Knock Off (1998)

Verenigde Staten / Aruba / Hongkong
Actie / Thriller

geregisseerd door Hark Tsui
met Jean-Claude Van Damme, Rob Schneider en Paul Sorvino

Marcus Ray is vertegenwoordiger voor een jeansfabrikant in Hong Kong. Hij krijgt lucht van een complot van de Russische maffia, die microbommen in nagemaakte merk spijkerbroeken verstopt, om vervolgens de verfijnde technologieën te verkopen aan terroristische groeperingen over de hele wereld. Marcus is de enige die echte jeans van nep kan onderscheiden en alle hoop is dan ook op hem gericht.

100%VANDAMME schreef:
alles gaat snel snel snel in deze film, typisch chinees, soort jackie chan style kwa snelheid, toch ook weer humor en veel maar ook echt veel actie, omdat van damme erin zit 5*

moet ik je nog serieus nemen?
Ge geeft op alle films van Van Damme een 5.

Geen echt slechte film maar wel anders dan we gewend zijn, hij is lachwekkend en het akteerwerk daar kan je ook niet mee naar huis schrijven, maar zoals velen zeggen verstand op nul en gewoon niet nadenken.

van damme blijfd een top acteur ook dit vind ik geen slechte film

djeffibrelich
deze film heb ik gisteravond op tv langs zien komen.
en ik heb me rotgelachen.
microbommen in namagemaakte spijkerbroeken, wtf!
ook bij de scene waar van damme een man in zn gezicht slaat en hem vervolgens een bastard noemt lag ik helemaal onder de tafel.
hilarische film, maar dat was de bedoeling niet.

avatar van SPT
SPT
Weinig geslaagde combinatie van slapstickhumor en actie, die werkelijk te genant voor woorden is. Ik houdt toch al niet zo van dit soort humor (acteurs die voor imbiciel spelen), en in deze film verpest het de sfeer, waardoor ook de actie ridicuul (maar dan op een niet grappige manier) overkomt.

Hij doet me denken aan een stomme-film over een weiland die ik ooit verplicht moest zien in een museum: je probeert je in te spannen aan iets anders te denken dan de film (om toch nog iets te doen met de tijd totdat de film is afgelopen). Tot nu toe de enige film waar ik een 0,5 voor heb gegeven.

avatar van HarmJanStegenga
Redelijke film met een goede portie actie en zo nu en dan heerlijke humor! De acteerprestaties zijn echt baggerslecht en het verhaal slecht en ongeloofwaardig! Maartoch.....Omdat ik Van Damme zo cool vind kon de film er nog mee door.

* *

avatar van Mescaline
Film voor de 2de bekeken en ik laat mijn stem staan op 3,5 waarom staat deze film in hemels naam in de flop..?
Kan vele slechtere films bedenken..
allemaal anti van damme ofzo hier..? haha.

avatar van HarmJanStegenga
Mescaline schreef:

allemaal anti van damme ofzo hier..? haha.

Ik juist niet.... Dankzij van Damme was deze film juist nog te doen.....

avatar van tn2543
Dit is echt een slechte film ! Ik vond hem echt helemaal nergens op slaan !!

avatar van raymon
ach, ik kan er niks over zeggen, het is natuurlijk 3 kee niks met wagelijke nagesynchronisatie en de neppe special effects.
En daarom een 4! vermaak, op zijn diepste punt....

avatar van Silvio Dante
Vreselijkste Van Damme tot nu toe! 1.0*

"Fock Off"

film master
kon beter

Had er minder van verwacht , toch wel leuke aktie. 4 sterren

Gisteren op tv gezien voor de eerste keer. Anderhalfuur van mijn leven verspild!

Net als Double Team een van Jean-Claude's mindere films, maar ik heb me toch nog goed genoeg vermaakt met de afwisselende actie, het werkelijk belachelijke verhaal en de humor. Daar staat tegenover dat het percentage belachelijke situaties wel erg hoog was en ik wel altijd een haat/liefde verhouding met Rob Schneider zal houden.

avatar van Movie Jim
Ik lees hier overal negatieve reacties op deze film. Nou ja sommige vinden het iets te veel van het goeie. Ik vond het een unieke film met van Damme hij speelde echt vet cool. Ik dacht altijd al dit is een zeer bekende film maar het is een kleine film met een kleine rol. En Rob Schneider in deze film echt grappig een komiek in een actiefilm dat heb ik nog nooit gezien. Voor de rest knokt van Damme er flink op los en dat is echt mooi .

avatar van !!!!*Lucky
Vreselijke film. Heb heel wat van damme films gezien, deze valt toch echt onder de slechste. 0.5*

avatar van niethie
Toch wel een hele foute film dit! Het is acteerwerk is erg ondermaats (vooral van Damme en Schneider zijn lomper dan ooit!), het plot rommelt aan alle kanten en het lijkt wel of ze dachten dat ze een goede film konden maken door iedere minuut een vreselijk over de top spectaculair moment te tonen. Bij momenten is het nog best vermakelijk maar in zijn geheel zou ik dit niet gauw nog eens gaan zien.

2 sterren

Een redelijke film omdat ze iedere minuut een vreselijk over the top spectaculair moment weten te tonen.

Acteerwerk is inderdaad erg matig, al weet Van Damme zelf af en toe nog wel grappig uit de hoek te komen. Verhaaltje is érg flauw in elkaar gedraaid en ook de groene vlammetjes waren niet het meest ingenieuze idee.

Maar Hark mag hier duidelijk veel meer z'n zin doen als is Double Team. Hij lijkt zich ook wel beter thuis te voelen in HK, getuige enkele zeer lange, leuke en indrukwekkende actiescenes. Camerawerk is ook weer meer in de typische Hark richting, sporadisch wat onzinnige maar leuke humor aanwezig, en verder niks meer dan een leuk, vermakelijk en over the top genrefilmpje.

Zeker geen competitie voor z'n betere HK werk, maar een erg leuk tussendoortje is het zeker wel. 3.5*

pumpking
Al de kritiek gaat naar 'Van Damme' maar dankzijk hem vind ik deze film net leuker dan wanneer een andere het zou proberen.

avatar van wu-tang
vond hem destijds best wel geinig lekker over the top met al die namaak shit , kan me nog het puike camera werk herinneren voordat z,n schoenen het begeven wat wil je ook met die nepzooi he haha

je moet de film vooral niet serieus nemen toen vond ik hem best wel te doen lekker verstand op nul filmpie

avatar van 606
Eigenlijk is het gewoon een actie / komedie.
Zit geen thriller bij.

avatar van wu-tang
10 jaar geleden vond ik hem toch wat beter haha

avatar van van duijn
deze was gewoon saai.... Slecht acteerwerk en geen goede gevechten

avatar van DragQueen
Vrij redelijke film, met goede actie en een prima dosering humor. van damme acteert aardig voor zijn doen. de overige cast helaas minder. verder geen hoogstaande film, maar wel bij vlagen vermakelijk. 2,5 ster.

avatar van Spetie
De allerslechtste film van Van Damme.

Alleen het verhaal al microbommen in nagemaakte merk-spijkerbroeken is echt te lachwekkend voor woorden. De actie in deze film is veelal flauw, voorspelbaar en vooral niet leuk. Onlangs zag ik een film, waarin Rob Schneider zowaar erg grappig was, maar meestal is hij dat niet. Ook hier doet hij krampachtige pogingen om grappig voor de dag te komen, maar uiteindelijk faalt hij daarin hopeloos.

De film is trouwens ook een hopeloos geval.

avatar van patrick17
Ach het is een mindere film van Damme maar alsmede kan ik nog wel genieten
van de actie wat in de film zit, al zijn er veel dingen onwaarschijnlijk.
Rob Schneider viel me iets tegen. Allemaal iets te lollig over willen komen.
De getinte dame mocht er in sommige scéne's met o.a het witte shirtje er prima zijn.

2.5 *

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Zo slecht.

Een van J.C. Van Damme’s meest foute films moet wel haast Knock-Off zijn, inclusief de verschrikkelijke sidekick Rob Schneider. Regisseur Tsui brengt echter alles zo over de top en kitscherig in beeld dat het hier zo’n zeldzaam werkje betreft dat daadwerkelijk zo slecht is dat het goed wordt. Een kunst an sich.

Goed.

avatar van xxERWINxx
Best een goede actiefilm, het verhaal is wel een beetje ver gezocht, maar de actie is wel goed!
zeker geen flop, maar Double team vind ik beter.