Ripley under Ground (2005)

Duitsland / Frankrijk / Verenigd Koninkrijk
Thriller

geregisseerd door Roger Spottiswoode
met Barry Pepper, Jacinda Barrett en Tom Wilkinson

Gladde Tom Ripley bevindt zich in de Londense kunstwereld nadat een vriend van hem, een veelbelovende jonge kunstenaar, sterft. Ripley verbergt diens dood voor de wereld en blijft via vervalsingen tegen veel geld kunst op de markt brengen van de dode artiest. Dit wordt bemoeilijkt door een kunstkenner die de vervalsingen opmerkt en de politie die op zoek is naar de schijnbaar verdwenen kunstenaar.

avatar van ILDIB
Tikkie kluchterig maar zeker goed te kijken, niks bijzonders.

MFEO
Ik vind Matt Damon de leukste Ripley. Mischien omdat die er het lekkerst uit zie. Beviel me daarom die film het meeste. Volgens mijn was Ripley in de ene film bi en andere opeens hetro. Of heb ik het mis? Deze film wil ik nog gaan zien als ik hem tenminste eens vind online.

Jammer dat Matt Damon niet in alle 3 de films Ripley was.

avatar van Darbie
Alain Delon wordt hier haast niet genoemd.

Toch speelde hij al in 1960 een fantastische Mr.Ripley in Plein Soleil.

Bizar dat boven Pepper's hoofd zo groot 'Willem Dafoe' staat. Deze binnenkort maar eens kijken. Malkovic als Ripley was een goede keuze, maar de film was niet zo best. Heb Pepper hoog staan, alleen Spottiswoode natuurlijk niet..

avatar van lars-pixar
‘Meester spel’

Een heel sterk verhaal in een anderhalf uur.De casting is ook erg goed en het acteerwerk is overtuigend genoeg.Het verhaal is erg oged uit gewerkt, en geweldig verzonnen, jammer van de verschillende ripley’s, maar tot nu toe doet Barry Pepper het best.Van mijn mag er een deel 2 komen van Ripley Under Ground. 4,0*

orbit
Op zich best aardig, Pepper zet een redelijke Ripley neer en het spelen met groot geld, kunst en moord zijn de bekende elementen van deze reeks. Toch is het allemaal stukken minder dan het eerste deel met Damon, teveel een formule geworden toch.

Matige film waarin bedrieger Tom Ripley voor de derde keer zijn intrede maakt en waarbij hij met behulp van een aantal 'vrienden' de dood van een kunstenaar verzwijgt om zo nog wat werken van hem te verkopen. Het feit dat Tom Ripley dit keer niet alleen opereert, maakt het personage een stuk minder boeiend. Ook de toegevoegde humor komt niet goed uit de verf en de film is een stuk minder spannend dan zijn voorgangers. Ook Barry Pepper haalt het net niet bij Matt Damon of John Malkovich.

avatar van John Lee Hooker
Vrij zwakke thriller die zoals scorsese al aangeeft minder weet te imponeren als Ripley's Game of The Talented Mr. Ripley. Barry Pepper speelt prima, maar het is geen éénmanszaak dus het blijft moeilijk om een fatsoenlijke prent neer te zetten. De montage is erg vervelend en we switchen als een kip zonder kop tussen allerlei shots. Het plot zelf, de buitenwereld bedriegen met de valse identiteit van een schilder, is sowieso nie heel erg boeiend. Overigens zag de explosie er zeer cheap uit toen Derwatt tegen de boom reed en het onderzoeksteam van de FBI leek op een stelletje commando's. De score is bijna continu hetzelfde en op een gegeven moment begon ik me te ergeren aan dat deuntje. Helaas.

avatar van Guzziking
Prima verhaal wat mij goed kon boeien. Niet ieder z'n ding lijkt me, en dat uit zich hier in een (wat mij betreft) te lage score.

Loepsaal
Neigt naar komedie.
Kan nergens vinden in welk kasteel Héloïse Plisson woont.

avatar van henrygreenway
Leuke comedie !!

avatar van Decec
Een goede Dram/Thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk een bekende acteurs Barry Pepper en
Tom Wilkinson...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...

avatar van Oliveri
Lang niet zo innemend als The Talented Mr. Ripley uit 1999, maar zeker nog de moeite waard om te gezien te hebben. De spannende sfeer van die film wordt nu niet gehaald, je zou deze film ook best een thriller/comedy kunnen noemen. Score valt mijn inziens wat te laag uit.

avatar van Brabants
Deze Ripley is wat je kunt noemen een redelijke interpretatie van een heerlijk fenomeen. De sfeer in de film is goed en het verhaallijntje kan er net mee door. Er zijn betere films onder deze naam, maar dat doet niets af aan deze.