The Benchwarmers (2006)

Komedie / Sport

geregisseerd door Dennis Dugan
met Rob Schneider, David Spade en Jon Heder

Het verhaal over drie mannen die allesbehalve atletisch zijn en daarom vroeger bij het sporten nooit werden uitgenodigd om mee te doen. Uit frustratie over hun kinderjaren, richten ze samen een driekoppig honkbalteam op en nemen ze het op tegen scholierenteams op volle sterkte. Onverwachts blijkt hun initiatief zeer veel kinderen, die zich achtergesteld voelen omdat ze niet zo goed kunnen sporten, aan te spreken.

avatar van raymon
leuk en super grappig, punt!
4**** steren, top voor een avondje met een hoop vrienden!

gebruiker_56935
AAAH wat is deze film ondergewardeerd. Ik denk dat veel mensen die humor niet snappen. Wat een rol weer van Jon Heder. Heel grappig.

Alweer een misbaksel van ons aller Rob Schneider, van mij mag ie met pensioen want zijn laatste 4 films waren allemaal belachelijk slecht! Totaal niet grappig, maar het verhaal, ach dat kon er wel mee door. 1.5*

Ik vond het een zeer onschuldige smakelijke film met zeer originele humor die continue over elkaar gaan.

avatar van grovonion
2 scenes echt hard om moeten lachen: 1)als de bal gevangen wordt, maar wel met de blote hand 2)als Jon tegen zijn kameraad bezig is over de dwerg, "he's the new Yoda, wel except for the looks...", "...or maybe also the looks".Voor de rest maar een heel magere film. 2*

avatar van grovonion
Ja, inderdaad. Ik ben te dom voor dit soort complexe humor, het niveau ervan is wel erg hoog. Wat spijtig dat we niet allemaal afgestudeerd zijn in humorologie...;-)

avatar van MieZ
Hele grappige film! 4*

avatar van dvdfreak123
best goeie film ik vind schneider weer grappig in deze film

gebruiker_56935
Schneider speelt ook meer de serieuzere rol in de film wat zijn taak erin is. John Heder is geweldig weer zeg!

avatar van danny61
Goeie film ,af en toe toch ferm moeten lachen.
Op het einde werd het wel tijd dat het gedaan was,want het begon afgezaagd te worden.

ik 3 op 5

avatar van kimberlyVD
vond er niet echt zoveel aan.. heb hem ook ni helemaal gezien.. misschien als ik hem eens volledig kijk dat hij me wel kan boeien... voorlopig een 2,5

avatar van fohfreak
Ieder zijn eigen smaak, ik heb deze film nu zeker 10 x gezien en ik moet nog steeds zeggen dat dit naar mijn gevoel een van de grappigste films ooit is...

avatar van animalkrullie
Een hele flauwe film maar dan wel zo dat hij daarom wel weer grappig is. Er zitten een paar hele grappige scenes in, maar het verhaal is echt flinterdun.
Meer dan 3* krijgt hij echter niet.

Lad
Hilarische film, ik vond hem echt grappig!

Ik had goede hoop vooraf, als fan van enkele Schneider-films (Deuce Bigolow; Hot Chick). Helaas heb ik me de hele film aan zijn 'Steven Seagal' rol geïrriteerd (tot ik afhaakte). Wat een mis-casting. Jammer voor Rob, hij moet het gewoon bij de komische 'loser' typetjes houden. Bovendien weinig tot geen échte leuke scenes. Eén ster, naar boven afgerond.

Zeer goed film!,
Heb echt kapot gelegen bij redelijk veel stukken.

Shinigami
Ik word deze niet zat gekeken!
Echt een leuke film.

Lad
Zalige komedie!

avatar van Sunday
Echt té flauw deze film. Dacht met David Spade en Rob Schneider wel wel goeie humor te hebben, maar viel ff tegen.

avatar van RodneyS
Wel aardig Lekker flauw en hou ik wel van. Soms wel echt te flauw.

Aardig filmpje, niet meer maar zeker ook niet minder.

avatar van tommykonijn
Soms wat overdreven maar een toch uiteindelijk erg geslaagde sport-comedey. Rob Schneider's beste rol vind ik. Beter dan die slappe hap figuurtjes die hij normaal gesproken speelt. Ook vond ik die vent die wat bang voor de zon was erg grappig. De humor is natuurlijk erg droog zoals we wel gewend zijn van de Adam Sandler studio's, maar daardoor wel erg leuk. John Lovitz vind ik normaal gesproken een beetje irritant maar hier was hij overigens te pruimen .

avatar van jeroentjuhhhhh
Zag paar stukjes op tv, toch hard erom gelachen.
Keertje helemaal kijken Hou wel van deze onozele humor.

avatar van jeroentjuhhhhh
Mijn bank is wel warm geworden van deze komedie.

Het verhaal is een slap excuus voor alle klunzigheden op en rondom het veld, en dat is helemaal niet erg.
De humor is vaak echt te flauw maar o zo leuk, precies waar ik van hou.
Jon heder is echt geniaal, haast alles wat hij zegt en doet is om je kapot te lachen, en dat heb ik dus ook vaak gedaan.

Alleen jammer dat Rob schneider zo'n humorloze rol vertolkt, maar er is genoeg ander komisch talent dat dit opvult.
Het einde is weer typerend, en het verloop van de film is ontzettend voorspelbaar.
Maar de geweldige opmerkingen, domme acties en rare personages maken deze komedie meer dan geslaagd!

echt hele goede film met droge goede humor. Ook goede acteurs. Rob Schneider en Jon Heder mogen vaker samen in een film spelen goede combinatie. 4,5

avatar van dragonlady1982
hahaha geweldige film
altijd lachen met Rob Schneider
ben echt fan van hem super

avatar van Timothyvdmeer
Wel grappige sport comedy maar zeker niet super.
Had leuke momenten maar soms was de film gewoon te flauw.
Schneider speelt ok niet meer.

2.5*.

avatar van huVILEub
Deze film heeft enkele goede grappen, leuke karakters en een aardig verhaal. Leuk voor als je van flauwe, klunzige komedies houd. Rob Schneider vond ik niet bijzonder sterk spelen maar de andere acteurs zijn wel geschikt voor hun rol. Leuk voor een komediefilmavondje met vrienden.

avatar van biosmovie
Heerlijke feel-good movie. Schneider en Heder zijn echt heel grappig hier. 3,5**.

avatar van Metalfist
3 older dudes should be able to beat 9 young jocks... Right?

Gisteravond had ik wel zin om een film te zien maar omdat ik nogal redelijk moe was koos ik voor iets dat ik al kende en waar ik niet al te hard bij moest nadenken. The Benchwarmers was dan ook de perfecte keus.

De film benadert een nogal cliché thema. Nerds die nooit iets in hun leven hebben bereikt worden opeens de helden van de dag door een bepaalde sport. Cliché omdat nogal veel films dit gebruiken, Dodgeball en BASEketball schieten mij als eerste binnen, maar waar Benchwarmers zich mee onderscheid is dat 2/3 van het team verschrikkelijk slecht is in de betreffende sport. Het blijft dan ook hilarisch om Richie en Clark zo hard te zien klungelen. Baseball bats vliegen de lucht, dieren worden gemolesteerd en Clark molesteert het meeste van de tijd zichzelf. Onze twee 'helden' worden dan tenslotte nog bijgestaan door Gus, de enige van de groep die effectief weet hoe hij met een bat moet slaan. Op zich is deze aanpak best wel leuk want nu is er eens geen ongeloofwaardige verbetering qua atletisch vermogen van de personages. Zelfs de achtergrond van Gus wordt nog goed en humoristisch uitgevoerd. Qua randpersonages is de film vaak ook nog de moeite waard, Howie bijvoorbeeld, maar je moet dan ook wel van dit soort platte humor houden. Ach, it worked like a charm.

Rob Schneider zie ik wel graag spelen. In The Hot Chick is hij werkelijk hilarisch maar ook in zijn rol hier is best wel de moeite waard. Een beetje zelfspot kan nooit kwaad, er wordt gelachen met dat hij zo klein is, maar vooral in combinatie met de twee anderen is hij vaak echt wel leuk. David Spade is bij mij vooral bekend van zijn rol in 8 Simple Rules maar hier komt hij leuker uit de hoek maar ook voor hem geldt dat hij in combinatie grappiger is, al heeft hij wel een aantal leuke one-liners. Jon Heder is de minste van de drie. Hij heeft op zich wel een aantal leuke momenten maar zijn rol bestaat in principe uit niets meer dan idiote opmerkingen inclusief idiote bekken trekken. Jon Lovitz is eigenlijk best wel een creepy typetje, zowel in de film als naast de film maar in de film past hij in ieder geval uitstekend. Rest van de cast is meestal ook nog leuk, vooral Howie en Carlos stelen vaak de show.

Ik wou een film waar ik niet te hard bij moest nadenken en Dennis Dugan vervult die rol met verve. Film duurt niet te lang, zakt nergens in en als bonus zijn er nog de leuke interviews waar ook nog wel wat kan worden afgelachen.

avatar van brabusRUS
Niet leuk. Totaal niet grappig. Vooral Jon Heder was irritant. En het acteren van iedereen was ook verre van goed.

Het enige positieve is de speelduur! Nee, niks voor mij.