• 15.798 nieuwsartikelen
  • 178.264 films
  • 12.223 series
  • 34.000 seizoenen
  • 647.419 acteurs
  • 199.079 gebruikers
  • 9.376.030 stemmen
Avatar
 
banner banner

Titanic (1997)

Romantiek / Drama | 195 minuten
3,80 7.873 stemmen

Genre: Romantiek / Drama

Speelduur: 195 minuten

Oorsprong: Verenigde Staten

Geregisseerd door: James Cameron

Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane

IMDb beoordeling: 8,0 (1.377.916)

Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch

Releasedatum: 15 januari 1998

Plot Titanic

"Nothing on Earth could come between them."

De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Rose DeWitt Bukater

Cal Hockley

Molly Brown

Ruth DeWitt Bukater

Thomas Andrews

Brock Lovett

Edward Smith

Spicer Lovejoy

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

Gezien, stem blijft staan... Ikzelf vind het een goede film, wel soms wat overgeromaniseerd (bestaat dat?) en het verhaal is eigenlijk wel erg simpel gekozen. 2 Bad-guy's, verliefd stelletje met beide een andere cultuur, etc..

Gezien de making-of, hoeveel tijd er wel niet is gaan zitten in de details en onderzoeken, en gezien de grote van het project, vind ik het een erg knappe prestatie. Ik kan de film gerust kijken, en irriteer me eigenlijk nergens aan. Het is een vrij luchtige film, die mij toch met een brok in de keel zitten laat.

Het geremasterde geluid is ook echt erg mooi b.t.w.. Zeker in vergelijking met de eerder uitgegeven 'one-disc' versie.


avatar van glannestino

glannestino

  • 99 berichten
  • 510 stemmen

Ik heb hem gisteren voor het eerst sinds 6 jaar weer gezien, en hij is echt veel beter dan ik me kon herinneren. Toen ik de dvd kocht een paar dagen geleden, keek iedereen me raar aan, want de meeste mensen die ik ken vinden de film slecht. En als ik dan vraag waarom, dan krijg ik te horen: "Omdat Leonardo di Caprio erin speelt."

Nou, ik heb kritisch naar op di caprio gelet in de film, want ik ben ook niet zijn grootste fan, maar ik vond hem goed spelen. In de Film zit een goed sfeertje van begin 20e eeuw, en de scenes van het schip (vooral als het zinkt) zijn echt fantastisch. Ik leefde heel erg mee met de film (hoopte echt dat hij deze keer de schots zou missen ) en ik zat op het eind van de film ook echt met een brok in mijn keel. Dus ik verhoog mijn punt van 3,5 naar 4,5.


avatar van speedy23

speedy23

  • 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Titanic zonk sneller dan vermoed.

De ondergang van de Titanic heeft zich blijkbaar toch anders afgespeeld dan totnogtoe vermoed. Pas ontdekte wrakstukken bewijzen dat de reconstructies van de catastrofe tot op heden foutief waren en dat het passagiersschip veel sneller is gezonken dan aangenomen. Dat hebben Britse experts bekendgemaakt, zo meldt Der Spiegel.

De Titanic gold als onzinkbaar toen hij op 10 april 1912 vanuit het Engelse Southampton aan zijn maidentocht naar New York begon. In de nacht van 14 op 15 april sloeg het noodlot echter toe. Het schip, dat het toppunt vormde van de toenmalige scheepsbouw, kwam in botsing met een ijsberg en zonk 2,5 uur later. Ongeveer 1.500 mensen kwamen daarbij om het leven.

In augustus werden brokstukken van het schip teruggevonden en daaruit moet volgens de experts blijken dat het schip veel sneller is gezonken, ongeveer in twintig minuten. "Vroeger ging men er van uit dat het schip tijdens het zinken in twee stukken brak, nu blijkt dat het schip eerst in tweeën brak en daarna zo goed als meteen gezonken is", aldus Roger Long, een scheepvaartdeskundige.

Een gevolg van de nieuwe bevindingen is dat in de dvd-versies van de talloze films over het zinken van de Titanic danig zal moeten worden geknipt, dat het beruchte orkest zijn playlist moet inkorten en dat Leonardo DiCaprio een beetje sneller en wat minder pathetisch moet sterven.
Bron: hln.be


avatar van FisherKing

FisherKing

  • 18696 berichten
  • 0 stemmen

Als je de soap van de eerste 2 uur weghaalt, hou je dus geen film meer over


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2077 stemmen

Ik geloof geen reet van dat nieuwsbericht.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Het klopt ook niet. Sowieso zijn alle stukken van het schip allang teruggevonden (volgens mij de eerste keer in de jaren '80 en de laatste keer eind jaren '90) en hoe wou een schip eerst in tweeën breken? Sorry, maar ik snap niet hoe een schip door met de voorkant tegen een ijsberg aan te varen, in het midden breekt en dan pas, in een record tijd voor zo'n groot gevaarte, naar de bodem zinkt.

Ik geloof er niks van totdat er harde bewijzen op tafel komen. Anders kan ik nu ook wel andere dingen gaan roepen.


avatar van glannestino

glannestino

  • 99 berichten
  • 510 stemmen

pff, dat bericht kan nooit kloppen. Er waren ook nog 1500 overlevenden van de titanic weet je nog... Die vertelden allemaal dat het zo gegaan is zoals het verfilmd is...

(en die 1500 overlevenden hadden het ook niet gered als het schip binnen 20 minuten was gezonken)

Wat een onzinbericht!


avatar van PatrickL

PatrickL

  • 1586 berichten
  • 2398 stemmen

glannestino schreef:
pff, dat bericht kan nooit kloppen. Er waren ook nog 1500 overlevenden van de titanic weet je nog... Die vertelden allemaal dat het zo gegaan is zoals het verfilmd is...

(en die 1500 overlevenden hadden het ook niet gered als het schip binnen 20 minuten was gezonken)
Wat een onzinbericht!


Er zijn 1500 doden staat in het bericht hierboven.

speedy23 schreef:


kwam in botsing met een ijsberg en zonk 2,5 uur later. Ongeveer 1.500 mensen kwamen daarbij om het leven.


"Slechts 710 van de 2 227 mensen (31,9%) overleefden de ramp.".
Bron

Over onzin berichten gesproken.


avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

U-96 schreef:

Ik geloof geen reet van dat nieuwsbericht.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2077 stemmen

Kent iemand deze geweldige reklame van 'Even Apeldoorn bellen' nog?

Behind the scenes van de DVD vertelde dat die scène waarin Thomas Andrews in de rookkamer naar die klok kijkt terwijl het schip zinkt, is opgenomen zonder dat de set gekanteld werd. Ik was toch wel benieuwd hoe ze dat met dat vallende glaasje hebben gedaan. Gisteren goed op gelet, en met mijn verwachtingen mee: een enorm zichtbaar touwtje.


avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

U-96 schreef:

Behind the scenes van de DVD vertelde dat die scène waarin Thomas Andrews in de rookkamer naar die klok kijkt terwijl het schip zinkt, is opgenomen zonder dat de set gekanteld werd. Ik was toch wel benieuwd hoe ze dat met dat vallende glaasje hebben gedaan. Gisteren goed op gelet, en met mijn verwachtingen mee: een enorm zichtbaar touwtje.

Eens goed opletten

Reclame ken k niet b.t.w. Schande


avatar van glannestino

glannestino

  • 99 berichten
  • 510 stemmen

PatrickL schreef:

(quote)

Er zijn 1500 doden staat in het bericht hierboven.

en 3000 opvarenden, dus er zijn 1500 doden, en 1500 overlevenden, precies de helft dus


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2077 stemmen

Afgerond op honderdtallen (omdat het exacte aantal nooit bekend is geweest): 2200 passagiers, 700 overlevenden, 1500 gestorven.


avatar van ll_Sparrow

ll_Sparrow

  • 108 berichten
  • 450 stemmen

glannestino schreef:

(quote)

en 3000 opvarenden, dus er zijn 1500 doden, en 1500 overlevenden, precies de helft dus

Bedenk je altijd dingen uit het het niets?


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Idd een beetje vaag dan iemand denkt dat precies de helft dood gaat en de andere helft overleeft. Als je de film had gezien zou je toch moeten denken dat de helft niet eens van het schip af kwam.


avatar van glannestino

glannestino

  • 99 berichten
  • 510 stemmen

ll_Sparrow schreef:

(quote)

Bedenk je altijd dingen uit het het niets?

Oh ja, ik zat idd fout. Ik dacht te herinneren dat er 3000 opvarende waren, maar het waren er idd 2200. Maar ja, het punt was dat dat artikel nooit kon kloppen, omdat er toch getuigen zijn geweest die hebben gezien het het gegaan is. Dus niet zo moeilijk doen allemaal


avatar van Tarkus

Tarkus

  • 6409 berichten
  • 5315 stemmen

Het is en blijft een prachtige film. Heb de nieuwe versie (4 DVD) en het geluid dat hier op staat is werkelijk subliem. Iedereen kent ondertussen het verhaal. En het is hier prachtig verteld. Maar of het nog klopt met de werkelijkheid is zeer de vraag. Er is onlangs een studie verschenen aan de hand van analyses van wrakstukken van Titanic. En daaruit heeft men kunnen opmaken dat het schip op 20 minuten tijd naar de dieperik zou zijn gegaan. Als dat waar is wordt natuurlijk het hele (waar gebeurde !!) verhaal uit deze film onderuit gehaald. Maar dat neemt niet weg dat deze film een subliem stuk cinema is en blijft. Zowel de special effects, de muziek de acteerprestaties als regie zijn grandioos. En deze film heeft dan ook terecht meerdere Oscars gewonnen.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Ik denk niet dat ik deze film minder ga waarderen of dommer ga vinden als de tijdsduur van hoelang het schip er over deed om te zinken korter blijkt dan aanvankelijk gedacht werd. Het blijft een film over liefde, niet over waargebeurde feiten van Titanic.


avatar van Dylan Blanker

Dylan Blanker

  • 210 berichten
  • 124 stemmen

De film zit fantastisch in elkaar, en is goed ingedeelt (1,5 uur liefde / romantiek, en 1,5 uur een drama / rampenfilm), en daardoor verveelt de film absoluut niet. Bovendien is de film erg mooi en indrukwekkend gemaakt(vooral het einde), met uitstekend acteerwerk!! Verder veel spanning, waardoor je er helemaal in meeleeft. Deze film had gewoon in de toplijsten van MovieMeter moeten staan! **** en een half (4,5).

Echt de moeite waard!!


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2077 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

Het blijft een film over liefde, niet over waargebeurde feiten van Titanic.

Wat een bullshit. Daarom is er zeker speciaal voor de film jaren onderzoek aan voorafgegaan? Deze film gaat over de Titanic en haar lot. Het liefdesverhaal dient slechts als opvulling.


avatar van ll_Sparrow

ll_Sparrow

  • 108 berichten
  • 450 stemmen

Inderdaad. Er zitten tal personages in die ook op de echte titanic waren.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

U-96 schreef:

Wat een bullshit. Daarom is er zeker speciaal voor de film jaren onderzoek aan voorafgegaan? Deze film gaat over de Titanic en haar lot. Het liefdesverhaal dient slechts als opvulling.

Oké, het was onzin wat ik zei, maargoed, om nou een hele film teniet te doen omdat het zogenaamd niet klopt En als ze toch zoveel jaar onderzoek hebben gedaan, dan denk ik niet dat ze een grote fout hebben gemaakt in de film wel?


avatar van Tarkus

Tarkus

  • 6409 berichten
  • 5315 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:

(quote)

Oké, het was onzin wat ik zei, maargoed, om nou een hele film teniet te doen omdat het zogenaamd niet klopt En als ze toch zoveel jaar onderzoek hebben gedaan, dan denk ik niet dat ze een grote fout hebben gemaakt in de film wel?

Het was niet mijn bedoeling om de film af te breken, als zou hij niet zijn gemaakt naar de feiten. Ik weet ook best wel dat er een onderzoek is gedaan naar de feiten alvorens men aan de film begon. Maar waar ik naar wees in mijn vorig bericht waren nieuwe bevindingen na onderzoek van wrakstukken van Titanic die zijn onderzocht. En dit is maar pas dit jaar bekend geraakt, dus jaren na het maken van de film. En het is nog zeer de vraag of de beweringen die nu zijn gemaakt, als zou Titanic na 20 minuten zijn gezonken, wel juist zijn. Maar mijn opmerking had helemaal niets te maken met de film op zich hoor, die is schitterend.


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2077 stemmen

En het is nog zeer de vraag of de beweringen die nu zijn gemaakt, als zou Titanic na 20 minuten zijn gezonken, wel juist zijn.

Lijkt me zeker weten van niet.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Een schip van 268 meter zinkt niet in 20 minuten. Denk eens aan de ruimte die gevult met water moet zijn voordat het schip naar beneden getrokken word. Denk eens aan het feit dat alleen de voorkant beschadigt was en dat er daar dus alleen water kwam in het begin. Denk eens aan hoe er 20 (ofzoiets) boten zijn weggevaren van het zinkende schip in 20 minuten? Dat lukt echt niet..


avatar van U-96

U-96

  • 11875 berichten
  • 2077 stemmen

Een schip van 268 meter zinkt niet in 20 minuten.

Kan makkelijk. De Lusitania (van de Cunard Line) was bijna net zo groot als de Titanic, maar zonk in 18 minuten. Maar zoals je al zei, het is afhankelijk van de beginschade hoelang een schip erover doet om te zinken.


avatar van teun25

teun25

  • 66 berichten
  • 165 stemmen

titanic goede film goede cast 3,5*


avatar van Pieter Montana

Pieter Montana

  • 6678 berichten
  • 2287 stemmen

Heb me net de Deluxe edtie aangeschaft


avatar van moviemissy

moviemissy

  • 11 berichten
  • 19 stemmen

Blijft een klassieker.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Pieter Montana schreef:

Heb me net de Deluxe edtie aangeschaft

Argh!! Ik ook willen!!! Niet eerlijk , nee!