• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.674 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.487 stemmen
Avatar
 
banner banner

The Godfather: Part III (1990)

Misdaad / Drama | 162 minuten / 158 minuten ('The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone')
3,84 4.401 stemmen

Genre: Misdaad / Drama

Speelduur: 162 minuten / 158 minuten ('The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone')

Alternatieve titel: The Godfather, Coda: The Death of Michael Corleone

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: Francis Ford Coppola

Met onder meer: Al Pacino, Diane Keaton en Andy Garcia

IMDb beoordeling: 7,5 (451.068)

Gesproken taal: Engels, Italiaans, Duits en Latijn

Releasedatum: 22 maart 1991

Plot The Godfather: Part III

"All the power on earth can't change destiny."

Een ouder wordende Michael Corleone probeert zichzelf en z'n familie af te scheiden van de gewelddadige onderwereld. Terwijl hij de Corleones probeert te koppelen aan het Vaticaan moet hij zich ondertussen bezighouden met een gangster die de bestaande machtsverhoudingen probeert te verstoren.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Volledige cast

Acteurs en actrices

Michael Corleone

Connie Corleone Rizzi

Vincent Mancini

Don Altobello

B.J. Harrison

Grace Hamilton

Mary Corleone

Cardinal Lamberto

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van jeroenkw

jeroenkw

  • 35 berichten
  • 38 stemmen

AddictedToMovies schreef:
(quote)


Die ouwe man had Michael verraden hij hielp Joey Zasa (dus ook die aanslag.)

Dankje!


avatar van Emiledj

Emiledj

  • 159 berichten
  • 97 stemmen

AddictedToMovies schreef:

Die ouwe man had Michael verraden; hij hielp Joey Zasa (dus ook die aanslag.)

Dat kwam toch anders duidelijk naar voren in de film...


avatar van deTuinman

deTuinman

  • 1186 berichten
  • 0 stemmen

iemand van 37 zal het scherper opmerken dan iemand van 15


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

Emiledj schreef:
(quote)

Dat kwam toch anders duidelijk naar voren in de film...
pff, buiten die aanslag om (kan me dan nog enigzins voorstellen dat je dat mist) huurt hij gewoon een huur moordenaar inen als je dat niet weet dan heb je lopen slapen of de film niet gezien!


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik de film heb gezien, ik zei gewoon nog wat ik me nog kon herinneren.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Is deze film de moeite waard?


avatar van Emiledj

Emiledj

  • 159 berichten
  • 97 stemmen

fappie schreef:
Is deze film de moeite waard?

Als je even de moeite neemt om een aantal reacties te lezen en de beoordeling bekijkt... Stel die vraag dan nog eens aan jezelf... Tevens weet ik totaal je smaak niet. Verwacht in ieder geval geen duimende Teletubbies of pratende eenden...
Er bestaan geen domme vragen, maar deze komt toch wel aardig in de buurt...

combi schreef:
pff, buiten die aanslag om (kan me dan nog enigzins voorstellen dat je dat mist) huurt hij gewoon een huur moordenaar inen als je dat niet weet dan heb je lopen slapen of de film niet gezien!

Dat bedoel ik , maarja sommige zien een film maar kijken niet


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Emiledj schreef:

(quote)

Als je even de moeite neemt om een aantal reacties te lezen en de beoordeling bekijkt... Stel die vraag dan nog eens aan jezelf... Tevens weet ik totaal je smaak niet. Verwacht in ieder geval geen duimende Teletubbies of pratende eenden...

Er bestaan geen domme vragen, maar deze komt toch wel aardig in de buurt...

(quote)

Dat bedoel ik , maarja sommige zien een film maar kijken niet

Ik voel duidelijk irritatie in je antwoord. Vanwaar deze vervelende reactie op een gewone vraag ?


avatar van combi

combi

  • 20609 berichten
  • 0 stemmen

fappie schreef:

(quote)

Ik voel duidelijk irritatie in je antwoord. Vanwaar deze vervelende reactie op een gewone vraag ?

lhet is de moeite waard, is wat minder als deel 1&2 maar alles behalve slecht.

nou toch nog antwoord op een "domme" vraag


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik vind het geen domme vraag, omdat ik deel 2 ontzettend saai vond. Die ga ik morgen waarschijnlijk nog een keer bekijken.


avatar van AddictedToMovies

AddictedToMovies

  • 1780 berichten
  • 0 stemmen

fappie schreef:

Ik vind het geen domme vraag, omdat ik deel 2 ontzettend saai vond. Die ga ik morgen waarschijnlijk nog een keer bekijken.

Maar dan ben je een uitzondering, want bijna iedereen vindt zoiezo deel 1 en 2 (ongeveer) even goed, en over deel 3 zijn de meningen verdeeld. Zelf vind ik dit een prachtige afsluiter van de beste trilogie aller tijden, maar net niet het niveau als 1 en 2.


avatar van Vinokourov

Vinokourov

  • 3143 berichten
  • 2909 stemmen

Ten opzichte van deel 1 en 2 wordt dit als het mindere deel gezien, maar dan nog is het een prima slotstuk van een geniale trilogie met wederom een intrigerend en ingenieus verhaal. Al Pacino levert een formidabele prestatie. Sofia Coppola, die veel bekritiseerd is voor haar rol in deze film, vond ik trouwens best wel meevallen. Wel jammer dat Tom Hagen niet meer meedeed...


avatar van charmed one

charmed one

  • 680 berichten
  • 535 stemmen

samen met deel 1 vind ik dit het leukste deel. er zit een goeie spannende sfeer in . het is een goeie afsluiter van de trilogie.en een van de beste films allertijden vind ik.dus een dikke 5 verdiend.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

AddictedToMovies schreef:

(quote)

Maar dan ben je een uitzondering, want bijna iedereen vindt zoiezo deel 1 en 2 (ongeveer) even goed, en over deel 3 zijn de meningen verdeeld. Zelf vind ik dit een prachtige afsluiter van de beste trilogie aller tijden, maar net niet het niveau als 1 en 2.

Ik neem terug wat ik zei. Ik heb gister deel 2 helemaal gezien en ik vond het een geweldige film. Het is alleen jammer dat het begin extreem traag was.


avatar van Emiledj

Emiledj

  • 159 berichten
  • 97 stemmen

fappie schreef:

Ik voel duidelijk irritatie in je antwoord. Vanwaar deze vervelende reactie op een gewone vraag ?

Geen irritatie, alleen jouw vraag is zinloos als je nog niet eens de moeite neemt om de reacties die hier over vele pagina's verspreid staan, wilt lezen.

Als je dat had gedaan, had je al snel een reactie op je antwoord . En wat is inmiddels je beoordeling over deze geweldige film...


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Emiledj schreef:

(quote)

Geen irritatie, alleen jouw vraag is zinloos als je nog niet eens de moeite neemt om de reacties die hier over vele pagina's verspreid staan, wilt lezen.

Als je dat had gedaan, had je al snel een reactie op je antwoord . En wat is inmiddels je beoordeling over deze geweldige film...

Ik was juist op zoek naar een enthousiaste gebruiker, die me een normaal antwoord kon geven en me niet demotiveerde om de film te gaan kijken.

Ik heb nu een anderhalf uur gekeken, maar hij is,tot nu toe, echt een stuk minder dan deel 1 en 2. Maar dat dacht ik bij deel 2 eerst ook. Ik ga hem morgen afkijken en geef dan mijn oordeel.


avatar van Emiledj

Emiledj

  • 159 berichten
  • 97 stemmen

Tja het is eens wat anders dan schieten en knokken. Hier gaat het meer om verhaal, sfeer en drama... en dat is niet voor iedereen weggelegd


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Emiledj schreef:

Tja het is eens wat anders dan schieten en knokken. Hier gaat het meer om verhaal, sfeer en drama... en dat is niet voor iedereen weggelegd

Ja, want in de eerste 2 delen vlogen de kogels om je oren ^o).


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ik vond het wel een goede film, maar hij was veel minder dan deel 1 en 2. De sfeer was anders en het verhaal sprak mij niet echt aan. Het acteerwerk was wel goed, maar de film viel mij enigsinds tegen.

3,5


avatar van Emiledj

Emiledj

  • 159 berichten
  • 97 stemmen

fappie schreef:

Ja, want in de eerste 2 delen vlogen de kogels om je oren ^o).

Inderdaad en dan met name deel 1...


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Emiledj schreef:

(quote)

Inderdaad en dan met name deel 1...

Ik vind al deze films ontzettend traag en heel veel actie zit er niet in. Maar daar hoef je het verder niet mee eens te zijn . Ik vond het verhaal en de sfeer in deel 1 en 2 een stuk beter. Waarschijnlijk heeft dit te maken met het verschil in tijdperk . Het was een goede film, maar niet zo goed als deel 1 en 2.


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

fappie schreef:

(quote)

Ik vind al deze films ontzettend traag en heel veel actie zit er niet in. Maar daar hoef je het verder niet mee eens te zijn .

Ik denk dat niemand je kan tegenspreken. Het is maar wat je zoekt in een film, ik schrijf al jaren films nietmeer af op hun tempo of de hoeveelheid actie. Hoe oud ben je als ik vragen mag, niet dat het er altijd toe doet, maar soms kan je filmsmaak zich nog aanpassen als je wat jonger bent.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Don MN schreef:

(quote)

Ik denk dat niemand je kan tegenspreken. Het is maar wat je zoekt in een film, ik schrijf al jaren films nietmeer af op hun tempo of de hoeveelheid actie. Hoe oud ben je als ik vragen mag, niet dat het er altijd toe doet, maar soms kan je filmsmaak zich nog aanpassen als je wat jonger bent.

Begrijp me niet verkeerd , ik vond deel 1 en 2 erg mooi . Maar ik zocht inderdaad iets in deze film wat ik niet helemaal gevonden heb. Het verhaal van deze film sprak mij niet aan en dat heeft vooral te maken met het feit dat Michael Corleone (Al Pacino) geen echte gangster meer is. Er gebeurde genoeg, maar het kon mij simpelweg niet raken. Ik ben 19 trouwens .


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

Ik ook, er kan nog veel veranderen. Ik merk toch vaak dat ik een film anders kijk dan een jaar geleden. Daarmee wil ik niet beweren dat je aan het eindstation The Godfather: Part III wel een geweldige film vindt. Dat zou erg arrogant zijn.

Ik vond het geweldig dat ik de familie decennia later zag en daarmee een compleet beeld van het leven van M. Corleone kreeg te zien.


avatar van fappie

fappie

  • 2688 berichten
  • 2005 stemmen

Ja, opzicht heb ik dat ook wel een beetje. Ik kan veel films een stuk beter waarderen dan een aantal jaren terug. Met een film als A Clockwork Orange zou ik een paar jaar geleden weinig kunnen. Het is maar een voorbeeld, maar ik sta wel meer open voor films.


avatar van 009

009

  • 417 berichten
  • 288 stemmen

het einde vond ik nogal raar, van dat hij dood uit zijn zeter valt...voor de rest top!


avatar van neo

neo

  • 15435 berichten
  • 10038 stemmen

Bericht verwijderd. Eventuele spoilers kunnen via de alert knop gemeld worden.


avatar van Matthiasc88

Matthiasc88

  • 272 berichten
  • 925 stemmen

minste van de 3


avatar van Pastichio Rocker

Pastichio Rocker

  • 6344 berichten
  • 0 stemmen

Matthiasc88 schreef:

minste van de 3

Vind deze beter dan deel 2.


avatar van Don MN

Don MN

  • 3120 berichten
  • 1562 stemmen

009 schreef:
het einde vond ik nogal raar, van dat hij dood uit zijn zeter valt...voor de rest top!

Wat is er zo raar aan trouwens? Hij sterft een eenzame dood.