Kiss Kiss Bang Bang (2005)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Shane Black
met Robert Downey Jr., Val Kilmer en Michelle Monaghan

Wanneer kruimeldief Harry Lockhart (Robert Downey jr.) op de vlucht slaat na een mislukte overval, loopt hij per ongeluk bij een casting voor een misdaadfilm naar binnen. Zo wordt hij meegenomen naar Hollywood voor een echte screentest en wordt daar door zijn producer voorgesteld als het nieuwste 'snoepje van de maand'. Ter voorbereiding op de screentest moet Harry meelopen met privé-detective Perry van Shrike (Val Kilmer), door de meesten Gay Perry genoemd vanwege zijn homoseksuele geaardheid. Als crimineel die zich voordoet als acteur die zich voordoet als detective komt Harry in contact met Harmony Faith Lane (Michelle Monaghan). Via deze weinig succesvolle actrice raken Harry en Gay Perry betrokken bij een moordzaak die hun eigen levens wel eens in gevaar zou kunnen brengen.

Zoo na kiss kiss eerst na een half uur uitgezet te hebben, heb ik hem nu in mijn eentje op mijn werk gekeken. Dat werkt gelijk een stuk beter!

1 van de beste films die ik de laatste tijd heb gezien. Hoeveel absurde dingen kun je in een film stoppen?! Hilarsiche grappen en soms misselijk grof. Veel minder vermoeiend dan de meeste misdaad-komedies(zoals pulp fiction). Bijna geen saaie scènes, klein beetje gepast sentiment. Wereldse dialogen en een aantal one-liners die echt te scherp zijn. Niets dan lof!!

4,5* voorlopig en plekje 10. Snel weer herzien

I'm an actress

avatar van james_cameron
Tja, ik vond het allemaal vrij vermoeiend, dat spervuur van gemompelde gevatte one-liners en die hippe postmoderne voice-over. Stijlvol gefilmd en leuk gespeeld, maar het verhaaltje is behoorlijk belachelijk en de humor meestal vergezocht. Af en toe een rake grap, maar er is veel te weinig inhoud om van deze wanna-be Last Boyscout (niet geheel toevallig ook geschreven door Shane Black) een leuke film te maken.

avatar van FillumGek
Heerlijke film! Eigenlijk is hier niks mis mee. Hij kijkt heerlijk weg en is echt vermakelijk. Al is het alleen al vanwege Robert Downey Jr., die hier subliem werk afleverd en werkelijk grappig is. Hij zet perfect de rol van sulletje neer. Zijn gedrag, manier van praten en gelaatsuitdrukkingen maken hem de sterspeler van de film!

Ik vond de film erg komisch dus. In tegenstelling tot andere had ik weinig actie verwacht en dus viel het niet tegen. Het is eigenlijk precies wat ik verwachtte.

Lekker fris geacteerd, mooi camerawerk en toch nog een best ingewikkeld verhaal. Vind ik dan, soms kon ik er even geen touw meer aan vastknopen en weet na het bekijken nog niet precies hoe alles zit.

Er zitten ook verschillende leuk quotes in. Eén van de leukste vond ik
- Don't worry, I saw Lord of the Rings. I'm not going to end this 17 times.

Voor nu vier sterren. Na een keer herzien kan het wellicht verhoogd worden. Aanrader!

avatar van Mug
Mug
Eindelijk weer eens een Amerikaanse film met geslaagde humor. Van uitermate intelligent tot uitermate plat, twee uitersten die genadeloos goed kunnen samengaan (ik noem nog even Sideways als ander voorbeeld). Te veel makers durven dit blijkbaar niet aan, het is het een of het ander.

Film met ballen die gelukkig en boven verwachting goed uitpakte. Na de uitspraak 'I was wetter than Drew Barrymore at a grunge club' kon je me opdweilen. Plezier dat van de gehele film afstraalt. Aanrader, tenzij je Gloria Gaynors I Will Survive niet kan uitstaan. Ik ga voor de megascore, 4,5*. Vertaling: aanrader.

Inderdaad geweldige film dit!
Heel inventief script met een achtbaan aan verrassende wendingen. De humor is sarcastisch en Robert Downey Jr. is fenomenaal.
De film is een parodie op misdaadfilms, film-noirs en Hollywood.
Val Kilmer met dik hoofd a la Travolta is ook erg geestig hier.
Michelle Monaghan, nooit van gehoord, maar die wil ik wel vaker zien.
De laatste 20 minuten zakt het verhaal teveel in. Er gebeurt wel veel, maar het gaat eigenlijk nergens meer over.

Een ontzettend leuke film. De gebeurtenissen in de film volgen elkaar in een hoog tempo op, zodat het net lijkt alsof je in een achtbaanrit zit. Er zit veel humor in de film en Downey Jr zet een fantastische rol neer, terwijl Kilmer en Monaghan ook zeer goed acteren. Ik heb deze nu al meerdere keren gezien en hij blijft elke keer geweldig. Eén van mij favoriete film en dus 5 sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film zit deze maand bij de Belgische uitgave van Film Valley. Meteen gekocht en absoluut geen spijt van gehad. Snedige sarcastische humor in de stijl van Big Lebowski of Fargo. Lang geleden dat een humoristische film mij al snel in de film een glimlach deed toveren en daarna vele malen heeft doen lachen. Ik wist niet wat ik van de film moest verwachten, dus ik had ook geen vooroordeel op de film. De acteurs spelen zelf ook met plezier en zorgen voor leuke interactie met elkaar. Zelfs de moppen rond Gay Perry (Val Kilmer) vallen niet in cliché moppen maar komen origineel uit de hoek.

avatar van Leland Palmer
Heerlijke film met een dosis geweldige humor. Nooit geforceerd, maar bij vlagen toch echt briljant. Strak script en een geweldig plot vol nonsens. Robert Downey Jr. is werkelijkwaar briljant en Val Kilmer mocht er ook zeker zijn. Samen weten ze geweldige dialogen vol met onzin te produceren, prachtig gewoon. Monaghan is een lekker wijf trouwens en past precies in het plaatje wat mij betreft. De scene dat Downey over dat wijf heen pist in de douche is briljant; ik heb echt slap gelegen van het lachen. Soms komt het allemaal een beetje rommelig over, maar over het algemeen is dit toch een prima film die echt in een supersnel tempo voorbij vliegt.

avatar van maxcomthrilla
De voice - over die zich terstond even richtte tot het publiek en de New Yorkers even apart toesprak om van de gordijnen af te blijven, opdat ze het verhaal niet meer zouden begrijpen, was echt geweldig.

Zo heerlijk cynisch als deze opmerking was, bleek niet de hele film dit hoge niveau vast te kunnen houden. De vele plotontwikkelingen konden mij niet deren, dat er geen touw aan vast te knopen viel was overkomelijk en hield alles gedurende de film interessant. Net zo als de lijken die op willekeurige plekken op leken te duiken voor vele komische noten bleven zorgen.

Verder had ik een beetje last van het ' afglij systeem '. Het was allemaal wel aardig om te zien, maar dankzij het hoge tempo maakte alles nooit echt een blijvende indruk in mijn vizier, terwijl ik ook nooit werd meegenomen alsof ik in een rollercoaster was beland, daarvoor was het hoge tempo niet consequent genoeg. Wel een film, die bij herziening wat meer plezier zou kunnen ontketenen bij mij. 3,5*

avatar van sinterklaas
Zalige actiefilm dat ook veel plaats heeft voor een potje heerlijke cynische, harde en scherpe humor. Val Kilmer en Robert Downey jr zijn een perfecte onhandige duo samen met nog zo'n vrouw der bij. Ook leuk is hoe deze film verteld word: Het is dan een soort film in een film met zo af en toe wat pauzes erin en terugspoelingen met de voice overs van Harry Lockhart. Val Kilmer is ook weer terug met een prachtige rol van Perry Shrike alias Gay Perry.

En samen maken ze van deze onzinnige harde buddyfilm een compleet feest en dan die Harmony nog op sleeptouw derbij. Deze film heeft eigenlijk iets weg van The Big Lebowski, Analyze This, Lethal Weapon en uiteraard Pulp Fiction. Het heeft ook een beetje van alles in zich: Actie, vlijmscherpe humor en een vleugje drama. Gewoon helemaal mijn ding.

Fun van de bovenste plank.

Een cynische klucht, las ik in een recensie. Een juiste typering. Bedrieglijk, luidruchtig, patserig, maar nooit helemaal overtuigend.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Ietwat chaotisch en vreemd filmpje die de vaart er enigszins inhoud. Met sterke rollen van Downey Jr. en Kilmer en doorspekt met leuke humor. De dialogen zijn soms hilarisch. Goed.

avatar van stephan73
Ik ben niet gek op nieuwere Hollywoodfilms, die proberen cool en hip te zijn. Zo was ik bijvoorbeeld niet te spreken over Running Scared.
Maar blijkbaar bestaan ze nog. Grotere Hollywoodfilms, die op een leuke (en originele) manier actie, misdaad en humor weten te mixen.
Kiss Kiss Bang Bang (die ik toen hij in de bioscoop kwam verwarde met de Italiaanse Kiss Kiss Bang Bang uit 1966), is zo'n film. Leuke humor, goede actie, spanning en twee goede hoofdrolspelers.
Vooral dat laatste zal voor mij doorslaggevend zijn geweest, omdat zonder Robert Downey Jr. en Val Kilmer de film misschien minder geslaagd zou zijn geweest.

Nou ik deze leuke film heb gezien, hoop ik iets vaker dit soort films op mijn pad te treffen.

avatar van schram101
Leuke film! Het verhaal is vrij gecompliceerd maar goed uitgewerkt. De acteurs en dan vooral Downing Jr en Michelle Monaghan acteren goed en de laatst genoemde zelf ijzersterk. Vond dr heel goed bezig! De combinatie komedie misdaad is erg geslaagd en is een leuk genre!

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Geinige film, komt op het eerste gezicht over als een Hollywood misdaad/actie filmpje maar blijkt veel slimmer, lomper en minder braaf en dat is leuk!

Robbert Downey Jr is goed op dreef als de cynische New Yorkse kruimeldief, uit zijn element tussen de Glitter & Glamour van Hollywood zijn onmogelijke partner is de homo detective Gay Perry een local boy uit de Hills van Beverly. Een bijzonder geestige rol van een eveneens lekker bezig zijnde Val Kilmer. De leading lady heeft benen die tot de hemel reiken dus daar zal je mij ook niet over horen klagen Ik had het idee dat er toch wel veel lol gemaakt moet zijn op de set het komt me allemaal erg relaxt over en het komt de chemie zeker ten goed.

De film is vooral een soort vreemde kruisbestuiving tussen eerbetoon en parodie op de film-noir. Het verhaal sprint van de enen twist naar de andere maar is in zijn geheel toch zeker goed te volgen. De kijker wordt dan ook letterlijk mee op sleeptouw genomen door de hoofdrolspeler die regelmatig het publiek toespreekt. Regisseur en acteur in kwestie moeten daar wel talent voor hebben maar het kan heel leuk werken (zoals hier dus).

De script en montage truukjes die worden toegepast doen het prima en komen nergens geforceerd of ongepast over. Het geeft het geheel wel een frisse kijk. De humor is uitstekend, beetje cynisch maar weer niet te en soms ook wat plat, verder niets mis mee. Het einde begon wel erg melig te worden trouwens.

Charmant filmpje, goede 3.5*

avatar van josseheijmen
Ik vind het niet veel, dit.

1e ziening van Kiss kiss bang bang.

Een film waar bar weinig van blijft hangen.
Komt op mij over als formule-film zonder echt hart.

Ja, best geinig hoe Downeyjr zich frequent wendt tot de kijker. Waar hebben we dat eerder gezien. Dit vermocht bij gezelschap en mij niet meer op te roepen dan een flauw glimlachje. Bij lange na niet voldoende om f overeind te houden.

Wat me bijstaat is een dode zonder slipje aan. En een enge oneerlijkerd (vader?), Dexter genaamd? Een lijk waar Downeyjr op staat te pissen.

Het enige dat me wel interesseerde is het gegeven van jongen verliefd op meisje, beste vrienden maar meisje wil niets méér met jongen.
Leuk wanneer ze elkaar dan na jaren weer tegenkomen en het erop lijkt dat jongen's wens toch nog in vervulling gaat.

avatar van Near_Dark
Whow, where to begin....?

Het is eerst zo'n verwarrende film, dat ik dacht dat ik te dom was om te kunnen volgen, maar dat loopt snel vlot en het wordt een écht goeie actie-komedie, zeker de moeite om meermaals te bekijken.

Da's écht een film voor de filmfans onder ons, zoveel verwijzingen naar andere films kom je zelden tegen in één film, en er komen meerdere hilarische scenes in voor, die wil je zeker nog eens terugzien !

Ik geef hem maar 7/10, omdat hij in't begin nogal verwarrend overkwam...

avatar van huVILEub
Leuk maar wel een beetje moeilijk scenario, goede acteurs. Grappig hoe het is opgebouwd. Erg goede mix van misdaad en komedie. Leuk voor een filmavond!

avatar van wwelover
Erg vermakelijke film, met een zeer goed verhaal vol met leuke twists, waardoor het verre van voorspelbaar was. De humor is ook erg goed, komt natuurlijk vooral door Downey Junior. Zitten een paar erg sterke scenes in zoals met de Russische roulette. Enige wat erg vervelend was, en heel erg overbodig was, was het toespreken van de kijkers. Ik kan er niet tegen als ze dat doen in de film, net als in Whatever Works. Het is een film, en ga niet doen alsof het een film is. (If you get my point)

Sterke cast, natuurlijk Robert Downey Junior weer die geweldig speelt. En ook Val Kilmer laat zien dat hij wel degelijk kan acteren. En ook de bijfiguren zijn prima gecast.

Ik twijfel, maar voorlopig 3.5*

avatar van Spetie
Leuke en vlotte misdaadfilm, die op een geinige manier verteld wordt, boordevol sterke en grappige dialogen en een duo (Downey Jr en Kilmer, die elkaar perfect aanvoelen en ook aanvullen. Downey Jr is het afgelopen jaar geklommen op mijn lijst van favoriete acteurs en bewijst hier wederom over komisch talent te beschikken. Verder kent de film een aantal aardige shots en genoeg leuke situaties. Die Michelle Monaghan is trouwens een erg aantrekkelijke vrouw, maar dat terzijde.

avatar van maerk
Geniale voice over.

Kiss Kiss Bang Bang moet het hebben van de geweldige humor en de geweldige Downey Jr. Ik heb me kapot gelachen bij sommige scènes. Downey Jr. speelt weer uitstekend, hij is geschikt voor dit soort rollen. Het leukste van allemaal is de voice-over die zich direct tot de kijker richt. Geweldig en enorm leuk, mag zich meten met de voice-over van Fight Club. Helaas is het verhaal een beetje slapjes en niet zo boeiend.

Erg leuk, 3,5*.

avatar van Turkeyloverz
Wow, wat een meesterwerk! Vooral het camerawerk en de cast is echt om van te smullen. De constant heersende hoog tempo, het absurde maar zeer leuke verhaal en de gekke voice-over met tussendoor de geweldige one-liners van Downey en Kilmer. Ik heb echt een paar keer in een deuk gelegen om die 2. Ook de houding en het gedrag van Downey Jr. gedurende de hele film is echt hilarisch. Wat resteert is Michelle Monaghan. Niet de mooiste thuis, maar ze heeft een hele leuke rol en ziet er toch wel prima uit. Ik heb zeer genoten, terwijl het niet eens op m'n Nog zien lijst stond. Nou, hopen dat ik meer van zulke film tegenkom.

Leuk filmpje.

Maar volgens mij heb ik een hoop plot gemist, want zo ingewikkeld was het toch niet ? Typisch "the plot thickens" verhaaltje, dat me een beetje aan Sex Crimes deed denken, maar de twists wat egaler verspreidt over de gehele film.

Is gewoon een lekker losse, grappige film. Humor is best oké, al had het af en toe toch wel weer net wat maffer of harder gemogen. Het wordt nooit echt pijnlijk. 't Is dan ook meer een soort van fruitig sarcasme waar mee gespeeld wordt.

Acteerwerk was niet super, maar best te doen. Visueel zag alles er ook leuk uit, de soundtrack ... geen flauw idee eigenlijk. Totaal niet opgevallen. Om de Pulp Fiction vergelijking dan toch ook maar te maken (hoewel de twee films weinig met elkaar hebben vind ik), de dialogen in deze film zijn tich keer leuker.

Goeie 3.5*. Aardig vermaak, leuk en fris, maar echt apart wordt het nergens.

Opgehoogd naar 4 sterren.

Blijft vooral visueel erg leuk. Veel geklooi, paar erg mooi vormgegeven scenes en eigenlijk de hele film door wel aantrekkelijk.

Acteerwerk kon mij deze keer blijkbaar ook wat beter bevallen. Leuke rol van Downey, ook Val Kilmer eigenlijk gewoon goed op dreef. Zeker die laatste vind ik meestal helemaal niks. Geinige voice overs verder en aardig wat geslaagde grapjes.

Van de soundtrack kan ik me nog steeds niks herinneren, behalve dan even Felix Da Housecat op de achtergrond. Heb er mij in ieder geval ook niet aan geïrriteerd.

Blijf er wel bij dat het redelijk braaf blijft allemaal. Eerder guitig en fris dan sarcastisch en/of hard. Maar stoort me blijkbaar iets minder. Gewoon lekker vlot en grappig, perfect vermaak.

avatar van Minotaures
Gewoon een goede film met droge humor.

Verhaal was één en al puzzelen. Personages waren geweldig raar. En ook het humor kwam op een rare manier tot lachen aan.

Decors, acteerprestatie's, etc. laat ik achterwege.

Qua komedie zou dit niet geschikt zijn voor iedereen. Er zitten wat 'zwarte' grappen bij. Ik zou het niet echt sterk aanraden voor komedie-liefhebbers. Maar het is wel een film die je een keertje moet zien.

avatar van xeegen
Wat een heerlijke film. De actie was goed, de personages waren geweldig en de humor was briljant. Is lang geleden sinds ik zo hard heb gelachen, droge en harde humor ten top.
Maar zoals al eerder werd aangegeven door hannes64 had de film ook een aantal rauwere scene's zoals de beschreven moord op het paars-harige meisje. Voor mij kwam de grootste klap echter tegen het einde toen Perry een bezoekje gaf aan de vader van Harmony. Het besef kwam toen pas bij mij dat incest toch een belangrijk thema van de film is.
En daar ook mijn grootste minpunt voor deze film. Het verhaal voelde voor mij overschaduwt door de humor. De lachsalvo's en de dialoog tussen de personages leidde mij zoveel af van het verhaal dat ik eigenlijk zoals normaal gesproken niet het verhaal probeerde te ontrafelen. Het plot kwam op mij dan ook niet erg overtuigend over en de impact van een thema als bv incest bleef voor mij uit. Maar ik zal bij de tweede kijkbeurt zeker beter op het verhaal letten.
Persoonlijk denk ik dat hier meer in had gezeten als de film een wat sterker plot met meer rauwe misdaadscene's had gehad dan de stortvloed (ondanks hilarisch) aan grappen. De makers bewijzen in ieder geval dat ze zowel harde scene's zoals die met het paars-harige meisje en de zwarte humor heerlijk kunnen brengen.

avatar van Boogeyman
Gebakken lucht,

het begon met een lach die onbekommerd van de springplank
duikelde, op het plat van het water, en nog eens en nog eens en nog eens, tot de lach, zoveel harder en grijzer, binnen bleef. ik doe niet meer mee, schreef de lach, de tanden hebben het koud gekregen.

Het kwam nog tot een eind toen het water, plat en hard, al onder het maanlicht lag, als een hoofdstuk afgesloten.

Tja, de film vind zichzelf echt te grappig, de moorden zijn ook te zien in een doordeweekse CSI aflevering, en die luchtige dialogen zijn ook maar vanille vla.

avatar van DVD-T
Perry: My $2000 ceramic Vektor my mother got me as a special gift. You threw in the lake next to the car. What happens when they drag the lake? You think they'll find my pistol. Jesus. Look up "idiot" in the dictionary. You know what you'll find?
Harry: A picture of me?
Perry: No! The definition of the word idiot, which you fucking are!

Een van de vele hilarische gesprekken tussen Gay Perry en Harry.

Heerlijke film die het vooral moet hebben van de vele leuke dialogen. Plezier druipt gewoon van het scherm. Het begint al met de heerlijke cynische voice over van Downey Jr. die gewoonweg erg geslaagd is. Normaal falen films hierin een beetje, maar hier past het perfect. Naast de leuke voice over staat de film bol van leuke en soms erg onzinnige gesprekken. Dit maakt de film geoon erg leuk om te blijven volgen. Verhaal verloop is ook erg fijn. Veel verassingen en wendingen maken Kiss Kiss Bang Bang een niet allerdaagse Hollywood productie. De ene bizarre scène na de andere volgen elkaar snel op. Elke scène is dan ook weer anders. Daardoor blijft de film de gehele speelduur zijn kracht behouden. Verder erg mooi en stijlvol geschoten, en de heerlijke muziek maakt het helemaal af.

Kilmer is geknipt voor deze rol, net als de rest van de cast. Downey Jr. maakt er altijd wat van, en Moynahan is niet alleen leuk om naar te kijken, maar heeft ook een balangrijke rol in het geheel. Het einde is te bizar voor woorden Kilmer is neergeschoten en leeft dan weer maar past perfect bij de rest van de film.

Bovengemiddelde en stijlvolle misdaad komedie.

avatar van blurp194
Na een hele serie mislukte films met Val Kilmer - moet ik MacGruber noemen? - met enige aarzeling naar deze gaan kijken. Die aarzeling blijkt echt overbodig te zijn, dit is een fijne film. Het verhaal is grappig losjes opgehangen aan de stijl van een pulp detective romannetje - en geeft dat ook openlijk toe. En die stijl lukt - is dat een verrassing? Alle boeken van Mickey Spillane zijn tenslotte ook prima verfilmd, en nou wil ik nog niet meteen zeggen dat deze film daarbij aan kan haken, maar heel ver ligt het nou ook weer niet.

Goed - het verhaal is spannend, springt van de ene plotwending in de andere, maakt af en toe een onverwachte zijsprong. Echt de sfeer en het gevoel van een ouderwetse detective. Robert Downey Jr. is de held van het verhaal, en doet dat best aardig - en hij wordt daarin ook goed aangevuld door Val Kilmer, de ene geeft aan en de ander trapt in. Michelle Monaghan is de femme waarvan in het verhaal zal moeten blijken of ze wel of niet fatale zal zijn - zoals dat hoort in dit soort film - en dat lukt zonder enig probleem door alle plotwendingen heen, ze draagt die rol volstrekt geloofwaardig. Ze had voor de film wel wat meer concurrentie kunnen hebben - de rol van Angela Lindvall als Flicka is wat aan de kleine kant, zoals al uit haar eerste scene blijkt - helaas blijft het daar ongeveer bij. En heel jammer natuurlijk ook dat Shannyn Sossamon maar zo'n klein rolletje heeft - ik had haar best langer willen zien. Aan de andere kant Corbin Bernsen dan, heeft ook net zo'n twijfelachtige eer als Val Kilmer - als hij op een poster staat, krijg ik twijfel of ik een film wel moet gaan zien - maar in dit geval ook volkomen onterecht, hij heeft maar een klein rolletje maar doet dat onwaarschijnlijk goed.

De actiescenes zijn niet de hoofdmoot van het verhaal, maar zijn op zich wel goed in het verhaal gepast en ook spectaculair genoeg om bovenop alle plotwendingen nog wat extra spanning te geven. Waar de actie onwaarschijnlijk wordt is daar in het verhaal ook een goede smoes voor - en dat is een van de vondsten die deze film echt tot een uitschieter maakt. Nog niet tot een topper - daar mist het verhaal net iets teveel het genie van Mickey Spillane voor, een echte film noir wordt het niet - en de held is ook niet echt een Mike Hammer. Toch echt een leuke film.

avatar van John Lee Hooker
Ik was er niet zo onder de indruk van.

Robert Downey Jr. komt echt als een idioot over en zelfs als hij het sirieus bedoeld vind ik 'm eerder een comedian dan een crimineel. Val Kilmer had ook gerust plaats kunnen maken voor een andere acteur, al speelt 'ie wel redelijk.

Verhaal zelf is niet echt boeiend.
Dialogen zijn met opzet heel melig in elkaar gezet en ik werd dat aanstellerige gedoe echt zat op 'n gegeven moment. Ook die ruzies met Harmony waren best wel irritant.

Actie was matig en de humor sprak me niet aan. Het is wel redelijk verfilmd en het ziet er allemaal verzorgd uit.

avatar van Vinokourov
In het begin is Kiss Kiss Bang Bang nog best te pruimen door de frisse stijl en een leuk vertellende Downey Jr. Grapje hier en daar, niks mis mee dus... Maar na verloop van tijd gaat het houtje-touwtje-detectiveverhaal irriteren. Het heeft last van teveel toeval en onzinnige zijstappen. Mwah, matig eindoordeel dan maar voor deze bergafwaarts aflopende film.