springt van de hak op de tak. Dit stoorde wel nog al. Al vond ik het wel zéér leuk in het huis dat zo vervormd was en dat ze op een splash gingen.

Shoot, i've got my eyes closed... Again?

Lekkere film die het niveau van The Grinch zeker niet kan tippen.

avatar van tattoobob
Zo slecht als de cijfers doen vermoeden vind ik een beetje overdreven.
De film is erg over de top en gaat van hot naar her maar voor de kinderen was dit prima vermaak......lekker gek filmpje.
Myers is perfect voor dit soort rollen maar dat wisten we al lang.
Bombastische film met veel kleur.........net aan 3 sterren.

avatar van IcU
IcU
Wat een vreemde, eigenaardige en totaal geflipte kinderfilm met te veel volwassen grapjes. Vreemd genoeg toch wel erg vermakelijk, maar ik vroeg me constant af hoe dit door het studio bestuur heeft kunnen gaan. Ook heeft dit vreemde scenario een grote production value, dus ze hebben er klaarblijkelijk veel potentie in gezien. Zal zeker door het succes van The Grinch zijn gekomen Deze film is duidelijk gemaakt door een stel debiele hippies die bepaalde paddenstoelen naar binnen hebben gewerkt. Ik kon er wel mee lachen.

avatar van Decec
Een matige avontuur/komedie/familie/fantasie film...
Matige verhaal...
Echter geschikt voor kinderfilm...
Slecht acteerwerk, flauw...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Jonge bekende actrice Dakota Fanning...
Niet te moeite waard...