Bee Movie (2007)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Steve Hickner en Simon J. Smith
met de stemmen van Jerry Seinfeld, Renée Zellweger en Matthew Broderick

Barry B. Benson is een jonge, pas afgestudeerde bij, die zoals alle bijen slechts één carrièrekeus heeft: 'honing'. Ontgoocheld als hij is trekt hij de wijde wereld in om daar gered te worden door de bloemiste Vanessa. Daar ontdekt Barry dat de mensen de consumenten van al de honing zijn en gaat daarom aan het werk om de mensheid van het stelen van de honing aan te klagen...

Jeroen v Koningsbrugge doet de hoofdrol, hier staan nog wat andere namen maar niet heel bekend (bij mij niet iig).

Bee Movie - Wikipedia - nl.wikipedia.org

avatar van Whunter
Deze film heeft geen explosies of iets dergelijks om een mooi dreunend effect toe te voegen. Maar dat heeft deze romantische film ook niet nodig. Go Bee Go! Lovely!

avatar van FelixTheCat
Er zaten hele leuke stukjes tussen. Een leuk verhaal:P

avatar van pooper
weet wat het was maar er zat vaak zo'n saai sfeertje aan.

avatar van AGE-411
Vrijdag 20:40 op VT4

het levende bewijs dat niet elke animatiefilm van tegenwoordig 'goed' is. Maar voor de grappige momentjes bij vlagen krijgt ie toch nog net een 3*

avatar van Kilii
Dit is niet echt het soort films waar ik van houd. Er zat veel minder humor in dan ik verwacht had, misschien had ik de film een beetje overschat...
Dit is dus eerder de film die je "gezellig" met je familie bekijkt, op een luie film-avond. Ik zou hem dus eerder aanraden voor kinderen, of voor de iets jongere generatie.
De stemmen klonken niet echt overtuigend, al had ik Chris Rock ( rol van de mug op die autoruit ), liever meer aan bod zien komen. Hij kan zoiets fantastisch brengen.
De muziek was ook al niet te fantastisch, en ja dit zijn dingen waarop ik let; ik zeg altijd, de muziek maakt hem, of kraakt hem.

2 - 2,5*

Nomak
In het begin dacht ik dat de film een flinke dosis maatschappijkritiek bevatte, en ik legde zelfs een link met Charlie Chaplin's Modern Times.
Ook al is die link niet echt vergezocht, het is eigenlijk toch nergens voor nodig want het is gewoon een leuke animatiefilm, niets meer en niets minder. De animatie ziet er goed uit en de film bevat toch wel genoeg leuke momenten. Hoogtepunten vond ik de scènes met Ray Liotta, Sting en Winnie the Pooh. Ook de scène met de tennisbal ziet er goed uit. Wel een beetje jammer dat het personage van Chris Rock maar weinig te zien is.
Bee Movie is een leuke animatiefilm, al zakt de film na de rechtszaak toch wat in.

avatar van Matyb
Bee Movie bevat een paar erg leuke scènes (waarin je de normale wereld als bij beleefd) en een flink aantal woordspelingen, maar is over het algemeen toch niet wat het geweest had kunnen zijn.

De animatie was aardig, maar meer ook niet. De stemmenacteurs deden wat ze moeten doen, maar meer ook echt niet. Zoals altijd een overdaad aan 'starpower', die allemaal niet de moeite nemen er iets speciaals van te maken.

2,5* voor enkele scènes en het feel-good gevoel

avatar van ibendb
Honey Just got Funny
LOL

avatar van JSPR_G
Leuke, originele animatiefilm. Het begin is erg grappig, maar de film is niet de hele tijd even boeiend.
De animaties zijn wel prachtig gemaakt, het is een origineel en leuk concept en de humor was zeker niet mis, maar om een echte topper te zijn had deze film toch nog iets meer humor en grappige personages nodig. Uiteindelijk is geen enkel personage grappig. Het enige grappige is de manier waarop de bijen leven en zich gedragen, enz. Dit in vergelijking met films als Shreck, Toy Story, Madagaskar, Up, enz., waar wel enkele (rand)personages de show stelen.

't Is een leuke animatiefilm, maar er bestaan betere in het genre.

avatar van ropjuh89
Leuke film, origineel verhaal met weer eens een andere kijk op onze bijen . Een paar leuke grappen tussendoor en mooie animaties. Inderdaad begint de film op den duur een beetje in te kakken. Dus ik geef het een 3,5*

Zeer leuke en goede animatie film. Erg goed ook, want de wereld leert zo op een kinder manier dat bijen extreem belangrijk zijn voor de wereld. T is echt een kinder komedie, want velen volwassenen vinden m duidelijk niet leuk.

avatar van Ste*
Zag hem gisteren op tv. Had hem al eens in de bioscoop gezien, maar gek genoeg waren er hele stukken die ik me niet meer kon herinneren.
Maar desondanks vond ik het echt een erg grappige film, met voor Amerikaanse 'kinderfilm'-begrippen soms best gewaagde humor. Het deed me af en toe zelfs aan Family Guy en dat soort series denken.

Het ziet er ook allemaal erg goed uit. Onderschatte film vind ik, vreemd dat iedereen hem hier zo laag beordeeld. Neem nou zo'n Winnie de Pooh-grap, zoiets zal je niet snel zien in een andere animatiefilm.

avatar van ILDIB
De film heeft bijzonder geinige elementen en woordspelingen. Maar in zijn totaal is het teveel van hetzelfde en is het jammer dat door het gelukkig hoge tempo juist die sterke elementen worden afgeraffeld.

Paar leuke grappen, maar verder is het een lege film die vaker erg flauw is, qua look inferieur aan andere films, een verschrikkelijk flauw verhaaltje heeft en het nodige jatwerk van met name a Bugs Life heeft. 2 sterren, omdat het niet echt vervelend wordt.

avatar van TheLionKingFan
Leuke film.
Deze kwam op tv in plaats van Kung Fu Panda.

avatar van wess16
Tussendoortje. Kijkt lekker weg, maar is zo weer vergeten.

avatar van movie acteurs
Erg matige Animatie film van Dreamworks.
Humor is nauwelijks te vinden. Ook het verhaal is helaas niet leuk en blijft deze Animatie film je totaal niet bij. Voor de wat leuke stemmen geef ik nog een 1,5. voor de rest totaal geen bijzonder animatie film.

avatar van Clubber Lang
Het verhaal is redelijk leuk uitgewerkt, waar ik wel echt om kon lachen: Ray Liotta honey, Winnie the Pooh.

avatar van Minotaures
Niet het allerbeste van DreamWorks, maar wel een aparte.

Elk animatie over dieren/insecten worden met leuke fantasieën bij elkaar gefilmd, waaronder deze. Hoe bijen actief met hun 'geweldige' banen wel niet zijn, leuk om te zien. Qua insecten wel leuke personages, de mensen aan de andere kant weer niet. Ook dat rechtendebat stukkie vond ik niet zo interessant.

Meer voor de kids. Bij mij blijft het bij deze.

Hele leuke en gezellige animatie film, kijkt lekker weg en verveeld geen seconde. En zeker niet te kinderactig, voor alle leeftijden geschikt.
Heb me er prima mee vermaakt

Zag het einde. Nie best.

Vermakelijke en kleurrijke animatiefilm waarin een bij een rechtzaak begint tegen de mensheid vanwege de honing. Een nogal voorspelbaar begin en ook het einde met het vliegtuig was overbodig. Verder zit de film vol met grappen waarvan een aantal flauwe maar toch meer gevatte (waarbij flink wat leuke woordgrappen, die je beter kunt kijken zonder ondertitels).

avatar van m1701
Leuke gewone niets bijzondere film.
Stemmen zijn leuk, het verhaal is leuk.
VOor de rest niets op aan te merken.
Leuk voor een keertje

avatar van DonOswaldo
Aardig wegkijkertje. Af en toe een leuke grap, degelijke voice-cast en ook leuke kleurtjes. Mocht misschien wat meer tijd besteed worden aan het contact tussen en de reacties van mensen voordat die rechtzaak tot stand kwam, maar afijn.

avatar van Grover
De beste grap kwam op het eind toen de mug als advocaat zei: Ik was altijd al een bloedzuigende parasiet. Het enige wat ik nog nodig had was een aktetas...

avatar van Ste*
Vind deze film ondergewaardeerd.

avatar van SnakeDoc
Vond dit weer eens een leuke animatie. Een paar hele sterke en flauwe grappen (sommigen wat verstopt) en redelijk verhaal.

Heb de Nederlandse versie gezien. Doe ik niet altijd, maar Barry B. Benson wordt daar volgens mij ingesproken door Jeroen van Koningsbrugge. Extra grappig natuurlijk.

Overigens wel ontzettend lelijke poster.

Toch 3,5 sterren voor de film! Echt vermaakt.

avatar van Dennis Evahi
Grappige film. Leuk gedaan, kijkt lekker weg.

*** sterren