The Benchwarmers (2006)

Komedie / Sport

geregisseerd door Dennis Dugan
met Rob Schneider, David Spade en Jon Heder

Het verhaal over drie mannen die allesbehalve atletisch zijn en daarom vroeger bij het sporten nooit werden uitgenodigd om mee te doen. Uit frustratie over hun kinderjaren, richten ze samen een driekoppig honkbalteam op en nemen ze het op tegen scholierenteams op volle sterkte. Onverwachts blijkt hun initiatief zeer veel kinderen, die zich achtergesteld voelen omdat ze niet zo goed kunnen sporten, aan te spreken.

avatar van FillumGek
Eindelijk afgelopen!

Ik dacht, dit wordt weer een vermakelijke komedie met een aantal leuke typetjes. Helaas bleek na een kwartier dat het hier om een uiterst kinderachtige, flauwe film ging.

Drie kneuzen die totaal niet atletisch zijn starten een baseballteam, dus zoals ik van tevoren al verwachtte zit het volgende erin:

- Ballen raken hoofd
- Ballen raken buik
- Ballen raken kruis
- Ballen raken overige lichaamsdelen
- Knuppel wordt weggegooid ipv bal
- Mensen lopen verkeerde kant op

- Hele dikke vette moraal
- Happy end
- enz enz

Al die kinderachtige, flauwe, niet-leuke dingen zitten erin en dat hebben we al zo vaak gezien. Echt totaal niet leuk.

Daarbij ergerde ik me echt ontzettend aan Clark. Het enige wat hij kan is domme opmerkingen maken en rotkoppen trekken. Die gast die niet tegen de zon kan was ook helemaal kansloos en niet grappig. Ik snap ook niet wat Mel moest voorstellen, dat hadden ze ook achterwege kunnen laten.

Verder slaat het ook helemaal nergens op dat een stel volwassen kerels erg fanatiek om de tafel zitten te bespreken hoe ze het team kunnen uitschakelen, omdat ze vroeger door hen zijn gepest. Allemaal erg zielig in elkaar gezet.

Ik ben nu ook serieus chagrijnig en had misschien nog wel een film willen kijken, maar na dit misbaksel heb ik even geen zin meer in films.

Conclusie: Waardeloze kinderachtige troep die ze absoluut niet hadden hoeven te maken. 80 minuten film, 75 minuten ergernis ( 5 minuten aftiteling niet meegerekend).

avatar van otherfool
De gekke typetjes en rake one-liners zijn prima in orde, maar dat vreselijke sentiment in het laatste half uur... brr, dat verpestte de film behoorlijk.

2*.

avatar van tommykonijn
Soms wat overdreven maar een toch uiteindelijk erg geslaagde sport-comedey. Rob Schneider's beste rol vind ik. Beter dan die slappe hap figuurtjes die hij normaal gesproken speelt. Ook vond ik die vent die wat bang voor de zon was erg grappig. De humor is natuurlijk erg droog zoals we wel gewend zijn van de Adam Sandler studio's, maar daardoor wel erg leuk. John Lovitz vind ik normaal gesproken een beetje irritant maar hier was hij overigens te pruimen .

avatar van jeroentjuhhhhh
Mijn bank is wel warm geworden van deze komedie.

Het verhaal is een slap excuus voor alle klunzigheden op en rondom het veld, en dat is helemaal niet erg.
De humor is vaak echt te flauw maar o zo leuk, precies waar ik van hou.
Jon heder is echt geniaal, haast alles wat hij zegt en doet is om je kapot te lachen, en dat heb ik dus ook vaak gedaan.

Alleen jammer dat Rob schneider zo'n humorloze rol vertolkt, maar er is genoeg ander komisch talent dat dit opvult.
Het einde is weer typerend, en het verloop van de film is ontzettend voorspelbaar.
Maar de geweldige opmerkingen, domme acties en rare personages maken deze komedie meer dan geslaagd!

avatar van huVILEub
Deze film heeft enkele goede grappen, leuke karakters en een aardig verhaal. Leuk voor als je van flauwe, klunzige komedies houd. Rob Schneider vond ik niet bijzonder sterk spelen maar de andere acteurs zijn wel geschikt voor hun rol. Leuk voor een komediefilmavondje met vrienden.

avatar van Metalfist
3 older dudes should be able to beat 9 young jocks... Right?

Gisteravond had ik wel zin om een film te zien maar omdat ik nogal redelijk moe was koos ik voor iets dat ik al kende en waar ik niet al te hard bij moest nadenken. The Benchwarmers was dan ook de perfecte keus.

De film benadert een nogal cliché thema. Nerds die nooit iets in hun leven hebben bereikt worden opeens de helden van de dag door een bepaalde sport. Cliché omdat nogal veel films dit gebruiken, Dodgeball en BASEketball schieten mij als eerste binnen, maar waar Benchwarmers zich mee onderscheid is dat 2/3 van het team verschrikkelijk slecht is in de betreffende sport. Het blijft dan ook hilarisch om Richie en Clark zo hard te zien klungelen. Baseball bats vliegen de lucht, dieren worden gemolesteerd en Clark molesteert het meeste van de tijd zichzelf. Onze twee 'helden' worden dan tenslotte nog bijgestaan door Gus, de enige van de groep die effectief weet hoe hij met een bat moet slaan. Op zich is deze aanpak best wel leuk want nu is er eens geen ongeloofwaardige verbetering qua atletisch vermogen van de personages. Zelfs de achtergrond van Gus wordt nog goed en humoristisch uitgevoerd. Qua randpersonages is de film vaak ook nog de moeite waard, Howie bijvoorbeeld, maar je moet dan ook wel van dit soort platte humor houden. Ach, it worked like a charm.

Rob Schneider zie ik wel graag spelen. In The Hot Chick is hij werkelijk hilarisch maar ook in zijn rol hier is best wel de moeite waard. Een beetje zelfspot kan nooit kwaad, er wordt gelachen met dat hij zo klein is, maar vooral in combinatie met de twee anderen is hij vaak echt wel leuk. David Spade is bij mij vooral bekend van zijn rol in 8 Simple Rules maar hier komt hij leuker uit de hoek maar ook voor hem geldt dat hij in combinatie grappiger is, al heeft hij wel een aantal leuke one-liners. Jon Heder is de minste van de drie. Hij heeft op zich wel een aantal leuke momenten maar zijn rol bestaat in principe uit niets meer dan idiote opmerkingen inclusief idiote bekken trekken. Jon Lovitz is eigenlijk best wel een creepy typetje, zowel in de film als naast de film maar in de film past hij in ieder geval uitstekend. Rest van de cast is meestal ook nog leuk, vooral Howie en Carlos stelen vaak de show.

Ik wou een film waar ik niet te hard bij moest nadenken en Dennis Dugan vervult die rol met verve. Film duurt niet te lang, zakt nergens in en als bonus zijn er nog de leuke interviews waar ook nog wel wat kan worden afgelachen.

avatar van brabusRUS
Niet leuk. Totaal niet grappig. Vooral Jon Heder was irritant. En het acteren van iedereen was ook verre van goed.

Het enige positieve is de speelduur! Nee, niks voor mij.

avatar van simonvinkie
Cliche, sentimenteel en verder weer een doorsnee flauwe komedie met Rob Schneider, maar toch moet ik eerlijk zeggen dat ik iets veel ergers had verwacht. Sommige one-liners en personages zijn inderdaad wel geinig. Speciaal was het zeker niet. Jammer genoeg was het laatste half uur weer vreselijk sentimenteel en cliché. Sowieso was het hele verhaal vrij voorspelbaar, maar toch vond ik het vermakelijker dan ik in eerste instancie had verwacht. Maar nogmaal, bijzonder is het allemaal niet. Doorsnee Rob Scheider komedie, wat heel af en toe wel grappig is. 2*

avatar van Lexcoaster
Infantiel, cliché, sentimenteel, voorspelbaar en doorsnee. Totaal onleuk als je het mij vraagt. De kinderachtige en voorspelbare humor is niet leuk, maar de film wordt al helemaal tenenkrommend als men er in het laatste half uur een flinke dosis sentiment aan gaat toevoegen. Ook spelen de, overgens redelijk bekende, acteurs niet overtuigend.

Er zijn betere sportkomedies, 1,5*.

Redelijk.

Begon wel erg goed. De drie losers bij elkaar zorgt voor een aantal erg leuke scenes. Jammer dat daarna de league begint, waardoor het wat meer naar een sportfilm gaat neigen. Al helemaal jammer van het uberfake einde, vind het altijd zo onnodig.

Beetje rare opzet. Schneider is de serieuze acteur in deze film, de weirde typetjes worden voorbijhouden voor bijrollen. Die doen het dan wel erg goed. Heder, Spade en Swarsdon zorgen voor genoeg lollige scenes. Alleen zo vreemd dat de pit er wat uitging na halverwege, uitgezonderd enkele losstaande scenes (het dwergje in z'n kelderfort).

Hoogstaand is het zeker niet, wel vlot vermaak dat jammer genoeg naar het einde toe wat ontspoort. Wel één van de betere Schneider films totdusver al komt de humor dan vooral van z'n metgezellen..

avatar van JoeCabot
Aardige freakshow. Jammer van het moraaltje.

Vooral de albino met een fobie om zijn kamer te verlaten wist een smile op mijn gezicht te toveren. Maar ook de videotheekmedewerker (Spade) en de krantenjongen (Heder) gingen lekker full retard. Goed voor 80 minuten pretentieloos vermaak.

Erg sneu dat die fun regelmatig onderbroken moest worden door een 'levensles'. Ik had het na 1 keer wel begrepen: nerds pesten is niet OK. Niet nodig om hier continu op te hameren. Schneider zette ook een weinig geloofwaardige moraalridder neer. Erg fake.

Ook fake, én kitscherig: het speelgoed van de miljonair gespeeld door Jon Lovitz. Lekker origineel

2* voor de film en nog een halve ster voor het kapsel van David Spade. 2.5*

avatar van Spetie
Ik moet zeggen dat ik het soms wel geinig vermaak vond. Het begint allemaal erg grappig en al die losers bij elkaar vormen op zich wel een grappig stel. Rob Schneider is in een iets serieuzere rol wel redelijk, maar het zijn vooral zijn metgezellen, die voor de humor zorgen.

Halverwege wordt het allemaal wel wat minder leuk. De honkbalwesdstrijden zorgen een beetje voor teveel herhaling en ook zitten er richting het einde net teveel moraaltjes in verweven. Maar verder is het op zich best vermakelijk.

Geinige bijrollen, een zeer prettige speelduur en wat leuke vondsten, zorgen ervoor dat het allemaal goed kijkbaar is. Alleen jammer van van de vervelende moraaltjes, anders had ik hier zeker nog wel een voldoende aan kwijt gekund.

avatar van Kondoro0614
The Benchwarmers

Er was niet zo heel veel aan dit filmpje. Droge humor ben ik normaal gesproken erg fan van maar dit werd gepresenteerd als een Disney XD film. Ja honkbal, normaal wel een leuke sport maar toch gecombineerd met deze film was er niet zo heel veel aan. Rob Schneider daar heb ik de pet nooit hoog van op zitten. Wat vind ik dit meestal een verschrikkelijke acteur zeg. Ondanks de Slap-stick komedie waar hij waarschijnlijk in thuis hoort is het totaal niet mijn type acteur. David Spade deed het oke. Jon Heder deed het ook wel oke. Het verhaal was erg slapjes en vond het niet echt leuk om te volgen. Het concept was wel leuk maar kon mijn aandacht ook niet bepaald vast houden. Jammer! Had er meer van verwacht, niet echt mijn type film dus. Gekeken op Netflix Nederland.