Verlengd Weekend (2005)

België
Komedie / Drama

geregisseerd door Hans Herbots
met Jan Decleir, Koen De Bouw en Wouter Hendrickx

Deze sociale tragikomedie vertelt het verhaal van twee ontslagen werknemers van een Kempisch familiebedrijfje (Jan Decleir en Wouter Hendrickx) die hun ex-werkgever (Koen De Bouw) gijzelen in zijn eigen huis. Het duo heeft het plan opgevat om zichzelf en hun gedupeerde werkmakkers een schadevergoeding af te dwingen. Maar niets loopt zoals gepland.

Akron777
Leuke film met een aantal hilarische momenten. Goed acteerwerk.

Aangename misdaadkomedie met prima acteerwerk en leuke, soms zeer gevatte dialogen.

Als er weer gebeld wordt: "Edde gij nog 'n dochter?"

Het luchtige verhaal is niet altijd even waarschijnlijk, maar dat deert eigenlijk niet. Een van de betere Vlaamse films, die geen moment verveelt.

avatar van K. V.
Dacht dat het een komedie ging zijn, maar het had toch eerder iets weg van drama (vooral naar het einde toe). Niet slecht, maar 't zal voor mij bij een keertje blijven.
'K had eigenlijk ook dat gevoel dat het einde wat weg had van "Iedereen beroemd".

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Komische misdaad was toch wel het eerste wat bij mij naar boven kwam toen ik de film net aan het kijken was.

Verlengd Weekend mag dan niet een bijster origineel verhaal hebben, de acteurs zetten hun personages menselijk neer en weten daarmee een aparte sfeer te creëren.

Het einde van de film was voor mij persoonlijk toch wel te veel amerikaans en voelde toch een beetje cliché, jammer dat ze niet wat meer nagedacht hebben over een passender einde.

Verlengd Weekend is door de sfeer toch wel erg aangenaam kijk voer, het bevat wat clichés die makkelijk weg gelaten hadden kunnen worden maar afgezien van dat weer een fijn Belgisch filmpje

avatar van MizKriz
Vermakelijke film.
Komische film,
Wouter Hendrickx speelt dit erg goed.
Jan Decleir heeft dit ook wel erg goed gebracht.
Heb heerlijke genoten van deze film.

Leuke en vermakelijke film om te zien!
De film is een mix van drama en komedie, hoewel wel bij het begin de nadruk meer op komedie zit en het einde meer de nadruk op drama (maar das niet erg opzich)
De film is lekker vlot, vermaakt van het begin tot het eind en ook het acteerwerk is prima.
Gewoon leuk om te zien, wat nog een paar dagen in je hoofd blijft en thats it

avatar van nadrin
Een mooi bewijs dat een hele hoop goede acteurs op zichzelf niet kunnen instaan voor een goede film. De film lijkt veel te bieden te hebben maar verwaterd naar een verhaal vol clichés met als dieptepunt het gesprek tijdens een partij kaart.

Een gijzelingsdrama of thriller, maar ook met komische elementen. De film is niet altijd even evenwichtig maar het kijkt wel lekker weg. En het einde is ook wat te melodramatisch en ongeloofwaardig, maar toch ga ik deze sympathiek overkomende film niet verder afkraken. Het was een prima onderhoudende film, leuk geacteerd ook, maar geen hoogvlieger.