The Break-Up (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peyton Reed
met Jennifer Aniston, Vince Vaughn en Joey Lauren Adams

Als Brooke (Jennifer Aniston) en Gary (Vince Vaughn) eenmaal samenwonen, halen ze het bloed onder elkaars nagels vandaan. Na de zoveelste ruzie verbreekt Brooke hun relatie. Wat dan volgt is een opeenstapeling van oorlogsvoering, toenaderingspogingen en bemoeienissen van hun vrienden. Geen van beiden is bereid te verhuizen uit hun prachtige appartement en de enige oplossing is om er samen als vijandige huisgenoten te blijven wonen, totdat een van de twee toegeeft...

avatar van feanaro surion
Een aardige degelijke film maar meer ook niet. Soms gelachen, soms ook niet gelachen als het wel grappig bedoeld was. 2.5*

Het was wel oke.. niet echt geweldig maar soms wel grappig. Ook vond ik het soms behoorlijk saai.
Maar toch wel een oke film

ik ga vanavond maar eens kijken of het wat is jullie horen het wel

avatar van soom
Prettig eerste deel, na de pauze werd het wat minder. De chemistry tussen Aniston&Vaughn is zeer zeker merkbaar, en ik heb genoten van de heftigheid waarmee Jen haar dialogen brengt, in het eerste deel dus. Verder niet zo heel veel soeps.
Hoewel ik wel Vince steeds aangenamer vind.

ik vond hem een beetje saai maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen

avatar van stan
Ieder z'n mening toch

avatar van doeze
gaap, snurk, snurk.........huh wat?? is de film al afgelopen, goh...dan ben ik toch in slaap gevallen.

Dit moet toch genoeg zeggen??? 1,5* voor de moeite.

Mijn vriendin formuleerde het kort en bondig: enige mooi is, zijn de interieurs en Jennifer Aniston. Overloos saaie prent, die zich bij tijd en wijlen zelfs serieus neemt, en gekenmerkt wordt door zowat het slechtste camerawerk dat ik in jaren zag. Felicitaties echter voor decorateurs en euhm... de ouders van Jennifer Aniston, zullen we maar zeggen? 1*

avatar van IcU
IcU
Op het eerste gezicht leken Jennifer Aniston en Vince Vaughn een goed koppel. Daardoor had ik redelijk hoge verwachtingen, zonder veel resenties of zo iets dergelijks gelezen te hebben. Helaas is deze film een enorme teleurstelling. De humor is ver te zoeken. Er zaten nauwelijks grappen in, en als er grappen in zaten waren ze gewoonweg niet grappig. Daarvoor in de plaats kreeg je 105 minuten geruzie en gekibbel voorgeschoteld. Ik kan me niet voorstellen dat iemand 105 minuten ruzie leuk vind. Er hadden zeker een aantal leuke situaties in kunnen zitten, maar er werd door de makers toch gekozen voor wat scheldwoorden over en weer. Dat is erg irritant en vervelend. Ik snap ook niet echt wat de makers er van verwacht hadden toen ze aan de film begonnen. 1*

avatar van SuperSideSwipe
Best een geinig fimpje,. Komt niet echt boven het middelmaat uit,. iets wat helaas bij de laatste paar films van Anniston het geval was.

Maar kijkt zeker lekker weg, vooral het begin met een flotte Vaughn was wel aardig om te zien. 2e helft zakt de film wat in, met hier en daar wat licht grappige scenes.

Al met al een standaard film die vrij vermakelijk was over het geheel gezien.

Redelijke film, beetje voorspelbaar maar Aniston maakt het weer goed door haar verschijning!

film stelt niet veel voor!
lokmiddel was een naakte jennifer aniston, nu ja naakt?
dat bloot achterwerk ...

begin was wel leuk maar na de eerste helft kakt die een beetje in vind ik. 3,5***

avatar van superred
Best een leuke film. Geen top film, maar lekker relaxed om naar te kijken en af en toe eens te lachen, vooral om de herkenbare delen . Vince Vaughn is voor mij geen bekende acteur, maar zeker wel een leuke en een aantrekkelijke man om naar te kijken , ik wil meer.. .

avatar van vincentclaesen
Zo'n domme film

avatar van thomzi50
Als je maar een uurtje hebt gezien weet je toch niet hoe alles zich ontwikkelt en kan je toch geen beoordeling geven? De twee sterren zijn dan dus onterecht, en de reden is nog dommer. Jennifer Aniston kan toch niet zo goed acteren dat ze 1.5 punt waard is? Dat kan niemand. De film zelf, heb ik wel uitgezien, was weinig bijzonders, maar mede door het einde kon het zeker erger. 2.5* Zaten wel wat leuke momenten tussen.

Nee dit vond ik helemaal niks..
Veel te langdradig.. en te veel geschreeuw.
Heb hem na 3 kwartier afgezet..

inderdaad 2x niks... helemaal niet grappig, langdradig... echt teleurstellend...

ik vond de film wel ok had alleen een positief einde verwacht tussen hun 2 (hou wel van een happy end) vond dit eerlijk gezegd wat jammer voor de rest keek de film lekker weg

Ik vond het ook heel teleurstellend, had er veel meer van verwacht. Ik denk maar 3 grappige scenes. Maar da's alles. Niet echt een aanrader, zeker niet in cinema.

avatar van Mc
Mc
Jammer, jammer, jammer. Jammer dat een verhaal dat zich zo goed leent voor een komedie daar totaal niet in slaagt. De eindeloze herhalingen de honkball wedstrijden op tv, de, even grappige, maar daarna al heel snel erg flauwe homograppen, en als toppunt de uiterst zoetige, ongelofelijk ongeloofwaardige en cliché "climax". (Overigens een climax waar je geen 'u', maar je tegen zegt). Nogmaals, jammer, jammer, jammer, van het talent dat Aniston echt wel bezit...

Begint leuk maar namate de film vorderd beginnen deze eindeloze ruzies en "grappen" toch echt stierlijk te vervelen..

Ik vind het een goede film, maar je moet er van houden! En ik hou er van!! Leuke romantische/ komische film. Ik vind beide erg goed acteren; 4*

ps t enige wat k jammer vond is dat het einde zo open is, ik hou van geslote eindes (maarja t kan ook niet zo weer goed komen, zou te stom zijn, dus is het alsnog goed)

Erg gevaarlijke film, ga hier niet heen met je vriendin! Het is allemaal TE herkenbaar Maar al met al een verfrissende, grappige en vernieuwende film. Vince Vaughn is weer redeleijk geniaal op sommige momenten, en Aniston is weer damn fine as usual
even reactie op de reacties hierboven, het einde was perfect, maakt het realistisch en anders. En in het is in principe toch een happy end.

eVRT schreef:

Jep mee eens, ik hou er niet van en toch vond ik het goed, daarom zo hoog gestemd

avatar van Rianneke_Dan
Vond hem wel een beetje tegenvallen, had er meer van verwacht.
Het was ook wat serieuzer dan ik had gedacht, er zaten wel leuke stukjes in maar vond het toch vaak wat meer serieus over komen.
Jennifer is dan wel heel erg leuk, en Vince ook dus om die twee nog wel een 3,5

avatar van getyourchucks
Ik vond de ruzie scenes erg goed uitgewerkt, erg herkenbaar. Wel een van de leukste RomComs die ik heb gezien de afgelopen tijd. leuk einde.

3.5

wat een baggerfilm zeg.. veel te weinig humor en een hoop herrie.. 1,5*

geen super film, ik heb me wel vermaakt tijdens het kijken maar om nou te zeggen dat het 'n film is om niet te vergeten... nee.

Ik had er best veel van verwacht omdat er 2 goeie acteurs in spelen, maar de film viel echt tegen!!! Zal 'm voor m'n plezier niet nog een keer kijken! 2,5*