• 15.869 nieuwsartikelen
  • 178.589 films
  • 12.250 series
  • 34.039 seizoenen
  • 648.346 acteurs
  • 199.164 gebruikers
  • 9.382.110 stemmen
Avatar
 
banner banner

King Kong (2005)

Avontuur / Actie | 187 minuten / 201 minuten (extended edition)
3,50 4.417 stemmen

Genre: Avontuur / Actie

Speelduur: 187 minuten / 201 minuten (extended edition)

Oorsprong: Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten / Duitsland

Geregisseerd door: Peter Jackson

Met onder meer: Naomi Watts, Jack Black en Adrien Brody

IMDb beoordeling: 7,2 (467.837)

Gesproken taal: Engels

Releasedatum: 14 december 2005

  • On Demand:

  • Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis
  • Netflix Niet beschikbaar op Netflix
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Prime Video Niet beschikbaar op Prime Video
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play
  • meJane Niet beschikbaar op meJane

Plot King Kong

"The eighth wonder of the world."

De jaren 30. Een groep filmmakers reist af naar een legendarisch eiland om een film op te nemen. Eenmaal aangekomen blijken alle geheimzinnige verhalen over het eiland op waarheid berust: het eiland wordt bevolkt door mysterieuze inboorlingen en vele gigantische beesten. Hoofdrolspeelster Ann Darrow wordt de gevangene van één van deze beesten: de acht meter grote gorilla Kong. De filmcrew trekt er vervolgens op uit om haar te redden.

logo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm stilllogo tmdbFilm still

Externe links

Social Media

Volledige cast

Acteurs en actrices

Alle Media

Video's en trailers

Reviews & comments


avatar

Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

INCTRL schreef:

@ Fristy: King Kong 1933 betere special effects dan de duurste filmproductie uit de geschiedenis, King kong 2005 wel te verstaan????

Als je goed leest bedoeld 'ie het niet op die manier..


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

helzebub schreef:
tja na 73 jaar eindelijk een betere remake dan alle andere king kong kwakkel films, zet Peter Jackson toch een aardige king kong neer.. alhoewel het begint allemaal weer zo mooi op het eiland met die enge inboorlingen en prehistorische beesten, maar dan weet je toch dat het een paar uur later janken wordt verd***me.
Leuk na al die remakes dat "petertje" het verhaal niet even had kunnen verdraaien zodat die lieve en onschuldige kong toch weer terug op zijn eilandje kwam en daar in alle rust zijn leven had kunnen uitleven.

Ik heb de film bekeken tot dat hij op het hoogste punt van new york zat en die rot vliegtuigjes eraan kwamen, dit leed wilde ik me eigen besparen.

Rust zacht kong....


Tja, óf je moet er even aan denken hoe de film was geweest als alles goed was gekomen met een te hoog Disney gehalte. Dat zou ik mijn vijf sterren niet hebben gegeven, en dan zou jij niet zo aangegrepen zijn door een fictief karakter. Het blijft een niet bestaand beest en daarbij, je kan je ook een béétje aan stellen...


avatar van Edie

Edie

  • 3185 berichten
  • 1220 stemmen

INCTRL schreef:

(quote)

Als ik dat doe dan zie ik hem dit durven neerzetten:

"Als ik naar de versie uit 1933 kijk zie ik beter effecten"

Ik denk juist het is gelijk aan de King Kong uit 1933, echter met betere speciale effecten


avatar van INCTRL

INCTRL

  • 258 berichten
  • 50 stemmen

Tsja begrijpend lezen is ook een kunst...shame on me!

Maar kwam denk ik omdat ik geen enkel potentieel waardeloos commentaar kan velen over deze masterpiece van PJ.


avatar van soom

soom

  • 24920 berichten
  • 2752 stemmen

INCTRL schreef:

Maar kwam omdat ik geen enkel potentieel waardeloos commentaar kan velen over deze masterpiece van PJ.

Misschien, als je hem 2 of 3 keer hebt gezien, dat je dan wel de fouten meer kunt opmerken. Want er zullen vast wel dingen zijn die je op die manier opvallen, na een 2e kijkbeurt.

Dat is mij in elk geval wel gebeurd. De eerste keer werd ik volledig overdonderd door de prachtige film, maar de 2e keer had ik iets meer oog voor de details.


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Goh, dat gebeurt bij mij bij elke film. War of the Worlds voorzag ik ook meteen van een vijf (ik ben impulsief of naief of hoe je het ook wilt noemen). Maar deze verdient het gewoon.


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

WizardofporN schreef:

Wat een geweldige film! Ik kijk elke dag 1 film en het is verdomd lang geleden dat een film mij zo heeft aangegrepen. Geweldige special effects en een film waarin ik het gevoel had dat hij maar 1,5 uur duurde. Ik was alleen zo verschrikkelijk ziek van het einde. Ik ben nu erg verdrietig.

het was wel beter voor Kong hoor, het arme beest!!

Maar ik snap je het was moeilijk....


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

God, ja het was even zielig, maar dat je verdrietig bent omdat een filmpersonage dood gaat is nogal overdreven, ik bedoel, ik was ook verdrietig toen andere hoofdpersonages doodgingen in andere films maar kom op.... of ben ik nu echt bot?


avatar van WizardofporN

WizardofporN

  • 10 berichten
  • 3 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:
God, ja het was even zielig, maar dat je verdrietig bent omdat een filmpersonage dood gaat is nogal overdreven, ik bedoel, ik was ook verdrietig toen andere hoofdpersonages doodgingen in andere films maar kom op.... of ben ik nu echt bot?


Als je echt in een film zit (tenminste ik) dan ga je echt niet de hele tijd denken wat nep dit en dat kan nooit blablabla. Dus ik beleefde de film alsof het echt gebeurd was. Dus tja, iedereen is anders he.


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Angrod_Pallanén schreef:
God, ja het was even zielig, maar dat je verdrietig bent omdat een filmpersonage dood gaat is nogal overdreven, ik bedoel, ik was ook verdrietig toen andere hoofdpersonages doodgingen in andere films maar kom op.... of ben ik nu echt bot?


haha nee je bent grappig!!
bij wie was jij verdrietig dan?? als ik vragen mag...


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

WizardofporN schreef:

(quote)

Als je echt in een film zit (tenminste ik) dan ga je echt niet de hele tijd denken wat nep dit en dat kan nooit blablabla. Dus ik beleefde de film alsof het echt gebeurd was. Dus tja, iedereen is anders he.

Ja dat is ook mijn probleem maar dat is toch helemaal niet erg??!!

Volgens mij is het juist beter als je goed in een film komt dan dat je vantevoren al op de foutjes gaat letten!!

Dat komt de tweede x wel


avatar van ex-zero

ex-zero

  • 22 berichten
  • 23 stemmen

Erg leuk, had me het slechter voor gesteld maar mijn stoutste dromen kwamen uit. We hebben de volle 187 minuten op het puntje van onze stoel gezeten.

Alleen op het laatste in New York dat je in die kou (erg ligt sneeuw) de adem van de mensen en aap niet kan zien vond ik een kleine domper had me een te hoog ICE (1998) gehalte

Voor de rest, mooi gedaan meneer Jackson.

En wat komt de dag na mijn Bioscoop bezoek op de BBC? King Kong uit 1933....leuk om alles nog eens in klei en rubber te zien!


avatar van Materny

Materny

  • 10188 berichten
  • 1026 stemmen

Dit zijn echt van die films waarin ik de gehele mensheid haat tot op het bot. ( op de paar goede mensen naar in de film)

Ook in het echte leven : als ik in de krant lees '' 50 mensen gemarteld en vermoord '' en op de andere pagina lees ik '' hond gemarteld en vermoord'' dan ben ik veel woester en kwader op die honden martelaar.

Nog andere mensen die ook zo''n onlogische gedachten hebben als ik ?


avatar van Rianneke_Dan

Rianneke_Dan

  • 14194 berichten
  • 2563 stemmen

Materny schreef:

Dit zijn echt van die films waarin ik de gehele mensheid haat tot op het bot. ( op de paar goede mensen naar in de film)

Ook in het echte leven : als ik in de krant lees '' 50 mensen gemarteld en vermoord '' en op de andere pagina lees ik '' hond gemarteld en vermoord'' dan ben ik veel woester en kwader op die honden martelaar.

Nog andere mensen die ook zo''n onlogische gedachten hebben als ik ?

haha jah ik zeker weten.

ben het er helemaal mee eens.


avatar van WizardofporN

WizardofporN

  • 10 berichten
  • 3 stemmen

Materny schreef:

Dit zijn echt van die films waarin ik de gehele mensheid haat tot op het bot. ( op de paar goede mensen naar in de film)

Ook in het echte leven : als ik in de krant lees '' 50 mensen gemarteld en vermoord '' en op de andere pagina lees ik '' hond gemarteld en vermoord'' dan ben ik veel woester en kwader op die honden martelaar.

Nog andere mensen die ook zo''n onlogische gedachten hebben als ik ?

Ook ik sluit me hier bij aan


avatar van munchkin

munchkin

  • 7 berichten
  • 1 stemmen

Ik denk vooral dat deze film een nieuwe standaard heeft gezet voor special effects. Zelfs kijkend naar Jackson's LOTR zijn de effecten beter en zien de dino's uit tot niet oude films al Jurrasic Park eruit als speelgoed in vergelijk met deze dino's.

Het is eigenlijk de 1e film waarin de een filmmonster zich zo natuurgetrouw beweegt. Ben blij dat ik deze in de bios heb gezien want tenzij je een beamer hebt mis je de helft op TV.

Als enig kritisch puntje moet ik zeggen dat het in de stijl van Titanic wel erg lang wachten is voordat je te zien krijgt waarom je het kaartje heb gekocht. Gelukkig heb je dan nog wel anderhalf uur te gaan.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss (moderator films)

  • 11925 berichten
  • 5330 stemmen

munchkin schreef:

Ik denk vooral dat deze film een nieuwe standaard heeft gezet voor special effects. Zelfs kijkend naar Jackson's LOTR zijn de effecten beter en zien de dino's uit tot niet oude films al Jurrasic Park eruit als speelgoed in vergelijk met deze dino's.

Ik had me voorgenomen helemaal niets meer negatiefs te zeggen over deze film, maar vind je dat echt, dat de dino's hier er beter uitzien dan in Jurassic Park? Die van JP vond ik echt veel realistischer, veel mooier neergezet.


avatar van IcU

IcU

  • 6783 berichten
  • 3051 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

(quote)

Ik had me voorgenomen helemaal niets meer negatiefs te zeggen over deze film, maar vind je dat echt, dat de dino's hier er beter uitzien dan in Jurassic Park? Die van JP vond ik echt veel realistischer, veel mooier neergezet.

Ik vond de dino's uit deze film juist tegenvallen. Een beetje tekenfilm dino's vind ik het.


avatar van munchkin

munchkin

  • 7 berichten
  • 1 stemmen

Ik vergelijk de dino's vanuit de tijdsgeest waarin het zich afspeelt. Kijkend naar de manier waarop het is gefilmd straalt het het gevoel uit van de jaren 30. Ze bewegen echt een stuk beter en zoals KK zich beweegt is werkelijk briljant. Misschien wil jackson zich nog een keer aan Godzilla wagen zodat we dat misbaksel van Roland Emmerich kunnen vergeten.


avatar van janus

janus

  • 54 berichten
  • 39 stemmen

quote quote quote quote

tja het is moeilijk verkroppen als andere mensen een (negatieve) mening hebben he...


avatar van donnie darko

donnie darko

  • 6140 berichten
  • 2823 stemmen

Tja, ik heb deze dan ook maar eens bekeken, en ik was er zeker niet kapot van. Alle SE deden mij echt niks, het deel op het eiland had voor mij minstens een uur mogen ingekort zijn, de rare wezens op het eiland waren ronduit belachelijk en ik vond de spektakelscenes meestal gewoon saai. het 9-minuten durende gevecht tussen kong en een dinosaurus
Voor de rest vond ik dan de scenes in new york wel mooi.
Het begon namelijk allemaal veelbelovend. Een goed acterende Jack Black gaat op zoek naar de perfecte vrouw voor de rol en stoot op Naomi Watts(bloedschoon) die ook alweer een goede rol neerzet. Zij heeft in twee dagen twee keer een mooie rol neergezet, al was ik wel iets meer kapot van die van mulholland drive. Maar ik ga niks slechts zeggen over de scenes tussen kong en darrow want die waren gewoon zeer mooi. Enkel de lachscene van kongvond ik er dan weer wat over. Maar voor de rest was dat zeer mooi. Ook de laatste scenes waren wel zeer melig, maar konden mij toch aangrijpen.

Kortom, 3 kleine sterretjes voor toch zeker geen perfecte film. Er had gerust een uur mogen geknipt zijn.


avatar van alexis

alexis

  • 381 berichten
  • 489 stemmen

spectaculaire film met verbluffende special effects. New York uit de jaren 30 is heel realistisch en de aankomst op het eindland is geweldig.

topfilm bijvoorkeur inbios te zien.

****


avatar van soom

soom

  • 24920 berichten
  • 2752 stemmen

alexis schreef:

spectaculaire film met verbluffende special effects. New York uit de jaren 30 is heel realistisch en de aankomst op het eindland is geweldig.

topfilm bijvoorkeur inbios te zien.

****

Dit is een recensie die een beetje omschrijft wat ik van King Kong vind! King Kong is inderdaad een geweldige film, zeker weten één van de beste films die gemaakt zijn in 2005.

Ik wil er zeker weten nog eens een keer heen.


avatar van Wezzhulve

Wezzhulve

  • 6 berichten
  • 37 stemmen

Ik heb 'm net gekeken, geweldig! Alleen het de eerste 45min waren erg langdradig maar verder is alles echt schitterend! Tip: Sla het eerste halfuur over;)


avatar van Angrod_Pallanén

Angrod_Pallanén

  • 6687 berichten
  • 1042 stemmen

Tip: Kijk de gehele film en sla pas de tweede keer de stukken over die je niet wilt zien


avatar van Crazy~Dutchman

Crazy~Dutchman

  • 223 berichten
  • 253 stemmen

King Kong is zeker niet onaardig, maar laat toch heel wat steekjes vallen.
het begint allemaal vrij aardig, maar verandert dan al gauw in een Michael Bay film.
Het ene spekatakel volgt het andere op, met als dieptepunt

de rennende brontosaurussen , de mensen die al zigzaggend door hun voeten lopen, en uiteindelijk een grote struikelpartij

Dit stukje CGi had van mij achterwege mogen blijven.
Ik had liever wat meer gezien van het vervoer van King Kong i.p.v "8 months later "..........
Het lijkt er haast op dat Peter Jackson voornamelijk wil scoren met grootse scenes, een hoop chaotisch camerawerk en bombastische muziek.
In mijn ogen had hij wat meer tijd mogen besteden in de relatie Ann en Kong, die nu in zo'n 10 min opgebouwd wordt.
Ook zijn er soms wel erg grove fouten

Het ene moment ligt Ann met vriend in het water ( nadat ze aan de "vleermuis" hebben gehangen, en het volgende shot lopen ze op het droge, met droog haar.

Het ene moment laat de Tyrannosaurus zijn prooi uit zijn bek vallen, en het volgende moment heeft hij hem weer in zijn bek.

Waar zijn al die inboorlingen gebleven na de 2e landing?



Ik krijg haast het idee dat Jackson op het eind een beetje gehaast heeft.
Is er dan helemaal niks aan King Kong?
Jawel, er zitten een paar hele mooie momenten in de film, die er voor zorgen dat je echt met Kong mee gaat voelen.
Dit vind ik toch knap gedaan voor een aap uit de computer,...om het zo maar te zeggen.
De mimiek van Kong is gewoonweg verbluffend.
Het verhaal op zich kijkt lekker weg, en je zult met een lach en een traan de film uitgekeken hebben.
Kortom geen slechte film,maar niet wat ik verwacht had van Peter Jackson.
In mijn ogen lichtelijk teleurstellend.

3*


avatar van Mc

Mc

  • 1006 berichten
  • 2092 stemmen

Crazy~Dutchman schreef:
King Kong is zeker niet onaardig, maar laat toch heel wat steekjes vallen.
het begint allemaal vrij aardig, maar verandert dan al gauw in een Michael Bay film.
Het ene spekatakel volgt het andere op, met als dieptepunt

de rennende brontosaurussen , de mensen die al zigzaggend door hun voeten lopen, en uiteindelijk een grote struikelpartij


Ik kon daar erg om lachen, ik denk ook dat het wel min of meer grappig bedoeld was...

Crazy~Dutchman schreef:
Waar zijn al die inboorlingen gebleven na de 2e landing?


Ze zijn bang van de geweren? Ook maar een wlde gok

Crazy~Dutchman schreef:
Jawel, er zitten een paar hele mooie momenten in de film, die er voor zorgen dat je echt met Kong mee gaat voelen.
Dit vind ik toch knap gedaan voor een aap uit de computer,...om het zo maar te zeggen.
De mimiek van Kong is gewoonweg verbluffend.


Mee eens!


avatar van mamartijn

mamartijn

  • 16 berichten
  • 15 stemmen

we vonden het wel een leuke film... leuke special effects maar wel ongeloofwaardig... vooral het deel dat de dinos stuk voor stuk van de rotsen afvallen en de mens alle vallende rotsen overwint... verder een leuke film, 3.5 ster.


avatar van anthony68

anthony68

  • 108 berichten
  • 2243 stemmen

Een lange adem heb je nodig voor deze film rekenen ze ook nog toeslag voor lange film? Te gek voor woorden. 10 euro voor een film!! Maar wel waard goede film met levensechte beelden heel realischtiche emoties van mens en dier. Hoe doen ze dat?? Echt een fantasiefilm want een hele boel dingen kloppen niet. Ten eerste vechten met gevaarlijke dino's terwijl ie die vrouw in ze hand heeft. en hoe die rest van de bemanning zijn spoor kon voilgen in zo'n groot en dichtbegroeid eiland. Veel geluk voor die mensen. Alleen die inboorlingen leken niet echt veel gesminked. Die meid is niet zo mooi als ze lijkt vind haar gewoontjes. Wel is ze grappig dansen voor die aap etc. humor. Wel erg toevallig dat ze erg veel verdoving aan boord hebben. maar alles komt bij elkaar uit. Die filmmaker speelt altijd in andere films de humoristische alternatieveling. Hier kwam hij erg slecht over. Zijn film voor alles. En alle doden gaat hij in zijn film roemen. Ze sterven niet voor niets.Met die vleermuizen ook die happen alleen naar king kong niet naar de mensen. En die insecten zijn even groot als mensen toch zijn ze ze de baas? Ik vindt er realistische film. Kleuren etc zijn echt voor al die vleeskleuren van die vleesetende rupsen. Echter het einde in de stad viel tegen. Gevecht op die toren is legendarisch beter special effects dan de orginele natuurlijk.

4.0


avatar van INCTRL

INCTRL

  • 258 berichten
  • 50 stemmen

Toeslag? Hier in Rotterdam kostte hij slechts 6 euro bij Pathe.