Bee Movie (2007)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Steve Hickner en Simon J. Smith
met de stemmen van Jerry Seinfeld, Renée Zellweger en Matthew Broderick

Barry B. Benson is een jonge, pas afgestudeerde bij, die zoals alle bijen slechts één carrièrekeus heeft: 'honing'. Ontgoocheld als hij is trekt hij de wijde wereld in om daar gered te worden door de bloemiste Vanessa. Daar ontdekt Barry dat de mensen de consumenten van al de honing zijn en gaat daarom aan het werk om de mensheid van het stelen van de honing aan te klagen...

avatar van zeus
Zozo Henkie eentje uit 2007

Geschreven door Jerry Seinfeld himself. Deze film staat al lang op het programma, Seinfeld zei dat hij het niet wil overhaasten (staat al zeker anderhalf jaar op imdb).
Inmiddels is er blijkbaar al een cast, ik ben erg benieuwd!

Welke studio vergast...euhm verrast ons hier mee?

Dat is (Wet)DreamWorks

illMattie
Chris Rock heeft er ook een (klein) rolletje in

Verhaal klinkt echt te grappig hoop dat de animatie goed is, en de cast natuurlijk

avatar van Mescalino
De trailer is in ieder geval hilarisch, uh de teaser moewt ik eigenlijk zeggen.

Op de officiel site staan 2 trailers: http://www.beemovie.com/main.html

Die tweede met Steven Spielberg is ook erg grappig.

Lijkt me een erg leuke film, afgaande op de trailers! Nog even geduld helaas...

avatar van davidov
Nieuwe trailer alhier: http://www.dailymotion.com/video/x200ne_bee-movie-full-trailer

Film lijkt me 12.3x leuker dan Shrek en zijn familie films

Serieus? Deze trailer heeft me totaal omgedraaid. Kom op, insect wil iets anders dan standaard leven: AntZ en Bug's Life anyone? Nauwelijks leuke humor (voorspelbaar en simpel). Nee, dit lijkt me ver, ver van goed, en veel slechter dan Shrek.

avatar van JohnWilliams
Lijkt me leuk maar al die Animatie-film dat 3D gebeuren weten we nou toch wel na: Shrek, Ice Age, Robots, Happy Feet, Monster House & Madagascar. Om er nou nog 1 te maken lijkt mij wat overbodig maar dat zeg ik nu, misschien valt de film mee.

En dan gaat hij tapdansen en komen de mensen tot inkeer dat ze geen honing meer moeten nuttigen, of wat?

Is het iemand al opgevallen waar de poster op lijkt? Toeval of een grapje?

avatar van IcU
IcU
War of the Worlds heeft volgens mij ook een poster die daar op lijkt...

Lijkt me een hele saaie film.Van alle films waarvan ik de trailer heb gezien denk ik:Oh die wordt echt lachen.(bijv bij shrek,ratatouille)Bij deze niet dus

avatar van Materny
Vondt de trailer in de bios abstract.
Leuk kon ik het niet noemen, wel origineel

kaydegreef
Ziet er leuk uit...

avatar van jex
jex
Leuke film maar het bied weinigs nieuws. Had meer humor verwacht, het is meer een soort Bug's Life of Antz maar dan met bijen.

avatar van Minority_Check
Cow: You're a lawyer too?
Mooseblood: Ma'am, I was already a bloodsucking parasite. All I needed was a briefcase!

enigste scene waar ik me kapot lachte
chris rock had wat meer zinnen mogen hebben
aardige film maar er zijn toch wat betere animaties gemaakt

Deze film is saai en totaal niet grappig. De beelden in de korf zijn totaal niet realistisch, ik heb het dan over de fancy paarse kleuren. Op het moment dat de film buiten de korf verder gaat ziet het er allemaal wat beter uit maar ik blijf de graphics erg slecht vinden. We zitten in 2007 en op dit moment is er echt wel wat meer mogelijk op animatie gebied. Kijk naar de film Ratatouille, daar valt mijn mond af en toe bij open en de grappen zijn daar ook nog eens leuk.

Toch heb ik twee positieve puntjes over deze film. De +/- 5 minuten dat we Chris Rock zien/horen zijn grappig. Heel erg jammer dat hij niet meer minuten heeft gekregen, dan was het misschien nog wat geworden. Twee puntje is de duur van de film, na 90 minuten ben je er vanaf

Vrij standaard allemaal , maar me eigen niet verveelt daarom net een voldoende

avatar van VansCCR
Standaard animatiefilm, zoals alle anderen. Pluspunt voor deze film is de soms briljante humor en imitaties van oa Sting en Larry King.

avatar van ArcovandenBroek
Vanavond in de sneak gezien, geen hoge verwachtingen en uiteindelijk is Bee Movie me positief meegevallen. Af en toe goede humor, vooral Winnie de Pooh en het oude vrouwtje, maar ook andere bekenden die te kak gezet worden. De beelden zien er absoluut mooi uit, het verhaal had beter gekund, en de lengte had langer gemogen.

Ik blijf een grotere fan van Pixar en/of Disney.

Toch 3,5* verdiend!

Gezien in sneak, Kriterion Amsterdam.

Wat een wanprodukt. Het leek erop alsof Dreamworks een afdeling stagiaires een vrijbrief heeft gegeven om een feature film te maken omdat ze het zelf misschien te druk hadden met Shrek the Third en het nog uit te brengen Kung Fu Panda. De kwaliteit van de 3d beelden liet behoorlijk te wensen over en had net zo goed 13 jaar eerder gemaakt kunnen zijn (lees: pre-Toy Story).

Ook qua characterdesign slaat Dreamworks volledig de plank mis; de personages wekken totaal geen sympathie op, in tegenstelling tot de veelzeggende personages die Disney en/of Pixar weten te creeeren.

Grappen zijn veelal flauw, slechts enkele keren weet Bee Movie de flauwheid te doorbreken met wat volwassenere, 'harde' grappen.
Het verhaal had best potentie, maar de plotwendingen voelen erg geforceerd aan en uiteindelijk vond ik het nergens spannend of meeslepend.

Al met al bewijst Dreamworks hiermee nog lang niet alle facetten van goede 3d-animatie te bezitten. Het wordt tijd dat ze hun geld gauw in nieuw talent gaan stoppen, want hiermee hoeven ze niet te verwachten een kassucces te behalen.

Ook al hou ik niet echt van animatiefilms, deze is toch best goed te pruimen. Echt heel grappig wordt het nergens, daarvoor is de film ook te braaf, maar het kijkt wel lekker weg. Doordat de speelduur niet te lang is en het verhaal wat wendingen kent kakt het nergens in.
Met name John Goodman heeft een leuke (kleine) stemrol.

ik heb hem gezien het is een goede film meer kan je er niet over zeggen en ja ik weet het er zijn betere films maar komaan toch!
je moet denken aan het kleinere publiek!

avatar van nightbreed
McLuvin schreef:
je moet denken aan het kleinere publiek!

Geef je die betere films dan een 6 of zo?
Je hebt hem gezien maar je kunt er niets over vertellen?

Matig. Braaf, nogal moralistisch en maar bij tijd en wijlen grappig. Jammer...