Banco à Bangkok pour OSS 117 (1964)

Alternatieve titels: Shadow of Evil | Panic in Bangkok | OSS 117: Panic in Bangkok | OSS 117 in Bangkok | Banco in Bangkok voor O.S.S 117

Frankrijk / Italië
Actie / Avontuur

geregisseerd door André Hunebelle
met Kerwin Mathews, Robert Hossein en Pier Angeli

Geheimagent OSS 117, kolonel Hubert Bonisseur de La Bath, wordt naar Thailand gezonden als gevolg van de moord op OSS-agent Christopher Lemmon. Lemmon had immers ontdekt dat een medicijn, dat gemaakt werd in de Hogby Laboratories in Bangkok, besmet werd door dodelijke bacteriën. Hierdoor raakt de bevolking geïnfecteerd. Na verscheidene moordpogingen kan OSS 117 binnendringen in de geheime schuilplaats van Dr. Sinn, de verspreider van de plaag.

avatar van Brix
Ik herinner mij nog heel goed dat ik destijds, als James Bond fan (ik heb het over de Connery periode)bijna van mijn geloof afviel na het zien van deze film.
Opeens was er een andere geheim agent, net zo interessant als Bond voor mij.

Ik vond Kerwin Mathews schitterend, en de sfeer van de film, en niet te vergeten de bijzondere muziek, geweldig.
Ik ben heel wat keren terug geweest naar de bioscoop toen.

Later heb ik hem nog wel een paar keer op de Duitse TV gezien.
Op het kleine TV scherm maakte het allemaal wat minder indruk.
Maar desondanks blijft de film mij goed in herinnering.

Niet de minste cast ook, met Pier Angeli en Robert Hossein als co-stars.
Ik zou hem graag op dvd willen hebben.
Die is er wel, maar voor zover mij bekend alleen in Franstalige uitvoering.

Hallelujah!
Nu eindelijk ook in Duitsland op DVD uitgebracht, met Duitse nasynchronisatie en in het Frans, met Duitse subs.
En er zijn nog méér erg leuke O.S.S. 117 films.
Zeker vijf films van die serie wil ik absoluut op DVD hebben.

avatar van xgogax
Brix schreef:

En er zijn nog méér erg leuke O.S.S. 117 films.
Zeker vijf films van die serie wil ik absoluut op DVD hebben.
Wat vind je van de nieuwe OSS 117 films ? Ik heb de originele niet gezien , maar die van Michel Hazanavicius zijn echt top !

avatar van Brix
Die nieuwe heb ik dan weer nooit gezien.
Zijn die verkrijgbaar met subtitels?

Overigens kun je hier interessante info over de oude O.S.S.117 films vinden:
(wanneer je op de filmtitels klikt krijg je Engelstalige info!)

CINE DE ESPIAS: OSS 117 | Una plaga de espías - unaplagadeespias.blogspot.com

avatar van xgogax
Brix schreef:
Die nieuwe heb ik dan weer nooit gezien.
Zijn die verkrijgbaar met subtitels?
Geen idee . Ik heb de films gedownload ( DVD-RIP ) en met Engelse subs. bekeken .

Overigens , de vormgeving van de nieuwe films is erg ' sixties ' en ' oldschool ' , met waarschijnlijk veel verwijzingen naar de originele films . Maar die herken ik niet . De stilering van de niewe films is erg mooi .

Overigens kun je hier interessante info over de oude O.S.S.117 films vinden:
(wanneer je op de filmtitels klikt krijg je Engelstalige info!)

CINE DE ESPIAS: OSS 117 | Una plaga de espías - unaplagadeespias.blogspot.com
Cool , thanks !