Snakes on a Plane (2006)

Verenigde Staten / Duitsland / Canada
Thriller / Actie

geregisseerd door David R. Ellis en Lex Halaby
met Samuel L. Jackson, Julianna Margulies en Nathan Phillips

Een FBI-agent moet een kroongetuige in een zaak tegen een maffiabaas vervoeren per vliegtuig van Hawaï naar Los Angeles. Het probleem is echter dat diezelfde maffiabaas het vliegtuig heeft volgeladen met een verscheidenheid aan giftige slangen, die ook nog eens losgelaten worden.

avatar van Onslaught
Film kon me eigenlijk niet echt heel erg boeien. De film is niet heel slecht, maar wel middelmatig. Dus hij komt er nog mee weg met

avatar van angus
ongelofelijk slecht!
maar wel leuk hahahaha

avatar van Herr Oxnard
Beste film ooit! voor altijd!

avatar van Nelusje
Herr Oxnard schreef:
Beste film ooit! voor altijd!

Hahahaha, maar ach ja, wel leuk inderdaad

avatar van Elineloves
Ik heb me stukken beter vermaakt dan tijdens de eerste kijkbeurt in 2006. Misschien omdat ik het nu totaal niet serieus meer kon nemen en wist wat er ging gebeuren, vandaar dat ik nu best heb kunnen lachen.

De slangen zien niet uit, lijken zo uit een carnavalswinkel te zijn geplukt, maar het verhaal an sich is best oke. Je vraagt je af en toe af wat jij zou doen als je in het vliegtuig had gezeten, zou er niet aan moeten denken. (Doe ik maar ook niet, ga over een tijdje op vakantie en 't is best een lange vlucht...). Verschillende personages, wel allemaal vrij stereotyp, (twee kinders, dom blondje, arrogante neger, dikke vrouw, zeurende oude vent etc) maar toch is het boeiend genoeg om je aandacht er bij te houden.

Ik zie Samuel sowieso graag acteren, in serieuze of minder serieuze rollen weet hij toch altijd iets met me te doen. Charisma, I guess.

Ik kan wel zeggen dat ik de afgelopen jaren heb geleerd om (dit soort) films niet meer zo serieus te nemen en het vanuit een ander perspectief te zien. Vandaar van een onvoldoende naar een voldoende. Verdient 'ie wel.

avatar van ibendb
Pffffffft...
Snakes on a Plane. Hier kan niet veel goeds over verteld worden.
Minpunten:
1) De slangen zien er veel te nep uit.
2) De Pesonages zijn oppervlakkig.
3) Er wordt minstens 100 keer fuck gezegd.
4) Alles is veel te chaotisch
5) Cliché's: Vliegtuig zakt terwijl hoofdpersoon het omhoog wil krijgen en net op het nippertje redden ze het toch.
6) Stereotypes. Hierboven worden ze al opgesomd door ElineLoves.
7) Op het eind Komt er o zo verassend nog een slang tevoorschijn die word neergeschoten door de held.

Pluspunten:
1) Humor: Ik heb toch een paar keren moeten lachen. (Of was het omdat hij gewoon lachwekkend slecht is??? Kan zijn.
2) Schrikelement: Ik ben 1 goed geschrokken. Heeft me wakker gemaakt toen ik het even moeilijk hat om wakker te blijven.

Conclusie: 2 pluspunten tegenover 7 minpunten = slechte film.

avatar van goongumpa
Op de Amerikaanse tv is Jacksons fameuze oneliner veranderd naar: "I've had it with these monkey fighting snakes on this monday to friday plane!".

avatar van m1701
tja weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden.
Ik miste in iedergeval een hele hoop spanning.
Nergens werd het echt spannend....
Het einde was zelfs slaapverwekkend
Jammer want volgens mij had het best aardig kunnen zijn

avatar van sinterklaas
Enough is enough, i've done with this motherfucking snakes on this motherfucking plane

Regiseur Ellis die de mensen op de lachspieren kon werken met Final Desination 2 en die ook nog een van mijn favoriete jeugdfilms De ongelovelijke reis: Verdwaald in San Francisco regiseerde en natuurlijk ook een gewone actiefilm Cellular, gaat weer eens terug in een horrorthema, en deze keer mogen het slangen zijn.... in een vliegtuig. Slaat toch nergens op eigenlijk die thema?

Najah, je moet gewoon iets leuks verzinnen en dat is het ook zeker: De jonge naive Sean is getuige van een moord en moet getuigen in LA en word onder hoede genomen door de grofgebekte Neville Flyn (weer heerlijk gespeeld door Samuel L Jackon). Die getuige zal de misdadiger levenslang laten krijgen, Dat laat hij niet zomaar toe, en inplaats van het vliegtuig te gijzelen, een bom te plaatsen, of de rest van de same old story doet hij nog iets veel leukers. Hij laat een kooi slangen op het vliegtuig plaatsen, heel heel heel veel slangen.

En zo mogen de wanhopige mensen en Flynn en Sean het gaan opnemen tegen deze beestjes. Wat toch ook gewoon aan een tal van hillarische gebeurtenissen levert die nergens op slaan en de film gewoon waanzinnig word. Ik moest ook continu in een deuk liggen om die 2 Rappers.

Nee, Snakes on a Plane is een erg leuk en maf feest.

Ik vind dit een geweldige film. Hoe het allemaal in elkaar zit. Hoe kom je op het idee..

Het zou je ook maar eens gebeuren dit hé in het echt. Bij die gedachte krijg ik dan ook al snel kippenvel van angst.

Oja.. en Rick (de co-pilot) is best wel een toffe peer. Ook best wel macho. Na al die beten toch nog naar boven klimmen.

avatar van schram101
Grootste minpunt aan de film is toch dat het net niet grof genoeg durft te zijn. Ergens kun je de film vergelijken met Piranha 3D, maar die durfde dat wel. En dat werd juist het grote succes van de film. Nu is het soms wel bruut (slang bijt in blote borst) maar écht bloederig wordt het nooit.

Gelukkig is Samuel L. Jackson er nog, een aantal lekker stereotype personages en hilarisch dom plot. Maar voor het einde geldt dan eigenlijk weer hetzelfde als mijn eerste punt. Het had allemaal wat bruter gemogen (een slechte afloop dus).

avatar van tattoobob
Zwaar onder de maat voor S.l.Jackson.....
En de film zelf eigenlijk ook niet veel soeps!

avatar van HunterXHunter
Ik vind deze film eigenlijk best wel ondergewaardeerd! Hij is niet goed maar zeker wel vermakelijk.
Er zit trouwens een een actrice op die ik heel erg op Famke Janssen vond lijken. (Brunette stewardess)

'I'm sick of these motherfucking snakes on this motherfucking plane!'
enough said..

avatar van lars-pixar
‘zonder de tweede verdieping van het vliegtuig had Snakes On A Plane geen succes geworden’

Regissseur David R Ellis weet met de hoofdrol speler Samuel L. Jackson een B film om te zetten naar een toffe film!
Snakes On A Plane is dan ook echt iets voor Samuel L. Jackson die in deze film dan ook laat zien dat B films niet altijd even slecht zijn, de fans zullen dan ook allemaal verschillend reageren.

Bij het schrijven van het scenario moet je dan ook bedenken dat ze niet gekozen hebben voor maar één verdieping in het vliegtuig, want met de tweeverdiepingen in het vliegtuig heeft de film meer te bieden dan één verdieping en dat maakt de film ook vermakelijker!
Buiten de min punten van de film zoals, de donkere scene’s, iets te neppen slangen zullen we de film herzien met een beetje humor!

avatar van jokemeistah
Enough is enough, i've had it with this MOTHERFUCKING snakes,on this MOTHERFUCKING plane 

Heerlijke one-liner

avatar van Phantasm
Film die lekker wegkijkt, leuk bedacht met die slangen, heeft wel wat.

avatar van jipt
Lekker fout campy filmpje inclusief cheesy popliedje op het einde 3*

avatar van Black Math
Enough is enough! I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!

Ik had deze film nog nooit gezien omdat het me een slechte B-film leek, maar ik merk de laatste tijd dat ik de hele tijd dit zinnetje loop te roepen als ik ergens helemaal klaar mee ben. Toch tijd om een keertje de film te zien dus.

Het begint al een beetje als een slechte Baywatch aflevering, waar je een beetje doorheen moet komen, een aantal personages wordt geïntroduceerd waarvan je je afvraagt of ze het einde van de film halen, maar als we eenmaal in het vliegtuig zitten kan de lol beginnen. De slangen zien er slecht uit, het vliegtuig van buiten ook, maar het is allemaal wel aardig. Vooral de Mile High Club scene was wel lollig, hoe voorspelbaar ook. Los van de slangen kan de film verder niet echt de clichés van een standaard vliegtuigrampfilm vermijden, maar goed dat was ook wel te verwachten.

Zoals verwacht pulp, maar wel redelijk vermakelijk. Niets meer, maar ook niets minder. 2*.

avatar van Ebenezer Scrooge
Drie hartverzakkingen en een rolberoerte, dat is wat ik aan deze film heb overgehouden. Slangen, het zijn fascinerende dieren, maar ze jagen me telkens weer de stuipen op het lijf.

avatar van xxERWINxx
Redelijke actie / thriller, heb me wel vermaakt met deze film, zit genoeg spanning en actie in en dit keer slangen in een vliegtuig i.p.v in de natuur.
Al met al voldoende

avatar van Kondoro0614
Ik zag deze een keer op vakantie op de Televisie, en kon hem niet helemaal afkijken. Was al laat in de nacht. Heb hem toen op Netflix helemaal opnieuw gekeken.
Maar met mijn angst voor slangen, was het nou, niet echt super fijn om te kijken. Ook al is het een film..

Maar toch vond ik het een goeie film, en heb ik er, ondanks de SLANGEN, toch nog wel van genoten

Budget van 50 euro ofzo

vind dit een super leuke film.net geleden weer eens herzien en vond hem nog net zo geweldig.

avatar van IH88
“I HAVE HAD IT WITH THESE MOTHERFUCKING SNAKES ON THIS MOTHERFUCKING PLANE!”

De beste film ooit gemaakt! Grapje natuurlijk, maar Snakes on a Plane is erg vermakelijk. De film neemt zichzelf serieus, maar weet op momenten gelukkig ook de draak met zichzelf te steken. Een moeilijke balans die door regisseur Ellis goed wordt bewaakt.

Met Samuel L. Jackson die weer de coolste oneliners mag uitspuwen en Margulies als heerlijke stewardess die haar mannetje staat. Slangen die ‘horny’ zijn en mensen vermoorden, een gat in het vliegtuig met totaal geen gevolgen en een persoon die door Playstation 2 een Boeing veilig weet te landen. Met zo’n film heb je te maken. Maar spannend en grappig is het allemaal wel. En Jackson doet zijn ding. Dat is vaak al genoeg.

avatar van Alathir
Volgens mij de tweede keer dat ik deze zag, omdat ik wel een aantal dingen herinnerde. Het begin met Eddie Kim en Jackson die in het ruim van het vliegtuig probeert te geraken.

Yippee-Ki-Yay, motherfucker! was hier best op zijn plaats. Het enige wat hier eigenlijk ontbreekt is Bruce Willis. Die motherfucking slangen hadden dan geen schijn van kans gehad. De humor van de film kon ik ook wel waarderen, zeker op het einde wanneer Troy, die enkel 2000 uren speelervaring heeft op een vliegsimulator op de Playstation 2, een vliegtuig gaat landen.
Sommige dingen zijn een beetje belachelijk zoals die trap dat instort, ok er stond veel volk op maar een trap is gemaakt voor op te gaan staan. Voor de rest wel goed mee vermaakt dus krijgt deze nog 3.5*.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken, goede film volop actie en spanning, ik heb mij hiermee wel vermaakt.
Als de slangen eenmaal losbreken in het vliegtuig komt de film lekker op gang en verveelt hij niet, de slangen zijn ook echt, niet van die neppe slangen!
Ook een goed einde!
al met al een dikke 3 sterren.