Barnyard (2006)

Alternatieve titel: Beestenboel

Animatie / Komedie

geregisseerd door Steve Oedekerk
met de stemmen van Kevin James, Courteney Cox en Danny Glover

Koe Otis en zijn vrienden op de boerderij dollen veel met elkaar en halen geintjes uit met mensen. Wanneer Otis echter plotseling de verantwoordelijkheid over de boerderij krijgt, moet hij zich bewijzen als de leider en zorgen dat de zaken orderlijk verlopen.

• zaterdag om 20:00 uur op TV (Comedy Central)

avatar van zjandannybob
geweldige tekenfilm voor jong en oud, prachtige kleuren gebruikt. leuke figuurtjes leuke stemmen.
paar keer goed moeten lachen... tot nu toe nog 1 van de beste tekenfilmsvan de laatste jaren. vond shrek nog net wat beter maar verder is er niet veel meer geweest met echt humor erin.

zeker een aanrader: 4*

avatar van Mc
Mc
Oerlelijke CGI en een niet zo erg grappig script. Maar ja, wat verwacht je van Steve 'Kung Pow' Oedekerk. De film viel me nog wel mee, hier en daar een leuke scene (de uil, mr. boombastic, de kip/haan die z'n mislukte waarschuwingskreet voordoet) maar over het algemeen was het wat magertjes.

Dit was weer echt leuk, de beesten zien er gewoon grappig uit! paar foutjes, ma dat kan de pret niet drukken! hij haald het niet bij de pixar films, toch is deze ook heel leuk! 3*

avatar van WB
WB
Leuke film. Flinterdun verhaal, maar leuke personages. Goeie 90's muziek en leuke kleine grapjes tussendoor verwerkt.

3,5 sterren...

avatar van deLeeuw
Ik herrinner me hem niet zo heel goed, had hem in oktober gezien.. Maar ik weet wel dat ik het achteraf een leuke film vond

avatar van car-men
Eén van de mindere animatiefilms..
Wel redelijk grappig, maar verder niet veel aan.

Een stier met uiers..pfff...iets beter nadenken over hoe zo'n dier eruit ziet, belachelijk!

avatar van FillumGek
Het is geen stier met uiers, maar een koe met mannelijke trekjes

Pinjataaa!
Het verhaal was wel aardig, maar ik irriteerde me toch een beetje aan die misvormde beesten.
Maar het keek wel lekker weg, 4 sterren

Raffael77
Knots gekke animatie film op de boerderij hehehehehe.
Aanrader voor jong en oud. Een 5

beetje saaie animatiefilm die goed begint maar langzaam wegzakt

avatar van mnrk
ik heb deze film net gekeken en moet zeggen dat ik hem leuk vond...leuke stemmen en grappen erin.
Maar natuurlijk ook de muziek was geweldig.

Het leukste stuk van de film vond ik toch wel "het vervelende dikzakje in z'n bed omvergooien"

Voor de rest ben ik van mening dat je zulke films niet zo serieus moet beoordelen aangezien het gewoon tekenfilms zijn.

Gewoon een 4

avatar van SmuttWars
De beesten waren best wel "aardman stijl" of heb ik fout?

avatar van Guinness
Een hele leuke en grappige film.

Een van de betere animatiefilms van de afgelopen tijd.
Vind hem zowiezo beter dan 'Flushed away' en 'Happy feet'

Kreeg in de Veronica gids maar 2 sterren,van mij krijgt hij er 5...!

Best grappig en ook een keer goed gelachen wat me niet vaak gebeurt.
in het rijtje te plaatsen van schrek en happy feet.
een 3 dus.

avatar van queenie
erg leuke film voor jong en oud. Zaten leuke grappen in en erg goede muziek. Beesten zijn ook grappig gemaakt. Ik was onverwacht verrast door deze film. 4*

ik vondt hem wel boembastik lol

BS
weer een lekkere animatiefilm om achterover te leunen en te bekijken.
Daar issie voor gemaakt en dat is dan ook zeker gelukt.Naast (natuurlijk) wat diepgang gaat het toch voornamelijk om de leuke beesten en waar ze zich mee bezig houden.
Prima animatie, leuke humor en een beetje diepgang.
Er zijn betere ( in mijn voorbeeld Flushed away ) maar deze is zeker het kijken waard want hij is gewoon leuk om te zien.

Pvt. Sanders
Saaie film, ik vind hem even te langdradig. Ik heb slechts 2 á 3 keer gegrinnikt maar lachen zat er niet bij.

avatar van catdog
Ben hem gister in de bios gaan bekijken.
Hij is me zeer goed bevallen.

Er zit geen duidelijk verhaal in maar van een onbekend bedrijf zoals deze moet je sowiezo niet veel van het verhaal verwachten.
Bij mij is sowiezo het verhaal niet belangrijk.
Als er maar leuke grappen in verwerkt zijn en de sfeer er goed inzit in de film.
En bij deze film zit hij er zeker in !!
Ik heb me verschillende keren rotgelachen.

Deze film valt niet te vergelijken met films als toppers als 'Cars' of 'Over The Hedge' maar hij is zeker de moeite waard.

MFEO
Grappig... maar zat zo te denken. Een koe is vrouwelijk en een stier is mannelijk. In de film zat een mannelijke en vrouwelijke koe.

Ik weet het .. het is een tekenfilm.

avatar van maxcomthrilla
Met uitspraken als: It would be our little secret, gebeurtenissen als de dood van de vader en personages die precies hetzelfde loopje als Sid in Ice Age nabootsen zou je Barnyard natuurlijk kunnen betichten van leentjebuur bij andere films. En natuurlijk kun je de film ook wat slordigheidjes aanrekenen, of zouden er in Amerika daadwerkelijk zulke stieren rondlopen?!

Daarnaast wordt de film vaak onderbroken door enkele levenslessen. Hoe verder de film vordert hoe meer het accent verschuift van beesten en feesten tot laat in de nacht naar verantwoordelijkheid durven te nemen.

Bovendien is het kiezen tussen 2 wat clichéoplossingen als Otis alleen een gevecht aan gaat met de hyena `s . Gelukkig werd er niet gekozen voor de meest ongeloofwaardige oplossing, want een koe die eerst door de hyena `s te kijk wordt gezet en ze vervolgens allemaal te grazen neemt was wat teveel van het goede geweest .

Mocht je nog niet afgeschrikt zijn, dan blijft er een wat standaard verhaal over maar wel erg grappige en meestal mooi gedetailleerde personages in de vorm van dieren maar ook van mensen. Als je door het verhaal heen kijkt en de humor je ligt, zoals bij mij dan zit deze film vol met hilarische gebeurtenissen die in een hoog tempo voorbij razen: de boer die meerdere malen bewusteloos wordt geslagen, de klagende vrouw, de joyride, koetje omver duwen en nog meer van zulke kinderlijke ongein. De makers lijken duidelijk voor een bepaalde doelgroep gekozen te hebben. Getuige de volgende scène: de muis gaat in het oor van een hyena zitten en zegt dit ook, vervolgens reageert de hyena met: help er zit een muis in mijn oor! . Simpel en flauw, maar wel grappig.

Tel daarbij op de heerlijke muziek, mooie kleuren en soms fijne snelle cameravoering en je hebt een film die ongelofelijk lekker wegkijkt, mits je je natuurlijk niet teveel stoort aan eerder genoemde punten. Kleine 4*

leuke film, 3*

Een leuke film voor de jonge kijkers. Is grappig. Prima animatie.

avatar van king16
Tijdje terug heb ik hem al gezien... De film heeft zijn momenten... heb er nu op mijn weblog een stuk over geschreven.. kijk hier maar ff als je interesse hebt:

avatar van Midnighttemptres
weer eentje van de altijd vermakelijke animatie hype films, met droge humor..
maar hij haalt t niet bij over the hedge, open season en voorgangers *3,0*

avatar van patrick17
Ik had hem hier al maanden liggen dus vanmiddag maar eens gekeken.. En heb er wel om kunnen lachen moet ik zeggen.. Gewoon een film die je een keertje kijkt en dan is hij leuk..Uitgezakt op de bank met wat drinken erbij en je vermaakt je wel mee..

3 *

avatar van queenie
leuke film met leuke muziek, vooral die mol slaat alles hahahaha had hem al in de bios gezien maar nu dus ook op dvd en hij blijft leuk. 4*

Erg leuk de wereld van de boerderij.
Ik zou zeggen ga kijken, het is een dikke 4.

Leuk gemaakte animatie film. Humor erin verwerkt en leuke muziek. Best wel gelachen om deze film. Leukste scenes waren toch wel met de Pizzabezorgers. 3 sterren

avatar van Ajax&Litmanen1
Pas gekeken gezien, en ondanks de vele animatiefilms tegenwoordig, steekt deze er toch wel weer positief uit.
Leuke karakters, erg grappige humor em het ziet er allemaal prachtig uit! Deze zou vergelijkbaar kunnen zijn met een Pixar film.
Heb er erg van genoten, zeker na een half uur is ie lekker bezig.