Knock Off (1998)

Verenigde Staten / Aruba / Hongkong
Actie / Thriller

geregisseerd door Hark Tsui
met Jean-Claude Van Damme, Rob Schneider en Paul Sorvino

Marcus Ray is vertegenwoordiger voor een jeansfabrikant in Hong Kong. Hij krijgt lucht van een complot van de Russische maffia, die microbommen in nagemaakte merk spijkerbroeken verstopt, om vervolgens de verfijnde technologieën te verkopen aan terroristische groeperingen over de hele wereld. Marcus is de enige die echte jeans van nep kan onderscheiden en alle hoop is dan ook op hem gericht.

Het verhaal is natuurlijk érg lachwekkend, verder is het acteerwerk slecht, en het enige wat de film nog net een beetje boeiend houdt, is de (vele) actie.
Dit is een b-film die je alleen moet huren/kijken als er echt niks meer te krijgen is in de videotheek, of als je een enorme fan bent van Jean-Claude Van Damme (maar wie is dat nu nog?!? ) 2 sterren.

Jean-Claude Van Damme speelt slecht zoals in bijna elke film van hem 3 van de 11 staan in de flop honderd en de hoogste komt nog niet eens boven de 3* uit
slecht acteur!!

kappeuter (moderator)
Daarom kijk ik ook nooit naar 'zijn' films. Als iedereen dat nou eens zou doen.

Eerst gingen zijn films het nog wel maar nu zie ik ze nog een keer en jeg

FisherKing
ach een LMB'tje !

hey kappeuter. je kan zeggen wat je wil maar ik zal altijd naar zijn films blijven kijken. deze was nie echt goed

avatar van speedy23
De afloop van het scenario van Steven E. de Souza die o.a. Die Hard en en 48 HRS. op zijn naam heeft staan, zie je lang van te voren al aankomen. De echte Van Damme-fans zijn sterk verdeeld over het resultaat: ze lopen ermee weg of ze zijn diep teleurgesteld. Aan de stemmen te zien, de meesten teleurgesteld. Jammer eigenlijk want met zo'n regisseur en zo'n goede scenarioschrijver...

deze film is het echt niet de moeite waard om te kijken. Het verhaal is lachwekkend, de actie komt nep over en dan zeg ik nog niks over de acteerprestaties.... 1*

avatar van tovenaar
Na het zien van deze film blijf ik toch nog wel met wat vragen achter!

1. Waarom is Jean Claude geen Canadees of Fransman die in Amerika woont???
2. Waar is in godsnaam zijn tweelingbroer die altijd aan het begin vermoord wordt en waar hij wraak op moet nemen???
3. Wat doet Rob Schneider in een Jean Claude film?

avatar van BoordAppel
tovenaar schreef:

Das lekker goedkoop, hoef je geen andere acteurs in te huren.

3. Wat doet Rob Schneider in een Jean Claude film?

Rob Schneider is... the actor who plays in a Jean Claude Film, da derp dee derp.

avatar van SSeagal
Matige van damme film, grappig om eens te zien, maar verder ook niet. **

avatar van speedy23
tovenaar schreef:

1. Waarom is Jean Claude geen Canadees of Fransman die in Amerika woont???

Omdat hij een Belg is die in Amerika woont!!!

avatar van Purmerend
een 1 voor de actie

avatar van mikey
Dit was echt een te bizarre film. actie en het nivoo zorgen voor onvergetelijke filmavond.. 1

djelle
Vooral het niveau en de meestal flauwe actie maakten dit niet zo'n vermakelijke actiefilm. 2

grat
deze film was niet egt goed maar hij hoort niet in de flop 100

avatar van SuperSideSwipe
Ik kan opzich leven met de flop 100 plaats van deze film. Hoe erg ik ook mijn best deed (gezien ik een Van Damme fan ben) vond ik deze film gewoon slecht.

Alles was romellig. Rol van Van Damme leek nergens op. Gewoon een zooitje.

alles gaat snel snel snel in deze film, typisch chinees, soort jackie chan style kwa snelheid, toch ook weer humor en veel maar ook echt veel actie, omdat van damme erin zit 5*

Waarom GROENE explosies.

Hi-Tek
Kom op microbommen in spijkerbroeken haha
Ik bedoel als al met zo'n script aankomt dan weet ik genoeg en dan zijn acteerprestatie.
Hij hoeft misschien niet als Sean Penn, Al Pacino of Willem Dafoe te acteren maar hij kan toch wel een klein beetje z'n best doen.

Verder heb ik hem wel eens beter gezien (Hard Target, Maximun Risk) maar ik vindt dit toch wel één van zijn slechtste films sorrie .

avatar van sinterklaas
Ok het verhaal slaat nergens op maar het is nog voor feestjes een leuke actiefilm

zeer mooie film
leuke humor en veel maar dan
ook veel en snelle actie
een leuke mix van humor en actie
vijf sterren

meclane
waarom staat deze film in de flop top 100?
ik vond hem best goed

avatar van metaledje
rob sneider is het enigste pluspunt in deze film

rest is afgezaagd en oersaai

avatar van otherfool
Amusant Van Damme werkje met goedkope ontploffingen, meer gedaantetwists dan mogelijk kan worden gehouden en de 2 grootste non-acteurs bij elkaar. Wat deze film dan toch toonbaar maakt is het lekkere tempo en een paar goede actiescenes (met name met de schuivende containers). Ik heb echt veeeel slechtere films gezien, dus van mij mag-ie weer uit de flop 100.

2,5*.

een van van damme slechtste films

avatar van sinterklaas
Waarom is deze nou uit de flop 100 terwijl Double Team nog IN de flop 100 staat???????????

kArIzMa_TuRk
Er zat wel goeie actie in, zoals we gewend zijn van 'Van Damme'.
krijgt van mij een 2,5*

avatar van 606
leuk voor een keer en het is van damme dus blijft het leuk.

2,5 ster

avatar van Mescaline
Zeker geen slechte film het begin is een beetje matig maar als de film ongeveer een half uurtje bezig is wordt de film beter het einde is het beste van de hele film de actie die we gewend zijn van van damme! Zeker geen slechte actie film verhaal is simpel maar maakt niks uit de actie is om aan te zien 3,5 sterren.