The 40 Year Old Virgin (2005)

Alternatieve titel: The 40-Year-Old Virgin

Komedie / Romantiek
116 minuten / 132 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Steve Carell, Seth Rogen en Paul Rudd

Andy is een conservatieve, verlegen man en nog steeds maagd. Als zijn vrienden hier achter komen, doen ze er alles aan om hem aan de vrouw te krijgen. Andy speelt mee maar komt in de ene na de andere rampzalige situatie terecht. Totdat... hij een relatie krijgt met Trish, een vrouw met drie kinderen. 'Eindelijk', denken zijn vrienden, 'nu gaat het gebeuren!' Maar nee, Andy en Trish houden hun relatie voorlopig strikt platonisch...

mr_noname
Ik vond het wel een leuke film, vermakelijk voor een keertje meer niet...

avatar van Ziggy007
40 year old virgin... hoe beeldend kan een titel zijn?

Puberale plas en poep grappen?
Nee, dat viel mij heel erg mee. Gezien het uitganspunt dacht ik dat deze film gedoemd was om uit te monden in een tenenkrommend stukje cinema, maar het tegendeel bleek waar. Ik vond het een vrij 'volwassen' komedie. Laat ik het zo zeggen, niet een zo heel hoog American Pie gehalte. Terwijl ik dit zeg, bedenk ik mij dat dit ook komt omdat het gaat om mensen van een andere leeftijdscategorie, maar toch. Natuurlijk zitten er wel 'bepaalde wendingen' in zal ik maar zeggen, maar ik vond het allemaal vrij netjes.

Af en toe zaten er best leuke grappen (of momenten) in.
Als ik heel eerlijk ben, heb ik mij geen moment geërgerd...

Ik ga er natuurlijk niet hoger dan 3* voor geven.

Onder de categorie 'wegkijkfilm' (zonder ergeren).

avatar van gemaster
Een paar erg leuke dingen, maar op het einde ging het toch nog redelijk mis. De film duurt ook veel te lang. Dit is toch een typische film die na 90 minuutjes afgelopen moet zijn? Maar nee, dit moet weer dik 2 uur duren. Desondanks heb ik me redelijk goed vermaakt.

avatar van grid8400
toch wel leuke film, verwachtte er niet teveel van vooraf, maar erg meegevallen. Toch wel moeten lachen om bepaalde stukjes..

gewoon lekker kijken dus..

ik had er meer van verwacht, maar misschien had ik gewoon te hoge verwachtingen. Want eigenlijk is het een lekker luchtige en grappige film! Ben het er trouwens mee eens dat ie soms wat te lang duurt.

3,5 ster

avatar van Dennis Evahi
Een leuke film. Om bepaalde scenes heb ik smakelijk moeten lachen. Voor de rest geen diepgang maar dat kun je ook niet verlangen van deze film met het onderwerp. Funny movie. Luchtig & grappig, that's it!!!

***-sterren.

De duur van deze komedie is wel erg lang.
2 uur en 10 minuten voor een simpele komedie is een beetje teveel van het goede.
De humor is platvoers,zorgt aan het begin van de film nog wel voor een glimlach maar gaat na verloop van tijd wel irriteren. Het leukste eigenlijk aan de film is aan het eind
de musicalparodie.

Wat een draak van een film. 1,5 ster voor de moeite maar dat is eigenlijk al te veel. Behalve een enkele keer een glimlachje is er van humor geen sprake. De hoofdrolspeler is een van de slechtste 'acteurs' die ik ooit heb gezien. Er doet trouwens niemand mee die voor de acteursschool geslaagd is. Om de film - zo mogelijk - nog verder omlaag te halen is er aan het eind een stuk van de musical Hair ingebouwd. Dat completeerde het drama! Een hele kunst om ruim 2 uur wakker proberen te blijven.

M21
Met deze film heb ik me wel vermaakt. Natuurlijk is het ook wel weer een standaard komedie, maar ik heb er wel om kunnen lachen. Erg luchtig, wel grappig en eigenlijk ook wel iets te lang ja.

Toch 3,5 *

avatar van pjutter
Totaal onverwacht vond ik deze film in 1 woord GEWELDIG!
ik had verwacht dat dit weer zo'n standaard verhaaltje zou zijn over nerds en sex.
maar deze film verbaasde me echt en was weliswaar origineel in zijn genre!
zo veel (leuke / nieuwe ) grappen en maar weinig cliches.
4* vooral het swingende einde was heel grappig.
hij duurde misschien een kwartier te lang!!
voor de rest! TOP

Zo'n film waar je bij gaat zitten en in 't begin denkt: "hopelijk valt hij wat mee en kan ik eens lachen". Lage verwachtingen dus ... maar 'k vond hem erg goed meevallen! Vermakelijk ... plezante scènes ... toffe film. Voorspelbare prent met een eerder ongewoon einde dat er zwaar over was ... dat wél!!

Ik vond de film niet zo leuk als ik had verwacht. Ik had meer humor verwacht..

vermakelijke film, maar dat einde... :S ik moet er nog steeds van kotsen, zet 5 minuten voor het eind je dvd speler uit of loop de bioscoop uit, want dat wil je echt niet zien.

Wat een langdradige saaie film. 1 lachmoment als ze z'n haar eraf gaan waxen. Maar die sene had je ook al in de trailer kunnen zien.

Virginia1 schreef:

Precies ik vond het ook echt een hele matige slaapverwekkende film.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
We waren met z'n vieren naar de film gaan zien. Omdat de dames geen horror of thriller wilden zien, werd het maar een komedie (om geen romantisch gedoe te moeten ondergaan) De avond zelf was wel gezellig, maar deze film had niet perse gehoeven.

We (de jongens natuurlijk) waren een kwartier later in de zaal omdat het lang aanschuiven was bij het snoep. Blijkbaar hadden we niets gemist, en ik denk dat we beter tot het einde bij de snoep hadden blijven staan.

Veel verhaal is er niet, en het grootste deel van de grappen zijn tienergrappen over sex en toebehoren...

1,5 sterretje

ik vond hem eigenlijk best grappig... maar het sloeg ook nergens op en ik was een beetje meeligg die avond dus

3,5 sterren

avatar van otherfool
Even goedgemutst als grofgebekt; een leuke (zij het wat langdradige) komedie met een perfecte cast. De collega's van Andy zorgen nog voor de meeste gein, die rollen kon ik wel waarderen. Het zoetsappige einde dan weer wat minder... (hoewel ook weer niet erg storend).

Ik dacht overigens dat de schrijver/regisseur ook de hoofdrol speelde, hoe kwam ik daar nu op?

3*.

avatar van JudithE
Heb me rot gelachen daar in die bios. Kan ook zijn dat ik gewoon in zo 'n stemming was joh. Mijn verwachtingen waren niet al te hoog, aangezien het er allemaal een beetje cliché en voorspelbaar uit zag (trailers etc.), maar gelukkig viel hij érg mee. Daar blijft et dan ook bij.

een aardige flauwe film!! t leukste vond ik eigenlijk de bonus features op de (R1) dvd!!

Ik had meer van deze film verwacht... weinig verhaal..

B-film dus... krijgt van mij maar een 2*

Een film met veel platvloerse en flauwe (mannen)humor en dat is alleen met de titel al duidelijk. Maar ik zat in de bios, omdat m'n vrienden het wel leuk leken. Dus moest ik maar gaan kijken verder in de hoop ook dat het nog zou meevallen.

avatar van as
as
Verrassing deze film. Had er niet zo veel van verwacht behalve wat puberale poep en pies grappen. dat viel 100% mee. Ze zijn er wel maar dat staat in dienst van heel veel heerlijke dialogen (veelal geinproviseerd, naar horen zeggen en lezen). Deed me zelfs af en toe aan een Kevin Smith komedie denken (denk aan de werkplek waar en groot gedeelte van de film zich afspeelde) Misschien wat te ver doorgevoerd maar ik heb wel af en toe krom gelegen om sommige absurde situaties.

Dit had ik net even nodig.
3 1/2 *en

avatar van V
V
Wat As zegt. Ben blij verrast met deze leuke, aangename en redelijk platvloerse komedie. Steve Carrell is echt een geweldig komisch acteur. 3,5*

veel te langdradig!
ik kreeg het echt moeilijk voor deze film uit te zien!

avatar van V
V
ik kreeg het echt makkelijk achter deze film uit te zien.

avatar van Rianneke_Dan
Ik vond het opzich wel een leuke film met wel wat droge humor.
Maar nu ik hem heb gezien wil ik hem niet voor de tweede keer kijken.
En hij duurde voor mijn gevoel te lang!

Vanmorgen even gekeken, vond er niet erg veel aan. Paar grapjes waren leuk had er meer van verwacht. Maar goed genoeg om weg te kijken dat wel.

2.5 ster

een leuke lach film waarbij je zorgeloos kan genieten van wat leuke grappen die in deze film gemaakt worden.
sommige waren wel wat voorspelbaar maar evengoed een film die ik met mijn kids 14/ 15 jaar heerlijk heb van kunnen genieten

avatar van bebdn
Ik heb hem juist gewonnen bij Cineart, verwacht er niet te veel van, maar tav de investering kan niet misgaan