The 40 Year Old Virgin (2005)

Alternatieve titel: The 40-Year-Old Virgin

Komedie / Romantiek
116 minuten / 132 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Steve Carell, Seth Rogen en Paul Rudd

Andy is een conservatieve, verlegen man en nog steeds maagd. Als zijn vrienden hier achter komen, doen ze er alles aan om hem aan de vrouw te krijgen. Andy speelt mee maar komt in de ene na de andere rampzalige situatie terecht. Totdat... hij een relatie krijgt met Trish, een vrouw met drie kinderen. 'Eindelijk', denken zijn vrienden, 'nu gaat het gebeuren!' Maar nee, Andy en Trish houden hun relatie voorlopig strikt platonisch...

avatar van Minotaures
''Hope you have a big trunck, because I'm putting my bike in it.''

Wat een uitzonderlijke komedie.

Normaal gesproken zijn er komedies waarin sex, drugs en alchohol allerdaagse dingen in zijn. Bij Andy is de hele boel totaal niet.

Bijzonder verhaal voor een komedie en toch origineel. Carell is voor zulke films gewoon geknipt, hij kan met z'n personages lekker gek uitleven voor een camera met dit als resultaat. Er lopen ook bizarre personages rond, zoals zijn collega's en een handjevol mooie vrouwen.

Humor was af en toe geforceerd en alles behalve leuk, maar het heeft z'n momenten waar ik moest lachen. Standaard locaties; verschillende huizen, werkplek en clubs. Ik vond de huis van Carell wel tof, zo'n tekenfiguurverzamelaar en gamegek. Beetje overdreven, maar wel een leuk ingericht huis.

Er waren een aantal minpunten, zoals een aantal gebruikers ervaarden, duurde het veel te lang. 2 uur komedie is waaay teveel. Zulke films zijn goed om het voor 1,5 uur te draaien. Zo krijg je minder stukjes waar je verveeld en ingezakt naar zit te kijken. Jammer.

En bij het einde, die 2 gezongen liedjes, waar de heren halfnaakt rondhuppelden. Nogal overbodige liedjes.

Leuk voor een keer, maar afgezaagd en veels te langdradig voor een herziening.

slechte poster

avatar van mnrk
Blijft nog steeds een leuke komedie met een Steve Carell die heerlijk op dreef is.

Het verhaal is lekker grappig en de scene's die erin zitten zijn soms echt geweldig ....ook de overige acteurs die mee doen zijn dik in orde.
Gerry Badnop als Mooj was echt super ....

Onderhoudende komedie met leuke grappen, gekke situaties en een, op een of andere wijze vanaf het eerste moment, innemende hoofdrolspeler. Op zich blijft het een wat onzinnige film.

avatar van Dee Al
Ik zag deze film in de videotheek staan en dacht: 40 jaar, maagd, wanhopig. Het goede recept voor een goede comedy.

Ik huurde hem in de verwachting van mijn stoel af te vallen van het lachen, maar wat was ik teleurgesteld. Ik vond het verhaal zo slecht uitgewerkt. Slechts een paar scenes brachten een glimlachje op mijn gezicht en misschien heb ik een of twee keer hardop gelachen. Maar het geheel vond ik saai.

Andy was veel minder klunzig dan ik had verwacht en dat was niet grappig. Verder vond ik veel van de grappen dom en werd er slecht geacteerd. Ik heb de film halverwege afgezet. Later heb ik hem nog wel afgekeken, maar ook dat deel was niet grappig. Slechte comedy, vind ik, maar misschien waren mijn verwachtingen wat te hoog.

Goeddeels mislukte komedie met een paar hilarische momenten, maar veel te veel platte onderbroekenlol naar mijn smaak. De "adviezen" van de collega's in de winkel beginnen al vrij snel te irriteren, omdat het steeds meer van hetzelfde is; leuk bedoeld, maar niet echt grappig. Steve Carell is oké, maar dit is zeker niet zijn beste film. Dat geldt ook voor regisseur/producer Judd Apatow. Elizabeth Banks verdient betere films en betere rollen.

avatar van Zandkuiken
Nog eens herbekeken en toch wel een van de leukere binnen zijn genre. Veel grofgebekte humor, zonder dat de personages compléte karikaturen worden. Vooral de 3 collega's van Andy zorgen voor de nodige gein. Jammer genoeg wordt The 40 Year Old Virgin naar het einde toe veel te sentimenteel, iets wat veel van deze filmpjes de das omdoet. Ook niet elke grap is even geslaagd, maar alles bij elkaar toch wel een gezellige wegkijker.

avatar van tommykonijn
Ik moet zeggen dat dit een erg aparte komediefilm is. Steve Carrell is altijd wel leuk vind ik. Ook hier is hij weer goed op dreef. Ik heb toch wel verschillende malen moeten lachen met de film.

- De autorit met dat dronken wijf.
- Op het einde als Carrell door de vrachtwagen vliegt.
- De Hars-Scene (Aaahhhh! Kelly Clarkson, Ahhhh! I hate you. Stop smiling you Jerk!)
- Hope you have a big trunck, 'cause I put my bike in it.

Helaas waren andere grappen een beetje too much en niet grappig. Het kent inderdaad wel weer de formule van de romcom (twee mensen ontmoeten elkaar, ze krijgen ruzie en komen aan het einde weer bij elkaar). Daar keur ik een film niet op af, wél als hij de formule bevat en daarnaast geen leuke grappen en geen leuk plot bevat. Gelukkig bevat deze film die dingen wel. Ik kan nou niet zeggen dat ik het een topper vond, maar hij was toch zeker genietbaar om eens een avond gezien te hebben.

avatar van martijn011
Een goede film in haar genre!

Films met Steve Carell mag ik altijd graag zien omdat hij voor mij een favoriet acteur is in komedies.
Zo kon ik bijvoorbeeld ook erg hard lachen om Get Smart en redde hij in z'n eentje Dinner for Schmucks van de ondergang.

En ook in deze heerlijke komedie steekt hij er weer met kop en schouders bovenuit. Zijn rol is behoorlijk origineel en hij vult die echt goed in.
Heb diverse keren zitten schaterlachen.
De situatie op zich is al heel komisch. Een 40-jarige man die nog maagd is wil natuurlijk dat dit voor de hele wereld geheim blijft.
Echt iets om je inderdaad voor te schamen. Fantastisch dan ook dat z'n vrienden er achter komen en hem proberen te laten ontmaagden.

De film is echt super lekker weg te kijken ondanks de toch wel behoorlijke speelduur voor een komedie.
Zoals gezegd steelt Carell de show en zorgde ervoor dat ik met een big smile deze film aan het kijken was!

avatar van DBTim
Blijft een leuke film! De personages zijn behoorlijk cliché voor dit soort films (iemand waarbij z'n vriendin het heeft uitgemaakt. Een neger, een sul. Iemand met een grappig accent.) Het is allemaal weer aanwezig. Maar in deze film is dat helemaal niet storend. Vooral Carell, die de onhandige en gênante Andy speelt is bijzonder leuk. De scenes met het harsen en het ruziën met de condooms zijn echt geweldig. Paul Rudd is leuk, Seth Rogen speelt weer een typische Seth Rogen rol en heb ook flink gelachen om Mooj. "Go fuck a goat!"

Heb trouwens alleen maar de unrated version gezien en die is net iets te langdradig. Voor de rest een erg vermakelijke film!

avatar van Angelo2
Redelijk leuke comedie met paar leuke scenes (harsscene) en rare figuren. Had er alleen iets meer van verwacht want het uitgangspunt was wel leuk. 40 jaar en nog maagd. Heb me verder wel vermaakt.

avatar van Drezic
Zandkuiken schreef:

Je hebt deze film HERbekeken?

avatar van hjcool
Dee Al schreef:

Wat grappig, ik had precies hetzelfde!

avatar van K. V.
Lang geleden dat 'k deze nog eens had gezien, maar 'k heb er weer van genoten.
Enkele keren erg moeten lachen, ook met die speeddate-scène en ook wel met die kinky blonde dame Nog een leuke oneliner "Hope you have a big trunck, because I'm putting my bike in it.''
'k vond het een mooie mix van humor. Ook de cast deed het goed, al sprong Steve Carell er toch zeker uit.
Ondanks dat de film iets meer dan twee uren duurt, verveeld dit eigenlijk niet (wat wel redelijk uitzonderlijk is voor een komedie).
Een leuke komedie die zeker het her bekijken waard is. Een aanrader

Tjaa.. Het was wel grappig hoor, sommige stukjes maar het was ook best wel saai eigenlijk..
Buiten dat vind ik wel dat als je echt van comedy's houdt je hem toch maar een keertje moet kijken.

avatar van tommycool
soms was de film best saai, maar ik heb ook veel gelachen, en ik had ook geen problemen met de acteerprestaties van alle acteurs

Hele gekke grappige maar net wat te lange komedie,

erg origineel voor zijn soort dat levert zeker plus punten op

Ongedierte
Grappig hoor! En wat een leuke man is die Steve Carell, alleen om zijn gezichtsuitdrukking kan ik heel hard lachen. Hij speelde deze rol dan ook zeer goed. Vind het toch wel een originele komedie met grappige situaties. Uiteindelijk blijft het natuurlijk een hersenloze film maar vind het toch leuk dat ik hem heb gezien!

Voor de komedie genre een waardige 7/10

avatar van Zeriel
Ik vond Knocked up al zo'n flutfilm, dat ik deze gelijk maar in de prullenbak heb gegooid na 5 minuten.

Onderbroekenlol voor onvolwassenen.

avatar van DBTim
Tja.. wat verwacht je anders met zo'n filmtitel, een intrigerende documentaire over een 40 jarige maagd?!

avatar van Zeriel
Ja, de film voldoet geheel aan de verwachtingen van de titel. In die zin ben je gewaarschuwd.

Wat niet wil zeggen dat je geen goede film kunt maken over het onderwerp.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Productieve producer.

Steve Carell steelt de show als maagd op leeftijd. De humor is des Apatow en bevat dus voldoende puberale onzinnigheid. Doldwaze dialogen, uitstekende rollen van o.a. Rudd en Rogen en een aantal hilarische momenten maken van deze film een aanrader. De productieve producer maakt als regisseur een ijzersterk debuut met deze grappige komedie.

Zeer goed.

avatar van wendyvortex
Verrassend ingetogen seks-komedie neigt zelfs behoorlijk naar rom-com.
Paar jokes gaan flink de mist in (of zijn gewoon te flauw), maar toch 50% treft doel.
Vreemde mengeling van American cool (Sonic Youth- en Charles Manson-shirts) en toch een lichtelijk typisch moralistisch USA-tintje (mensen met porno in huis zijn potentiële serial-killers en eigenlijk is het wel erg goed om maagd te blijven voor het huwelijk).
Redelijk vermakelijke popcorn-movie.

avatar van Daan258
Erg leuke film met een hele goede cast.
Heb echt goed kunnen lachen om de onwijs flauwe grappen:P
Heerlijke comedy.

avatar van stultmeister
Ik had deze film al eens eerder gezien. Ik kon me de film niet echt herinneren, maar wist dat ik me er prima mee vermaakt had.

Nu ik de film vanavond weer herzien heb moet ik concluderen dat de film sterk begint. Het is leuk om Steve Carell in het begin te zien stuntelen als sympathieke 40 jarige man die graag zijn maagdelijkheid verliest.

Na een leuk eerste half uur, voel je het einde van de film (zoals logisch bij dit soort films) volledig aankomen. Op dat moment moet je nog anderhalf uur naar deze film kijken en slaat de komische film om in een leuke film, met een ERG traag verloop waardoor de film enorm in waarde zakt. Nu weet ik weer waarom ik me de film niet goed kon herinneren. Het duurt allemaal veel te lang. Met momenten erg grappig, maar deze film behoort niet tot mijn favorieten.

Toch 3 sterren.

avatar van Rodger
super komedie,..
echt af en toe dubbel gelegen,. zeker als je met een aantal mensen deze film kijkt,,..
3.5..

avatar van jumpstylemovie
Met een stickie achter de kiezen is dit een geniale film. Vooral dat liedje op het einde. Ze konden mij wegdragen

avatar van Dennis Evahi
Die harsscene is wel een klassieker te noemen. Geweldig!

Ik vond zowel de film als de acteurs ietwat zwakjes.

avatar van jippie2010
Zeer geslaagde comedy wat mij betreft.
Ben dan ook zeker een Carell-fan.
Regelmatig hardop gelachen
*4.0