The 40 Year Old Virgin (2005)

Alternatieve titel: The 40-Year-Old Virgin

Komedie / Romantiek
116 minuten / 132 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Steve Carell, Seth Rogen en Paul Rudd

Andy is een conservatieve, verlegen man en nog steeds maagd. Als zijn vrienden hier achter komen, doen ze er alles aan om hem aan de vrouw te krijgen. Andy speelt mee maar komt in de ene na de andere rampzalige situatie terecht. Totdat... hij een relatie krijgt met Trish, een vrouw met drie kinderen. 'Eindelijk', denken zijn vrienden, 'nu gaat het gebeuren!' Maar nee, Andy en Trish houden hun relatie voorlopig strikt platonisch...

Toffe poster .

FisherKing
lol

AHWA
Het zou zo Ben Stiller kunnen zijn die de hoofdrol speelt.
Deze mijd ik maar.

avatar van Esteban
AHWA schreef:
Het zou zo Ben Stiller kunnen zijn die de hoofdrol speelt.
Deze mijd ik maar.

Oneens, hell, kan ik het zelfs nog meer oneens zijn? Ben Stiller is een non-talent, een ongrappig irritant ventje die het van de situatiehumor moet hebben en zelf niets toevoegt, aangezien hij -ironisch genoeg net als Zoolander- niet meer dan één 'typetje' kan neerzetten.

Steve Carell daarentegen zag ik laatst bij Larry King en ik moet zeggen dat de ontspoorde nieuwslezer uit 'Bruce Almighty' bijzonder grappig, neen, hilarisch (!) uit de hoek kan komen. Ook al blijft hij steeds opnieuw van hetzelfde vaatje tappen, de stijve hark met (gezichts)uitspattingen blijft gewoon grappig en onvoorspelbaar. He's also the reason I wanna see 'Anchorman'. Waarom horen we nu pas van de man?

avatar van jacobine_rodijk
Op Rottentomatoes.com en IMDb.com alleen maar goede recensies tot nu toe, ben erg benieuwd hiernaar geworden.

Deze film is geen 90 minuten zoals t hier aangeeft, maar 116.

avatar van Paco Delavega
Heerlijke platte "romantische" komedie, zonder overdreven sentiment. In tijden niet zo gelachen om een film. Steve Carell is hilarisch, maar ook de rest van de cast gaat lekker in deze film. 4*

Ranzig goed! 4 sterren.

avatar van djeebee
hijs van de daily show

avatar van Stuurloos
Lijkt me echt heel tof! Die ga ik zeker zien!

avatar van krabat
leuk, als je zo'n rol aangeboden krijgt.....

FisherKing
In de bios liet de trailer zo'n beetje alle hoogtepunten zien

Die Steve carell heeft een samengesmolten uiterlijk van Jim Carrey en Mel Gibsen en acteert als Ben Stiller!:-)

Leuke film! zeker een aanradar! Een leuke 'feel good' movie

Voor mij ****

Heerlijke film waar je wel van moet houden , heerlijke sex grappen en inderdaad waar je na afloop met een lekker gevoel de bioscoop uit gaat.

avatar van zeus
Leuke film die geen minuut verveeld... 3,5*

avatar van Bone*Thugs
vond hem echt leuk en heb veel gelachen....vele zeiden dat hij te lang duurde en daardoor te langdradig werd....vond ik wel meevallen! 3,5*

avatar van NERD
Ik moet zeggen dat ik Steve Carell in alle comedies waar hij in gespeelt heeft niet minder dan geweldig vind (Bruce Almighty, Anchorman). Kan dus ook niet wachten tot deze film volgende week uit komt.

avatar van Captain Pervert
Die poster is echt te melig

avatar van asheng
is een redelijke film. zitten leuke momenten in, maar neit echt dat ik om moet lachen ofzo. zitten ooks tukken in dat best wl deruit had gemogen...3 geef ik em

Moviestar
Totaal NIET leuke film!
Had verwacht dat de film wat anders zou zijn als de normale films in dit genre maar viel dat even tegen.
De gewoonlijke flauwe grappen en typetjes.
Ben er wel achter nu dat ik voor dit soort films te oud ben, echt verschrikkelijke scenes ook af en toe zoals
dat meisje wat zich met die douchekop in bad gaat bevredigen, waar gaat het in vredesnaam over.

Het enige wat ik ervan kan maken is 1*.
0.5 voor Steve Carell die een echte loser neerzet, en 0.5 voor de muziek.

avatar van SuperSideSwipe
Erg leuke en enigsinds aparte film.

Ik ging echt naar deze film toe met het idee dat het gewoon een 1,5 uur durende romantische standaard komedie zou worden. Maar was behoorlijk verrast.

Het was een erg interessante film, die het verhaal van Andy niet te overhaast, maar juist op een uitgebreide en interessante wijze verteld. Er zaten uiteraard wel een paar cliche momenten in, maar dat was nog redelijk beperkt.

Zijn 3 "vrienden" waren overigens ook erg grappige en aparte figuren.

Een komedie van dit soort waarbij de poging is genomen om er meer inhoud en diepte in te stoppen vind ik vervrissend. En vind dit daarom ook zeker een aanrader.

avatar van johanm3
Leuke film, alleen had ik meer echte leuke grappen verwacht. En dat viel een beetje tegen. Je zit wel de hele tijd met een smile op je gezicht om al die gesprekken die ze voeren met elkaar ( 3 "vrienden" en Andy ) en de acties van Andy

Blijf even zitten als de aftiteling loopt. Vond het bijna het leukste stukje dat ie begint te zingen/playbacken.

ik vond er niet zo veel aan vooral t laatste gedeelte vond ik ene beetje te lang duren...
het verhaal is wel orgineel

Dit is toch wel één van de saaiste films die ik ooit gezien heb, aan het begin dacht ik nog er zal nog wat leuks komen maar ik heb denk ik maar 2 keer gelachen...

Ik vond hem echt cool, helemaal dubbel gelegen.

Had ik ook wel verwacht met mensen zoals Steve Carell en Paul Rudd.

avatar van mkok
Nee, niet leuk ,..als ik andy zie, zie ik Michael Scott uit the office

Ik vond hem tegen vallen.

james.dean
Goede comedy, en vooral goede platte sex grappen. Steve Carell zet gewoon een erg goede grappige rol neer, van deze man gaan we nog veel horen!! Het verhaal is mischien wel wat standaard, maar door de verschillende personage's is het gewoon geweldig om tezien.

Remi
leuke komedie