Team America: World Police (2004)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Komedie

geregisseerd door Trey Parker
met de stemmen van Trey Parker, Matt Stone en Elle Russ

De internationale politiemacht Team America ontdekt dat een naar macht hunkerende dictator massavernietigingswapens aan het kopen is van terroristen. De helden beginnen een levensgevaarlijke missie om de wereld van dit kwaad te verlossen.

veron35
De meesterlijke South Park humor is hier ook weer goed aanwezig. De soundtrack was erg komisch. Vooral het nummer over Pearl Harbor en I mis you.

Erg knap hoe ze dat allemaal met de hand gedaan hebben. Ik dacht eers dat dat met de computer was gedaan. Dat zorgt wel dat hij nu 0,5* meer krijgt. Ik vond die sexsene en dat zwaardvechten echt heel goed gedaan.

avatar van zeemeermin
Stiekem vind ik deze film geniaal

avatar van indexs
"montage!!" wat een cool nummer is dat..

Een hele leuke film !!
Met scenes als :pijp-scene,kots-scene,sex-scene,,matt damon en dat turks praten zoals jihad enzo.. ;; hahaEcht heel veel gelachen..
En heb hem daarom een warm plekje gegeve in me top 10

avatar van akka
Dit is zo melig en grappig gedaan vooral de dictator(bush) alleen sommige stukkjes zijn wel heel overdreven

Mr_White
Iets minder dan South Park the movie maar nog altijd hilarisch en goede satire. Mooiste grappen zijn toch wel de Film Actors Guild (FAG), praten in Arabisch (Derka Derka Mohammed Jihad) en de eind-speech (dicks, pussies and assholes).

O ja (dicks pussies and assholes) daar heb ik ook echt heel veel om moeten lachen
Goeie film ;
Een 4,5 ****

Dirigent
Ik vind dit eigenlijk een niet zo'n erg boeiende film eerlijk gezegd en dat komt vooral door de vreselijk grove dingen die in deze film gebeuren, nee dit is absoluut niet mijn smaak van films.

avatar van MovieHolic
Overdreven gaaf, prachtige humor en geweldige details.
Continu slap liggen om die ultiem droge humor maakt dat hij voor mij
4* waard is.

avatar van tommykonijn
tommykonijn schreef:
Wel geinig gemaakt moet ik zeggen, ik lachde me dood hoe ze dat met die poppen hebben gemaakt net een echte film maar dan in een rare versie!

*****

Verlaagd naar een 3.5* want ik heb hem herzien en mijn vader heeft hem afgezet (Wegens de grove dingen) en ik vond hem ook een stuk minder.

avatar van tukkerstein
onbekend! schreef:
Goeie film ;
Een 4,5 ****

Ah, dat vond ik nu juist het slechste van de film. Het werd te serieus leuk gebracht, waar de rest van de film zo ontzettend overdreven is dat het briljant is.

avatar van voskat
akka schreef:
Dit is zo melig en grappig gedaan vooral de dictator(bush)

Bush komt er helemaal niet in voor, mafkees!

En ja, de VS en Hollywood worden op de hak genomen, maar er wordt minstens net zo hard gezeikt op hopeloze pacifisten en Michael Moore.

Ik ben normaal niet zo van de actiefilms, maar hier pruim ik het volledig. Het had voor mij zelfs wel nóg meer over-the-top mogen zijn. De decors waren fantastisch, vooral de miniatuurwereldjes van Parijs en Panamá. In de extra-features-sectie op de dvd kun je ook zien hoe gedetailleerd er aan die sets gewerkt is. Eigenlijk wél over-the-top, maar het valt niet zo op. De poppenspelers zijn echt fantastisch. En geweldig hoe heel gladde scènes door poppenonhandigheidjes heel grappig worden - zoals de twee geliefden na de seksscène waarbij zij hem in het oog prikt met haar vinger.

avatar van Die Hard,Willis
Leuke humor,ik heb me heel goed vermaakt!

avatar van dvdfreak123
best plezante film maar is niets tegen south park vind ik

avatar van akka
ik heb wel gelachen om de grappen maar op een gegeven moment vond ik het te ver gaan.

avatar van Ajax&Litmanen1
Je kan dit enorm slecht of erg grappig vinden. Ik ben van dat 2e. De heerlijke niet subtiele humor vind ik briljant. Het hele concept met poppen a la Thunderbirds is gewoon erg leuk gemaakt. De vele aanwezige look a likes van bekende mensen is ook iets waardoor de scherp een scherp randje krijgt. Kim Jong Il (zoiets) van Noord Korea, Matt Damon erbij etc etc.
De humor is erg grof soms en dat waardeer ik wel.

PS: Ik zie dat ik zonet de 1000ste stem op deze film hier heb uitgebracht

avatar van soom
Een beetje te grof hier en daar, dat wel, maar zeker vermakelijk. Ongelooflijk dat Trey Parker en Matt Stone bijna de hele stemmenlijst voor hun rekening nam(en), bewijst maar weer eens hoe sterk ze daarin zijn, eigenlijk. Dat werk aan die poppen moet immens werk hebben opgeleverd, een beetje zonde vind ik dus het einde echt wel.

team america k heb m gezien maar vondt hem echt tegen vallen
dan kunnen ze beter south park blijven doen daar zijn ze goed in

De film begon dolkomisch in Parijs. Ik begon de meligheid al in me te voelen. Ik hoopt dat het beter zou worden. En ja hoor, het wordt nog leuker. De grappen worden weer beter.

Nou naar mijn smaak een geslaagde actie/animatiekomedie. Ook mooie actiescènes, ondanks die op kleine schaal gemaakt moesten worden. Vooral het einde met die bekende Hollywoodacteurs is gewoon origineel.

4 sterren.

Grappig en treffend, Amerika wordt erg leuk geparodieerd. Niet alleen Amerika komt er slecht vanaf, de 'kritiek' is in ieder geval niet eenzijdig. Verder zit de vaart er goed in, zijn er leuke grappen en liedjes en zijn de stemmen (vooral Jong Il) geestig.
De lompe liedjes en het afwisselen van nep decors met real life decors (wat natuurlijk helemaal niet past) en uiteraard de stemmen doen denken aan Soutpark, en dat kan eigenlijk alleen maar positief zijn!

avatar van INSTITUT777
zooo vet, deze film. het verhaal, de humor, de liedjes..geweldig. 4,5*

Ik dacht toen we op een feest deze film gingen kijken: verschrikkelijke film! over terroristen enz. echt niet waar ik van houd.
Maar eenmaal aan het kijken was het een GEWELDIGE film! Knap gedaan trouwens met al die poppetjes:P

avatar van MindFucker
Pearl Harbour sucks

heerlijke film met mijn type humor !

Nog nooit zo'n film gezien die zo nergens om gaat. Ongelofelijke slappe humor maar wel knap gedaan met de poppen. Nietemin vind ik dit een slap aftreksel van 'The Thunderbirds'.
3.5

Prachtig gedaan met die poppetjes, gewoon een hilarsch kunstwerk..

Matt Damon!

avatar van salontafel
typische south park humor, maar dan van de betere plank, ook de stemmetjes zijn herkenbaar. Meer van dat, gedurfde kritiek op Amerika op een komische manier .

avatar van 074
Matt Damon!!!

Wat een onzin film, echt een film die je alleen kan bekijken met een paar jochies van 16. Echt dom jongenshumor.

Wat een flut film echt!!
de humor was soms nog wel te doen, maar de poppetjes echt zooo slecht!!