Barnyard (2006)

Alternatieve titel: Beestenboel

Animatie / Komedie

geregisseerd door Steve Oedekerk
met de stemmen van Kevin James, Courteney Cox en Danny Glover

Koe Otis en zijn vrienden op de boerderij dollen veel met elkaar en halen geintjes uit met mensen. Wanneer Otis echter plotseling de verantwoordelijkheid over de boerderij krijgt, moet hij zich bewijzen als de leider en zorgen dat de zaken orderlijk verlopen.

• donderdag om 20:30 uur op TV (Comedy Central)

avatar van johanm3
Nog best grappige film dit. Moest erg lachen om het stuk met die boer die steeds neer getrapt wordt Voor de rest zaten er gewoon veel leuke oneliners en visuele grapjes in.

3 *

Zeer leuke film. Heb net de DVD-ntsc met nl subs gezien, echt een topper!!:) alleen jammer dat de film zo laat pas hier in nederland uitkomt:(

Ik vind het zelf meer een comedy/drama film, waarin de comedy toch wel overheerst.

Super film! Ik geef hem een 8 dus 4 **** sterren.

Een lekkere familiefilm:)

avatar van FillumGek
Erg leuke film en beter dan verwacht.
Leuke muziek, leuke personages, hilarische en droge scenes en koeien zijn stoer!

Misschien iets te mild met de sterren, maar ik gun het ze.

****

Ik vond niet dat er zo super veel komedie in zat.. ik heb maar een paar keer echt moeten lachen..

Maar er zit weer zo'n doel in deze film.. ze maken spelendewijs bekent aan kinderen dat je als je altijd maar aan jezelf denkt, dat het leven er niet beter op word enz enz.

Dat vind ik altijd wel goed van zulke films..

3 sterren vind ik wel voldoende voor deze film.

ps. de muziek was echt geweldig gekozen!

avatar van FillumGek
De muziek vond ik inderdaad een groot pluspunt. Vooral 'Mr Boombastic' en het liedje van Wild Mike Had eigenlijk zin om op die boerderij te zitten en mee te feesten

Mr. Boombastic was wel grappig ja en wanneer die hond zich kandidaat stelt als leider, maar verder niet echt al te grappig. Ziet er ook vrij lelijk uit die CGI en de muziek is ook verschrikkelijk.
Kleine 2,5 dan maar.

Leuk..

Grappige tekenfilm.. Kon voor mij niet tippen aan bijv. Ice Age maar heb wel een aantal keren in een deuk gelegen.. Aardig gemaakt ook die animaties!

3,5* van mij...

ps: een "mannelijke" koe met uiers?

Hoewel Barnyard veel belovend begint is het maar een matige productie. Alleen in de eerste 20 minuten valt er wat humor te bespeuren. Voor de rest is het alleen maar een standaard humorloze animatie film. Het verhaal is om te beginnen teenkrommend simpel en alles behalve origineel. Het zogenaamde moreel achter Barnyard is ook te voorspelbaar. Je ziet het allemaal van verre aankomen. De animatie figuren zijn soms wel aardig. Ook al komen ze niet in de buurt van een Sid of Donkey. De muziek is degelijk maar op sommige momenten ook wel erg commercieel. Te vaak allemaal al gehoord in een film.

Tip: Om een hoop ergernis te voorkomen bekijk je alleen de trailer. Daarin is namelijk alle humor te vinden waardoor je gemakkelijk het simpele niets zeggende verhaal met simpele animatie overslaat.

Een aardige film. Veel aandacht voor details in de animatie. Vooral die kuikentjes vond ik persoonlijk erg leuk.
Alleen jammer van de stieren met uiers...

ja die stieren met de uiers waren idd erg jammer, geeft misschien aan dat de makers geen enkel idee van koeien/stieren hebben....

voor de rest leuke animatie film!!!

Redelijke film. In het begin nog wel wat leuke momenten in, maar dat zwakt steeds verder af. Had er meer van verwacht.
De Boombastic scene was wel een giller.
Ik geef m 2 en halve ster.

De animatie is goed en het kleurgebruik is prachtig. Het verhaal(tje) is zo eentje van 12 in een dozijn, maar best vermakelijk. Net als de soundtrack, met verschillende leuke liedjes. Maar...

Stoere mannelijke koeien met uiers? Ach, de stadse kindertjes van tegenwoordig weten toch niet beter, moet men gedacht hebben. Wat een onvergeeflijke blunder!*)

*) Zelfs Otis cq. Kevin James, oftewel Doug, mijn held van King of Queens, is uitgerust met een uier. Een regelrechte schande is het!

Dat iedereen zich zo druk kan maken om de uiers. Zoiets interesseert mij toch echt helemaal niets.

Dergelijke nalatige onverschilligheid van de makers is in mijn ogen minachting van je publiek.

Leuke Film, leuke humor, alleen vind ik het nooit wat aan, als er romantiek in voor komt, zoals in Ice Age 2.

Muziek in deze film was ook goed.

avatar van Vinco
Dit is echt weer een standaard animatiefilm waar qua verhaal helemaal niets vernieuwends in zit!

De humor was wel de oke de rest kon mij niet echt boeien onder andere door het erg standaard verhaal!

2,5 sterren

Heb de film gister gezien.
We hebben er wel van genoten.
Maar de stieren met uier`s is inderdaad een grove fout.
Nu heb ik eigelijk ook nog een vraag.
Van wie is het nummer dat Ben zingt op de heuvel.

Mijn stem 3.5.

Raffael77
hahahahaha lol echt een leuke animatie film 8

avatar van flyer
Hele leuke film denk niet geschikt voor al te jonge kijkers. Goeie muziek

avatar van wwelover
MOET DEze nog in de bios komen:S

avatar van DieGo
Raptor schreef:

Nu heb ik eigelijk ook nog een vraag.
Van wie is het nummer dat Ben zingt op de heuvel.

Dat nummer heet I Won't Back Down en wordt in de film gezongen door Sam Elliott. Ook door (onder andere) Johnny Cash gezongen. Prachtig nummer.

Vond de film eigenlijk verrassend vermakelijk. Animatie is aardig, behoorlijk wat leuke grappen en de muziek best om aan te horen. Tel daar een geweldige Kevin James bij op en je hebt een lekkere wegkijk film.

Helaas is het verhaaltje dan weer veel te standaard zodat je einde van mijlenver ziet aankomen.

avatar van Fna
Fna
Verwachte er eigenlijk niet veel van, maar vanaf het begin tot het eind vond ik het een leuke, vermakelijke tekenfilm!

Ik had precies hetzelfde. Verwachtte er niet al te veel van, maar het viel mij helemaal niet tegen. Hij is op sommige momenten leuk en met name, zoals inmiddels gebruikelijk bij tekenfilm, zit hem dat in die kleine dingen. De muziek is eveneens best vermakkelijk en dat het einde zeer voorspelbaar is dan niet zo erg meer. Ik hoop dat er een Nederlandse versie van komt, want ik denk dat mijn zoontje deze geweldig gaat vinden. Anders zeker iets voor in de bios. Ik geef hem een 3 ***tjes.

ik ben laatst naar de film flushedaway geweest, toen ik een voorstukje zag van deze film, deze leek me toen erg grappig, gedownload toen maar, maar het viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen.
er zitten af en toe wel grappige stukjes in, heb wel kunnen lachen.
maar daar blijft het ook bij

Wat maakt men zich druk om het feit dat het stieren met uiers zijn...
Als men de "Cojonnes del Torros" had laten zien, was het te seksistisch geweest voor de kinderen...
BTW alle mannelijke dieren (ook bij de mens) hebben tepels.. (in geval van koeien dus uiers)
Maar ze zijn wel te groot op de tekentafel terecht gekomen...

Hele aardige animatiefilm. Jammer dat er inderdaad een aantal dingetje niet kloppen en dat het einde licht tegenvalt. Vermakelijk met een hoofdletter "V"! 3*

avatar van king16
Hij's best leuk eigenlijk en ze gebruiken ook nog 's een nummer van Peter Gabriel (Father Son) op de soundtrack

over die uierkwestie:
aan het einde van de film is vrij duidelijk ook nog in de stal een stier-stier te zien.. met neusring en alles, misschien dat er wel een bepaald verschil tussen de mannetjes moet zijn?

Beste wel geinige film voor de kids zeker het bekijken waard krijgt van mij 4 sterren

Hij is hardstikke leuk moest wel lachen vooral als die rat of muis weet niet wat het is Mr. Bombastic gaat zingen maar ook met die Koe met die streken

avatar van AmazingPP
Ik vond dit een zeer aangename verrassing, want ik had er eerlijk gezegd niet veel van verwacht. "kos" schrijft dat de CGI lelijk was, nu, dat ben ik helemaal niet met hem eens. Ik vond juist de uitvoering van de film prachtig! Ook lijkt het erop dat ze een uitdaging gezocht hebben qua harige beesten, die zijn nogal aanwezig in de film... Prachtig geanimeerd!! Prachtige achtergrond e.d. Je zou toch zweren dat je ze zo kunt vastpakken. En ja, ik heb enorm gelachen om de Mr. Boombastic muis. 4 *.