Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 150 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: Gore Verbinski
Met onder meer: Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley
IMDb beoordeling:
7,4 (819.897)
Gesproken taal: Engels, Turks, Grieks en Mandarijn
Releasedatum: 13 juli 2006
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest
"Captain Jack is back!"
De bruiloft van Will Turner en Elizabeth Swann wordt afgelast als beiden gearresteerd worden voor het helpen ontsnappen van Jack Sparrow. Will krijgt de kans zichzelf en zijn verloofde te redden van de strop, door het kompas dat Jack bij zich heeft te overhandigen aan de nieuwe Heer van Port Royal. Jack is ondertussen doodsbang voor Davy Jones, bij wie hij een schuld heeft staan. Jack's ziel wordt opgeëist door Davy Jones, als Jack de sleutel van een dodemanskist met daarin het hart van Davy Jones niet weet te bemachtigen. Maar Jack is niet de enige die belang heeft bij het vinden van de kist...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,4 / 819897)
- Trailer (YouTube)
- Spoilertopic
- Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Sparrow
Will Turner
Elizabeth Swann
William "Bootstrap Bill" Turner
Davy Jones
James Norrington
Joshamee Gibbs
Weatherby Swann
Pintel
Ragetti
Reviews & comments
basketballerke
-
- 4727 berichten
- 0 stemmen
Ik vind Orlando een gemiddelde, tegen het slechte aan acteur. Heel slecht is hij niet. Maar als hij de held gaat uithangen... Past niet bij zijn uiterlijk en accent. In Lotr vindt ik hem ook tegenvallend.
IcU
-
- 6783 berichten
- 3051 stemmen
Ik vind Bloom wel meevallen. Hij speelt aardig, niet echt goed. Ik stoor me er niet aan.
Jeewee
-
- 106 berichten
- 175 stemmen
een super fantastische film. een van de beste die er bestaat. heel veel fantasie en vindingsrijkheid, maar toch heel erg realistisch. veel humor. ik vind vooral de vechtscène om de sleutel mooi, waarschijnlijk de mooiste scène. een heel orgineel en mooi verhaal, knap verzonnen. super script, super regisseerwerk, super acteerwerk, super special effects; een super film. heel goed in elkaar gezette film, echt, deze film verdient veel oscars en dat soort awards.
een dikke 5!
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
een super fantastische film. een van de beste die er bestaat. heel veel fantasie en vindingsrijkheid, maar toch heel erg realistisch. veel humor. ik vind vooral de vechtscène om de sleutel mooi, waarschijnlijk de mooiste scène. een heel orgineel en mooi verhaal, knap verzonnen. super script, super regisseerwerk, super acteerwerk, super special effects; een super film. heel goed in elkaar gezette film, echt, deze film verdient veel oscars en dat soort awards.
een dikke 5!

Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
een super fantastische film. een van de beste die er bestaat. heel veel fantasie en vindingsrijkheid, maar toch heel erg realistisch. veel humor. ik vind vooral de vechtscène om de sleutel mooi, waarschijnlijk de mooiste scène. een heel orgineel en mooi verhaal, knap verzonnen. super script, super regisseerwerk, super acteerwerk, super special effects; een super film. heel goed in elkaar gezette film, echt, deze film verdient veel oscars en dat soort awards.
een dikke 5!
Moet dat nou zo davidof? die jongen vind deze film gewoon geweldig.
Ik vind het leuk hoor dat je zo enthousiast bent over de film 
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Komt nogal erg denigrerend over, come on! Reageer dan inhoudelijk.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
Komt nogal erg denigrerend over, come on! Reageer dan inhoudelijk.
Is dat nodig?
Het was ook nogal denigrerend, alles wat in die post stond was ik het compleet niet mee eens en veel daarvan was dan ook nergens op gebaseerd.
Realisme..kom nou. doodgaan en tot leven komen, wereld rondreizen in een week, onder water leven, een hart in een doos, van 200 meter hoog vallen en het overleven, een gigantisch zeemonster, toekomst voorspellen moet ik doorgaan? Ik weet dat het fantasie is, dat kraak ik ook niet af, maar om nou te zeggen dat het super sterk geschreven is en super gaaf super cool super mooi en super realistisch is vind ik nogal...uhm ja...stupide

Oftewel kortweg:
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Hij bedoelde waarschijnlijk dat het realistisch overkwam qua effecten....aangezien hij ook zegt erg veel fantasie en vindingrijk.
Maar ga dan gewoon een discussie aan of explain waarom je het er niet mee eens ben.
Vind zijn review meer inhoud hebben dan die smiley die jij dan plaatst hoor.
Naomi Watts
-
- 54554 berichten
- 3155 stemmen
Is dat nodig?
Het was ook nogal denigrerend, alles wat in die post stond was ik het compleet niet mee eens en veel daarvan was dan ook nergens op gebaseerd.
Realisme..kom nou. doodgaan en tot leven komen, wereld rondreizen in een week, onder water leven, een hart in een doos, van 200 meter hoog vallen en het overleven, een gigantisch zeemonster, toekomst voorspellen moet ik doorgaan? Ik weet dat het fantasie is, dat kraak ik ook niet af, maar om nou te zeggen dat het super sterk geschreven is en super gaaf super cool super mooi en super realistisch is vind ik nogal...uhm ja...stupide

Oftewel kortweg:

Een 14 jarige beleeft een film gewoon anders.
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
Hij bedoelde waarschijnlijk dat het realistisch overkwam qua effecten....aangezien hij ook zegt erg veel fantasie en vindingrijk.
Maar ga dan gewoon een discussie aan of explain waarom je het er niet mee eens ben.
Vind zijn revieuw meer inhoud hebben dan die smiley die jij dan plaatst hoor.
Een discussie aangaan? doe ik al zo vaak, heb ik trouwens al 2x eerder gedaan in dit topic maar als mensen er niet echt tegenin gaan maar gewoon door praten hoe geweldig alles wel niet is (en dus niet door de film heen kunnen kijken hoe alles echt in elkaar zit...)...tja dan geef ik het ook op.
Tevens heeft er zojuist geen ramp plaats gevonden ofzo hoor, ik moest gewoon erg om een post lachen. En ik schat zo he, dat ik niet de eerste ben die dat wel eens heeft gedaan. Maar ligt het aan mij of vonden jullie de film toevallig wel erg goed?
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
Een 14 jarige beleefd een film gewoon anders.
Helaas vind ik dat 9 van de 10 reacties onder deze film daar op lijken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 berichten
- 2563 stemmen
Een discussie aangaan? doe ik al zo vaak, heb ik trouwens al 2x eerder gedaan in dit topic maar als mensen er niet echt tegenin gaan maar gewoon door praten hoe geweldig alles wel niet is (en dus niet door de film heen kunnen kijken hoe alles echt in elkaar zit...)...tja dan geef ik het ook op.
Tevens heeft er zojuist geen ramp plaats gevonden ofzo hoor, ik moest gewoon erg om een post lachen. En ik schat zo he, dat ik niet de eerste ben die dat wel eens heeft gedaan. Maar ligt het aan mij of vonden jullie de film toevallig wel erg goed?
Dat je geen zin hebt om hier meer discussies te voeren oke!
Kan ik ook begrijpen, maar ga dan ook niet hier op reageren en tuurlijk kan je er om lachen, maar ik vond dit gewoon zo inhoudloos.
Zal ook heus wel vaker gebeuren, maar het viel me bij deze film even op.
En ja ik vind de film goed, maar dat heeft niks met deze discussie te maken.
Laten we het er gewoon op houden dat ieder een eigen mening heeft, maar dat we gewoon normaal kunnen reageren op elkaar, en nee het is geen ramp, is misschien niet mijn plaats maar wou het gewoon even zeggen.
nummervlinder
-
- 1463 berichten
- 365 stemmen
Kijk, ik heb dit deel nog niet gezien. Deel 1 al wel. En ja ik vond het zeker een leuke film. Maar op dit moment is het precies dat er geen andere film meer bestaat. Denk maar aan She's The Man of The Lake House of Little Man of... Dat zijn en zien er toch ook allemaal leuke films uit? Nu moet er toch iemand mij eens uitleggen wat er zo anders is aan deze film!
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
Dat je geen zin hebt om hier meer discussies te voeren oke!
Kan ik ook begrijpen, maar ga dan ook niet hier op reageren en tuurlijk kan je er om lachen, maar ik vond dit gewoon zo inhoudloos.
Zal ook heus wel vaker gebeuren, maar het viel me bij deze film even op.
En ja ik vind de film goed, maar dat heeft niks met deze discussie te maken.
Laten we het er gewoon op houden dat ieder een eigen mening heeft, maar dat we gewoon normaal kunnen reageren op elkaar, en nee het is geen ramp, is misschien niet mijn plaats maar wou het gewoon even zeggen.
*mompelt iets over muggen en olifanten*
Cue-X
-
- 13 berichten
- 22 stemmen
Kijk, ik heb dit deel nog niet gezien. Deel 1 al wel. En ja ik vond het zeker een leuke film. Maar op dit moment is het precies dat er geen andere film meer bestaat. Denk maar aan She's The Man of The Lake House of Little Man of... Dat zijn en zien er toch ook allemaal leuke films uit? Nu moet er toch iemand mij eens uitleggen wat er zo anders is aan deze film!
....uuuuhhmm....
Johnny Depp als Jack Sparrow misschien? 
en daarnaast vind ik het hele plaatje (special effects en de sfeer die de film draagt) erg apart en van een buitengewoon hoog niveau 
****1/2
zeuteke
-
- 11 berichten
- 2 stemmen
gewoonweg fantastisch, meer woorden hoef ik niet op te schrijven he, ik kijk al uit naar deel drie
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Die Sparrow blijkt wel wat impact te hebben. Davidov heeft gelijk vind ik. Orlando Bloom is middelmatig en voor het verhaal heeft men zich er nogal gemakkelijk van af gebracht. Maar dat zijn we gewoon bij Disney. Op een paar films/tekenfilms na brengt men enkel het vervolg om de kas te spijzen. Bekendheid heeft de film dan toch al.
Het is gewoon een leuke piratenfilm geworden zonder meer, en ik zal het vervolg misschien ook wel gaan zien. Maar een echte hoogvlieger kan je dat niet noemen en moet compleet onderdoen voor deel 1. Zelfs de special effects zijn niet altijd zo goed als in het vorige deel.
Disney heeft z'n doel gericht op tieners en aan de reacties te lezen is dat zeker gelukt. Dat is nu eenmaal commerce natuurlijk.
anne J
-
- 1525 berichten
- 977 stemmen
Disney heeft z'n doel gericht op tieners en aan de reacties te lezen is dat zeker gelukt. Dat is nu eenmaal commerce natuurlijk.
I'm sorry, ik ben 14 jaar, ik vind de film geweldig, ja! En film 1? Ook erg leuk.
Maar wacht even, ben ik de enige? No way!
Er zijn ook oudere mensen die de film erg leuk vinden hoor.
Een vriend van mij, 19 jaar.
Mijn broers, 19 en 21 jaar.
Vrienden van mijn broers, variëert van 19 tot 28 jaar.
Mijn ouders, 46 en 49 jaar.
Tante en oom van mijn vriendin, 41 en 43 jaar.
En zo kan ik nog wel even doorgaan hoor.

En zij liggen ook dubbel bij grappige stukjes, etc.
Anywayz, hiervoor ging ik niet posten

Waarvoor ik ging posten:
Ben gister naar pirates geweest,, jej.. Met vriendin.. (Mijn ahum, 3e keer,, haar, AHUM, 4e keer..)
God, wat konden we weer genieten
.We lagen echt he-le-maal dubbel bij de scene waar jack zo zegt:
'You know..*kuch* Lizzie..
I AM captain of a ship. I could perform a merriage..
right here.. right on this deck..
right.. NOW

Eerste keer al dat ik scene zag,, geweldig.
Tia Dalma zag er weer top uit, bootstrap bill..
Ik heb hier nou vaak genoeg gelezen:
"Davy Jones is echt non-evil." "Barbossa was veel beter."
Ok, Barbossa was beter, mee eens.. Hij straalt iets uit. Maar Davy Jones.. Hij is ook wel goed ja. Zeker. Als je hem voor de eerste keer ziet op het in tweeën gebroken schip, 'Do you fear death?'
.Ik weet weer dat hij wel goed was
.Nouja,, Ik heb al een ellelang commentaar gegeven op deze film toen ik hem voor het eerst zag, ga ik niet weer doen

Hij is leuk vind ik
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
I'm sorry, ik ben 14 jaar, ik vind de film geweldig, ja!
Dat is uiteraard geen verwijt. Ik heb trouwens ook genoten van de film. Maar ik wil gewoon zeggen dat het geen hoogvlieger is, en deze film voor een deel teert op het succes van het eerste deel. En je kan toch echt niet beweren dat Bloom en Knightley goed acteren hier...
Ik ben wel blij dat Johnny Depp nog meespeelt. In veel sequels verandert men nog wel eens van cast (goedkoper) en dan krijg je helemaal een minderwaardig vervolg. Ik had er gewoon meer van verwacht.
anne J
-
- 1525 berichten
- 977 stemmen
Dat is uiteraard geen verwijt.
Was het een verwijt dan? 
Nee, omdat het wordt gezegd als: De film spreekt alleen 14-jarigen aan. (tieners weet je wel)
Oh. wat een kinderfilm.
No way dat ik het een kinderfilm vind.
(Het was sarcastisch,,
)
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
Wat mij alleen opvalt is hoe enorm makkelijk deze film van veel mensen 4.5 en 5* krijgt. En dat terwijl naar mijn idee deze film in geen enkel, maar dan ook in geen enkel opzicht beter is dan zijn voorganger. Dit in combinatie met de vele "Depp is geweldig of de film is mooi dus 5*" argumenten wekt gewoon mijn verbazing op. En Pegasus had vind ik gelijk als hij bedoelde te zeggen dat het wel een bepaalde groep mensen is die op die manier de cijfers toekende aan deze film.
Want ik blijf erbij... deze film 5* geven en zn voorganger niet beter vinden slaat als een tang op een varken
.
Ik hoop dat deel 3 gewoon weer met liefde gemaakt is, en niet dollar tekens in de ogen zoals bij dit deel. Zal wel niet ben ik bang, omdat ze vrijwel tegelijk zijn gemaakt.
Halcyon
-
- 9952 berichten
- 0 stemmen
Ongelofelijk dat deze film hier zo'n hoge score krijgt. OK, het is best vermakelijk en spectaculair, maar in de kern is dit niets meer dan een zoveelste avonturenfilmpje dat het alleen maar moet hebben van enkele leuke vondsten en typetjes. De humor is echt te flauw voor woorden en ook de cgi is niet om over naar huis te schrijven. Ik bedoel, voor mij is cgi pas geslaagd als je niet ziet dat het cgi is; hier dus overduidelijk niet het geval. En dan is er nog die cliffhanger, zo voorspelbaar en cliché als maar kan zijn. Het enige wat er dan nog overblijft is een goede Depp die Jack Sparrow toch een beetje kleur weet te geven. Over Bloom en Knightley zwijg ik liever... Begrijp me niet verkeerd, met het verstand op nul heb ik me best wel vermaakt in de bios, maar kwalitatief gezien is dit toch echt een waardeloos hoopje prul hoor.
Vader81
-
- 82 berichten
- 118 stemmen
Prachtige film, is zelfs nog zachtjes uitgedrukt!
Pirates of the Caribbean vond ik ook al super, dit vervolg is dat ook, nu maar wachten op het 3de deel, en als deze ook super is mogen ze van mij rustig verder gaan !!!!
5 verdiende sterren !!!!
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31163 berichten
- 5455 stemmen
Was het een verwijt dan? 
Nee, omdat het wordt gezegd als: De film spreekt alleen 14-jarigen aan. (tieners weet je wel)
Oh. wat een kinderfilm.
No way dat ik het een kinderfilm vind.
(Het was sarcastisch,,
)
Als ik kijk naar enkele gebruikers die hier enkele posts terug de film de hemel in prijzen en 4/5 sterren geven, zie ik toch dat het meestal tieners zijn. Ik heb dus gelijk dat het in grote mate naar dat doelpubliek mikt. Als deel 3 uitkomt zullen ze dat ook beter vinden dan deel 2 omdat het dan verser in het geheugen zit. (en toen de film uitkwam in 2003 waren die 14-jarigen nog maar 11 jaar...) Dat is ook de reden waarom ze zo'n hoge scores geven. Ze vergelijken de film met deel 1 en willen meer sterren geven.
In deel 2 is men naar een jonger commercieler doelpubliek gaan werken en daar voel ik me een pak minder in thuis dan bij het bredere publiek van deel 1. Depp is dezelfde gebleven, Knightley's rol is een pak minder, Bloom acteert echt niet geweldig maar blijkt meer een tieneridool te zijn dat mooi moet zijn op het scherm. Davy Jones is wel knap gemaakt qua kostumering en make-up maar heeft veel minder inpakt dan Barbossa. De humor is ook minder verfijnd en men gebruikt hier meer slapstick dan de wat zwartgallige humor uit deel 1. De verhaallijn is sneller geschreven. Op korte tijd heeft men een verhaal geschreven voor film 2 en 3 (omdat het verhaal nog moet verder gaan) en is men zelfs al wat bezig met films 4 en 5. Dat wordt meer massaproductie waarbij men cliches gebruikt of verder teert op het succes van film 1.
Voor een piratenfilm zijn er ook minder mooie beelden van schepen (zitten nogal veel op het land vind ik) en er zijn een minder sabelgevechten dan de vorige film.
Toch is het wel eens leuk om te zien. Wat humor, avontuur en spektakel is altijd weggenomen. Maar hij zal nooit in een eregalerij staan en ik weet niet of ik me hem nog zal herinneren binnen enkele jaren....
davidov
-
- 3466 berichten
- 2178 stemmen
Als ik kijk naar enkele gebruikers die hier enkele posts terug de film de hemel in prijzen en 4/5 sterren geven, zie ik toch dat het meestal tieners zijn. Ik heb dus gelijk dat het in grote mate naar dat doelpubliek mikt. Als deel 3 uitkomt zullen ze dat ook beter vinden dan deel 2 omdat het dan verser in het geheugen zit. (en toen de film uitkwam in 2003 waren die 14-jarigen nog maar 11 jaar...) Dat is ook de reden waarom ze zo'n hoge scores geven. Ze vergelijken de film met deel 1 en willen meer sterren geven.
In deel 2 is men naar een jonger commercieler doelpubliek gaan werken en daar voel ik me een pak minder in thuis dan bij het bredere publiek van deel 1. Depp is dezelfde gebleven, Knightley's rol is een pak minder, Bloom acteert echt niet geweldig maar blijkt meer een tieneridool te zijn dat mooi moet zijn op het scherm. Davy Jones is wel knap gemaakt qua kostumering en make-up maar heeft veel minder inpakt dan Barbossa. De humor is ook minder verfijnd en men gebruikt hier meer slapstick dan de wat zwartgallige humor uit deel 1. De verhaallijn is sneller geschreven. Op korte tijd heeft men een verhaal geschreven voor film 2 en 3 (omdat het verhaal nog moet verder gaan) en is men zelfs al wat bezig met films 4 en 5. Dat wordt meer massaproductie waarbij men cliches gebruikt of verder teert op het succes van film 1.
Voor een piratenfilm zijn er ook minder mooie beelden van schepen (zitten nogal veel op het land vind ik) en er zijn een minder sabelgevechten dan de vorige film.
Toch is het wel eens leuk om te zien. Wat humor, avontuur en spektakel is altijd weggenomen. Maar hij zal nooit in een eregalerij staan en ik weet niet of ik me hem nog zal herinneren binnen enkele jaren....
101% mee eens. En dit gevoel kreeg ik zo'n beetje tijdens de gehele film. En het is gewoon waar dat jongere mensen niet een goede blik hebben op een film, ik bedoel...ik heb ook in het verleden films gezien waarvan ik dacht dat ze geweldig waren, maar nu 5-7 jaar later kom ik tot de conclusie dat ik destijds nog jong en naief was en dat het kitsch was op zn best.
Diantha93
-
- 15 berichten
- 2 stemmen
@Halycon: Zoiets heet de persoonlijke mening van mensen, hè...
Ik vind dit een goede film. Ik zag hem de dag nadat hij uitgekomen was, dus het was wel erg druk, maar desondanks was de hele zaal stil tijdens de film.
Een schrikmoment in de film, waarvan echt de hele zaal schrok, was toen die inboorling tevoorschijn kwam bij dat touwtje dat Will volgde.
Ook goed geacteerd, vind ik, ik vind Johnny Depp echt geweldig, maar Bill Nighy, Keira Knightley en Orlando Bloom doen het ook wel goed.
4.2 *
Reacties op bovenstaande berichten:
Dat is toch normaal, meestal verandert je smaak naarmate je ouder wordt... Dan zie je dat bepaalde dingen helemaal niet zo goed in elkaar zitten als je eigenlijk dacht, etc. Maar het is onzin on mensen daarop 'aan te vallen', omdat ze jonger zijn, en dus een andere blik op films hebben. Misschien houden mensen wel gewoon van dat soort films, hoe oud ze ook zijn. Smaak heeft niet altijd met leeftijd te maken... Er zijn genoeg jongeren die net zo'n blik op films hebben als volwassenen..
Wilde ik ff kwijt, ik val niemand aan met dit, ik denk er gewoonzo over.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
Ik ben 15, dus val ik officieel onder de categorie: tieners
.
Toch moet ik eerlijk bekennen dat ik de film niet geweldig vond. Barbossa is inderdaad een betere bad-guy(wat ook door Geoffrey Rush komt), maar ook het niveau van de humor is diep gedaald. Knightley en Bloom zijn niet echt overtuigend, maar Johnny Depp maakt het enigzins goed.
Na nog eens nagedacht te hebben verlaag ik mijn waardering naar *** sterren.
Angrod_Pallanén
-
- 6687 berichten
- 1042 stemmen
101% mee eens. En dit gevoel kreeg ik zo'n beetje tijdens de gehele film. En het is gewoon waar dat jongere mensen niet een goede blik hebben op een film, ik bedoel...ik heb ook in het verleden films gezien waarvan ik dacht dat ze geweldig waren, maar nu 5-7 jaar later kom ik tot de conclusie dat ik destijds nog jong en naief was en dat het kitsch was op zn best.
Inderdaad, dan ben jij ook verkeerd geweest, op een gegeven moment kom je er toch wel achter of je stem (big-deal..) terecht of onterecht was. Ik weet bijvoorbeeld zeker dat ik bij een tweede keer hem nog steeds een 4.5 waard vind, een derde keer misschien ook wel. Enz. Zo kom je er wel achter, het maakt toch niet uit dat er nu zo veel tieners zijn die dezelfde "fout" maken als jij toen? Ben je toen ook veroordeeld door iemand en over een kam geschoren door iemand? Maak er toch niet zo'n groot probleem van dat tieners deze film ophemelen.
catweasel
-
- 1571 berichten
- 951 stemmen
101% mee eens. En dit gevoel kreeg ik zo'n beetje tijdens de gehele film. En het is gewoon waar dat jongere mensen niet een goede blik hebben op een film, ik bedoel...ik heb ook in het verleden films gezien waarvan ik dacht dat ze geweldig waren, maar nu 5-7 jaar later kom ik tot de conclusie dat ik destijds nog jong en naief was en dat het kitsch was op zn best.
Het is natuurlijk niet helemaal waar dat jongere mensen per definitie een minder goede kijk op films hebben dan 'oudere'.
Lotteke
-
- 247 berichten
- 566 stemmen
Gisteren dan eindelijk gezien. Had er hoge verachtingen van, zeker gezien deel 1 één van mijn favoriete films is. Deel 2 viel toch wel n heel klein beetje tegen. Begin was leuk, maar het duurd op een geven moment erg lang allemaal en raakte een beetje mijn interesse kwijt, het laatste uur is erg chaotisch. Johnny draagt eigenlijk de hele film en de rest valt nauwelijks meer op. Vond Johnny alleen een stuk grappiger en (nog) meer op dreef in deel 1, maar hij deed het wel weer erg goed verder, die blikken, het loopje, de hele vertoning, het blijft een genot om naar te kijken. Vond deel 2 heel leuk, maar toch niet zo'n topper als deel 1.
Geef hem wel een 3,5, en 3 sterren daarvan gaan naar Johnny!!
Pre- en sequels

Pirates of the Caribbean: Dead Men Tell No Tales
2017
248 reacties

Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides
2011
1.288 reacties

Pirates of the Caribbean: At World's End
2007
3.342 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
2003
2.278 reacties
Gerelateerd nieuws

Avontuurlijke film 'Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest' wordt vanavond uitgezonden op televisie

Rechtszaak 'Pirates of the Caribbean'-franchise tegen Disney krijgt vervolg
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Lord of the Rings: The Two Towers
Avontuur / Fantasy, 2002
2.519 reacties

Avatar
Fantasy / Avontuur, 2009
12.756 reacties

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl
Fantasy / Avontuur, 2003
2.278 reacties

Karol, un Uomo Diventato Papa
Drama, 2005
6 reacties
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








