Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.378.289)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1378289)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Maar aangezien Ajax het blijkbaar nodig vind dat ik "mijn mening" over een zin die ik zojuist even gepost heb even zorgvuldig detail voor detail moet gaan onderbouwen zoals het blijkbaar bijna een regel is hier op de site zal ik dat even doen. 15 jaar na Titanic is die man nog altijd bezig met zo zijn film te verdedigen, zijn meesterwerk, met zo'n passie en gedrevenheid dat je niet kan ontkennen dat Cameron een enorm sterke regisseur is. Elk detail moet perfect zijn, en wanneer anders beweerd, of sterker bewezen wordt, doet Cameron er alles aan om dit probleem zo snel mogelijk van de baan te helpen. Een voorbeeld is bijvoorbeeld die aanpassing in de nachthemel die Cameron deed in Titanic 3D. Dat hij nog altijd zo hartstochtelijk met zijn 15 jaar oude film inzit, al is het zijn meesterwerk, vind ik echt gek. En daarvoor bewonder ik hem.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Als je ''die man is gek'' zegt dan lijkt me dat niet positief. Dus een uitleg was dan wel gewenst ja.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Vind je je tijd verdoen op een website om commentaar te geven op een 15 jarige jongen die films beoordeelt leuk of doe je ook andere hobby's?
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Geef jezelf niet teveel eer. Ik was net effe online en zag bij Titanic een update. Verder boeit het me weinig wat je doet. Heb overigens niks tegen je voordat je dat denkt hoor. Ik vind alleen oneliners plaatsen vrij nutteloos. Dus als je zegt dat Cameron gek is dan zoek ik een uitleg.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Oké. Maar gast vind je het echt nodig om op elke "recensie" waar je het even niet mee eens bent op in te gaan en een hele discussie te starten, ook al is en blijft het een discussie website? Overigens zie ik mensen vaak met sterke argumenten afkomen en wuif jij ze gewoon weg om er op te antwoorden met een vraagzin. Zelf vind ik jouw meningen ook niet altijd onderbouwend enzomaar goed. Kan begrijpen dat je wat uitleg vroeg en ik wil er gerust wat uitleg over schrijven maar ik heb echt geen zin om opnieuw in een 3 daags durende discussie met jou te gaan zoals bij The Expenables 2.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik reageer maar af en toe op een afwijkende recensie. En daar is deze site voor he, discussie.
Laten we het hier maar bij houden, vrij offtopic in een Titanic topic.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Zeg ik ook
Ik vind het gewoon niet leuk om 3 dagen lang in discussie te gaan met iemand die je punt toch niet begrijpt. Maar goed, offtopic inderdaad. Tot bij een andere film zeg maar
Filmkriebel
-
- 9970 berichten
- 4657 stemmen
De kapitein van de Titanic in de film deed me hieraan denken :
Eerste herziening sinds 1997
Voor mij is dit een echte nachtmerrie want elke keer als ik een boot moet nemen ben ik doodsbang dat hij zinkt. Titanic is een goede reconstructie van hoe het schip gezonken is en wat er zich allemaal afspeelde aan boord. Ik voelde me heel eventjes zelf op die boot in 1912 en dat is toch wel één van de sterkste punten van de film : het levensecht overkomen van alles wat zich afspeelt op deze kolossale boot.
De talrijke decors en digitale effecten brengen de Titanic als één ensemble op het scherm. Anderzijds draagt de romantische affaire tussen Jack en Rose sterk bij aan de film. Je ziet mensen hun leven leiden en een toekomst tegemoet gaan in Amerika. Er heerst ook een woeste klassenstrijd tussen het gewone volk en de elite. Dat er net genoeg sloepen zijn om de elite te redden vond ik een schokkend gegeven. De personages blijven op de huid zitten. De meligheid viert soms hoogtij zoals op het einde waardoor je gaat denken dat ze toch wat overdrijven.
De tweede helft is real-time gefilmd en het ziet er waanzinnig uit : die hysterische sfeer waarbij iedereen zijn huid wil redden, de mensen die als ratten uit de boot vallen en zich de rug breken op de structuren, de onderkoeling in de oceaan. Ja, Titanic is een film waar je eventjes stil van wordt.
Ploppy
-
- 5 berichten
- 0 stemmen
Onbegrijpelijk dat dit juweeltje niet in de top 20 staat van beste films. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de voorkeur van mannen voor hersenloze actie-auto-achtervolging-helicopter-neerstort-herrie!!
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Onbegrijpelijk dat dit juweeltje niet in de top 20 staat van beste films. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de voorkeur van mannen voor hersenloze actie-auto-achtervolging-helicopter-neerstort- herrie!!
Of met het feit dat de liefhebbers niet stemmen 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Onbegrijpelijk dat dit juweeltje niet in de top 20 staat van beste films. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de voorkeur van mannen voor hersenloze actie-auto-achtervolging-helicopter-neerstort-herrie!!
Curriculum
-
- 305 berichten
- 303 stemmen
Enigzins onbegrijpelijk dat deze film zich op nummer 238 bevindt van de top 250, maar wat Ploppy beweert is simpelweg ridicuul. Hersenloze actie-auto-achtervolging-helicopter-neerstort-herrie. Als je infantiel wilt debatteren met een ander, dan bezoek je maar een kinderforum.
4.0*
misterfool
-
- 339 berichten
- 730 stemmen
Ik heb dit altijd een nogal saaie, langdradige, sentimentele, over-pretentieuze drol van een film gevonden. Zeer teleurstellend aangezien ik Cameron zeker wel een sterke regisseur vind en Kate Winslet en DiCaprio toch eigenlijk wel bij de betere acteurs van hun generatie horen.
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Ik heb dit altijd een nogal saaie, langdradige, sentimentele, over-pretentieuze drol van een film gevonden. Zeer teleurstellend aangezien ik Cameron zeker wel een sterke regisseur vind en Kate Winslet en DiCaprio toch eigenlijk wel bij de betere acteurs van hun generatie horen.
Nee, dat vind ik niet. Ik weet niet of meerderen het zo zien maar persoonlijk zie ik Titanic als een kijk op de gruwelijke gebeurtenis van 14-15 April 1912 (het zinken van de Titanic) en dit door de ogen van dit echtpaar die verliefd op elkaar wordt.
Prachtige soundtrack van James Horner met als hoogtepunt "My Heart Will Go On" van Celine Dion. Verder vind ik dit, ondanks dat vele dit zien als James Cameron's romantiek-verhaal, op visueel gebied ook werkelijk prachtig.
Tommy De Vito
-
- 592 berichten
- 1411 stemmen
Nee, dat vind ik niet. Ik weet niet of meerderen het zo zien maar persoonlijk zie ik Titanic als een kijk op de gruwelijke gebeurtenis van 14-15 April 1912 (het zinken van de Titanic) en dit door de ogen van dit echtpaar die verliefd op elkaar wordt.
Prachtige soundtrack van James Horner met als hoogtepunt "My Heart Will Go On" van Celine Dion. Verder vind ik dit, ondanks dat vele dit zien als James Cameron's romantiek-verhaal, op visueel gebied ook werkelijk prachtig.
Op zo'n reactie hoef je niet eens te reageren. Het is allemaal persoonlijk wat deze persoon zegt (langdradig, saai etc). Feiten zeggen dat dit 1 van de beste films ooit is en zal dat ook altijd blijven 
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Op zo'n reactie hoef je niet eens te reageren. Het is allemaal persoonlijk wat deze persoon zegt (langdradig, saai etc). Feiten zeggen dat dit 1 van de beste films ooit is en zal dat ook altijd blijven
Ik vind dit ook een prachtige film. Maar toch is het voor iedereen subjectief. Naar mijn mening bestaan er geen 'feiten' die zeggen dat een film goed is. Alleen meningen en die zijn allemaal anders. Maar ik ben het met je eens dat dit een indrukwekkende film is.
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Op zo'n reactie hoef je niet eens te reageren. Het is allemaal persoonlijk wat deze persoon zegt (langdradig, saai etc). Feiten zeggen dat dit 1 van de beste films ooit is en zal dat ook altijd blijven
Nou Tommy! Kom maar op met die feiten van je!
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Idd, die feiten vind ik ook nogal raar. Je kunt wel toplijsten erbij gaan halen maar ook die lijsten zijn puur gebaseerd op meningen.
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Ik denk dat Tommy beredeneerd dat, aangezien Titanic tot voor kort de meest succesvolle film ooit gemaakt was, dat feitelijk betekend dat de film dus één van de, al dan niet dé, beste film ooit gemaakt moet zijn.
Klopt dit, Tommy? Want als dat zo is, dan zit je er flink naast: hooguit mag je dan een uitspraak doen over de toegankelijkheid van de film, want het valt niet te ontkennen dat die bij deze film ongekend hoog ligt.
Toch maakt een toegankelijke film (lees: "veilige" film) nog geen goede film. Titanic is schitterend, met vakmanschap en liefde gemaakt, dat ga ik niet ontkennen; maar ik ken geen enkel feit dat stelt dat de film één van de beste ooit is.
Filmkriebel
-
- 9970 berichten
- 4657 stemmen
maar ik ken geen enkel feit dat stelt dat de film één van de beste ooit is.
Laat me je geheugen eens opfrissen : het real time gefilmde zinken van de boot. Er is geen andere film die dat zo goed en beklijvend brengt.
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Laat me je geheugen eens opfrissen : het real time gefilmde zinken van de boot. Er is geen andere film die dat zo goed en beklijvend brengt.
Is dat een 'feit' waarom deze film goed is?
Tommy De Vito
-
- 592 berichten
- 1411 stemmen
Daar ben ik weer. Nou nee, niet zozeer omdat het een succesvolle film was. Wat ik zei over het feit dat dit een van de beste films ooit is en dat zal blijven, is inderdaad een mening. Maar dat de special effects adembenemd zijn is toch een feit? Tuurlijk kan iemand zeggen, ach viel mee, ik vond het niet zo spectaculair. Dan lieg je tegen jezelf vind ik. Het was niet 1, 2, 3, we maken even een film over de Titanic. Het is gewoon prachtig gemaakt (ondanks dat de computers op volle toeren werkten). En dat de film in zijn tijd de duurste film ooit was, is toch ook een feit? Ik ben het met jullie eens dat je een film meer moet basseren op meningen, maar soms liegen de beelden er niet om 
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Ok, maar dat maakt Titanic meer een hele dure film dan een hele goede film. Objectief gezien dan, want dat het een grote favoriet van jou is, is wel daadwerkelijk een feit 
Tommy De Vito
-
- 592 berichten
- 1411 stemmen
Ja, oke daar heb je ook wel gelijk in. Maar inderdaad het is een feit dat ik hem heel erg goed vind!
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Daar ben ik weer. Nou nee, niet zozeer omdat het een succesvolle film was. Wat ik zei over het feit dat dit een van de beste films ooit is en dat zal blijven, is inderdaad een mening. Maar dat de special effects adembenemd zijn is toch een feit? Tuurlijk kan iemand zeggen, ach viel mee, ik vond het niet zo spectaculair. Dan lieg je tegen jezelf vind ik. Het was niet 1, 2, 3, we maken even een film over de Titanic. Het is gewoon prachtig gemaakt (ondanks dat de computers op volle toeren werkten). En dat de film in zijn tijd de duurste film ooit was, is toch ook een feit? Ik ben het met jullie eens dat je een film meer moet basseren op meningen, maar soms liegen de beelden er niet om
Don't get me wrong: ik vind dit een prachtige film en ben het volledig eens met je mening: deze film is prachtig gemaakt. Maar als iemand deze film niet spectaculair genoeg vind is dat zijn mening. Ik zal het dan ook niet met hem eens zijn maar het is hoe de kijker deze film beleeft. Ik vind het ook episch: gewoon al de prachtige decoratieve shots van de Grand Staircase. Indrukwekkend gewoon om te zien! Maar het is nou eenmaal een romantiek-film van 3 uur, geen actiefilm. Sommige kijkers zien de spectaculairiteit daarvan niet in. Ik wel, maar anderen mogelijk niet.
Tommy De Vito
-
- 592 berichten
- 1411 stemmen
Don't get me wrong: ik vind dit een prachtige film en ben het volledig eens met je mening: deze film is prachtig gemaakt. Maar als iemand deze film niet spectaculair genoeg vind is dat zijn mening. Ik zal het dan ook niet met hem eens zijn maar het is hoe de kijker deze film beleeft. Ik vind het ook episch: gewoon al de prachtige decoratieve shots van de Grand Staircase. Indrukwekkend gewoon om te zien! Maar het is nou eenmaal een romantiek-film van 3 uur, geen actiefilm. Sommige kijkers zien de spectaculairiteit daarvan niet in. Ik wel, maar anderen mogelijk niet.
We hebben dus zo'n beetje de zelfde gedachtes over de film
! Maar.. 1 klein lichtpuntje op je reactie, je geeft aan dat de film romantiek is van 3 uur. Na een ander half uur veranderd dat toch wel. Het wordt dan eerder een rampen/drama film dan alleen romantiek. We zien andere mensen vechten voor hun leven en niet alleen de romance tussen Jack en Rose. Tuurlijk draaid het dan nog steeds om Jake en Rose maar ik werd meer meegenomen in de chaos op het schip en in het ziekende schip dan alleen het romatiek gedeelte 
NYSe
-
- 1749 berichten
- 1611 stemmen
Mee eens. De ramp is uiteindelijk een stuk fascinerender dan het gezwets tussen Rose en Jack, en vandaar nog mijn nauwe voldoende.
Ik sluit me dan ook volledig aan bij Reinbo's uitleg van enkele pagina's terug dat de romantiek enkel een kapstok vormt voor een bekwame registratie van het spectaculaire ongeluk midden op zee.
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
We hebben dus zo'n beetje de zelfde gedachtes over de film
! Maar.. 1 klein lichtpuntje op je reactie, je geeft aan dat de film romantiek is van 3 uur. Na een ander half uur veranderd dat toch wel. Het wordt dan eerder een rampen/drama film dan alleen romantiek. We zien andere mensen vechten voor hun leven en niet alleen de romance tussen Jack en Rose. Tuurlijk draaid het dan nog steeds om Jake en Rose maar ik werd meer meegenomen in de chaos op het schip en in het ziekende schip dan alleen het romatiek gedeelte
Ja, vooruit dan. Het is inderdaad deels ook een rampenfilm. Maar toch zie ik de film toch als hoe deze gebeurtenis wordt beleefd vanuit het oogpunt van Jack en Rose. Zo zie ik het dan. Ja, het zinken op het schip is zeer fascinerend inderdaad, het doet echt iets met je.
disneystore
-
- 1760 berichten
- 0 stemmen
Een film over een zinkend schip, mensen die doodvriezen en verdrinken van meer dan 3 uur zou toch serieus niemand goed vinden.
wapner
-
- 86 berichten
- 0 stemmen
Een film over een zinkend schip, mensen die doodvriezen en verdrinken van meer dan 3 uur zou toch serieus niemand goed vinden.
Deze film is ook geen 3 uur-durige film over een zinkend ship, mensen die doodvriezen en verdrinken. Het is veel meer.
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Historisch / Drama, 2000
2.500 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








