Dr. Seuss' The Cat in the Hat (2003)

Alternatieve titels: The Cat in the Hat | De Kat

Familie / Fantasy

geregisseerd door Bo Welch
met Mike Myers, Spencer Breslin en Dakota Fanning

De kinderen Conrad en Sally Walden zijn alleen thuis samen met hun goudvis. Het regent en ze vervelen zich. Maar dan gaat de bel en een grote kat met een rare hoed komt de kamer binnen. Het is de Cat in the Hat die samen met zijn vrienden langskomt om lol te maken. In het begin is het allemaal leuk en alle verbeelding wordt werkelijkheid. Maar dan wordt het te bont en moet de kat echt weg voordat de ouders van Conrad en Sally thuiskomen.

Verrassend leuk filmpje met een warempel grappige Mike Myers. Terwijl ik normaal ook weinig moet hebben van kindsterretjes, zijn Spencer Breslin en Dakota Fanning hier gewoon geweldig. Tevens leuke bijrollen van Kelly Preston en vooral Alec Baldwin! Voeg daarbij het heerlijke 50's sfeertje (soms wel een beetje erg goedkoop, maar een kniesoor die daarop let) en je hebt een plezierig avondje.

avatar van Rocco1984
Ik stel me zo de eind jaren '60 maar voor, een soort van bad trip waar geen eind aan komt.
En dan 30 jaar later, krijg je ineens een flashback en het gevoel dat er insecten onder je huid kruipen.

Dat is de cat in de hat

avatar van maerk
Vreselijke film. Kon geen pluspunten vinden.

0,5 ster.

Leuke film, maar het slaat nergens op. Toch wel een 3 waard.

avatar van jimcarrey gek
Best wel grappig kinderen leren er een beetje van ( wel kleine kinderen en ligt er ook wel een beetje aan wat voor een kinderen) ik ben ook nig een kind van 10 maar dit is iets voor kleine kinderen 2,5

Dirigent
Niet zo'n vreselijk leuke film van Mike Myers sterker nog ik vind er eigenlijk niet zo veel aan en dat komt niet alleen door Myers maar ook door het verhaal wat een beetje kinderachtig is maar voor de kinderen is hij wel leuk en vandaar nog net geen 2*.

avatar van Humanspectrum
Op zich wel grappig, maar meer iets voor kinderen dan voor mij. Hoog aangeprezen in Oprah Winfrey (kreeg ze als ruil daarvoor Mike Myers in de stoel en/of veel geld ofzo?)

nijnokonijn
jimcarrey gek schreef:

marvin wat valt er nou te leren van een baggere film!!!!!

avatar van m1701
Leuke film maar soms een beetje teveel van het goeie
Mike Myers doet het aardig
Zeker een leuke kinderfilm!
Heb er toch aardig om kunnen lachen

avatar van Big Fish
een nep GRINCH!!! 0*

jimcarrey gek schreef:
( wel kleine kinderen en ligt er ook wel een beetje aan wat voor een kinderen)

Wat heeft deze film te maken met wat voor een kinderen het zijn ?

avatar van jumpstylemovie
Big Fish schreef:
een nep GRINCH!!! 0*

Flauwekul, Mike Myers komt niet in de buurt van Grinch niveau, maar zijn ook niet te vergelijken met elkaar :S

avatar van Resh
Heeft deze film beetje te maken met de film The ginch who stole the Christmass ? Of is dit een andere grinch?

avatar van maxo922
eigenlijk best saai en kinderachtig.
maar dat stukje dat hij in zijn ballen wordt geslagen, dat was wel kromliggend grappig. maar daar bleef het zo ongeveer ook bij. * 1,5

avatar van notorious_kim
Ik had deze opgenomen, omdat ik dacht dat deze film zo wat The Grinch achtig ging zijn. Maar deze film is oersaai en zeer kinderachtig. Ik twijfel er zelfs aan dat kinderen dit leuk zouden vinden.
De decors en kostuums zijn wel leuk gevonden, daarvoor krijgt deze prent iets van punten. Mike Myers vond ik vaak echt niet grappig als The Cat.
Eentje voor op de flop lijst.

avatar van mock turtle
door kinderogen gezien best een leuke film. tweede keer kijken was ie trouwens wel veel leuker dan eerste keer.

Resh schreef:

Nee, enkel de schrijver (Dr. Seuss) schreef beiden verhalen. Maar qua film heeft dit niks met The Grinch te maken.

avatar van timburton
Wat een ramp van een film.

avatar van movie acteurs
Vreselijke film. Als ik mijn eigen Flop 100 mocht samenstellen stond deze echt op nummer 1. Vreselijk acteerwerk en een vreselijk verhaal. Dit is toch echt een grote marteling.
Deze film is gewoon bagger. Raar dat de film niet in de flop 100 zit.

movie acteurs schreef:
Raar dat de film niet in de flop 100 zit.

Toen ik de film was aan het bekijken, dacht ik inderdaad dat dat het geval wel zou zijn.

avatar van gukker
Best leuke kinderfilm met onderhoudend acteerwerk. Hier en daar viel ook nog wel wat telachen.

avatar van Zero_Sunshine
Na toch een paar negatieve reacties te hebben gelezen over deze film wil ik zelf een positieve achterlaten.
Ik vond de film zelf wel heel geslaagd, maar ik ben dan ook fan van zulke films (zie surrealistische fantasiefilmpjes).

opzich wel leuke kinderfilm, zeker mike myers die weer een doldwaze rol heeft

avatar van chevy93
Ik weet nog dat ik deze 2 jaar terug met Engels gekeken heb. De film haalt het bij lange na niet bij het boek. Bij vlagen was de Cat nog wel grappig, maar te vaak gewoon kinderachtig vervelend.

zeer slechte film , ca 6 jaar geleden gezien ... meer dan 1 ster niet waard .

avatar van night rider
ooit is op gezet maar nooit afgezien,mischien vanavond.

avatar van night rider
niet gelukt helaas

Ik zie dit niet helemaal als kinderfilm omdat er ook aardig wat volwassen grapjes en sneren in zitten. Voor kinderen is het wel goed te doen denk ik, zij kijken daar overheen.

Wat een leuke surrealistische vormgeving trouwens! Vertekend zoals in een kinderwereld, met veel heldere kleurtjes en verduidelijkingen als in een kinderboek. Geen naamborden boven de winkels, maar bv een vis boven de viswinkel en huizen boven de makelaardij.
Een lichte en vrolijke wereld. (of toch niet? )

De vormen zijn tot in het absurde vereenvoudigd. Alle huizen met tuinen in de stad zijn bv gelijk. Behalve als er ingezoomd wordt naar binnen in een huis of als er een fantasie voorbij komt, dan is er een overdaad aan vormen en vervormingen. En het huis van de buurman is weer totaal tegengesteld (en ook een sneer naar 'de schone schijn ophouden').
Ik vond het visueel verrassend mooi.

Ik zie deze film als een satire over het suburban Amerikaanse leven, allemaal dezelfde huisjes in een buitenwijk met netjes gemaaid gras (2x per dag). Producten worden aangeprezen als in een reklame. En dan die babysitter, lol!
Het deed mij aan de film Pleasantville denken.

avatar van ibendb
Lekker absurde film.

The Cat in the Hat is een hyperactieve film.. De Cat springt van de hak op de tak. Dit stoorde wel nog al. Al vond ik het wel zéér leuk in het huis dat zo vervormd was en dat ze op een splash gingen.

Shoot, i've got my eyes closed... Again?

Lekkere film die het niveau van The Grinch zeker niet kan tippen.

avatar van tattoobob
Zo slecht als de cijfers doen vermoeden vind ik een beetje overdreven.
De film is erg over de top en gaat van hot naar her maar voor de kinderen was dit prima vermaak......lekker gek filmpje.
Myers is perfect voor dit soort rollen maar dat wisten we al lang.
Bombastische film met veel kleur.........net aan 3 sterren.