Furia à Bahia pour OSS 117 (1965)

Alternatieve titels: OSS 117: Mission for a Killer | Mission for a Killer | Oss 117: Furia e Bahia | OSS 117: Furie in Bahia

Frankrijk / Italië
Actie / Avontuur

geregisseerd door André Hunebelle
met Frederick Stafford, Mylène Demongeot en Raymond Pellegrin

Geheimagent OSS 117, in werkelijkheid de Franse aristocraat Hubert Bonnisseur de la Bath, wordt naar Zuid-Amerika gestuurd. Daar smeedt een groep radicalen in het Amazonewoud plannen om de wereldmacht te veroveren. Tevens moet hij op zoek naar een waardevolle, zeldzame plant.

avatar van Brix
Behoorlijk goede geheim-agenten film.
Ik vond de OSS 117 films, na de James Bond films, de besten in het genre.
Zeker die met Kerwin Mathews en Frederic Stafford in de hoofdrol.

Ik heb nooit begrepen waarom men Stafford niet gevraagd heeft om Sean Connery als Bond op te volgen.
Hij was er geknipt voor.

Best aardig... had ik niet verwacht. De VHS tape lag al decennia op mij te wachten.