• 8.564.941 stemmen

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Ripley's Game

"Older. Wiser. More Talented."

Tom Ripley, een Amerikaanse kunsthandelaar die tussen New York en Hamburg een duistere handel drijft in valse schilderijen maakt gebruik van een lijstenmaker met leukemie. Hij brengt hem in contact met één van zijn maffia vriendjes. Die biedt hem een grote som geld als deze bereid is een misdadiger neer te schieten. Met dit geld zou hij zijn vrouw en kinderen in goeden doen achterlaten. Hij gaat op het aanbod in, niet wetende dat hij in een nachtmerrie van verraad en bedrog terecht zal komen.

imageimageimageimageimageimageimage

avatar van Jordy

Jordy

Heb de vorige Ripley film inmiddels een keer of 6, 7 gezien, was dus benieuwd naar meer. Vond dit een erg aardige film, paar sterke scenes, paar leuke one-liners, maar ik kan me niet voorstellen dat ik deze ook zo vaak zal gaan zien. Herkende in het personage van Malkovich niet de Ripley uit The Talented. Hoopte op meer meesterlijke manipulatie maar dat viel wat tegen.

De boeken maar eens lezen eerdaags...

Aardige film. Het verhaal is nogal vergezocht, maar het ziet er allemaal wel goed uit. Mooie lokaties, beelden plus de muziek van Morricone zijn het meest aansprekend aan de film. Een geweldige Malkovich (as always) wordt bijna voorbijgestreefd door Ray Winstone in een erg grappige rol.

Het is trouwens dat de hoofdrolspeler Tom Ripley heet, want enige andere link met 'The Talented Mr. Ripley' is me ontgaan.

avatar van neo

neo

Erg knap en kil gespeeld door Malkovich zoals al eerder werd gezegd. Winston speelt weer een geweldig ''maffiose'' en ook Scott is erg genietbaar. Soms zit de film tegen het absurde aan, wat de film voor mij beter maakte. Heel veel zwarte humor en ook wat aardig spannende scenes. Neem nou de scene waarin Scott buiten de wc in de trein wacht en Malkovcih de mensen omlegt. Prachtig gewoon
Score van Morricone is weer magistraal en Host of Seraphim van Dead Can Dance wordt op een meesterlijke manier gebruikt!! 4 sterren

avatar van Hannibal

Hannibal

Ik vond het een zeer mooie en spannende film. John Malcovich is de perfecte Tom Ripley.

Hij kan zo goed de mysterieuze man spelen, ik denk dat hij ook heel goed de rol van Hannibal Lecter had kunnen spelen. ( Anthony Hopkins toch nét ietsje beter )

Dougray Scott speelde zijn rol ook zeer overtuigend. Ik heb The Talented Mr. Ripley ook gezien maar dat vond ik een zeer matige film. Deze daarentegen vond ik veel beter en spannender. Een hele ruime 4.5*

avatar van otherfool

otherfool

Het voorbeeld hoe een verhaal niet te vertellen: saai in beeld gebracht, veel te traag, zonder humor en zonder spanning. Onbegrijpelijke flop rond de saaie Ripley die als karakter werkelijk geen moment intrigeert, en protegé Jonathan, die voornamelijk irriteert.

De eindscene is de allerslechtste; Ripley komt aan bij zijn vriendin die begint met haar vleugelstuk, en dan komen er toeters en bassen recht zo hup doorheen! Weg sfeer, weg moment, weg met deze film.

1*.

avatar van stephan73

stephan73

Zo.. Ik dacht een film in de lijn van The Talented Mr. Ripley te zien, maar hij viel me vies tegen. Vond het nogal nergens op slaan..

John Malkovich is wel als vanouds erg goed, maar zelfs hij kan dit misbaksel niet redden!

avatar van sinterklaas

sinterklaas

Ach, prima vervolg op TMR. Niet uitgemolken. Gewoon even 40 jaar verder in de tijd met een ongeveer 60-70 jaar oude Ripley die overgens goed gespeeld word door Malkovich. (alhoewel ik Damon ietsje beter vond maar ok) Voor de rest vond ik Scott ook best goed.
Verder was het verhaal ook niet echt bijzonder en verschilde niet echt veel van deel 1. Er zitten dan nog wel leuke momenten in en de humor mag ook niet ondbreken. Keek verder lekker weg en was best nog erg vermakelijk. DieExecutie in de trein vond ik wel een geinige scene.

Zeer vermakelijke film evengoed. Afgezien van het dunne verhaal was ie nog goed te doen .

avatar van dave

dave

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat het spel van Ripley nu precies inhoud.

Maar goed, Malkovich zet hier een ijskoud personage neer, en dit doet hij heel de film uitstekend.

Verder zaten er mooie scènes in met magische muziek (met dank aan Ennio Morricone)

Ze hadden misschien wat meer kunnen doen het gegeven dat Ripley zich noodgedwongen moest opsluiten in zijn eigen huis.

Dit deed me een beetje denken aan het einde van Scarface.

Enfin, geen tegenvaller

avatar van SaNDuTjE

SaNDuTjE

Zeer sfeervol thriller/drama die naast vaak uitstekend spelende Malkovich een erge goed rol van Scott kent.

Beide heren weten er samen een spannende, meeslepende en soms ook komische film van maken die op subtiele wijze het (persoonlijke) drama weet te combineren met actie en humor. Met name Malkovich weet weer een markant personage neer te zetten met genoeg oneliners om de film aantrekkelijk te houden. Vooral de scene in de trein is één van de hoogtepunten.

Het verhaal is dan wel redelijk rechtlijnig, het blijft tot het eind spannend en kent het een prima eind. Wel voorspelbaar maar zo uitgewerkt dat het binnen de sentimentele perken blijft.

Enig minpunt zijn toch wel de bijrollen van met name de dames die ik niet bijster overtuigend vond. Ook zijn de bad guys nogal stereotype en dom neergezet.

Maar uiteindelijk is dit gewoon een zeer sterke thriller die alles bevat om tot het eind te vermaken.

scorsese

Goeie thriller die geen vervolg is op The Talented Mr. Ripley, maar meer een tweede film met het personage Tom Ripley. Deze keer vertolkt door John Malkovich, die hem gewetenloos en kil neerzet. Alhoewel niet echt origineel, een goed opgebouwd plot en soms redelijk spannend.

avatar van John Lee Hooker

John Lee Hooker

Uitstekende thriller die nergens helemaal los gaat maar die wel zijn eigen karakter behoud. Soepel camerawerk, het plot is goed uitgewerkt en de details hebben voldoende aandacht gekregen. John Malkovich vult zijn personage zeer netjes in en Lena Headey vind ik altijd een leuke vrouw. Ik heb een zwak voor mooie settings en de grote villa vind ik dan ook veel toevoegen aan de sfeer. Fijn werkje.

avatar van brabusRUS

brabusRUS

Malkovich was echt geweldig. Wat acteert die man toch goed. Echt een perfecte rol voor hem. Heerlijk emotieloos en droog. Het verhaal was ook erg leuk. Heb ook genoten van de setting, de sfeer en mooie beelden. Heerlijk dat Italiaans sfeertje.

avatar van Decec

Decec

Een goede misdaad/drama/mysterie/thriller film...

Prima verhaal...

Prima acteerwerk...

Bekende acteurs Ray Winstone, John Malkovich...

Prima camerabeweging...

Mooi HD kwaliteit breedbeeld...

Prima achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...