Genre: Romantiek / Drama
Speelduur: 195 minuten
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet en Billy Zane
IMDb beoordeling:
8,0 (1.378.591)
Gesproken taal: Engels, Frans, Duits, Zweeds, Italiaans en Russisch
Releasedatum: 15 januari 1998
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Titanic
"Nothing on Earth could come between them."
De 17-jarige rijke Rose DeWitt Bukater wordt door haar familie gedwongen om zich met Cal Hockley te verloven en binnenkort te gaan trouwen. Tijdens de eerste tocht over de Atlantische zee van de Titanic, een gigantisch passagiersschip dat onzinkbaar wordt geacht, besluit ze zelfmoord te plegen. Ze wordt echter gered door Jack Dawson, een derde klasse-passagier. Ondanks hun totaal verschillende afkomst worden ze vrienden en al snel groeit de liefde tussen hen allebei.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,0 / 1378591)
- Trailer (YouTube)
- Titanic (MusicMeter)
- Back to Titanic (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 10,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jack Dawson
Rose DeWitt Bukater
Cal Hockley
Molly Brown
Ruth DeWitt Bukater
Old Rose
Thomas Andrews
Brock Lovett
Edward Smith
Spicer Lovejoy
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Animosh houdt gewoon meer van boeken zo krijg ik het idee. 
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Nee, hoor; ik lees bijna nooit boeken. De literatuur is in mijn ogen wat betreft de experimenten met vorm en sfeer een stuk minder ver dan film, en daarom op die gebieden veel minder interessant. Inhoud, op zijn beurt, vind ik binnen de non-fictieve literatuur dan weer veel beter tot zijn recht komen dan binnen de audiovisuele wereld der film - zo heeft elk medium iets. 
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Die Animosh is vet slim. 17 jaar he! Respect.
Jullie kennen mekaar, zeker? Toevallig dat jij de enige bent die Animosh hier wat zit op te hemelen...
Trouwens, ik zou nu niet direct iemand als "vet slim" omschrijven die een 0.5* uitdeelt aan films als 12 Angry Men, Braveheart, Once Upon a Time in the West, Gladiator, Lord of the Rings, Shakespeare in Love, Sunrise, enz. Ik zou het eerder eigenwijs noemen...
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Lijkt erop dat je alle algemeen populaire films een 0.5 geeft. Veel van deze verdienen al 2 tot 3 sterren voor één bepaald punt.
Don MN
-
- 3120 berichten
- 1562 stemmen
Of extreem snel ontevreden. Als je naar zijn stemgedrag kijkt.
Jullie kennen mekaar, zeker? Toevallig dat jij de enige bent die Animosh hier wat zit op te hemelen...
Trouwens, ik zou nu niet direct iemand als "vet slim" omschrijven die een 0.5* uitdeelt aan films als 12 Angry Men, Braveheart, Once Upon a Time in the West, Gladiator, Lord of the Rings, Shakespeare in Love, Sunrise, enz. Ik zou het eerder eigenwijs noemen...
Kun je ook als een zwakte van jouw kant zien, als ik de discussie lees vind ik wel iedere keer een goed onderbouwde mening van hem. Sensationele films vindt hij weinig tot niets aan, en hij is degene die wordt aangevallen en niet degene die aanvalt.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Nope, maar het zou inderdaad een fijne externe verklaring zijn geweest.
Mijn excuses, maar aannames maken over de intelligentie van personen op basis van hun stemgedrag is erg, erg kortzichtig. Daarnaast kan ik perfect uitleggen waarom ik die films slecht vond, dus in plaats van mijn stemgedrag te wijten aan eigenwijsheid, zou je je er ook gewoon bij neer kunnen leggen dat mijn smaak niet de jouwe is.
Het ligt er maar net aan wat je belangrijk vindt binnen films, hè.
Dat is ook zo: het grootste deel van de films bevalt me niet omdat ze grotendeels gericht zijn op het verhaal, en verder geen enkele poging doen om deze inhoud audiovisueel interessant uit te werken - maar dat heb ik een aantal bladzijden geleden vast al eens gezegd. 
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Of extreem snel ontevreden. Als je naar zijn stemgedrag kijkt.
Kun je ook als een zwakte van jouw kant zien, als ik de discussie lees vind ik wel iedere keer een goed onderbouwde mening van hem. Sensationele films vindt hij weinig tot niets aan, en hij is degene die wordt aangevallen en niet degene die aanvalt.
Ik lees helemaal geen goed onderbouwde mening. Ik vind dat hij net enorm makkelijk bekritiseert. Ik heb nog altijd niets van hem gelezen dat een 0.5* rechtvaardigt voor deze film. Wat zeveren over het kleurgebruik, muziek, sfeer, etc. is in mijn ogen een zeer makkelijke vorm van argumenteren. Als dit enkel hetgene is wat je moet je doen om je mening te onderbouwen, kan iedereen zeggen wat ie wil. Als een mening volledig haaks staat op de realiteit, is het ook moeilijk om begrip te tonen voor deze mening. Niet alle meningen moeten worden aanvaard, zeker niet die van het extreem negatieve soort. Je kan zeggen dat we het hier enkel maar over films hebben, maar je kan dit ook vergelijken met "belangrijkere" zaken. In de politiek worden sommige meningen ook niet aanvaard (bv. fascisme)...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Ik lees helemaal geen goed onderbouwde mening. Ik vind dat hij net enorm makkelijk bekritiseert. Ik heb nog altijd niets van hem gelezen dat een 0.5* rechtvaardigt voor deze film. Wat zeveren over het kleurgebruik, muziek, sfeer, etc. is in mijn ogen een zeer makkelijke vorm van argumenteren.
Beargumenteer jouw 5* maar eens, dan zul je zien dat jouw criteria net zo compleet subjectief zijn. Belachelijk, dat afwimpelen van iemands mening op basis van argumenten die net boven de niets-grens gelegen zijn, zo niet eronder.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Het is typisch dat zo iemand dan weer niet wordt aangevallen op haar argumentatie - wat is de wereld soms toch een oneerlijk krocht.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Dat komt waarschijnlijk omdat er maar een iemand is die kan aanvallen, en dat ben jij. De rest geeft een 5.
Verder ben jij op dit moment als enige met een 0.5 in discussie.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Mijn punt was dat de persoon in kwestie géén argumentatie gaf voor haar standpunt, en dat dit niet alleen genegeerd, maar zelfs toegejuicht werd, gewoonweg omdat dit standpunt wel binnen jullie/jouw straatje ligt. Je mag het best eens zijn met haar punt, maar dat maakt de argumentatie er niet minder .. niets op.
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ach, we kennen de argumentatie wel. Dat is bij ieder persoon hier die een 5 geeft zowat hetzelfde. Alleen vinden sommigen het zinken belangrijker dan het liefdesverhaal en andersom.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
De argumentatie verschilt toch per persoon? Misschien zijn de verschillen niet van epische proporties, maar subtiele verschillen, die in mijn ogen het meest interessant zijn bij besprekingen van favoriete films, zijn zeer zeker aanwijsbaar.
Anyway: als ze niets toe te voegen had, vanwaar dan toch het nietszeggende bericht (en jouw goedkeuring)?
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ze zegt dat het één van de mooiste films ooit is en ik ben het daarmee eens. Geen argumenten, wel een mening waarmee ik het eens ben.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
..maar dat was mijn punt niet.
Ik ga in ieder geval fijn wegsmelten onder de combinatie van mijn gekoesterde Warp Vision DVD en mijn dekens, om me vervolgens richting dromenland te begeven. 
Nomak
-
- 11634 berichten
- 0 stemmen
Het is typisch dat zo iemand dan weer niet wordt aangevallen op haar argumentatie - wat is de wereld soms toch een oneerlijk krocht.
100% mee eens.
Als jij een 0,5* geeft, dan word je aangevallen. Zij geeft een 5* zonder enige vorm van argumentatie en dat wordt dan zomaar geaccepteerd. Erg jammer!
Dan kan men wel zeggen dat de argumenten voor een 5* bekend zijn omdat anderen ze al gebruikt hebben, maar ik wil graag de argumenten van die user zelf lezen.
Lijkt me niet moeilijk om wat argumenten neer te schrijven als je een film 5* geeft. Dat is een teken dat het zo een geweldige film is dat het een plezier is om erover te schrijven.
combi
-
- 20609 berichten
- 0 stemmen
100% mee eens.
maar, degene die iets niet waardeert vraagt ook nooit aan iemand waarom men iets wel waardeert, dat is het verschil.
waarom weet ik niet, maar ik heb het nog nooit meegemaakt.
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
maar, degene die iets niet waardeert vraagt ook nooit aan iemand waarom men iets wel waardeert, dat is het verschil.
Ik heb het gevraagd aan Lenny_DH! 
jumpstylemovie
-
- 6225 berichten
- 1221 stemmen
Ik heb het gevraagd aan Lenny_DH!
En na een korte conversatie waren jullie eruit. 
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Ik heb zin deze binnenkort eens te herkijken. Mijn SE dvd versie ligt er al een jaar in de kast en ik denk dat het echt jaren en jaren terug is sinds ik deze compleet nog eens heb gezien. Mijn nr 4 uit de top 10. Wie weet wordt hij nog eens 5* waard bij me 
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 berichten
- 1715 stemmen
Toch een enkel bericht hier en daar aangepast en verwijderd. Houdt de discussie gewoon inhoudelijk en ga niet op de persoonlijke toer.
Sukantara
-
- 95 berichten
- 102 stemmen
Een klassieker, vind hem van het begin tot het eind heerlijk om te kijken.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Dat is ook zo: het grootste deel van de films bevalt me niet omdat ze grotendeels gericht zijn op het verhaal, en verder geen enkele poging doen om deze inhoud audiovisueel interessant uit te werken - maar dat heb ik een aantal bladzijden geleden vast al eens gezegd.
Durf jij je nog filmliefhebber te noemen als het grootste deel van de films je niet bevalt? Het neigt meer naar het tegenovergestelde: *beep* (dit woord mag niet worden uitgesproken, aangezien dit bericht anders wordt verwijderd)...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Films die ik erg goed vind worden nu eenmaal minder gemaakt, maar dat maakt mij toch geen mindere filmfanaat? Het maakt me slechts liefhebber van een ander soort film, maar daar waren we volgens mij al achter.
Lenny_DH
-
- 303 berichten
- 0 stemmen
Films die ik erg goed vind worden nu eenmaal minder gemaakt, maar dat maakt je toch geen mindere filmfanaat? Het maakt je slechts liefhebber van een ander soort film, maar daar waren we volgens mij al achter.
Een filmliefhebber vindt net verschillende soorten films goed, zolang ze maar kwalitatief hoogstaand zijn. Als je maar een bepaald soort films kunt appreciëren, kun je echt geen filmliefhebber genoemd worden. Iemand die vooral veel 0.5 en 1 sterren uitdeelt, heeft meer weg van het tegenovergestelde...
Animosh
-
- 4665 berichten
- 539 stemmen
Films kunnen niet kwalitatief hoogstaand zijn; anders hadden we deze discussie niet hoeven te voeren, wel?
Ik waardeer films die ik kwaliteit vind hebben, en dat het grootste deel van de films daar bar weinig van bezit ligt helaas buiten mijn controle.
Hoe vaak moet ik dat nog uitleggen? Kom aan..
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Een totaal stemgemiddelde van 1,89 uit bijna 600 films komt inderdaad over als een ernstig verzuurd iemand die van weinig kan genieten...
Ik blijf erbij dat je Titanic niks kan vinden, maar dat een 0,5 niet te rechtvaardigen valt omdat (denk ik) zelfs de Titanic haters toch ook moeten inzien dat de film de nodige kwaliteiten kent. Al is het alleen al maar de aankleding, muziek of grootsheid.
Gerelateerd nieuws

'Titanic' verdwijnt binnenkort achter de horizon: 'Cameron laat vakwerk van de bovenste plank zien'

Om deze reden nam James Cameron alleen kleine figuranten aan voor 'Titanic'

Onderzoekers komen met definitief antwoord op brandende 'Titanic'-vraag: 'Had Jack op het vlot gepast?'

Kate Winslet over haar leven na succes van 'Titanic': 'Was behoorlijk onaangenaam, beroemd zijn was verschrikkelijk'
Bekijk ook

The Green Mile
Fantasy / Drama, 1999
3.859 reacties

Gladiator
Drama / Historisch, 2000
2.500 reacties

Intouchables
Komedie / Drama, 2011
1.335 reacties

Forrest Gump
Komedie / Drama, 1994
1.717 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.349 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
drowningevacuationschipbreukicebergverboden liefdeschippanictitanicocean linerepischrich woman poor man gebaseerd op een waargebeurd verhaalliefdetragedieramptragische liefdehistorical fictionclass differencesliefdesaffaireimaxhistorical eventlifeboatstar crossed loverssinking shipsteeragerich snob rampen filmjaren 10sunken ship inspired by true eventsromantic
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.









