Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Shane Black
met Robert Downey Jr., Val Kilmer en Michelle Monaghan

Wanneer kruimeldief Harry Lockhart (Robert Downey jr.) op de vlucht slaat na een mislukte overval, loopt hij per ongeluk bij een casting voor een misdaadfilm naar binnen. Zo wordt hij meegenomen naar Hollywood voor een echte screentest en wordt daar door zijn producer voorgesteld als het nieuwste 'snoepje van de maand'. Ter voorbereiding op de screentest moet Harry meelopen met privé-detective Perry van Shrike (Val Kilmer), door de meesten Gay Perry genoemd vanwege zijn homoseksuele geaardheid. Als crimineel die zich voordoet als acteur die zich voordoet als detective komt Harry in contact met Harmony Faith Lane (Michelle Monaghan). Via deze weinig succesvolle actrice raken Harry en Gay Perry betrokken bij een moordzaak die hun eigen levens wel eens in gevaar zou kunnen brengen.

avatar van Quentin
Jammer dat deze maar zo beperkt draait .... wordt wachten op een dvd.

Lekker los en fris. Heb me uitstekend vermaakt.

avatar van predator
Dé comebackfilm na Pulpfiction. 3 oude B-sterren keren op een hilarische wijze terug. Knotsgekke wendingen en dialogen en veel acteerplezier. Voor de mensen die houden van een combi van Lethal Weapon en Tarantino-films. Absolute hoofdrol voor de "vinger".

He milio,

Mag ik je er nog wel op wijzen dat de titel van deze film verwijst naar een liedje dat is geschreven naar aanleiding van de eerste Bond-films? Een wetenswaardigheid als dat moet een kenner als jij natuurlijk te alle tijden paraat hebben. Verbluf anderen met je grenzeloze kennis.

Groeten,

De Duitsers, meer specifiek: L' Allemand de la rue de la France

avatar van Goodfella
Smakelijk gekruide gebakken lucht.

avatar van Co Jackso
Zker een aanrader en één van de beste films van 2005. Veel goede grappen, en een handvol mislukte grappen. Voor die stukken met Downey jr. als verteller waren top.

avatar van RemyBl
Robert Downey jr. is zeer sterk in deze volgeladen sneltrein van een film waarbij ik halverwege de draad van het plot kwijt was. Aan de ene kant hoeft dat geen probleem te zijn, maar het zorgt er wel voor dat ik een beetje losse scenetjes zit te kijken. Daarnaast is de film naar mijn mening een beetje te volgeladen. Zoveel grappen, actie, romantiek en drama, volgepropt met snelle dialogen dat het eigenlijk een beetje teveel wordt om een identiteit te krijgen.

3 *

avatar van BLaCkMamBa
Erg goeie film, aanradertje voor iedereen (mee kijken gewenst 6+ )
Leuke opzet van een buiten de film geplaatste 'verteller'. Meestal begeeft de verteller zich enigzins in de film of het verhaal zelf (american beauty e.d.)
Ik heb nog weinig tot niets gezien van Downey jr. maar hij bevalt me goed, lekker relaxed acteerwerk

Meesterlijke en originele film! 5*

Zeer goede film, leuk in elkaar gezet en dus een goed verhaal. De nodige actie is goed verzorgd en de humoristische momenten zijn zeeer goed uitgevoerd!

Een van de betere films die ik in de bios gezien heb.

Een goede film, alleen jammer van de zogenaamde humor stukjes erin.
De trailer op www.pathe.nl ziet er heel goed uit en helaas viel dat een beetje tegen. maar toch nog een 3.5.
Lorenzo

avatar van De GeuS
Misdaad, thriller en comedy inéén. Een erg lekkere film met prima rollen van Downey, Kilmer en Monaghan; dikke 3,5*

Erg leuke film... Wat jammer van dat einde zeg.. Ik vond em zo leuk, hadden ze die laatste 5 min. maar weg gelaten.. maar ach, zo was die ook nog leuk. Laat ik is positief zijn, 4,5*

avatar van hannes64
leuke , harde met humor overspoelde actiefilm.
Downey op z`n best...eveneens Kilmer.
Je kunt echt zien dat ie van de hand van shane black is.( trouwens ook nog z`n eerste regie )
Doet me een beetje denken aan lethal weapon...kerst...actie ....en aparte humor.
Deze was ècht leuk....leuke scene, als ie even naar de wc moet en per ongeluk over `t lijk heen pist van de schrik..
en natuurlijk die vinger.

avatar van Jason28
Ik ga hem zo kijken, pffff ik hoop echt niet dat ie op Lethal Weapon lijkt, dat vond ik zo`n budfilm! we zullen zien.

avatar van Quentin
Erg leuke film, goed gemaakt, prima cast en bijzonder grappig. 4*

avatar van Jason28
Niet mijn genre film, heb hem uit gezet. Ga hem dus ook niet raten. Die amerikanen hebben vaak zulke domme humor.

avatar van davidov
Jason28 schreef:

Film had nou niet echt de gewoonlijke hollywood humor vond ik.

avatar van grid8400
leuke film!! aanrader! 3,5 / 4*

Quentin schreef:
Erg leuke film, goed gemaakt, prima cast en bijzonder grappig. 4*

Heerlijke film is dit!!!!!

ik heb me dood gelachen tijdens deze film, vooral bij het stukje waar harry 1 kogel in zijn pistool doet om die slechterik bang te maken maar bij het eerste schot al raak is.

verder goed geacteerd van Val Kilmer en Robert Downey.

4 *

Redlop schreef:

Inderdaad. Het is denk ik juist de bedoeling dat je de draad compleet kwijt raakt.

Dat is ongetwijfeld de bedoeling. Best een grappig idee trouwens. De concentratie wordt zo meer gefocussed op de dialogen en de acties van de hoofdrolspelers. Ik vond het een behoorlijk gevatte film. 4*

avatar van argus
fruitvlieg schreef:

Ik denk dat het ook geintrapperij is om het plot zodanig warrig te laten dat er niet uit te komen is en het is ook niet belangrijk. Het is op zich een grap om erom te lachen dat er überhaupt niet uit te komen is, een ironische bevestiging van de regisseur die niets onbenut laat. Het gaat tenslotte om de humor die er in de meeste scenes daadwerkelijk aanwezig is.
Grappig zo'n film er tussendoor. 4*

Ik hou niet zo van films waar je de draad steeds kwijt bent.. er zaten wat leuke scenes in ...maar verder dan een paar glimlachen kwam ik niet.... waarschijnlijk een Beetje een te hoog verwachtingspatroon na al die lof hier...
Wel genoten van Downey ... jammer dat hij niet meer films maakt...

hele leuke acktie comedie.3.0*

avatar van janhero
Hmmm, deze film wil graag anders zijn maar ik krijg het idee dat er veel gejat is van andere films. Wel leuk maar het is het net niet helemaal. Leuke scenes met wat glimlach humor maar meer ook niet. 3*

avatar van mikoz
Lekkere apparte vlotte film.

Film begint erg vaag en het is maar raden waar het overgaat , als het eenmaal een beetje duidelijk blijkt te zijn kijkt hij iets makkelijker weg alhoewel de film niet echt een vast plot heeft. Wel is de film zeker erg amustant heeft mooie plaatjes en goed acteerwerk. Kilmer en Downey Jr zijn een mooi koppel en Michelle Monaghan spetterd toch wel het doek af.

Helaas mist de film wat verhaal maar door de aparte stijl van de film is het toch weer een vervrissende kijkervaring.

Krappe 4*

Ok, ik kreeg hier toch serieuze "Pulp Fiction" flashbacks. Enne, die film vond ik fantastisch. Ik zou toch willen zeggen dat ik KKBB bijna net zo goed vond. De humor is geweldig en de fast-paced actie werkt erg goed voor deze film.

Ik lag letterlijk onder mijn stoel van 't lachen, wanneer Downey JR russisch roulette wil gaan spelen met die grote kerel. En Killmer als homo, meesterlijk !

Wat mij betreft, 4*

prospero schreef:
Ok, ik kreeg hier toch serieuze "Pulp Fiction" flashbacks.

ik vind deze film zelfs beter als pulp fiction... maar dat is mijn mening