The Break-Up (2006)

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Peyton Reed
met Jennifer Aniston, Vince Vaughn en Joey Lauren Adams

Als Brooke (Jennifer Aniston) en Gary (Vince Vaughn) eenmaal samenwonen, halen ze het bloed onder elkaars nagels vandaan. Na de zoveelste ruzie verbreekt Brooke hun relatie. Wat dan volgt is een opeenstapeling van oorlogsvoering, toenaderingspogingen en bemoeienissen van hun vrienden. Geen van beiden is bereid te verhuizen uit hun prachtige appartement en de enige oplossing is om er samen als vijandige huisgenoten te blijven wonen, totdat een van de twee toegeeft...

pas gezien

geen topper helaas
maar wel het aanzien waard
verwacht geen hilarische momenten
want ik heb ze ook niet gezien en ben toch wel wakker gebleven onder de film

Ondanks een goed acterende Jennifer Aniston kon deze film mij niet overtuigen.

Spijtig, er had meer ingezeten.

Aan de ene kant grappig bedoeld, maar eigenlijk heel verdrietig verhaal.

Ik vond 'm echt heerlijk!

4,5 ster

D-K
echt een hele slechte film ben gewoon de bioscoop uitgelopen, samen met een paar vriendinnen. De film gaat nergens over, ik heb niet eens het einde gezien. Er zit totaal geen humor in, alleen maar saaie dialogen over ruzies die nergens over gaan.

1* en dat is voor jennifer anniston

echt toffe film wel grappig hoe ze mekaar het leven zuur maken en toch ook wel weer een zielig verhaal ik vond em geweldig

Slechte Film.. *1

avatar van spaced
Goeie film, sterk einde.

ik heb al een tijd terug gezien toen ik in m'n vakantie huisje in hoek v holland was met een paar vrienden ik vond het in het begin een leuke film maar werd langdradig en daardoor vond ik hem niet meer leuk niet echt de moeite waard dus een 2

tja, niet echt een topper deze film. Het komt allemaal niet echt geloofwaardig over. Het is romantisch, noch komisch en soms gewoonweg irritant. 2*

Geen topper, wel vermakelijk. Het einde vond ik wel prima zo.
Jammer van de humor, want ik heb niet echt gelachen. Het was meer een speelfilm dan een komedie.

3 *

In het begin kon de film mij nog wel boeien, maar na een uurtje had ik echt het gevoel van waar gaat het nu eigenlijk over! En het eind vond ik al helemaal niet goed, maar dat kan ook wel komen omdat ik het zelf niet zo heb op een open einde

Aardige speelfilm die voor mij de mist in ging door het einde....

Toch jammer dat Jennifer Aniston steeds weer in van die brakke films speelt.. ze kan zoveel meer..

prop d'r in een goeie film en je zal zien dat het goed gaat..

The Break Up behandelt allerlei typische relatie probleem onderwerpen. Deze onderwerpen worden op een leuke manier getoond aan de kijker met een gezonde dosis humor. Het verhaal zelf is net iets anders dan de meeste romantische komedies, echter origineel kun je het niet noemen. Kortom, gewoon een erg vermakelijke film met een goed (open) einde.

goed uitgewerkte rol van jennifer in een redelijk leuke film. De schreeuwscènes waren echt mooi. Het einde is een beetje jammer...
****

avatar van queenie
aardige film, maar een beetje overdreven. Jennifer speelt altijd wel leuk. Derailed was des te beter. 2,5*

avatar van The_Game
Grappige film voor tussen door. Vince Vaughn is gewoon weer top zoals altijd. Verder weinig speciaals.

avatar van TheRisingSun
Volgens berichten zijn de twee in het echt ook uit elkaar. Zouden ze nu ook gezellig bij elkaar blijven wonen?!

sinds wanneer is ie uit op dvd eigenlijk?
ik wil hem toch wel zien eigenlijk...

avatar van TheRisingSun
suuzle schreef:
sinds wanneer is ie uit op dvd eigenlijk?
ik wil hem toch wel zien eigenlijk...

26 oktober

Mocht je van meerdere films willen weten wanneer ze uitkomen is dit misschien wel een handige site voor je:

Kijk bij R2 Database en je kunt zoeken op titel of je kunt in de lijst zoeken.

avatar van fritsy
Ik wist het al wel dat deze film niks was, hoopte toch meer op de komische kant van Vince Vaughn maar ja toch door de acteurs namen gekeken en wat bleek, ik heb alleen maar een paar keer gelachen om Jon Favreau.

Bout film, niet mijn genre en ook nog een kut eind voor de romantische film liefhebbers ook nog.

lijkt me wel leuk...ik ga deze volgende week kijken

avatar van Petero
Die date met Mike, schitterend .

ik vond de film niet veel aan, had er meer van verwacht. +punt was wel dat het grappig was om te zien hoe vince vaughn elke keer reageerde op jennifer's acties.

*2.0

Een mattige film met een laf einde !

deze wil ik graag zien ..

Gemiddeld filmpje. Leuk voor de zondag.
Altijd leuk om jennifer aniston in een film te zien.
Zaten erg leuke stukken in... vooral de vriend van vince vaughn was hilarisch!!

Einde had iets langer mogen zijn (helemaal op het eind doel ik dan op)

avatar van james_cameron
Redelijk geslaagde bitterzoete komedie. Af en toe zwenkt het verhaal gevaarlijk richting een War Of The Roses-achtige zwarte komedie, maar gelukkig blijft alles redelijk herkenbaar en geloofwaardig. Goed gespeeld door de twee hoofdpersonen, met een prima supporting cast. Vaughn en Favreau zijn behoorlijk uitgezakt; bekijk direct na deze film maar eens het superieure Swingers, waarin ze nog jeugdig en slank waren.

avatar van dulcinea
Middelmatige film vind ik, een paar herkenbare stukjes en een einde dat ik juist wel leuk vond (geen overdreven romantisch of klef gedoe waarbij ze elkaar op het einde toch in de armen vallen en alles goedkomt) maar wat ik vooral miste was een beetje diepgang of voeling met de personages, de film miste teveel om me echt te boeien

avatar van Skrean
De herkenbare scenes zijn leuk,
Maar vind het niet echt een film waar ik graag heen ga in de bios. zag hem in de sneak preview dus dan blijf je zitten. Als man zijnde..deze film ontwijken als je entertainment zoekt. Het is een vrouwen film! Wil je graag dat je vriendin bij je blijft dat zou ik de film aandachtig bekijken. Maar ja wie wil dat nou??

2.5 sterren