• 8.603.041 stemmen

Releasedatum: 17 augustus 2006

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Lost City

"A place you leave is a place that lives forever."

Havana, Cuba, is in 1958 een bruisende stad waar veel plezier te beleven is voor wie zich dat kan veroorloven. Maar ondergronds verenigen de tegenstanders van dictator Fulgencio Batista zich. De welgestelde familie Fellove behoort tot de eerste groep; oudste zoon Fico is zelfs eigenaar van El Tropico, de mooiste nachtclub van de stad. Toch wint de revolutionaire gedachte het van de rijkdom, want één voor één laten Fico's broers zich winnen voor de zaak van Fidel Castro en Ernesto "Che" Guevara. Fico vreest voor de toekomst van zijn club onder het nieuwe regime en worstelt met de vraag hoe hij zijn familie en grote liefde moet behouden. Samen met zijn komische huisvriend en schrijver moet hij toezien hoe de Cubaanse cultuur vervaagt en mensen op slag veranderen. Fico wordt meegesleept door de ingrijpende ontwikkelingen van zijn land en raakt veel dieper dan gewild betrokken bij de revolutie. Uiteindelijk moet Fico zich zelfs de vraag stellen of hij nog langer in zijn geliefde nachtclub kan werken.

imageimage

Kapitán Castel

Prezident Fulgencio Batista

avatar van killerfreak

killerfreak

Goede film, met zeer goede vertolkingen. Alleen duurt ie véél te lang. En Murray's rol was misschien overbodig, maar zorgde toch voor een beetje humor

avatar van spuit11

spuit11

Vond het ook een degelijke film, hoewel de rol van Murray af en toe wel grappig was, is hij totaal overbodig. Hier en daar wat traag, maar niet vervelend.

Mooi neergezette vertolking van het Cuba in de jaren '50/'60, idd wel met een Americaans accent. Desondanks een film die prettig wegkijkt, en mij van begin tot eind kon boeien.

avatar van savi_7

savi_7

Tesaai en telang, nergens echt spannend. het anti-castro gevoel wordt hoog opgewekt door Garcia. Maar een film met alleen haat voor Castro en de liefde voor het vaderland Cuba is niet echt boeiend. De film laat gewoon en stukje van het leven van een familie zien in de tijd van de revolutie. 2,5 en dat is eigenlijk nog iets teveel!!

avatar van Daan23

Daan23

Een film die mij bleef boeien des ondanks de lange duur ervan.

Prachtige beelden en opzwepende muziek maken van "The lost city" eentje die je moet gezien hebben.

savi_7 schreef:

Mja, enigszins mee eens. Ik vind het hele verhaal best interessant, maar Garcia lijkt er iets episch van te willen maken, terwijl het script daar niet goed genoeg voor is. Teveel onduidelijke beweegredenen van personages, te snelle omschakelingen en zaken die er helemaal niet thuis horen (wat deed Murray daar?).

Ook een beetje jammer dat er niet gewoon Spaans werd gesproken.

Maar ik moet wel zeggen dat het er allemaal zeer mooi uitizet, mooi gefilmd, mooie landschappen, mooie hoofdrol van Garcia en mooie classic beauty Ines Sastre ( ) .

avatar van Conquest

Conquest

Mooie film. Soms wat te snel waardoor je bepaalde (belangrijke) ontwikkelingen in het verhaal mist. Het klopt dat de film nooit echt spannend wordt, op zich geeft dat niet heel veel. Het verhaal is toch aangrijpend, vooral wanneer de hoofdpersoon op een gegeven moment afscheid neemt van zijn vader en familie en naar The States vertrekt. Met name de scène bij de douane.

Sterke, ingetogen rollen van Garcia en Sastre. Leuke en soms zeer humoristische bijrol van Murray.

Ik heb er wél van genoten. Al moet ik toegeven dat er nog meer in had gezeten, wanneer enkele scènes en karakters iets meer zouden zijn uitgediept. En als er toch wat meer spanning in had gezeten. Daarom 3,5*

Ben ik overigens de enige die Garcia op de cover zo op Hoffmann vind lijken?

avatar van murtcelP

murtcelP

Helaas duurt deze film veel te lang. Wel goed de Cubaanse sfeer in beeld gebracht maar helaas te traag en te weinig uitgediept. **

avatar van knol

knol

Had hier veel meer van verwacht, wel mooie sfeerimpressie, maar ik had op historisch gebied veel meer verwacht van deze film. Andy Garcia speelt wel erg goed , maar Bill Murray en Hoffman zijn totaal misplaatst.
teveel muziek op een gegeven moment, had beter meer historisch besef in kunnen komen, de film raakt niet echt,
wat ik erg jammer vond is dat Andy in Amerika in een café zit en dat in 1 scene zowel Hoffman binnen komt lopen en 2 seconden later zijn grote liefde die ook toevallig in de stad is, dat had wel wat beter gekund maar ja, hij keek redelijk weg en opnames waren wel erg mooi, maar nogmaals ik had meer een historische film verwacht over Cuba en de ontwikkelingen aldaar, nu was dat erg mager.
ook het eind die informatie dat hij na zoveel jaar toch een club heeft geopend, lekker belangrijk of dat de essentie van de film was ...

avatar van Skilgannon

Skilgannon

Mooi verhaal, goed geacteerd, maar inderdaad iets te lang draderig naar mijn mening. Voor mij een 3

avatar van leeu7851

leeu7851

Slechte film erg langzaam en saai

avatar van moon44

moon44

Prachtige vertolking door o.a. Andy Garcia. De film bleef mij boeien tot het einde toe. Zeer realistisch vertolkt. En prachtige beelden van het mooie Cuba.

avatar van ladyg

ladyg

Deze film deed idd wel erg lang!

avatar van Madecineman

Madecineman (moderator films)

Garcias poging om een drama van epische proporties neer te zetten a la The Godfather en Once Upon a Time in America strandt helaas op leuke plaatjes en goede bedoelingen.

Echt meeslepend wil de film maar nergens worden. Daarintegen wordt de kijker wel verveeld met een onnodig lang uitgesponnen romantische escapade die het belangrijkste gedeelte van het middenstuk blijkt te beslaan. Daarnaast is de film (vooral in het begin) erg rommelig en gaat behoorlijk van de hak op de tak (het duurde bijna 3 kwartier voor ik doorhad dat het om 3 broers ging!). Het maakt enige inleving gelijk wat moeilijker, dat de meeste karakters ook zo maar wat "out of the blue" lijken te handelen doet daar ook al niet echt goed aan.

Hofnar Murray en mafiossa Hoffman waren overigens behoorlijk overbodig volgens mij.

Wat rest? Leuke couleur locale, een aardig acterende Garcia en een paar oogstrelend mooie vrouwen. 2.5* had veel beter kunnen zijn.

avatar van jumbo4u2

jumbo4u2

Leuke en goede film, misschien ietsje te lang.

Toch 4 sterren.

Tarkus

Mooie film, met een zeer goede Andy Garcia.

En ook zijn regie is prachtig.

Mooie beelden en goed verhaal. De film toont echt goed hoe de sfeer was ten tijde van de Cubaanse Revolutie en de verschillende meningen in het land.

Eén mindpuntje toch, wat de rol van Bill Murray in deze film is, is me niet duidelijk hoor, ik zie er het nut niet van in.

Wel een leuke cameo van Dustin Hoffman, die ondanks zijn kleine rol wel met z'n naam op de hoes prijkt. Vermoedelijk alleen als verkoopstruuk.

Maar ondanks zijn lengte (2u20min) is dit een film die me hoegenaamd niet heeft verveeld.

avatar van Waverick

Waverick

Gisteren gezien. Wat een mooie film. Goed verhaal, goede acteerprestaties, met name van Garcia. De sfeer deed me af en toe denken aan de Godfatherfilms, maar kan hier uiteindelijk niet aan tippen.

avatar van Baklap

Baklap

Tja, gisteren bekeken... hmmm ik weet het niet. Het is zeer zeker geen slechte film maar als je me achteraf nou vraagt wat de filmmaker nou wilde vertellen dan kan ik je dat niet zeggen. Beetje warrig en geen duidelijke verhaal lijn. Ondanks dat zeker niet heel slecht ofzo.. alleen een beetje.. tja... warrig. 3,5 *

B100!

Best een mooie film, maar idd waar ging het verhaal nou precies over...

avatar van Julie

Julie

heel mooie film

het is inderdaad moeilijk te begrijpen. Maar de basisdingen kennen we toch

deze film heeft me veel bij geleerd

en andy carcia is een van m'n favorieten

Net weer even een stukje gezien. Ines Sastre is toch wel de mooiste vrouw die het witte doek heeft gesierd de afgelopen jaren.

avatar van kanjertje

kanjertje

Je kan het genre van deze prent ook niet in een hokje plaatsen want eigenlijk is het een samenvloeiing van politiek, historiek, drama en romantiek.

Ik vond het een hele mooie en aangrijpende film waarin Andy Garcia de rol van zijn leven neerzet.

Dit verhaal toont naast de broederliefde ook de verknochtheid aan een vaderland.

De sfeer van die tijd en plaats wordt erg goed meergegeven en wordt constant verweven met de ritmische Cubaanse klanken.

Een dikke 4 .

avatar van android325

android325

ik had veel verwachtingen, maar helaas slechte acteerwerk en geen goed verhaal. zegt genoeg denk ik.

avatar van Poisonthewell

Poisonthewell

Garcia legt de anti-socialistische propaganda er wel erg dik op, Bill Murray is totaal overbodig, en de dialogen en platitudineuze wijsheden en aphorismes vaak tenenkrommend afgezaagd, maar toch schetst de film visueel en atmosferisch een mooi beeld. Ook straalt Garcia's persoonlijke commitment ervan af. 3*

avatar van nightbreed

nightbreed

Ik moets er ff inkomen en toen ik er na zo'n 20 a 30 minuten eenmaal inzat schoot de tijd voorbij. Op politiek vlak is deze film erg zwart/wit maar dat vond ik niet echt een probleem want het is een boeiende film. Bill Murray speelt zoals gewoonlijk weer eens de droogkloot en zijn foute pakken waren erg grappig (pak met een korte broek). Ik vond Garcia trouwens ook erg sterk acteren, deze rol leek hem op het lijf geschreven.

Hoffman, die ze mooi op de cover als 1 van de acteurs hebben gezet, heeft helaas maar 2 scenes. Dat is dus een beetje verneukeratief. Gelukkig zijn die 2 scenes zijn wel erg strerk.

Al met al een dikke 4.

avatar van Boenga

Boenga

Acteurs, beelden, camerawerk, muziek en al die dingen: prima.

Maar het verhaal, dat is weinig meer dan een meer dan 2 uren documentaire over een periode uit het leven van de familie Fellove. Niet wat ik verwachtte, niet waar ik zat op te wachten.

avatar van madmax1

madmax1

Komt niet echt los ,boeiende stukken lossen zich af met vervelend te lang

in beeld zijnde flauwe clichés.

Had er meer van verwacht daar de omgeving en het verhaal zich wel er om leende.

avatar van frans123

frans123

beetje een 'gaaaaap' film die toch blijft boeien. mooie beelden goede sfeer . overbodige rol van murray en hofmann. erg mooie sastre. deze film duurt te lang en toont daardoor schrijnend het magere verhaal .

avatar van K. V.

K. V.

Eerst het goeie, de muziek en sfeer was erg goed en kwam wel Cubaans over, dus daar zat het wel goed.

Ook qua cast mochten we niet klagen: Andy Garcia, Bill Murray (geen zo'n grote rol) en Dustin Hoffman (wel een hele kleine rol), al was het vooral Andy Garcia die de hoofdvogel afschoot. Hij kwam wel overtuigend over.

Het mindere aan deze film was de speelduur en het verhaal. Het duurde allemaal toch iets te lang en er zaten toch wel wat dooie/langdradige stukken in.

Tja, 'k heb hem uitgekeken, maar de film heeft me toch niet volledig overtuigd.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Mooie productie, mooie film. Mooi verhaal en beelden. MIsschien wat lang en loom af en toe, maar dat past ook wel weer bij de sfeer..

avatar van blurp194

blurp194

Garcia probeert een episch drama.

En faalt daar jammerlijk in. Het gaat al mis met de plaatsing - waar het aan ligt krijg ik niet precies de vinger achter, maar het kwam nergens op me over alsof het echt op Cuba speelde. En evenmin kwam de dreiging van de revolutie bij me aan. Als het verschil tussen een verhaaltje en een epos.

Andy Garcia speelt op zich wel goed, niet bepaald een van mijn favoriete acteurs maar daar ligt het niet aan. Het is meer dat zijn rol niet tot leven komt, zijn emoties niet zichtbaar of voelbaar worden. Te kil, en dat is niet wat ik ervan verwacht had.

gauke

Andy Garcia leek deze productie met ambitie gemaakte te hebben, maar helaas was dit epos over het Cuba van de jaren vijftig en de laatste dagen van Havana, voorafgaande aan de communistische revolutie, te lang, te warrig en de leeg en bleken de personages weinig inhoud te hebben. Wel waren de beelden mooi en liet de regisseur zijn grote liefde voor de Cubaanse muziek zien.