The 40 Year Old Virgin (2005)

Alternatieve titel: The 40-Year-Old Virgin

Komedie / Romantiek
116 minuten / 132 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Steve Carell, Seth Rogen en Paul Rudd

Andy is een conservatieve, verlegen man en nog steeds maagd. Als zijn vrienden hier achter komen, doen ze er alles aan om hem aan de vrouw te krijgen. Andy speelt mee maar komt in de ene na de andere rampzalige situatie terecht. Totdat... hij een relatie krijgt met Trish, een vrouw met drie kinderen. 'Eindelijk', denken zijn vrienden, 'nu gaat het gebeuren!' Maar nee, Andy en Trish houden hun relatie voorlopig strikt platonisch...

Minder leuk als ik had gehoopt, behalve DIE 2 scenes dan. Gewoon een gemiddelde komedie 3***

Ook ik had veel meer verwacht van deze film. De grappen zijn aardig maar nooit echt geweldig. Bij sommige dialogen is het taalgebruik ineens heel grof en past niet bij de zoetsappigheid van de rest van de film.
2,5 *

nog niet gezien maar lijkt me harstikke leuk

Viel me erg tegen, flauw. In het begin denk je, leuk. Maar nee het werd steeds platter. Scenes werden gewoon uitgemolken, als het ook maar een beetje grappig leek werd het gewoon vervelend.

avatar van balosa
ik had er ook meer van verwacht, er zat maar weinig goede humor in, en het duurde en duurde maar, er kwam geen vaart in, helaas want er had meer ingezeten 2.5*

vond de film erg lang duren...zegt genoeg denk ik....

avatar van Captain Pervert
Ik vond hem erg leuk, ook erg herkenbaar. Ik werk zelf in net zo'n winkel en heb ook een hoop gadgets (ben trouwens geen 40 maar 23 en heb een vriendin ).

De film is trouwens 1 grote Panasonic reclame. Al komen er wel veel oude modellen TV's voorbij.

Vond hem erg goed en zeker de leukste komedie van de laatste tijd (beter dan Guess Who, bijv.).

4 sterren

RookWorstje
Zeker geslaagde film heb me rot gelachen

Goede film.
Meestal eindigen zulke films in van die liefdesslijmfilms, maar deze blijft lachen tot het eind.

Fantastische film. Er zaten erg leuke momenten in. Zeker de moeite waard.

!

Wat is het lang geleden dat ik dit soort film gezien heb. Het superstandaard generisch rom-commetje, dat zo graag door commerciële zenders aangekocht wordt als opvulling van een vergeten dinsdagavond.

Plat vertoon, totale non-film, uiterst ongrappig en saai, lomp, vervelend, dom, passieloos. Ware het niet dat er recente kutpopmuziek inzat zou de film zo 15 a 20 jaar oud kunnen zijn. Waarom maakt men deze rol-van-de-band films ?

Ik zie veel slechte films, en vraag mij vaak af wat mensen in een bepaalde film zien, maar dit soort oubollige troep mijd ik normaal als de pest. Nu weet ik weer waarom. Jammer van de leuke poster, past totaal niet bij de film.

0.5*. Waardeloos.

Na white chicks vind ik dit weer een hele leuke film. Lekkere flauwe humor waar je gewoon stomweg om moet lachen. Je zet je gedachten op nul en je hoeft er niet bij na te denken.

Zo'n film hoeft voor mij niet elke maand, maar zo 1 keer in het jaar.

Ok we hebben de film ook gezien. Ik, mijn vrouw en haar zusje van 15.

Alledrie vonden we het een verschikkeljik flauwe film waar we na 30 min toch echt al genoeg van hadden gezien. We hebben de film uiteraard uitgezien, maar het enigste wat we nog zagen was flauwe humor zonder ook maar iets van echte leuke dingen die er gebeurde. De film was simpelweg .... saaaaaaaii.................
een 2 van mij.

avatar van Bas17
Verschrikkelijk flauw en inspiratieloos, script in 2 minuten verzonnen gok ik zo. 0.5*

us_raider
De basislijnen wel, en dat was nog wel het positieve. Een 40-jarige maagd die als doel heeft om te ontmaagden. (Tenminste, dat doel hebben z'n collega's/vrienden)

Dat klinkt nog leuk...

Dexter
Het Eerste 30 minuten van film is wel interresant en grappig. Maat het zakt steeds weg. Beetje snel in elkaar gezet lijkt mij!! Dus een 3.

Ik vond deze film hilarisch vooral de scene met het borsthaar dat hij deed verwijderen Ik was niet echt in de stemming voor een komedie, maar werd er totaal in gebracht ****

avatar van Hilarious
Ik heb hem gisteren gezien in de bioscoop, er zaten heel wat leuke momenten in , echt hilarisch .

Op een paar komische momenten (die dan wel zeer grappig zijn) na, ik dit niet zo'n speciale film.

Voor mij 2.5.

wel aardig. film duurt te lang

leuke film, niet geweldig maar wel vermakelijk

Veel te overdreven, een echte tegenvaller!

Een meevaller, leuke film, 3*

avatar van De Knip
Niet meer dan aardig deze komedie. Echt dubbel heb ik niet gelegen. Ergens miste ik een chemie tussen bepaalde hoofdpersonen. Je zat echt te denken: Eh...leuke grap, maar....Het sloeg soms kant noch wal. Eerder flauw dan grappig:

**1/2

gisteren in de bioscoop gezien,erg leuk!!4*.

avatar van stan
Ik heb de film nog niet gezien, ik zou hem binnekort gaan kijken maar ben er niet aan toe gekomen ik ga de film denk ik vanavond kijken

avatar van stan
Ik vond er eerlijk gezegt niet zo veel aan, het begin was leuk maar na een uurtje vond ik de humor steeds minder worden

kleine 2.5*

Ben er gister heen geweest en heb echt moeite gehad om de hele film uit te zitten. Flauwe humor, en erg voorspelbaar. Jammer van het kaartje.

Duurt té lang, té weinig inhoud, een beetje belegen en wat flauw ook. Cliché maal tig, en zo kan ik nog even verder. 2*, voor een film die gemakkelijk 3.5* had kunnen halen.

Ik had er niet veel van verwacht.
Maar me toch laten meeslepen.

Mijn indruk:
Geregeld toch wel wat leuke humor.
Voor het overige een door de weeks filmpje zonder veel poespas.
Alleszins geen spijt van het avondje bios.