The 40 Year Old Virgin (2005)

Alternatieve titel: The 40-Year-Old Virgin

Komedie / Romantiek
116 minuten / 132 minuten (unrated version)

geregisseerd door Judd Apatow
met Steve Carell, Seth Rogen en Paul Rudd

Andy is een conservatieve, verlegen man en nog steeds maagd. Als zijn vrienden hier achter komen, doen ze er alles aan om hem aan de vrouw te krijgen. Andy speelt mee maar komt in de ene na de andere rampzalige situatie terecht. Totdat... hij een relatie krijgt met Trish, een vrouw met drie kinderen. 'Eindelijk', denken zijn vrienden, 'nu gaat het gebeuren!' Maar nee, Andy en Trish houden hun relatie voorlopig strikt platonisch...

®Tc schreef:
maar de humor blijft achterwege. De leeftijd dat ik nog kon lachen met sexwoordjes en blote tieten liggen nu toch al ver achterwege. Ook de scènes die normaal gezien de film zouden moeten maken floppen. Die ontharingscène, de porno-doos, You know how I know your gay, tja... totaal ongrappig.

Hoe kun je nu op een leeftijd komen dat je zulke zaken niet meer grappig vindt....?
Een scheet laten, iemand die onnozelweg over zijn eigen voeten strompelt, dat waxen, hilarisch toch....? Als je dat als volwassene niet leuk meer vindt vrees ik voor het ergste, dan staat je nog een lang en saai humorloos leven te wachten

avatar van ®Tc
Near_Dark schreef:

We hebben blijkbaar een andere smaak van humor. Ik verkies de zwarte en sarcastische humor boven de typische Benny Hill-humor.

avatar van Near_Dark
Hmmm, zover had ik niet gedacht...
Ik zie ook graag sarcastische en bijtende humor, even graag als de boertige versie. Allez, er is nog hoop dat het goed komt

avatar van movie fan
goede film , met een geweldige en perfect voor deze rol Steve Carell.
verhaal was goed en grappig , de rest van de cast valt mee , maar Steve Carell maakt veel goed , 4.5 sterren .

Verhaal was goed,goed uitgewerkt.De grappen waren goed kan wel altijd beter.Maar gewoon een goed film met een 8 als cijfer.

avatar van AjaxRulezzz
Mooie komedie, ik kon wel lachen terwijl ik deze film zat te kijken.

avatar van Vinokourov
Onderbroekenlol uit de Apatow-stal. Paar keer hard moeten lachen, dat dan weer wel.

avatar van 1311811
Ook al was hij langdurig, hij was niet langdradig

avatar van Minotaures
Ik ben het inmiddels een beetje vergeten. Ik zal deze eens moeten zien en mocht die mij beter bevallen, denk ik dat ik hem zal aanschaffen. Zal wel leuk staan, naast Bruce Almighty en Evan Almighty.

avatar van canciser
Carell past eigenlijk alleen maar in The office, voor de rest is hij irritant om naar te kijken

avatar van Richard_Voorhees
Stel vrienden, krat bier erbij en gaan. Erg leuke komedie om eens een avondje mee te vullen.

Eindelijk weer eens een lachfilm waar ik ook erg om moest lachen. Vooral de eerste drie kwartier. Ik vind wel dat een lachfilm max. 1,5 uur moet zijn. Deze twee uur is net iets te veel van het goede.

avatar van Justinw
Gister gezien op de televiesie. En toch wel een aardig filmpje. Steve Carrel is gewoon geschikt voor deze rol. En heeft die nerd achtige uitstraling al mee. Leuke cast ook. Malco, Rogen en Rudd. Zijn ook prima te verteren. En dit resulteert in een leuke filmpje. Paar geslaagde grappen, al is het meeste wel gewoon onderbroekenlol.

Paar minpuntjes, de speelduurt is iets aan de lange kant. En als die ...reclames er dan ook nog eens zijn. Merkte wel dat ik me flink irriteerde. Volgens mij ook de eerste film deze maand die ik via de commerciele tv keek, rest was uit de collectie, film1 of pindakaas.
2e minpuntje was dat de film op sommige momenten iets inkakte.

Maar toch een zeer geslaagde komedie.
* * *

avatar van Near_Dark
Bij deze zou ik alle filmfans een goede raad willen geven.
Als je een film opneemt van de commerciële tv, met reclameblokken ertussen, neem die dan op op een Harddisc-recorder zodat je achteraf de reclame er van tussen kan knippen. Anders zijn die films niet om aan te zien ! Een film moet je ALTIJD ononderbroken bekijken, zoals in de cinema. Hoogstens eens op pauze zetten om naar het toilet te gaan of iets om te drinken/knabbelen te gaan halen.

Ik zou zelfs meer durven zeggen. Heb je een film gezien die regelmatig werd onderbroken door reclame...? Stem er hier dan niet op, want je hebt hem niet bekeken zoals het hoort !

Ja ja, ik weet het wel, zulke apparatuur kost allemaal veel geld... Maar als filmfan die het de moeite vindt om hier zijn mening achter te laten moet je er iets voor over hebben hè...?

avatar van Justinw
Near_Dark schreef:

Uhm nee, maar het is wel irritant. Maar als ik live kijk kan ik er weinig aan doen. Maar ik ga nu weer lekker een dvd'tje kijken

Heb goed en wel één keer gelachen. Dus één ster. Voor de rest kon ik er alleen maar flauw om glimlachen. Niet genoeg om het een comedie te noemen. Meer een drama met wat komische elementen.

Heb er wel goed mee gelachen. Verbaast me dan ook een beetje dat ie hier een redelijk lage score krijgt, maar goed... ieder zijn smaak natuurlijk

avatar van Riddierid
een 3 in films is best wel goed, maar ik snap wat je bedoelt ik vond hem zelf ook erg leuk.

avatar van Tha-Joker
Gewoon een supervermakelijke film. Geen stress en een happy end

avatar van AC1
AC1
Zeer geestig maar een minder goede film dan Knocked Up.

avatar van NickDG
Erg grappige film. Ik heb eerst 18yr Old Virgin gekeken, en na die film vreesde ik dat het een saaie film zoou zijn. Gelukkig is het niet zo...

88Fabian
wat een verschikking deze film zeg,te typisch.

Gay gay gay,fuck fuck fuck,dick dick dick.Mja da was het zowat in deze film eigenlijk.Vond hem niet rot slecht maar ook niet goed.Lachen heb ik niet vaak moeten doen.Misschien een paar keer.

avatar van panjoe
Gisteren voor de zoveelste keer gekeken, dit blijft voor mij wel één van de betere komedies van de afgelopen paar jaar . De grappen vind ik, in tegenstelling tot Svenniboyke, vaak erg subtiel, goed bedacht en scherp, en dit wordt ondersteund door het geniale acteerwerk.

avatar van dave
Plat, flauw, afgezaagd, standaard, maar uiterst vloeiend in dialoog en een hele resem aan charismatische, boeiende personages omvattend, allen vertolkt door enthousiaste acteurs. Iedereen lijkt met volle overtuiging in het verhaal te zitten en geeft zonder veel moeite een originele draai aan het anders clichématige liefdesvertelseltje. Humor van de bovenste plank. Weinig doordacht, maar uitstekend als zijnde no-brainer. Alvast stukken beter dan in de gemiddelde RomCom.

Toch een halfje erbij na deze herziening. Lekker ongegeneerd lachen en genieten van de innemende acteerprestaties.

3,50

naert
leuke film een leuke komedie

avatar van Rickazio
Hoop dat de naam van deze film niet op sommige mensen die hier reageren slaat

TMP
Typische Carrell-film. Geen geweldige komedie, maar heb toch wel enkele keren gelachen, toen ik hem voor het eerst zag.

avatar van A bag of sand
Duurt te lang, maar toch erg grappig..De zin van "when you feel a womens breast, it feels like a bag of sand" blijft geweldig: thumbsup: